Kuifje... eh Rutte bij Trump..

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gerard R.
Superposter

Kuifje... eh Rutte bij Trump..

Bericht door Gerard R. »

Goed nieuws, ik bén nooit zo erg Rutte geweest, hoewel ik hem ook niet achteraf en tijdens zijn regeerperiode wilde 'afkraken'.
Maar nu is hij dan in tijden van grote crisis voor Europa en Navo als opperhopper van de Navo weer bij Trump geweest en we konden er naar kijken, net zoals bij het drama Zelensky. We hielden ons hart vast, zeg nou eerlijk...

Echter, surprise... voor mij is Rutte met vlag en wimpel geslaag met dit examen. Hij zat er fris en flitsend bij, praatte gemakkelijk, onderhoudend en dedoseerd, niet te veel, perfect gekleed geamuseerd plaatje en hij ontving veel positiefs van Trump. Heel slim ook, hij stelde Trump helemaal op zijn gemak met af en toe een slijmpje..! Ze moet je daarmee omgaan, dat was bekend, maar Rutte deed dat ook profi.

Hij heeft de Navo prima bij elkaar kunnen houden en heeft na afloop kunnen zeggen, dat de VS de Navo bij moeilijkheden voluit zal steunen, daar was internationaal veel zorg over. Als wij maar veel wapentuig kopen :roll: , wat niet leuk, maar wel heel begrijpelijk is in deze tijd met agressors overal ter wereld en zeker vlakbij.

Het zag er heel optimistisch uit allemaal, het resultaat is in mijn ogen prima!.. en dat mag wel in de krant tegenwoordig, of niet dan?! 8*)
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots. Making it hell. Silly human race.
Maria
Moderator

Re: Kuifje... eh Rutte bij Trump..

Bericht door Maria »

Wat Trump mist aan diplomatie heeft Rutte er dubbel en dwars bij.
Ook zal half Nederland hier wel weer over vallen en het hypocriet noemen en zelfs slijmen.

Toch laat hij zich nu niet verleiden tot een uitspraak over Trumps wens Groenland in te lijven.
Zo blijk je wel te moeten omgaan met deze machtige man en narcist om dingen duidelijk te maken en gehoord te worden.
Dat is wat Zelenski miste, recht door zee als hij is.

Ik miste een link, nu nog gemakkelijk te vinden.

Link naar het gesprek
45 min. Nederlands in te stellen.

Ik vond dit hier in Nu.nl
Samen met nog enkele fragmenten.

Tot nu toe heeft oa. het AD een uitgebreider verslag in het Nederlands, maar is alleen eens in de zoveel tijd openbaar te lezen.
Ruim je cookies en de telling begint opnieuw.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 14 mar 2025 10:33 Goed nieuws, ik bén nooit zo erg Rutte geweest, hoewel ik hem ook niet achteraf en tijdens zijn regeerperiode wilde 'afkraken'.
Maar nu is hij dan in tijden van grote crisis voor Europa en Navo als opperhopper van de Navo weer bij Trump geweest en we konden er naar kijken, net zoals bij het drama Zelensky. We hielden ons hart vast, zeg nou eerlijk...

Echter, surprise... voor mij is Rutte met vlag en wimpel geslaag met dit examen. Hij zat er fris en flitsend bij, praatte gemakkelijk, onderhoudend en dedoseerd, niet te veel, perfect gekleed geamuseerd plaatje en hij ontving veel positiefs van Trump. Heel slim ook, hij stelde Trump helemaal op zijn gemak met af en toe een slijmpje..! Ze moet je daarmee omgaan, dat was bekend, maar Rutte deed dat ook profi.

Hij heeft de Navo prima bij elkaar kunnen houden en heeft na afloop kunnen zeggen, dat de VS de Navo bij moeilijkheden voluit zal steunen, daar was internationaal veel zorg over. Als wij maar veel wapentuig kopen :roll: , wat niet leuk, maar wel heel begrijpelijk is in deze tijd met agressors overal ter wereld en zeker vlakbij.

Het zag er heel optimistisch uit allemaal, het resultaat is in mijn ogen prima!.. en dat mag wel in de krant tegenwoordig, of niet dan?! 8*)
Ja, hij weet enerzijds Trump vast te slijmen aan de NAVO met overdadige complimentjes en een luide lach op de juiste opmerkingen van Trump, en anderzijds de NAVO buiten Trumps ambities - zoals Groenland - te houden met een ontspannen houding. Daar is hij heel erg goed in en volgens mij hebben ze hem daarom ook gekozen, want van die capaciteit gaf hij reeds duidelijk blijk tijdens Trumps eerste presidentschap. Ik had het gevoel dat Trump opvallend veel respect had voor Rutte en ook dat Rutte van de twee heren de wijze en dominante man leek.
Zionist
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Inderdaad knap gedaan en als NAVO baas kan hij ook niet anders.

Tegelijk is het wel zorgelijk dat de meeste wereldleiders inmiddels druk zijn met het appeasen van Trump.
Een paar leiders kiezen een hardere koers, zoals Canada.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 14 mar 2025 13:31 Inderdaad knap gedaan en als NAVO baas kan hij ook niet anders.

Tegelijk is het wel zorgelijk dat de meeste wereldleiders inmiddels druk zijn met het appeasen van Trump.
Een paar leiders kiezen een hardere koers, zoals Canada.
Hij had vandaag of gisteren ook een prima boodschap voor Trump.
"Dit is niet de tijd voor alleengang" was de strekking van de boodschap.
Maar hij heeft ook al gezegd, dat hij niet gelooft dat het zover gaat komen.

?!?!
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots. Making it hell. Silly human race.
Plaats reactie