Het einde van het Syrië van de Assads

B.S.
Bevlogen

Re: Het einde van het Syrië van de Assads

Bericht door B.S. »

Een andere grap over Bashar al-Assad is dat er nu echt een Syrische dokter als asielzoeker is ( Bashar is ooit opgeleid als oogarts in Groot-Brittannië.)

De zogenaamde Arabische Lente heeft met alle naweeën al ruim over een miljoen doden opgeleverd, wordt nu geschat. Syrië met een half miljoen slachtoffers, en dan nog Jemen, Libië en Soedan.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Regeringen staan te trappelen om Syriers weer terug te sturen. De ene na de andere rechtse partij boekt winst.
En wat lees ik dan?

De Duitse regering wil de artsen graag houden. Hele delen van de gezondheidszorg zouden immers wegvallen als alle Syriërs ons land zouden verlaten.

Hoe sneu?!
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 21 dec 2024 08:57 Regeringen staan te trappelen om Syriers weer terug te sturen. De ene na de andere rechtse partij boekt winst.
En wat lees ik dan?

De Duitse regering wil de artsen graag houden. Hele delen van de gezondheidszorg zouden immers wegvallen als alle Syriërs ons land zouden verlaten.

Hoe sneu?!
Dat doet me den ken aan het verhaal dat ze allemaal hoogopgeleid zouden zijn.
Ook hiervan bleek niets te kloppen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Duitsland heeft veel meer last van 'gewone' Syriërs dan voordeel van die artsen waarmee nu wordt geschermd. Wordt ook op gewezen.
Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen »

B.S. schreef: 21 dec 2024 16:46 Duitsland heeft veel meer last van 'gewone' Syriërs dan voordeel van die artsen waarmee nu wordt geschermd. Wordt ook op gewezen.
Waaruit blijkt dat?
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Peter van Velzen schreef: 22 dec 2024 02:21
B.S. schreef: 21 dec 2024 16:46 Duitsland heeft veel meer last van 'gewone' Syriërs dan voordeel van die artsen waarmee nu wordt geschermd. Wordt ook op gewezen.
Waaruit blijkt dat?
Vermoedelijk omdat er van die artsen maar heel weinig zijn.
Wat opvlat is dat men bij dit soort berichten bijna nooit cijfers zijn.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Een onderzoek in 2021 gaf aan dat tweederde van de Syriërs in Duitsland geheel of gedeeltelijk afhankelijk was van sociale voorzieningen https://english.aawsat.com/home/article ... assistance
Het lijkt bijzonder onwaarschijnlijk dat dit in drie jaar daarin veel veranderd is.
Trouwens, als het medische systeem in een land in acht jaar tijd zo afhankelijk zou zijn geworden van één migrantenpopulatie...
Cijfers van het Bundes Kriminal Amt uit november 2023 https://europeanconservative.com/articl ... t-germans/
Duitsers, bezitters van de Duitse nationaliteit, liepen vier keer zoveel kans met geweld en criminaliteit vanuit migrantenpopulaties te maken te krijgen dan migranten vanuit de 'autochtone' Duitse bevolking.
Volgens het Bundes Kriminal Amt zelf dus.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

B.S. schreef: 23 dec 2024 01:47 Een onderzoek in 2021 gaf aan dat tweederde van de Syriërs in Duitsland geheel of gedeeltelijk afhankelijk was van sociale voorzieningen https://english.aawsat.com/home/article ... assistance
Het lijkt bijzonder onwaarschijnlijk dat dit in drie jaar daarin veel veranderd is.
Trouwens, als het medische systeem in een land in acht jaar tijd zo afhankelijk zou zijn geworden van één migrantenpopulatie...
Cijfers van het Bundes Kriminal Amt uit november 2023 https://europeanconservative.com/articl ... t-germans/
Duitsers, bezitters van de Duitse nationaliteit, liepen vier keer zoveel kans met geweld en criminaliteit vanuit migrantenpopulaties te maken te krijgen dan migranten vanuit de 'autochtone' Duitse bevolking.
Ik kan daar niet aan aflezen hoeveel er nu als arts werkzaam zijn.

Vermoedelijk niet veel en die zijn waarschijnlijk ook redelijk geïntegreerd, lijkt me geen probleem als die blijven.
Peter van Velzen
Moderator

B.S. schreef: 23 dec 2024 01:47 Een onderzoek in 2021 gaf aan dat tweederde van de Syriërs in Duitsland geheel of gedeeltelijk afhankelijk was van sociale voorzieningen https://english.aawsat.com/home/article ... assistance
teruggerekend naar indiduele personen heeft een individuele Duitser een kans van ongeveer één op 2000 om last te hebben van zware criminelen met een buitenlands paspoort, en heeft de individuele buitenlander een kans van één op 1000 om last te hebben van zware criminele Duitsers. Interessant. Maar er staats niets in over zware criminele Syriërs en al helemaal niets over Doctoren! Naast Duitsers worden alleen Oekraïniërs genoemd als verhoudingsgewijs braaf. Hoe het met de afhankelijkheid van sociale voorziening nu is kan ik totaal niet inschatten.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Peter van Velzen hoeft ook niet alles op te lossen of te doorzien.

Een persoonlijke noot, ik had een paar jaar een Syrische buurman. De eerste communicatie moest plaatsvinden via de dochter, een jaar of tien, van een bezoekende vrouwelijke kennis (hoofddoek), maar ook dat bracht wat fragmentarische kennis. Hij leek 'Abdi' of iets dergelijks te heten, echt duidelijk wilde het maar niet worden, hij had eerst twaalf hoog in Alphen a.d Rijn gewoond nadat in Nederland zijn vrouw vrij snel van hem was gescheiden, en hij leek uit Aleppo te komen, echt heel duidelijk werd dat ook niet. Wel heel gastvrij, ik werd bedolven onder gebakken vis en heel veel brood dat ik in de verste verten niet kon opmaken. Naarmate de tijd verstreek leek familie (hij had zoons) steeds minder langs te komen, er kwam geregeld bezoek van steeds wisselende landgenoten (leek het), regelmatig klonken best 'fundi'- klanken, hij leek even Nederlands te willen leren, maar daar kwam niks van terecht. Communicatie moest altijd via een bezoeker, zoals toen ik hem et op wees dat de bijkeuken of liever veranda die hij ging timmeren toch echt niet mocht van de woningbouwvereniging, waar uiterst beleefd niets mee gedaan werd. Enige echte baan of bezigheid kan hij niet gehad hebben (hij was een half jaar voor corona in het huis gekomen, die twee jaar ontregeling kunnen niet geholpen hebben.) Echt contact was niet mogelijk door de taalbarrière, maar hij straalde wel vriendelijkheid uit. Verder geen problemen.

Vorig jaar voorjaar was er ineens een hoop activiteit in het huis, de veranda werd afgebroken, en toen belde een van de klussers aan, ook een Syriër mag je aannemen, die in het Nederlands meedeelde dat de buurman in de gevangenis zat en niet meer terug zou komen op dit adres, dat wilde de woningbouwvereniging niet meer.
Van een andere buurman begreep ik een paar maanden later dat hij tweeënhalf jaar gekregen heeft. Waarom blijft onduidelijk.
Ik heb hem zelf nooit gekke dingen zien doen, niet de indruk dat er gedeald werd of zo (er wonen dealers in mijn straat.)
Gedoe in de relationele sfeer? Heling elders? Fraude? Iets uit zijn tijd in Syrië?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Peter van Velzen
Moderator

Het is inmiddels al weer achterhaald. De NOS site meldt reeds meer dan duizend doden. Het geweld duurt inmiddels reeds 14 jaar, gedurende welke het ongeveer 600.000 mensen het leven heeft gekost waarvan tussen 200.000 en 300.000 burgers. De hoop dat het inmiddels afgelopen zou zijn is helaas niet bewaarheid. zowel de VS en Rusland, alsmede Turkije en Iran hebben het concflict alleen maar aangewakkerd. Vrijwel niemand heeft het tot nu toe weten af te remmen.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Moderator

Het noemen van het woord Israël leidde tot een compleet off-topic geruzie.
Ik heb deze ruzie daarom in de prullebak gekieperd, en het topic weer geopend.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Gedoe tussen Libanon en Syrië (= HTS van Jolani/Sharaah) https://amp-cnn-com.cdn.ampproject.org/ ... index.html
Hezbollah tegen HTS en co., officiële Libanese leger ook betrokken.
Wapenstilstand voor het moment.
Plaats reactie