Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 18:51
dikkemick schreef: 18 mar 2025 18:37 Net eitjes zoeken, maar dan anders Nimsky.
Nee, dit is "humor".
Nou dit begint er op te lijken, maar je kan nog veel beter ChaimNimsky. Geef ons wat beelden van de plaats waar die bommen en granaten precies terecht gekomen zijn want dat is pas humor….
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nee, dit is "humor".
MORBIDE humor.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 18:48
dikkemick schreef: 18 mar 2025 17:18 HierEnNu heeft de oplossing!
Exact!
De onderdrukten laten opgeven!
De Rohingya, Tibetanen, Yezidi's, Armeniërs, Aboriginals en zwarte Afrikaanse gemeenschappen worden minimaal net zo veel onderdrukt, hebben te maken gehad met systematische onderdrukking, etnische zuivering, of culturele vernietiging, maar hun verzet is vaak vreedzaam en gericht op diplomatie, culturele bewaarderij en politieke actie en wenden zich niet tot terrorisme of ontvoering als verzet, in tegenstelling tot de geïndoctrineerde Palestijnen.

Het was trouwens een zeer succesvolle aanval met volgens Israel veel omgekomen ervaren terroristen en 5 leiders.
Wel grappig dat dat zgn geweldloze verzet alleen voor de onderdrukten geldt maar dat de agressor gewoon zijn/haar geweldadige gedrag mag voortzetten. Dus ChaimNimsky aan jou de de vraag dat er voor jou geen gelijke monniken gelijke kappen bestaan en de bezetter wel een schrikbewind mag voeren ten opzichte van degene die bezet worden maar dat bij omgekeerd geweld verontwaardigd wordt gereageerd? Ben ik toch heel benieuwd naar de motivatie mbt dit onderwerp want die motivatie zal vast weer geweldig zijn.

In afwachting….

Mus.
Laatst gewijzigd door Mus op 18 mar 2025 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 18 mar 2025 19:04
Nee, dit is "humor".
MORBIDE humor.
Blijkbaar jouw stijl, anders zou je zo'n opmerking niet poneren.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 18 mar 2025 19:08
ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 18:48
dikkemick schreef: 18 mar 2025 17:18 HierEnNu heeft de oplossing!
Exact!
De onderdrukten laten opgeven!
De Rohingya, Tibetanen, Yezidi's, Armeniërs, Aboriginals en zwarte Afrikaanse gemeenschappen worden minimaal net zo veel onderdrukt, hebben te maken gehad met systematische onderdrukking, etnische zuivering, of culturele vernietiging, maar hun verzet is vaak vreedzaam en gericht op diplomatie, culturele bewaarderij en politieke actie en wenden zich niet tot terrorisme of ontvoering als verzet, in tegenstelling tot de geïndoctrineerde Palestijnen.

Het was trouwens een zeer succesvolle aanval met volgens Israel veel omgekomen ervaren terroristen en 5 leiders.
Wel grappig dat dat zgn geweldloze verzet alleen voor de onderdrukten geldt maar dat de agressor gewoon zijn/haar geweldadige gedrag mag voortzetten. Dus ChaimNimsky aan jou de de vraag dat er voor jou geen gelijke monniken gelijke kappen bestaan en de bezetter wel een schrikbewind mag voeren ten opzichte van degene die bezet worden? Ben ik toch heel benieuwd naar de motivatie mbt dit onderwerp.

In afwachting….

Mus.
Israel beschermt zich met een hek, veilige zones en checkpoints vanwege hun terrorisme. Ze hadden allang een eigen staat kunnen hebben -- die is hen verscheidene malen aangeboden; inclusief delen van Oost Jeruzalem en vrijwel 100% van wat ze wilden, terwijl de rest elders zou worden gecompenseerd. Uiteindelijk hebben ze telkens gekozen voor terrorisme.

Maar goed, heb geen zin elke keer op geklaag te reageren -- ik kijk liever met een positieve blik vooruit: dit is de eerste keer dat Israel een echte oorlog gaat beginnen tegen Hamas; dus niet de beperkte operaties van voorheen. En Israel zal Hamas politiek en militair vernietigen, waarna Israel hen geen mogelijkheid meer zal bieden tot enig terrorisme. Dat hekje en die paar checkpoints waren voorspelbaar niet voldoende. Mochten er nog illusies bestaan: Na Pesach zullen er maarliefst 400.000 militairen worden ingezet. Zelfs de Russen hadden slechts ongeveer de helft waarmee ze Oekraine binnenvielen.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 18 mar 2025 18:36Wat? is dit al het zout in de wond waar je mee op de proppen weet te komen ChaimNimsky? Ik had wel iets beters van je verwacht.
Heb ik geen behoefte aan.
Waar zijn de feestneuzen, mutsen, slingers en feestmuziek waarop je euforisch kan dansen om de nog verse en open graven van de Palestijnse doden, waar is het allemaal want ik zie het niet?
Ik dans niet om burgerdoden maar om Israelisch succes. Ik vier het gegeven dat er veel terroristen zijn verrast en gedood, onder wie 5 leiders.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 19:19
ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 18:48 Exact!

Wel grappig dat dat zgn geweldloze verzet alleen voor de onderdrukten geldt maar dat de agressor gewoon zijn/haar geweldadige gedrag mag voortzetten. Dus ChaimNimsky aan jou de de vraag dat er voor jou geen gelijke monniken gelijke kappen bestaan en de bezetter wel een schrikbewind mag voeren ten opzichte van degene die bezet worden? Ben ik toch heel benieuwd naar de motivatie mbt dit onderwerp.

In afwachting….

Mus.
Israel beschermt zich met een hek, veilige zones en checkpoints vanwege hun terrorisme. Ze hadden allang een eigen staat kunnen hebben -- die is hen verscheidene malen aangeboden; inclusief delen van Oost Jeruzalem en vrijwel 100% van wat ze wilden, terwijl de rest elders zou worden gecompenseerd. Uiteindelijk hebben ze telkens gekozen voor terrorisme.

Maar goed, heb geen zin elke keer op geklaag te reageren -- ik kijk liever met een positieve blik vooruit: dit is de eerste keer dat Israel een echte oorlog gaat beginnen tehen de Palestijnen; dus niet de beperkte operaties van voorheen. En Israel zal Hamas politiek en militair vernietigen, waarna Israel hen geen mogelijkheid meer zal bieden tot enig terrorisme. Dat hekje en die paar checkpoints waren voorspelbaar niet voldoende. Mochten er nog illusies bestaan: Na Pesach zullen er maarliefst 400.000 militairen worden ingezet. Zelfs de Russen hadden slechts ongeveer de helft waarmee ze Oekraine binnenvielen.
Bovenstaande is geen antwoord op de vraag. De vraag was waardoor je meent dat de ene wel geweld mag gebruiken en de ander niet? Dus….?
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 18 mar 2025 19:28Bovenstaande is geen antwoord op de vraag. De vraag was waardoor je meent dat de ene wel geweld mag gebruiken en de ander niet? Dus….?
Als zeker tientallen malen gezegd, gebruikt het IDF geweld tegen bedreiging van gewapende groepen zoals Hamas, die erkend worden als een terroristische organisatie door Israel, de VS, de EU en andere landen. Het IDF is een officieel leger dat opereert binnen een internationaal erkend land. Hamas, daarentegen, valt bewust burgerdoelen aan en hanteert bewust terrorisme. De tactieken van Hamas, zoals het afvuren van raketten op Israelische burgergebieden, het gebruik van menselijke schilden, en het targeten van burgers, betreft terrorisme.

In tegenstelling tot het IDF, dat in veel gevallen probeert om geweld te beperken en doelen zorgvuldig te kiezen, worden de acties van Hamas vaak gekarakteriseerd door een totale minachting voor burgerlevens, wat hun gebruik van geweld fundamenteel anders maakt.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 19:10
ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 18:51 Nee, dit is "humor".
MORBIDE humor.
Ga je diep schamen! Jij weet als geen ander hier dat barbaar Bibi zijn eigen huid op dit moment weer aan het redden is. De oorlogsmisdadiger hangt een proces boven zijn hoofd en het einde van zijn premierschap. Je barbaartje doet er alles aan om dat te voorkomen. Massamoord om je eigen huid te redden.
Barbaartje wordt ook 7 oktober verweten. Maar dat wist je waarschijnlijk al.

MORBIDE humor dus!

P.s: morbide humor deel 2: De enige actieve terrorist op dit moment is de regering Israël!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 18 mar 2025 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 19:27
Mus schreef: 18 mar 2025 18:36Wat? is dit al het zout in de wond waar je mee op de proppen weet te komen ChaimNimsky? Ik had wel iets beters van je verwacht.
Waar zijn de feestneuzen, mutsen, slingers en feestmuziek waarop je euforisch kan dansen om de nog verse en open graven van de Palestijnse doden, waar is het allemaal want ik zie het niet?
Ik dans niet om burgerdoden maar om Israelisch succes. Ik vier het gegeven dat er veel terroristen zijn verrast en gedood, onder wie 5 leiders.
Wanneer je feest om het succes van de staat Israël vier je gelijk daaraan vast gekoppeld feest over al die doden en gewonden van de Palestijnse bevolking in de Gazastrook, het één is namelijk de consequentie van het ander, lijkt me toch goed om je daar ook bewust van te zijn, zeker wanneer de Israëlisch staat dit feestje met 400.000 soldaten na pesach gaat vieren wat toch wel een soort van cynisch is, het uitmoorden van een volk dat de Israëli sowieso al met de knoet behandeld en behandelt heeft. De Israëli die als de ware Egyptenaar die ooit de Joodse bevolking onder de knoet hield nu een ander volk onder de knoet wenst te houden, zo zie je maar dat op een dag het voormalige slachtoffer tot dader wordt de staat Israël staat er perfect model voor… Trots zijn ChaimNimsky, trots zijn 👍🏼
Laatst gewijzigd door Mus op 18 mar 2025 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 19:36
Mus schreef: 18 mar 2025 19:28Bovenstaande is geen antwoord op de vraag. De vraag was waardoor je meent dat de ene wel geweld mag gebruiken en de ander niet? Dus….?
Als zeker tientallen malen gezegd, gebruikt het IDF geweld tegen bedreiging van gewapende groepen zoals Hamas, die erkend worden als een terroristische organisatie door Israel, de VS, de EU en andere landen. Het IDF is een officieel leger dat opereert binnen een internationaal erkend land. Hamas, daarentegen, valt bewust burgerdoelen aan en hanteert bewust terrorisme. De tactieken van Hamas, zoals het afvuren van raketten op Israelische burgergebieden, het gebruik van menselijke schilden, en het targeten van burgers, betreft terrorisme.

In tegenstelling tot het IDF, dat in veel gevallen probeert om geweld te beperken en doelen zorgvuldig te kiezen, worden de acties van Hamas vaak gekarakteriseerd door een totale minachting voor burgerlevens, wat hun gebruik van geweld fundamenteel anders maakt.
Dit is echt bullshit van de bovenste plank ChaimNimsky. Maar goed je volstrekte verblinding is je vergunt 👍🏼
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 18 mar 2025 19:40
ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 19:10
MORBIDE humor.
Ga je diep schamen! Jij weet als geen ander hier dat barbaar Bibi zijn eigen huid op dit moment weer aan het redden is. De oorlogsmisdadiger hangt een proces boven zijn hoofd en het einde van zijn premierschap. Je barbaartje doet er alles aan om dat te voorkomen. Massamoord om je eigen huid te redden.
Barbaartje wordt ook 7 oktober verweten. Maar dat wist je waarschijnlijk al.

MORBIDE humor dus!

P.s: morbide humor deel 2: De enige actieve terrorist op dit moment is de regering Israël!
Je erkent dus dat jouw opmerking morbide humor was. Dan klopt het toch? Je opmerking was "humor" tussen aanhalingstekens.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 18 mar 2025 19:41
ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 19:27
Wanneer je feest om het succes van de staat Israël vier je gelijk daaraan vast gekoppeld feest over al die doden en gewonden van de Palestijnse bevolking in de Gazastrook, het één is namelijk de consequentie van het ander...
Dat de twee gerelateerd zijn, neemt nergens weg dat ze fundamenteel verschillen.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 18 mar 2025 19:43Dit is echt bullshit van de bovenste plank ChaimNimsky. Maar goed je volstrekte verblinding is je vergunt 👍🏼
Lekker argumentloos weer 👍🏼
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 19:19
ChaimNimsky schreef: 18 mar 2025 18:48 Exact!

In afwachting….

Mus.
Maar goed, heb geen zin elke keer op geklaag te reageren.
Bovenstaande zie ik als een zwaktebod van iemand die aanklachten, vragen e.d. van een gesprekspartner niet aan kan cq trekt en daarom op die manier poogt hem/haar te intimideren cq aan te moedigen met de staart tussen de benen af te druipen.
Gesloten