Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 23 mar 2025 10:07
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 23 mar 2025 09:17 Ik ontkom echter niet aan de idee dat nog steeds: anti Zionisme gelijk wordt gesteld met Antisemitisme.
Voor mij is dat echter niet het zelfde.

Daarom had voor mij het slotje mogen blijven hangen.
Mensen kunnen toch terugkomen op hun fouten en excuses aanbieden?
Ik snap je opmerking niet zo goed.

PS.
Wanneer de slachtoffers dood zijn hebben ze niet veel aan excuses.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 23 mar 2025 10:14
dikkemick schreef: 23 mar 2025 10:07
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 23 mar 2025 09:17 Ik ontkom echter niet aan de idee dat nog steeds: anti Zionisme gelijk wordt gesteld met Antisemitisme.
Voor mij is dat echter niet het zelfde.

Daarom had voor mij het slotje mogen blijven hangen.
Mensen kunnen toch terugkomen op hun fouten en excuses aanbieden?
Ik snap je opmerking niet zo goed.

PS.
Wanneer de slachtoffers dood zijn hebben ze niet veel aan excuses.
Klopt. En vanuit Israël hoef je ook geen excuus te verwachten. Integendeel! Maar ik dacht het jou om dit topic ging, niet om Israël zelf (hoewel het probleem/stokpaardje wijdverbreid is: antizionisme gelijkstellen aan antisemitisme).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Mus schreef: 23 mar 2025 09:43
Mus schreef: 22 mar 2025 12:17 Grijs - Jaap Reesema (beste zangers 2022)

……
Er is me via pb gevraagd waarom dit lied in dit topic. Mijn antwoord hier is omdat het over mensen gaat en niet over machines die zomaar even over het verlies van dierbaren heenstappen. Hoeveel dierbaren met diep verdriet zijn er sinds de sluiting van dit topic alweer bij gekomen en zullen dit gevoel herkennen? Daarom dit lied juist in dit topic, voor alle Palestijnen die in de afgelopen dagen geliefden hebben verloren, daarom.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 23 mar 2025 11:05 Er is me via pb gevraagd waarom dit lied in dit topic. Mijn antwoord hier is omdat het over mensen gaat en niet over machines die zomaar even over het verlies van dierbaren heenstappen. Hoeveel dierbaren met diep verdriet zijn er sinds de sluiting van dit topic alweer bij gekomen en zullen dit gevoel herkennen? Daarom dit lied juist in dit topic, voor alle Palestijnen die in de afgelopen dagen geliefden hebben verloren, daarom.
Het is goed om hier bij stil te staan.
Elk slachtoffer is een verwoest leven van vaak een jong persoon en van de mensen om hem/haar heen die verder moeten.
Elk slachtoffer was iemand met een karakter en een gezicht.
Een mens met dierbaren die hem / haar gaan missen.

De ontmenselijking van mensen is mede wat deze ellende gaande houdt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 23 mar 2025 11:30 De ontmenselijking van mensen is mede wat deze ellende gaande houdt.
klopt
Israel schiet de wapenstilstand aan flarden en hervat de genocide
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

De bewering dat Israël een genocide uitvoert,

is omstreden en politiek geladen. Sterker nog:
  • Israël zal naar mijn verwachting nooit veroordeeld worden voor genocide, áls het
    überhaupt ooit tot een rechtszaak komt, tenzij Israël daadwerkelijk genocide pleegt!
Maar daar is vooralsnog geen sprake van!

Het conflict is complex, en er vallen ook veel burgerslachtoffers. Dergelijke
door emoties ingegeven verwarring is dus begrijpelijk, maar militaire acties, hoe
tragisch ook, vallen niet automatisch onder de juridische definitie van genocide:
  • die vereist namelijk opzettelijke vernietiging van een volk.
Bovendien ondermijnt deze simplificatie een genuanceerd begrip van de
oorzaken en dynamiek van het conflict. Zulks jaagt de polarisatie juist op.
Daardoor wordt een zinvolle discussie hier vrijwel onmogelijk. Jammer!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 23 mar 2025 15:54 Israël zal naar mijn verwachting nooit veroordeeld worden voor genocide, áls het
überhaupt ooit tot een rechtszaak komt, tenzij Israël daadwerkelijk genocide pleegt![/list]
Maar daar is vooralsnog geen sprake van!
En heb je ook enig flauw benul waarom Israël niet veroordeeld wordt (door het westen)?
Het conflict is complex, en er vallen ook veel burgerslachtoffers. Dergelijke
door emoties ingegeven verwarring is dus begrijpelijk, maar militaire acties, hoe
tragisch ook, vallen niet automatisch onder de juridische definitie van genocide:
  • die vereist namelijk opzettelijke vernietiging van een volk.
Ja HierEnNu, we reageren puur emotioneel. Vreemd als je beseft dat een heel volk wordt uitgemoord. Stomme emoties ook!
Bovendien ondermijnt deze simplificatie een genuanceerd begrip van de
oorzaken en dynamiek van het conflict. Zulks jaagt de polarisatie juist op.
Daardoor wordt een zinvolle discussie hier vrijwel onmogelijk. Jammer!
Dat het complex is, is iedereen wel duidelijk. Dat er genocide plaatsvindt is helaas niet iedereen duidelijk. En dynamiek van het conflict komt voor 95 procent op conto van Israël. Maar zulks wordt ook door sommigen (zeer bewust) niet gezien.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De teller staat inmiddels op meer dan 50.000. Libanon niet meegerekend.
https://www.trouw.nl/buitenland/live-mi ... gle.com%2F

De steun voor de speciale operatie neemt ook in Israël af!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

De steun voor de speciale operatie neemt in Israël nauwelijks af.

Peilingen tonen aan dat een groot deel van de Israëlische bevolking nog steeds
achter de militaire acties in Gaza staat. Hoewel er verdeeldheid is over de strategie
en doelstellingen, blijft de steun voor militaire actie tegen Hamas aanzienlijk: De protesten van Israëlische burgers, met name van families van gijzelaars die oproepen
tot onderhandelingen, betekent niet dat de algemene steun voor de operatie afneemt.
Kritiek richt zich vaak op de aanpak en de kosten van de oorlog, maar niet op de noodzaak
van een militaire reactie. Ik heb verder ook geen bewijs gezien dat de algemene steun voor
de operatie in Israël significant af zou nemen. Wel neemt de steun voor Netanyahu af, maar
dat heeft te maken met de zorg om de gegijzelden en andere intern politieke perikelen.

Ik zelf vind overigens ook nog steeds dat Hamas&Co in Gaza vernietigd moet worden.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

HierEnNu schreef:
Ik zelf vind overigens ook nog steeds dat Hamas&Co in Gaza vernietigd moet worden.
Dat sowieso, met de blijvende aanwezigheid van Hamas in Gaza en Hezbollah in Libanon en de financiële bijdragen van Iran aan Yemen gaat het nooit tot een twee staten oplossing komen.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 23 mar 2025 21:02 De teller staat inmiddels op meer dan 50.000. Libanon niet meegerekend.
https://www.trouw.nl/buitenland/live-mi ... gle.com%2F

De steun voor de speciale operatie neemt ook in Israël af!
Cijfers zijn dubieus, verstrekt door Hamas, en waarom zou je Libanon moeten meerekenen? Hezbollah weet toch waar het mee bezig is?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Het gaat goed! Afgesloten van aanvoer van wapens, is de vernietiging van Hamas onvermijdelijk geworden. Ook vandaag zijn er weer zo'n 50 Hamasstrijders omsingeld en geneutraliseerd: https://www.youtube.com/watch?v=QJgEXuR6pUo. Men heeft nu een programma opgestart voor Palestijnen die Gaza willen verlaten die kans te geven. Als gezegd, na Pesach zullen er 400.000 Israelische militairen aanwezig zijn in Gaza en gaat de laatste fase in. 2026 is een jaar waarin Hamas er niet meer zal zijn en geen Palestijn meer een aanslag kan plegen.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Er komt geen 'tweestaten oplossing' meer. Hoogstens een aantal Palestijns-Arabische 'emiraten' zoals al vaker aangestipt. En dat wordt ook geen 'oplossing'.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 24 mar 2025 00:40 Het gaat goed! Afgesloten van aanvoer van wapens, is de vernietiging van Hamas onvermijdelijk geworden. Ook vandaag zijn er weer zo'n 50 Hamasstrijders omsingeld en geneutraliseerd: https://www.youtube.com/watch?v=QJgEXuR6pUo. Men heeft nu een programma opgestart voor Palestijnen die Gaza willen verlaten die kans te geven. Als gezegd, na Pesach zullen er 400.000 Israelische militairen aanwezig zijn in Gaza en gaat de laatste fase in. 2026 is een jaar waarin Hamas er niet meer zal zijn en geen Palestijn meer een aanslag kan plegen.
Ik zie niet in waarom Netanyahu het ooit zover zou laten komen. Hij heeft er belang bij om alle Palestijnen als terroristen af te schilderen. Als geen Palestijn een aanslag kan plegen, betekent dat bovendien, dat er geen vrije Palestijnen meer zouden zijn. Hoe dat mogelijk is zonder genocide te plegen zie ik niet in. Tenzij je het verwijderen uit het midden-Oosten van elke Palestijn door middel van geweld, geen genocide wilt noemen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Als Hamas uitgeschakeld, gedecimeerd, vermoord is moet Netanyahu doorgaan met vernietiging omdat hij anders zelf opgepakt gaat worden. Vrede zal dus nog eventjes moeten wachten.

Ik lees ook over demonstraties in Jeruzalem. Er wordt geroepen: 'Democratie! Democratie!' In Israël, zo menen de betogers, gebeurt hetzelfde als in de VS en Turkije, landen waar autocratische leiders de rechtsstaat slopen en alle onafhankelijke geluiden binnen het overheidsapparaat tot zwijgen brengen.
Demonstranten zien donders goed in dat Netanyahu de oorlog puur voor eigen gewin voortzet.

Waar eindigt dit?
Einstein/Mick
Gesloten