CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Georgie
Ervaren pen

Re: CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Bericht door Georgie »

HierEnNu schreef: 04 apr 2025 06:26
Georgie schreef: 03 apr 2025 23:13:scissors:
Het is een kwestie van collega's onder elkaar en de instituties zijn er blij mee
en faciliteren het om een zo goed mogelijke werksfeer tr creëren.
Zodra het CAK zulks faciliteert, is het geen kwestie van collega's onder elkaar!
Welles!
HierEnNu schreef: 04 apr 2025 06:26 Het verbaast me dat jij, als uitgesproken fanatieke strijder tegen religies, het institutioneel faciliteren van activiteiten die secularisering ondermijnen promoot, zelfs als zulks mogelijkerwijs een wat betere werksfeer zou kunnen creëren. Dat laatste wekt sowieso al de indruk dat er een knieval richting de Islam nodig is om de werksfeer te verbeteren en zulks vind ik ongepast.
Ja, ik heb grote bezwaren tegen alle geloofsovertuigingen die blinde gehoorzaamheid aan een (of meer) bovenmenselijke "alziende, alwetende, almachtige" entiteit(en) eisen, tegen hun verderfelijke invloed op het denken en doen van hun volgelingen en de samenleving. Daar hoort de islam ook bij.
Ik heb geen bezwaren tegen die volgelingen. Ik zie hen eerder als slachtoffers die geholpen moeten worden. Net als drugsverslaafden (Voor drugsverslaafden en christelijke kerkverlaters bestaat die hulp al. voor "afvallige" moslims nog niet. Een gebrek)

Maar waar Wilders mee bezig is –en daar heeft hij een groot deel van het autochtone bevolkingsdeel mee besmet– is iets heel anders.
Hij gaat op een onbeschofte en agressieve manier tekeer tegen een vrij kleine (±5%) cultureel/religieuze minderheid, waarvan de meesten in Nederland geboren zijn, de Nederlandse nationaliteit hebben en die ook nog eens brave en goedwillende medeburgers zijn, die gewoon hun steentje aan de Nederlandse samenleving willen bijdragen.
Hij schoffeert ze en hamert er voortdurend op dat ze ongewenst zijn. Zo veroorzaakt hij een tweedeling in de samenleving. Beide groepen kruipen terug in hun eigen bubbel, barricaderen die, zodat "de Ander" er niet doorheen kan komen en zijzelf er niet uit. Bovendien werkt dit rasicalisering van jongeren in de hand.
Het is veel beter die minderheidscultuur/religie te normaliseren en te incorporeren in onze samenleving, zodat die meegenomen kan worden in het seculariseren van de samenleving.
Wat ik als één van de belangrijkste elementen van de seculariseren van de samenleving zie is de verderfelijke invloed van die gehoorzaamheidscultussen die we "religie" noemen uit de samenleving verwijderen. Het vergrootglas richten op de foute uitgangspunten van de islam en alleen daarop blijven hameren werkt niet. Integendeel.
HierEnNu schreef: 04 apr 2025 06:26 Faciliteer dan als instituut een cultureel culinaire avond en organiseer een internationaal
buffet waarbij medewerkers gerechten meenemen uit hun eigen cultuur:
  • dan wordt verbinding bevorderd zonder nadruk op religieuze voorkeur.
Prima, maar niet als alternatief inplaats van, maar als andere mogelijkheid ook.

---------------
HierEnNu schreef: 04 apr 2025 06:26
Het initiatief komt van de moslims. Die willen hun collega's laten kennismaken met één van de nog onbekende en sterk gewantrouwde onderdelen van hun cultuur. Zijzelf maken dagelijks kennis met alle mogelijke kenmerken en onderdelen van onze eigen cultuur. En die kennismaking is–zacht gezegd– niet altijd even prettig.

Secularisering is voor veel religieuze mensen niet prettig, ongeacht hun geloof.
Waarom voor Moslims een uitzondering maken door Iftars op de werkplek te organiseren?
Maar het is geen uitzondering!
Kerstonbijten/lunches, paasbrunches, sinterklaasfeestjes… noem maar op op de werkplek, compleet met de gelegenheid voor christenen om hun rituelen eromheen uit te voeren, zijn al sinds mensenheugenis de gewoonste zaak van de wereld. Daar komt de iftar dus gewoon bij.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 04 apr 2025 10:25 - Ik heb wel moeite met de religie islam.
da's al heel lang duidelijk
en daarom heb je geen probleem met een kerstfeestje maar wel met een iftar

het concept. secularisering misbruiken om je afkeer tegen de islam en moslims te verdoezelen is dan wat hierennu doet
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 04 apr 2025 13:08
gerard_m schreef: 04 apr 2025 10:25 - Ik heb wel moeite met de religie islam.
da's al heel lang duidelijk
en daarom heb je geen probleem met een kerstfeestje maar wel met een iftar

het concept. secularisering misbruiken om je afkeer tegen de islam en moslims te verdoezelen is dan wat hierennu doet
Totale onzin.
En zoals gebruikelijk leg je mij woorden in de mond.

Nogmaals dan in het Vlaams/ Nederlands:
Het gaat mij in dit geval niet om de islam, maar om een werkgever die religieuze events organiseert.
Ik zou er ook op tegen zijn als een werkgever een religieuze kerstdienst organiseert.

Overigens vind ik het een giftige en zinloze beschuldiging om te gaan roepen dat ik iets tegen moslims zou hebben, letterlijk zeg ik hierboven (voor de 371e keer) het omgekeerde.
Kennelijk snap je het onderscheid niet tussen een ideologie / gedachtegoed en mensen.
Laatst gewijzigd door gerard_m op 04 apr 2025 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Georgie schreef: 04 apr 2025 12:57:scissors:
Welles!
:lol:
Tegen zo een sterk argument heb ik niets in te brengen ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 04 apr 2025 13:12 Totale onzin. Het gaat mij in dit geval niet om de islam, maar om een werkgever die religieuze events organiseert.
Ik zou er ook op tegen zijn dat een werkgever een religieuze kerstdienst organiseert.
dan ben je dus tegen alles wat met kerst te maken heeft en alle events die de overheid en werkgevers in die periode organiseren.
je bent tegen omdat het etiket islam eraan hangt, veel ingewikkelder is het niet.

wees tenminste eerlijk
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 04 apr 2025 13:08:scissors:
het concept. secularisering misbruiken om je afkeer tegen de islam en
moslims te verdoezelen is dan wat hierennu doet
Tegen sommige Moslims voel ik wel afkeer, zoals Mo de Eerste, maar die Moslims waar ik
mee omga voel ik geen afkeer tegen. Ik verdoezel volgens jou mijn afkeer tegen de islam? :lol:
Is zulks volgens jou nodig en/of voordelig op Freethinkers dan? Grappig!
  • Voor alle duidelijkheid: ik voel afkeer tegen de Islam!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 04 apr 2025 13:24
gerard_m schreef: 04 apr 2025 13:12 Totale onzin. Het gaat mij in dit geval niet om de islam, maar om een werkgever die religieuze events organiseert.
Ik zou er ook op tegen zijn dat een werkgever een religieuze kerstdienst organiseert.
dan ben je dus tegen alles wat met kerst te maken heeft en alle events die de overheid en werkgevers in die periode organiseren.
je bent tegen omdat het etiket islam eraan hangt, veel ingewikkelder is het niet.
Kan je me even uitleggen hoe jij van
  • "Ik ben tegen de organisatie van een religieuze kerkdienst door een werkgever"
komt tot
  • "Ik ben tegen alles wat met kerst te maken heeft"?
Want ik zie het niet.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 04 apr 2025 13:24
Wel als het religieuze events zijn.

Wat snap je niet aan de woorden " religieuze events" ?
En weer leg je me woorden in de mond.
Slechte gewoonte

wees tenminste eerlijk
Nee, ga gewoon eens lezen wat er wordt geschreven in plaats van telkens je eigen vooroordelen over mede forummers bevestigd willen zien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

HierEnNu schreef: 04 apr 2025 13:15
Georgie schreef: 04 apr 2025 12:57:scissors:
Welles!
:lol:
Tegen zo een sterk argument heb ik niets in te brengen ...
Mijn "welles" is even grondig onderbouwd als jouw " Zodra het CAK zulks faciliteert, is het geen kwestie van collega's onder elkaar!"
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Misschien niet echt op zijn plek hier maar dan moet de moderatie maar ingrijpen.

Met daarin:
Amsterdam - Van wie is de Nederlandse publieke ruimte? De vraag dringt zich op nadat moslims tijdens een gebed op de Dam anti-Joodse verzen hadden gereciteerd en de Israëlische vlag verbrandden. „Het is georganiseerde haat.”

Arabiste en historica Machteld Allan (61) keek afgelopen zaterdag verwonderd naar de beelden uit Amsterdam van biddende moslims op de Dam. „Uitgerekend op de Dam, tussen het Paleis, symbool van de constitutionele monarchie, en het nationaal monument, waarmee we de oorlog herdenken, werd het gebed verricht. En daarbij werden ook nog anti-Joodse verzen uit de Koran gereciteerd. Een veelvoudige, opzettelijke schoffering van de Nederlandse samenleving.

Volgens Machteld Allan past Achbars opvatting naadloos binnen de islamitische leer, waarin immers geen scheiding bestaat tussen moskee en staat. „De sharia bepaalt alles in het leven, tot in de details. Wij willen dit in het Westen maar niet begrijpen, terwijl hier al 1400 jaar literatuur over is. Uiteindelijk moet het doel zijn van vrome moslims om een islamitische staat in te richten, ook hier. De islam is een politieke onderneming.”
Moeten we dat hier willen en toelaten? Hoe denken mijn forumgenoten hierover?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

lost and not found yet! schreef: 04 apr 2025 23:10
Misschien niet echt op zijn plek hier maar dan moet de moderatie maar ingrijpen.

Met daarin:
Amsterdam - Van wie is de Nederlandse publieke ruimte? De vraag dringt zich op nadat moslims tijdens een gebed op de Dam anti-Joodse verzen hadden gereciteerd en de Israëlische vlag verbrandden. „Het is georganiseerde haat.”

Arabiste en historica Machteld Allan (61) keek afgelopen zaterdag verwonderd naar de beelden uit Amsterdam van biddende moslims op de Dam. „Uitgerekend op de Dam, tussen het Paleis, symbool van de constitutionele monarchie, en het nationaal monument, waarmee we de oorlog herdenken, werd het gebed verricht. En daarbij werden ook nog anti-Joodse verzen uit de Koran gereciteerd. Een veelvoudige, opzettelijke schoffering van de Nederlandse samenleving.

Volgens Machteld Allan past Achbars opvatting naadloos binnen de islamitische leer, waarin immers geen scheiding bestaat tussen moskee en staat. „De sharia bepaalt alles in het leven, tot in de details. Wij willen dit in het Westen maar niet begrijpen, terwijl hier al 1400 jaar literatuur over is. Uiteindelijk moet het doel zijn van vrome moslims om een islamitische staat in te richten, ook hier. De islam is een politieke onderneming.”
Zeker tien jaar terug zag ik op een ander forum wat foto's uit (ik meen Parijs) waar biddende moslims een complete weg blokkeerden.
(Naderhand niets meer over gehoord, er zal wel zijn ingegrepen)

Er is echter wel een relatie met het GAK.
Immers men kweekt daar een sfeer waarin de islam veel te veel ruimte krijgt.
Dan moet men niet gek opkijken, als ze die ruimte ook elders pakken, desnoods tegen de wet in.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

lost and not found yet! schreef: 04 apr 2025 23:10

Met daarin:

Mijn eerste reactie was: Ach ja, de Telegraaf, maar bij nader inzien denk ik er toch iets anders over:
Een bijzonder kwalijke zaak.
Onacceptabel!
Niet die actie van die moslims op de Dam, maar de reactie erop van Weird Duk in de Telegraaf.

Ik zie het zo:
Om te beginnen kan het nooit een erg grote manifestatie geweest zijn, anders zou er wel meer ophef geweest zijn ook in andere media.
Deze moslims maakten gewoon gebruik van hun rechten op vrijheid van geloof en vrijheid van meningsuiting. Zoiets als het halleluja-gejuich met klaroengeschal en offerschalen aan driepoten van het leger des heils rond kerst.
Zij demonstreerden op hun eigen vredelievende manier tegen de genocide die momenteel gaande is in Gaza. Een heel goede actie waar de rest van de samenleving en vooral de regering een voorbeeld aan mogen nemen. Zij kozen daar de meest opvallende en stmbolische plek voor uit die in ons land te vinden is, zonder overlast voor het verkeer te veroorzaken. Ik zou zeggen: Petje af"

Dan de reactie van Weird Duk:
De man vond het weer eens nodig zijn xenofobe en moslimhatende denkbeelden luidkeels van de daken te roeptoeteren, wat in de huidige situatie in onze samenleving een bijzonder kwalijke zaak is. Zo jaagt hij onze islamitische landgenoten, ook de goedwillende, integere nog meer in het harnas en versterkt hij de ongewenste tweedeling nog eens extra
Dat hij een arabiste die een wahabisme– en salafismekritisch boek met een inleiding van de religie-hopper Ayaan Hirsi Ali uitgegeven heeft op afstand naar de beelden heeft laten kijken en commentaar laten geven (hoeveel context had zij tot haar beschikking?) maakt het alleen maar erger.
Een schoffering van een een kleine cultureel-religieuze minderheid binnen onze samenleving.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Georgie schreef: 05 apr 2025 12:11
Onacceptabel!
Wanneer biddende moslims antisemitische teksten uit de koran reciteren op de dam, is dat prima. Want vrijheid van meningsuiting.

Wanneer iemand dat geen goede zaak vindt, is dat onacceptabel. Want geen vrijheid van meningsuiting?

Petje af inderdaad: deze moslims tonen aan dat islam en politiek met elkaar verweven zijn, zoals Machteld Allan terecht zegt. Maar daar mag je blijkbaar niets van vinden.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

gerard_m schreef: 05 apr 2025 14:02
Georgie schreef: 05 apr 2025 12:11
Onacceptabel!
Wanneer biddende moslims antisemitische teksten uit de koran reciteren op de dam, is dat prima. Want vrijheid van meningsuiting.
Jij mag die teksten antisemitisch noemen. Dat is jouw vrijheid van meningsuiting. Wie ben ik om je dat te verbieden?
Ik zie ze als teksten tegen de genocide in Gaza. Dat is mijn vrijheid van mening. Wie ben jij om mij dat te verbieden?
gerard_m schreef: 05 apr 2025 14:02 Wanneer iemand dat geen goede zaak vindt, is dat onacceptabel. Want geen vrijheid van meningsuiting?
Weird Duk heeft de vrijheid te reageren zoals hij reageert. Wie ben ik om hem dat te verbieden? Ik heb de vrijheid om dat onacceptabel te vinden. Wie ben jij om mij dat te verbieden?
gerard_m schreef: 05 apr 2025 14:02 Petje af inderdaad: deze moslims tonen aan dat islam en politiek met elkaar verweven zijn, zoals Machteld Allan terecht zegt. Maar daar mag je blijkbaar niets van vinden.
Wie zegt dat je daar niets van mag vinden?
Los daarvan: Die verbinding tussen geloof en politiek bestaat in de andere abrahamitische geloofsstromingen ook en leiden daar tot even grote rampen.

Los daar weer van: Dit is allemaal off topic, want het gaat hiet over de mogelijke vatbaarheid van het CAK voor islamisering.
Ik geloof daar niets van.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 05 apr 2025 10:02
Zeker tien jaar terug zag ik op een ander forum wat foto's uit (ik meen Parijs) waar biddende moslims een complete weg blokkeerden.
(Naderhand niets meer over gehoord, er zal wel zijn ingegrepen)

Er is echter wel een relatie met het GAK.
Immers men kweekt daar een sfeer waarin de islam veel te veel ruimte krijgt.
Dan moet men niet gek opkijken, als ze die ruimte ook elders pakken, desnoods tegen de wet in.
Dit is wel heel erg ver gezocht.
Er wordt geen sfeer gekweekt waarin de islam veel te veel ruimte krijgt.
Bij het CAK geven ze de verschillende groepen medewerkers met verschillende etnische, religieuze en culturele achtergronden de gelegenheid nader kennis te maken met die verschillende achtergronden.
Een heel positief initiayief, want nader kennismaken betekent beter leren kennen. Beter leren kennen betekent elkaar beter leren begrijpen. Elkaar beter begrijpen betekent minder vooroordelen. Minder vooroordelen betekent minder discriminatie. Minder discriminatie betekent minder wrijving en irritatie op de werkvloer. Minder wrijving en irritatie betekent minder stress. Minder stress betekent een betere werksfeer. Een betere werksfeer betekent betere prestaties. En dat is goed voor de hele samenleving.

Zou op veel meer plaatsen moeten gebeuren. En niet alleen bij de overheid.
Plaats reactie