Bonjour schreef: ↑06 apr 2025 18:13
Ik stel voor om alles wat met Israël, Gaza , joods en islamitisch te sluiten totdat de vrede is uitgebroken en ook een verbod op cartoons en avatars die ook maar iets met het het conflict te maken hebben.
Zijn er dan cartoons en avatars die off-topic zijn?
Wat is er mis met de benadering zoals SysAdmin Peter die heeft verwoord?
- "Als je goede redenen hebt om een nieuwsbericht dat er mee te maken heeft te becommentariëren, doe dat gerust in een nieuw topic. Maar schuif het niet onder een titel waar het weinig of niets mee te maken heeft. "
Dat vind ik juist een gebalanceerde en werkbare richtlijn. Wat jij nu voorstelt, een algemeen verbod op alles wat met Israël, Gaza, Jodendom of islam te maken heeft, zou betekenen dat bijvoorbeeld de recente kwestie rond de
'Gaza ambulance probe' helemaal niet op Freethinker besproken zou mogen worden, zolang het conflict voortduurt. Terwijl precies dat onderwerp nu in een ander draadje alsnog impliciet wordt aangekaart, ondanks duidelijke aanwijzingen van de moderator om dat niet te doen.
Als zulke richtlijnen niet consequent gehandhaafd worden, heeft het sluiten van alle conflictgerelateerde topics ook weinig zin. Zou het niet zinvoller zijn om eerst op te treden tegen degenen die zich niet aan Peter’s richtlijn houden?
En jij, als moderator en eigenaar van dit forum, zou misschien ook kritisch naar je eigen rol kunnen kijken. Polarisatie wordt niet alleen door gebruikers veroorzaakt, maar ook door Moderators die als betrokken forummer mee discussiëren, maar soms ook door hoe bepaalde zaken gemodereerd of juist niet gemodereerd worden. Ik zie het als mijn taak om daar eerlijk feedback over te geven, niet als aanval, maar als uitnodiging tot reflectie.
Tenslotte: over de ambulancekwestie is inmiddels meer informatie beschikbaar, al valt een deel daarvan
[nog] onder militaire geheimhouding. Het zou toch bijzonder jammer zijn als we op Freethinker geen ruimte laten voor een open, feitelijke discussie over mogelijke oorlogsmisdaden, juist op een forum dat de vrije gedachte hoog in het vaandel heeft.
Laat ik dan ook het incident rond het ziekenhuis in herinnering brengen, waar veel burgerdoden vielen, en waar achteraf bleek dat Hamas daar zelf verantwoordelijk voor was. Zulke inzichten komen niet tot stand door onderwerpen te verbieden, maar door ze zorgvuldig en open te bespreken.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.