Waarom open je als moderator dat topic niet weer?

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: waarom open je als moderator dat topic niet weer?

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 06 apr 2025 09:37
er zijn geen taboethema's maar elk topic dat nog maar naar Israel riekt gaat wel per direct op slot :)
Er zijn een stuk of 4 Israel topics en de langste bestaat uit 673 bladzijden.

Dat is best lang voor een taboe onderwerp dat direct op slot gaat.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

appelfflap schreef: 06 apr 2025 09:37
Peter van Velzen schreef: 04 apr 2025 14:57 Er zijn geen taboethema's, slechts topics die volstrekt uit de hand lopen.
Als iedereen zich probeert een beetje in te houden, zou dat niet gebeuren.
Maar er zijn nu eenmaal mensen die in de ogen van een ander walchelijke meningen hebben, dus dat is niet zo makkelijk.
er zijn geen taboethema's maar elk topic dat nog maar naar Israel riekt gaat wel per direct op slot :)

Een moderatorenteam heeft de taak om een veilige, respectvolle en gestructureerde discussie te waarborgen. Ze zorgen ervoor dat deelnemers zich aan de regels houden, zoals het vermijden van haatzaaien, persoonlijke aanvallen of het verspreiden van desinformatie. In gevallen van controversiële onderwerpen zorgen ze ervoor dat de discussie niet escaleren, door snel in te grijpen bij ongepaste reacties of het verwijderen van schadelijke inhoud. Ze dragen ook bij aan het handhaven van een gezonde debatcultuur, waarbij iedereen de kans krijgt om zijn mening te uiten, zonder dat de discussie uit de hand loopt.
Zolang eerder gerespecteerde forummers dit forum al anderhalf jaar als slagveld gebruiken in deze niet te ontwarren strijd, en ook op het persoonlijke vlak men elkaar steeds vaker begint te schofferen, is het enige wat we nog kunnen doen om de ruzies te stoppen, het onderwerp een tijd in de ban te doen.

Een cartoon elders geplaatst. geeft precies weer, dat zolang men naar elkaar wijst, er ook niets nieuws meer te melden valt.

Wie dat nu nog steeds niet ziet, kunnen we ook niet wijzer maken.
.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Re: Waarom open je als moderator dat topic niet weer?

Bericht door dikkemick »

Maar Maria, asjeblieft. Er bestaat toch zoiets als universele humane moraal? MAG je het met elkaar oneens zijn over het in een massagraf schieten (vermoorden) van ambulance personeel?? Wie dat dan ook doet?!

Stel nou dat er een topic is over kinderverkrachters. Mag ik dat bagatelliseren? Mag ik erachter staan? Humor spotprenten plaatsen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Maria schreef: 06 apr 2025 15:53 Een cartoon elders geplaatst. geeft precies weer, dat zolang men naar elkaar wijst, er ook niets nieuws meer te melden valt.

.
Mij is het te doen om het succes in de strijd tegen hamas, en daar valt dagelijks iets nieuws te melden.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 06 apr 2025 16:35
Maria schreef: 06 apr 2025 15:53 Een cartoon elders geplaatst. geeft precies weer, dat zolang men naar elkaar wijst, er ook niets nieuws meer te melden valt.

.
Mij is het te doen om het succes in de strijd tegen hamas, en daar valt dagelijks iets nieuws te melden.
Ja, dat weten we. En daar hoort ambulance personeel vermoorden niet bij!!!

Ik zoek dus naar dat ene onderwerp waarover we het eens zijn, maar zelfs hier blijf je stil.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 06 apr 2025 16:35 Mij is het te doen om het succes in de strijd tegen hamas, en daar valt dagelijks iets nieuws te melden.
Als het IDF het nu bij de strijd tegen Hamas hield was er niet zoveel aan de hand. Maar de haat is al zo groot onder de militairen van het IDF dat ze tegen Gazanen vechten. Het afdoen dat het slechts een groepje was, gaat niet op. De legerleiding heeft geholpen die ambulances weg te werken. Dus dat groepje was heel groot.
En jouw reactie en de mijne daar weer op, geeft precies aan waarom we niet verder kunnen praten over dit onderwerp.

Ik stel voor om alles wat met Israël, Gaza , joods en islamitisch te sluiten totdat de vrede is uitgebroken en ook een verbod op cartoons en avatars die ook maar iets met het het conflict te maken hebben.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 06 apr 2025 18:13
ChaimNimsky schreef: 06 apr 2025 16:35 Mij is het te doen om het succes in de strijd tegen hamas, en daar valt dagelijks iets nieuws te melden.
Als het IDF het nu bij de strijd tegen Hamas hield was er niet zoveel aan de hand. Maar de haat is al zo groot onder de militairen van het IDF dat ze tegen Gazanen vechten. Het afdoen dat het slechts een groepje was, gaat niet op. De legerleiding heeft geholpen die ambulances weg te werken. Dus dat groepje was heel groot.
En jouw reactie en de mijne daar weer op, geeft precies aan waarom we niet verder kunnen praten over dit onderwerp.

Ik stel voor om alles wat met Israël, Gaza , joods en islamitisch te sluiten totdat de vrede is uitgebroken en ook een verbod op cartoons en avatars die ook maar iets met het het conflict te maken hebben.
Kwetsende onderschriften zou ik er dan ook aan toe willen voegen want dat wordt maar al te snel vergeten.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef: 06 apr 2025 18:13 Ik stel voor om alles wat met Israël, Gaza , joods en islamitisch te sluiten totdat de vrede is uitgebroken en ook een verbod op cartoons en avatars die ook maar iets met het het conflict te maken hebben.
Tot over 345 jaar dan.

Ja ik weet het...ik ben ongeneeslijk optimistisch!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 06 apr 2025 18:13:scissors:
:shock:

Zijn er dan cartoons en avatars die off-topic zijn?

Wat is er mis met de benadering zoals SysAdmin Peter die heeft verwoord?
  • "Als je goede redenen hebt om een nieuwsbericht dat er mee te maken heeft te becommentariëren, doe dat gerust in een nieuw topic. Maar schuif het niet onder een titel waar het weinig of niets mee te maken heeft. "
Dat vind ik juist een gebalanceerde en werkbare richtlijn. Wat jij nu voorstelt, een algemeen verbod op alles wat met Israël, Gaza, Jodendom of islam te maken heeft, zou betekenen dat bijvoorbeeld de recente kwestie rond de 'Gaza ambulance probe' helemaal niet op Freethinker besproken zou mogen worden, zolang het conflict voortduurt. Terwijl precies dat onderwerp nu in een ander draadje alsnog impliciet wordt aangekaart, ondanks duidelijke aanwijzingen van de moderator om dat niet te doen.

Als zulke richtlijnen niet consequent gehandhaafd worden, heeft het sluiten van alle conflictgerelateerde topics ook weinig zin. Zou het niet zinvoller zijn om eerst op te treden tegen degenen die zich niet aan Peter’s richtlijn houden?

En jij, als moderator en eigenaar van dit forum, zou misschien ook kritisch naar je eigen rol kunnen kijken. Polarisatie wordt niet alleen door gebruikers veroorzaakt, maar ook door Moderators die als betrokken forummer mee discussiëren, maar soms ook door hoe bepaalde zaken gemodereerd of juist niet gemodereerd worden. Ik zie het als mijn taak om daar eerlijk feedback over te geven, niet als aanval, maar als uitnodiging tot reflectie.

Tenslotte: over de ambulancekwestie is inmiddels meer informatie beschikbaar, al valt een deel daarvan [nog] onder militaire geheimhouding. Het zou toch bijzonder jammer zijn als we op Freethinker geen ruimte laten voor een open, feitelijke discussie over mogelijke oorlogsmisdaden, juist op een forum dat de vrije gedachte hoog in het vaandel heeft.

Laat ik dan ook het incident rond het ziekenhuis in herinnering brengen, waar veel burgerdoden vielen, en waar achteraf bleek dat Hamas daar zelf verantwoordelijk voor was. Zulke inzichten komen niet tot stand door onderwerpen te verbieden, maar door ze zorgvuldig en open te bespreken.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

HierEnNu schreef: 06 apr 2025 20:15
Bonjour schreef: 06 apr 2025 18:13:scissors:
:shock:

Zijn er dan cartoons en avatars die off-topic zijn?

Wat is er mis met de benadering zoals SysAdmin Peter die heeft verwoord?
  • "Als je goede redenen hebt om een nieuwsbericht dat er mee te maken heeft te becommentariëren, doe dat gerust in een nieuw topic. Maar schuif het niet onder een titel waar het weinig of niets mee te maken heeft. "
Knip
Dat vind ik een goed plan HierEnNu!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Aangezien dit topic nu ook al wordt misbruikt voor onderlinge discussies over het topic komt er voorlopig ook een slot op
Het discussietopic blijft voorlopig vier weken gesloten tenzij er duidelijke veranderingen zijn in de situatie. (niet slechts de "successen" van één strijdende partij).
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Peter van Velzen schreef: 07 apr 2025 03:28
Aangezien dit topic nu ook al wordt misbruikt voor onderlinge discussies over het topic komt er voorlopig ook een slot op
Het discussietopic blijft voorlopig vier weken gesloten tenzij er duidelijke veranderingen zijn in de situatie. (niet slechts de "successen" van één strijdende partij).
Aanvulling:
Dat geldt voor alle topic onderwerpen, waar er strijd is gevoerd hier op het forum over de oorlog Palestina/Israel en aanverwanten. Maria
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten