Over het gebruik van afkortingen voor nicknames en de reacties daarop.

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gesloten
Georgie
Ervaren pen

Over het gebruik van afkortingen voor nicknames en de reacties daarop.

Bericht door Georgie »

Na enig aarzelen toch maar een nieuw topic

Om te beginnen een korte reconstructie van de situatie.
Het begint ermee dat ik uit behoefte aan efficiëntie (je mag het ook gemakzucht noemen) een lange, in mijn ogen onhandige nickname tot een kort handzaam pakketje afkort.
Tot mijn verbazing krijg ik plotseling, zomaar uit de blauwe hemel vallen een officieel bericht met een verwijzing naar een regel uit het reglement met de verklaring dat een persoon een klacht bij de moderatie heeft ingediend.

Wat er verder gebeurt staat hieronder beschreven met helemaal onderaan mijn laatste –nieuwe reactie–

Maria:
Je lijkt structureel de naam van HierEnNu op jouw manier te schrijven.
Lees even de forumregel E8 hierover na.
Ook hier viewtopic.php?p=657175#p657175
HierEnNu heeft eerder duidelijk aangegeven bij zijn zelf gekozen nickname genoemd te willen worden en heeft dit nu gemeld.
Georgie:
Regel E8: Mensen dienen in de discussie aangesproken te worden met de door hun gekozen nickname. Eigen namen bedenken voor discussiepartners is verboden. Eventueel kan de nickname worden afgekort, met een voor iedereen duidelijke afkorting. Indien de discussiepartner zijn postings ondertekent met zijn eigen naam, dan mag deze ook worden gebruikt”.

Ik lgebruik consequent de afkorting H&N voor de nickname van betreffende persoon. Die is voor iedereen duidelijk. Ik voldoe dus volledig aan regel E8
Moet ik dan rekening houden met de lange tenen van de man die die mij regelmatig van vals spel beschuldigt (Hij verwijt mij regelmatig zaken naar mijn eigen denkbeelden te herdefiniëren.), de man die mij van racisme beschuldigt op basis van een eigen definitie van dat begrip? Ik heb dat elke keer met onderbouwing kunnen weerleggen maar excuus of toegeven van zijn kant? No maar! De man die steeds opnieuw op een badinerend toontje mijn redeneringen impliciet als flauwekul wegzet en die nu bij de juf komt klagen dat ik zijn nickname afkort?

Ik denk niet dat ik dat kan of wil opbrengen

Misschien is het maar het beste als ik zijn aanwezigheid op dit forum verder maar negeer.
Of anders moet ik maar geband worden. Heb ik geen moeite mee.
Maria:
Het was een vriendelijk verzoek.
Commentaar op de moderatie kan in een feedbacktopic. Regel T12
Georgie
Weet ik en ik heb het ook even overwogen.
Maar een heel nieuw topic openen voor zo'n onbenulligheid leek me wat overdreven.
Wat mij betreft was en is de kous hiermee af.
Maria:
Over koppig en onredelijk gesproken.
Daar je heel bewust doorgaat met HierEnNu te verbasteren tot wat jijzelf wil en de moderatie te kakken wil zetten en gewoon doorgaat, heb je nu een waarschuwing, dat je een volgende keer een waarschuwing hiervoor krijgt.
Tiberius Claudius, benoemen als TC of lost end not found yet als Lanfy zijn duidelijk de afkortingen die wel zijn toegestaan, mede daar zij ooit eerder hebben gemeld daar geen probleem mee te hebben.
Ik ben niet koppig en niet onredelijk.
Ik ben consequent. En ik zie voorlopig geen reden om te veranderen

Ik verbaster ook niet. Dat de moderatie dat zo noemt is een valse voorstelling van zaken
Ik kort een lange onhandige nickname af tot een handzaam pakketje van 3 morfemen en dat is toegestaan. Er staat ook nergens in de reglementen dat het verboden is als de betreffende personen niet expliciet verklaren dat ze er geen bezwaar tegen hebben, zoals de moderatie suggereert.
Maar als hij dat vervelend vindt kan hij het met mij bespreken.

En dan nog iets, ook een valse voorstelling van zaken:
Als ik een in rode letters en omkaderd bericht krijg, met een verwijzing naar een regel uit het reglement is dat voor mij niet een “vriendelijk verzoek”, maar een waarschuwing.
Een waarschuwing die in mijn ogen om twee redenen onterecht is:
1 ik overtreed genoemde regel niet. Wat ik doe mag gewoon.
2 betreffende persoon had eerst met mij kunnen overleggen. Zijn bezwaren met redenen omkleed naar voren kunnen brengen. We hadden dan meningen kunnen uitwisselen en de zaak in der minne kunnen schikken. Maar nee hij vond het nodig als een verwend kind met een klacht naar de juf te hollen.
ik moet toegeven dat ik daar niet zo goed tegen kan. Ik word er een beetje narrig van.

En nog iets. Ook een vrij kwalijke valse voorstelling van zaken:
Ik probeer helemaal niet de moderatie “te kakken te zetten” Ik verdedig mij op een nette en integere manier. Welis waar ronduit en zonder een blad voor de mond te nemen. maar ook zonder ook maar één enkel onvertogen woord of opmerking die door de moderatie als kwetsend ervaren zou kunnen worden.

Als dan de moderatie reageert zoals zij hier en nu reageert ga ik mij afvragen wat ik nog bij de freethinkers te zoeken heb
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
Maria
Moderator

Re: Over het gebruik van afkortingen voor nicknames en de reacties daarop.

Bericht door Maria »

Even aangeven waar het om gaat.
Eerste modinfo viewtopic.php?p=657269#p657269

HierEnNu heeft eerder uitdrukkelijk te kennen gegeven, dat hij met zijn gekozen naam aangesproken wil worden.
De eerste moderatie was gewoon in zwart om je opmerkzaam te maken op de regel.
H%N is ook voor mij een aanduiding voor H en N.

Het wordt pas onaangenaam, als jij aangeeft je eigen zin door te willen drijven.
viewtopic.php?p=657279#p657279
En dat midden in een lopend topic ipv. in Feedback.
  • Ik denk niet dat ik dat kan of wil opbrengen.
    Misschien is het maar het beste als ik zijn aanwezigheid op dit forum verder maar negeer.
Even de volledige quote van wat je schreef:
  • Moet ik dan rekening houden met de lange tenen van de man die die mij regelmatig van vals spel beschuldigt (Hij verwijt mij regelmatig zaken naar mijn eigen denkbeelden te herdefiniëren.), de man die mij van racisme beschuldigt op basis van een eigen definitie van dat begrip? Ik heb dat elke keer met onderbouwing kunnen weerleggen maar excuus of toegeven van zijn kant? No maar! De man die steeds opnieuw op een badinerend toontje mijn redeneringen impliciet als flauwekul wegzet en die nu bij de juf komt klagen dat ik zijn nickname afkort?

Ik denk niet dat ik dat kan of wil opbrengen.
.
Een heel persoonlijke visie en reactie dus, die bij mij heel rancuneus overkomt.
En daarna dus gewoon doorgaat met je eigen gekozen aanduiding voor HierEnNu.
viewtopic.php?p=657374#p657374
Zonder rekening te houden met de uitgesproken wensen.
Mijn "Over koppig en onredelijk gesproken" slaat duidelijk terug op jouw oordeel over je opponenten in het betreffende bericht.

Waarop mijn moderatie rood volgt, mede daar je de volledige naam van Tiberius Claudius en van lost en not found yet! volledig uittikt, maar het teveel vindt om dat ook te doen met de nickname HierEnNu en gewoon tegen het moderatie advies ingaat en hem met H&N = H en N benoemt.
En dat opnieuw midden in een lopend topic.

Daar je deze moderatie, niet alleen negeert, maar zelfs bewust lijkt te provoceren, kan ik logischerwijze niet anders dan met moderatie rood te reageren.
Georgie schreef: 09 apr 2025 00:16 Als dan de moderatie reageert zoals zij hier en nu reageert ga ik mij afvragen wat ik nog bij de freethinkers te zoeken heb
Dat schijnt een vleugelwoord te zijn van mensen, die zich naar hun eigen mening niet gehoord voelen, maar miskend en tegengesproken.
Dan hebben "de freethinkers van Freethinker.nl" het gedaan.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Copy paste maakt het leven met lang of lastig te schrijven nicknames makkelijker.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Het is heel simpel: Als iemand een nickname voor een ander verzint en die zegt dat hij het niet leuk vindt, dan gebruik je hem niet meer. Anders wordt het pestgedrag en dat tolereren we niet op het forum.
Zoals je zelf al zei. Het is onbenullig. Dus pas je aan.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Mullog schreef: 09 apr 2025 07:46 Copy paste maakt het leven met lang of lastig te schrijven nicknames makkelijker.
maar toch fascinerend dat moderators liever met afkortingen bezig zijn, heel belangrijk. Maria heeft al meer woorden vuilgemaakt aan een afkorting als de waanzin die hier al 15 maanden verschijnt.

viewtopic.php?t=18866&start=7500
een willekeurige pagina uit het bekende topic
geheel volgens de filosofie van freethinker.nl

respectvol en constructief
de regels werden gehandhaafd
objectief en neutraal
je ziet hoe men heeft ingegrepen bij desinformatie, persoonlijke aanvallen,..
een heel evenwichtige discussie, goed geleid.
absoluut geen reden om te vitten

maar goed, dit is uiteraard off-topic
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

appelfflap schreef: 09 apr 2025 09:18
Mullog schreef: 09 apr 2025 07:46 Copy paste maakt het leven met lang of lastig te schrijven nicknames makkelijker.
maar toch fascinerend dat moderators liever met afkortingen bezig zijn, heel belangrijk. Maria heeft al meer woorden vuilgemaakt aan een afkorting als de waanzin die hier al 15 maanden verschijnt.

Toch fascinerend hoe iemand tracht dit topic te kapen.
Aangezien er niet meer on topic wordt gereageerd, sluit ik het.
Ik wens u alle goeds
Gesloten