*!!*
Dit is mijn persoonlijke reactie op uitspraken waaruit ik afleid
dat de groep mensen benoemd als
- 'de Zionisten en hun sympathisanten'
- 'een stel Islamofobe terroristen en moordenaars.'
- want ik ben geen Islamofobe terrorist en moordenaar!
Ik doe dat hier omdat het me persoonlijk diep raakt en
ook vanwege de huidige situatie waardoor topics gesloten worden
omdat die escaleren vanwege ongewenste off-topic Israël/Palestina content en
bovendien hoort dit schrijfsel daar ook niet thuis!
*!!*
---------------
Ik ben geen Islamofobe terrorist en moordenaar!
Georgie schreef: ↑11 apr 2025 17:46Het gaat natuurlijk niet om Wilders.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑11 apr 2025 10:54 Net als de Zionisten en hun sympathisanten gelijk de kaart van het antisemitisme trekken zo trekt Semi-links gelijk de Wilders kaart.
Dat is handig want het gaat dan gelijk over iets anders en je hoeft dan op de kritiek niet in te gaan..
Als Wilders niet bestond zou Semi-links hem uitvinden.![]()
![]()
Het gaat om de vooroordelen en de waanvoorstellingen van hen die "islamisering" zien waar die niet is.
Wilders is alleen maar de pestkop die aan de zijlijn staat op te hitsen zodat de kudde nog harder gaat blaten.
Rare vergelijking trouwens om "semi-links" (wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen?) te vergelijken met een stel islamofobe terroristen en moordenaars
Nou, nou, Georgie!??? Meen je dat nou?
- "Een stel Islamofobe terroristen en moordenaars"

Dat TC mensen zoals ik die antisemitisme bestrijden benoemd als
- de Zionisten en hun sympathisanten,
Ik begrijp dat je kritiek hebt, zeker in de huidige situatie, en tevens ben ik fel
voorstander van het vrije woord, maar wat jij nu uitkraamt ben ik het echt niet mee eens!
Voor alle duidelijkheid en naar alle waarschijnlijkheid volstrekt overbodig:
- ik hoor daar ook bij, bij de Zionisten en hun sympathisanten,
sluipenderwijs en ook steeds openlijker toeneemt, sympathiseer ik steeds meer met
het Zionisme en eigenlijk ben ik inmiddels daadwerkelijk een Zionist.
Niet een Zionist met de betekenis zoals TC zulks pleegt te gebruiken als scheldwoord,
maar een Zionist met de zuivere, eenvoudige en oorspronkelijke betekenis:
- iemand die streeft naar een onafhankelijke staat
waar Joden veilig kunnen wonen en leven.
Door veel Palestijnen en aanhangers van de Palestijnse zaak wordt tussen de woorden 'Jood', 'Israëli' [inwoners van Israël] en 'Zionist' geen onderscheid meer gemaakt. Dat is niet terecht. De meeste Joden wonen niet in Israël. Niet iedere inwoner van Israël is Joods; er wonen ook veel niet-Joden in Israël. En niet alle Joodse Israëli’s zijn 'kolonisten' die erop uit zijn om steeds meer Palestijns land te veroveren. Daarnaast zijn er ook nog eens grote onderlinge verschillen in ideeën over Israël en de Palestijnen tussen mensen die zich Zionist noemen. De grote meerderheid van de Joden vindt dat de staat Israël moet blijven bestaan. Maar veel Joden, zowel binnen als buiten Israël, zijn voorstander van een Palestijnse staat naast Israël, als mogelijke oplossing voor het conflict.
Datzelfde geldt voor Zionisten.
ff Samenvattend: veel Joden herkennen zich in het Zionisme, maar er zijn wel allerlei verschillende meningen en opvattingen, ook tussen Zionisten onderling. Genoeg redenen om de woorden 'Jood', 'Israëli' en 'Zionist' niet zomaar door elkaar te gebruiken.
Vooralsnog ben ik een 'Post-Zionist' en distantieer me hierbij
nadrukkelijk van het 'Revisionistisch Zionisme'
Zie eventueel in de Wikipedia: ---------------
Ik wil hierbij en ter afsluiting benadrukken, dat wat Georgie doet:
- 'de Zionisten en hun sympathisanten' benoemen als
'een stel Islamofobe terroristen en moordenaars',
Het is niet slechts een grove groepsbelediging,
hij scheldt daarmee ook mij persoonlijk uit voor
- een Islamofobe terrorist en moordenaar!
Tevens spreek ik de hoop uit dat we hier op een meer constructieve manier
kunnen praten over deze kwesties, zonder in dergelijke extremen te vervallen.