Ik ben geen Islamofobe terrorist en moordenaar!

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Gesloten
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

---------------
*!!*

Dit is mijn persoonlijke reactie op uitspraken waaruit ik afleid
dat de groep mensen benoemd als
  • 'de Zionisten en hun sympathisanten'
weggezet wordt als
  • 'een stel Islamofobe terroristen en moordenaars.'
Daar protesteer ik met heel mijn hart tegen met dit schrijven:
  • want ik ben geen Islamofobe terrorist en moordenaar!

Ik doe dat hier omdat het me persoonlijk diep raakt en
ook vanwege de huidige situatie waardoor topics gesloten worden
omdat die escaleren vanwege ongewenste off-topic Israël/Palestina content en
bovendien hoort dit schrijfsel daar ook niet thuis!

*!!*
---------------

Georgie schreef: 11 apr 2025 17:46
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 apr 2025 10:54 Net als de Zionisten en hun sympathisanten gelijk de kaart van het antisemitisme trekken zo trekt Semi-links gelijk de Wilders kaart.
Dat is handig want het gaat dan gelijk over iets anders en je hoeft dan op de kritiek niet in te gaan..

Als Wilders niet bestond zou Semi-links hem uitvinden. :lol: :lol:
Het gaat natuurlijk niet om Wilders.
Het gaat om de vooroordelen en de waanvoorstellingen van hen die "islamisering" zien waar die niet is.
Wilders is alleen maar de pestkop die aan de zijlijn staat op te hitsen zodat de kudde nog harder gaat blaten.

Rare vergelijking trouwens om "semi-links" (wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen?) te vergelijken met een stel islamofobe terroristen en moordenaars
:shock:
Nou, nou, Georgie!??? Meen je dat nou?
  • "Een stel Islamofobe terroristen en moordenaars" :?:
Daar protesteer ik tegen hoor, want ik ben geen Islamofobe terrorist en moordenaar!

Dat TC mensen zoals ik die antisemitisme bestrijden benoemd als
  • de Zionisten en hun sympathisanten,
kan ik me vanuit zijn vooroordelen wel voorstellen en ben ik aan gewend.

Ik begrijp dat je kritiek hebt, zeker in de huidige situatie, en tevens ben ik fel
voorstander van het vrije woord, maar wat jij nu uitkraamt ben ik het echt niet mee eens!

Voor alle duidelijkheid en naar alle waarschijnlijkheid volstrekt overbodig:
  • ik hoor daar ook bij, bij de Zionisten en hun sympathisanten,
sterker nog, vanwege het feit dat in mijn eigen omgeving het antisemitisme almaar
sluipenderwijs en ook steeds openlijker toeneemt, sympathiseer ik steeds meer met
het Zionisme en eigenlijk ben ik inmiddels daadwerkelijk een Zionist.

Niet een Zionist met de betekenis zoals TC zulks pleegt te gebruiken als scheldwoord,
maar een Zionist met de zuivere, eenvoudige en oorspronkelijke betekenis:
  • iemand die streeft naar een onafhankelijke staat
    waar Joden veilig kunnen wonen en leven.
Tegenwoordig wordt het woord Zionist ook vaak gebruikt als scheldwoord. Als iets negatiefs.
Door veel Palestijnen en aanhangers van de Palestijnse zaak wordt tussen de woorden 'Jood', 'Israëli' [inwoners van Israël] en 'Zionist' geen onderscheid meer gemaakt. Dat is niet terecht. De meeste Joden wonen niet in Israël. Niet iedere inwoner van Israël is Joods; er wonen ook veel niet-Joden in Israël. En niet alle Joodse Israëli’s zijn 'kolonisten' die erop uit zijn om steeds meer Palestijns land te veroveren. Daarnaast zijn er ook nog eens grote onderlinge verschillen in ideeën over Israël en de Palestijnen tussen mensen die zich Zionist noemen. De grote meerderheid van de Joden vindt dat de staat Israël moet blijven bestaan. Maar veel Joden, zowel binnen als buiten Israël, zijn voorstander van een Palestijnse staat naast Israël, als mogelijke oplossing voor het conflict.
Datzelfde geldt voor Zionisten.

ff Samenvattend: veel Joden herkennen zich in het Zionisme, maar er zijn wel allerlei verschillende meningen en opvattingen, ook tussen Zionisten onderling. Genoeg redenen om de woorden 'Jood', 'Israëli' en 'Zionist' niet zomaar door elkaar te gebruiken.

Vooralsnog ben ik een 'Post-Zionist' en distantieer me hierbij
nadrukkelijk van het 'Revisionistisch Zionisme'
Zie eventueel in de Wikipedia:
  1. Zionisme
  2. Post-Zionist
  3. Revisionistisch Zionisme
---------------

Ik wil hierbij en ter afsluiting benadrukken, dat wat Georgie doet:
  • 'de Zionisten en hun sympathisanten' benoemen als
    'een stel Islamofobe terroristen en moordenaars',
daarmee ver, héél ver over de schreef gaat.

Het is niet slechts een grove groepsbelediging,
hij scheldt daarmee ook mij persoonlijk uit voor
  • een Islamofobe terrorist en moordenaar!
Dat gaat echt alle perken te buiten!

Tevens spreek ik de hoop uit dat we hier op een meer constructieve manier
kunnen praten over deze kwesties, zonder in dergelijke extremen te vervallen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Mullog
Bevlogen

Re: Ik ben geen Islamofobe terrorist en moordenaar!

Bericht door Mullog »

iemand die streeft naar een onafhankelijke staat
waar Joden veilig kunnen wonen en leven.
Impliciet heeft deze doelstelling, en dan zeg ik het netjes, intolerantie in zich. Dat is omdat exclusiviteit de enige manier is om dit te regelen.

N.B. het woord "Joden" kan door ieder willekeurig ander woord dat een religieuze, politieke of welke groep mensen met iets gemeenschappelijks, wat dan ook, worden vervangen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu
Hoe pijnlijk. Hoe pijnlijk weer om dit te moeten lezen. Een onafhankelijke staat voor de Joodse bevolking waar ik als afstammeling van de oorspronkelijke niet-Joodse Palestijnse bevolking nooit een voet op die zelfde door de zionisten opgeëiste grond zal of kan zetten vanwege de intolerantie van o.a. de oorspronkelijke zionisten die of mijn familie hebben vermoord of ze zoals mijn ouders op de vlucht hebben gedreven. Tof hoor dat jullie een eigen stukje grond willen maar tot welke prijs mag en mocht dat dan gaan? Zoveel duizenden doden en gewonden ect. ?Ik zie dit topic gedoemd zijn voor een slotje. Want dit roept zoveel pijnlijke emotie op bij de groep van wie dat stukje eigen grond ten koste is gegaan en gaat en diep trauma heeft veroorzaakt en veroorzaakt door de eerste vrolijke zionisten die vanuit het buitenland en daarna volgend hun volgelingen cq nazaten. Ik geloof niet dat één van hen zal kunnen begrijpen hoe het kan dat de nazaten van de oorspronkelijke niet-Joodse bevolking uit Palestina staan waar ze nu staan, iets wat alleen kan gebeuren wanneer je alleen maar aan jezelf denkt en daarmee de ander volledig uit het oog verliest. Het is vandaag alweer een trieste dag.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

En verder HierEnNu raad ik je aan, in navolging van het epistel dat je schreef als gevolg van….., nog eens goed de post van georgie in antwoord op TC door te lezen want jij leest dat wat geschreven staat door een heel ander brilletje dan ik. Georgie geeft bij TC aan dat hij de vergelijking die TC aangeeft graag verduidelijkt zou zien, er zit op geen haar na ook maar iets van een beschuldiging in. Echter de manier waarop jij het kennelijk leest is wel veel zeggend.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ik begrijp overigens heel goed waarom het anti-semitisme groeit. Wanneer je een zeker grondgebied uitroept tot een exclusieve Joodse staat moet je volgens mij niet verwonderd zijn wanneer die zgn exclusieve Joodse staat bezig is met massamoord op grote schaal op een andere bevolkingsgroep een groeiend anti-semitisme tot gevolg heeft. Mogelijk zou het de Joodse bevolkingsgroep helpen wanneer de Israëlische staat iets minder hard zou roepen dat het een Joodse staat is.

Suggestie: een protest brief schrijven naar de Israëlische staat met het verzoek te stoppen de staat Israël als joodse staat te classificeren in het kader van de bescherming van de Joodse bevolkingsgroep buiten deze staat.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De zionisten waar ik bekend mee ben (die doorgaans in het nieuws komen) zijn geen haar beter dan de ergste terrorist.
Waarom?
Ze kunnen hun goddelijke gang gaan en bewoners treiteren en of verwijderen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Subforum Persoonlijke onderwerpen is niet de plaats voor een mening, waarvan je weet dat die ter discussie staat. Daar is in de discussietopics, voordat de Israel/Palestina topic gesloten zijn voldoende ruimte voor geweest en ook al eindeloos besproken.
Dit topic hier zo openen als een metadiscussie is vragen om een hernieuwde discussie.
Daarom gesloten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten