CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Bericht door appelfflap »

Maria schreef: 13 apr 2025 18:19 Ik heb moeten zoeken. Niet bovenaan hier, want dat is blz. 30
Niet bovenaan blz 29, maar op 2 berichten na onderaan. vond ik je bericht.
punt blijft

Ik heb geen idee wat axxyanus, hierennu, gerard_m, Nimsky, ... met islamisering bedoelen en waaraan je eht zou erkennen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 13 apr 2025 18:45
Maria schreef: 13 apr 2025 18:19 Ik heb moeten zoeken. Niet bovenaan hier, want dat is blz. 30
punt blijft

Ik heb geen idee wat axxyanus, hierennu, gerard_m, Nimsky, ...
met islamisering bedoelen en waaraan je eht zou erkennen.
Geen idee? Goh, dat ligt dan waar het mij betreft
aan het niet lezen wat ik daadwerkelijk schrijf,
want zulks heb ik reeds op 22 mar 2025 06:06 opgeschreven in dit topic!
Maar ik ben niet te beroerd om zulks speciaal voor jou te herhalen hoor:
HierEnNu schreef: 22 mar 2025 06:06:scissors:
Overigens, zelf vind ik deze definitie van Islamisering een prima uitgangspunt in dit topic:
Wikipedia schreef:
Islamisering

Islamisering of islamificatie is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Zo nam bijvoorbeeld de islamisering van Anatolië een aanvang met de Slag bij Manzikert in 1071.

Neologisme

Het woord wordt ook gebruikt om een proces aan te duiden waarbij een westerse samenleving een groeiend aantal moslims telt en daardoor een meer islamitisch karakter zou krijgen. In deze betekenis is het woord een neologisme, het raakte in Nederland vooral bekend door het boek Tegen de islamisering van onze cultuur van Pim Fortuyn uit 1997.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 13 apr 2025 13:14
Bonjour schreef: 13 apr 2025 12:49
HierEnNu schreef: 13 apr 2025 12:43 Jij geeft geen antwoord op een heldere vraag en
bovendien is jouw angst voor populisten hier off-topic,
Nee, dat is on-topic. Ik bespeur de angst dat moslims de macht willen overnemen. Ik ervaar een stroming dat populisten de macht willen overnemen. Aangezien ik geen abonnement op de Telegraaf heb, wil ik weten of Keyvan daar ook over geschreven heeft. Het kan niet allebei tegelijk gebeuren.

Voor de rest lijkt me het handiger als jij het on/off-topic gedeelte aan de moderatoren overlaat.
Het is gewoon een mening die ik vrij uit hoor! Moet die mening onderdrukt worden? Vind je echt? Jij bent Moderator en hebt als medeforummer nogal eens moeite on-topic te blijven! Misschien is het niet handig dat jij gelijktijdig de medeforummer EN Moderator rol hebt! :idea:

Maar vertel, wat is er mis om een medeforummer er op te wijzen dattie off-toc gaat?
Zulks lijkt mij volledig on-topic en maakt de kans groter dat we on-topic blijven! Toch?

Je blijft nou hier off-topic doorzeuren, maar waarom start je daar geen nieuw topic over,
over die stroming dat populisten de macht willen overnemen?
  • Hartstikke interessant toch?
Ik doe mee als moderator of als mede-forummer. Als je het niet eens bent met het gedrag van een mede-forummer, dan plaats je een melding bij een bericht, ben je niet eens met een moderator, dan begin je een feedback topic. Je hoeft niet rechtstreeks je medeforummers op hun gedrag aan te spreken. Dat wekt alleen maar irritatie op en dat is dus niet handig en kan topics doen ontsporen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Bonjour schreef: 13 apr 2025 08:18
lost and not found yet! schreef: 12 apr 2025 23:59 Of overdrijft Keyvan?
De grootste bedreiging die ik nu ervaar is dat populisten de macht willen overnemen en daarvoor bv onderwijs en journalistiek ondermijnen. Wat zegt Keyvan daarover?
Waarom zou Keyvan hier iets over moeten zeggen?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 13 apr 2025 21:18
lost and not found yet! schreef: 12 apr 2025 23:59 Of overdrijft Keyvan?
De grootste bedreiging die ik nu ervaar is dat populisten de macht willen overnemen en daarvoor bv onderwijs en journalistiek ondermijnen. Wat zegt Keyvan daarover?
Ik begrijp dat hij een Iraanse vluchteling is en ik kan me best voorstellen dat hij niet veel op heeft met de Islam. Maar een beschouwend stuk over islamisering zou best wel de krachten kunnen benoemen die islamisering remt. Dat past wellicht niet in de Telegraaf, maar die insteek zou het beeld wel completer. Het zou misschien ook duidelijk moeten maken of we bang voor islamisering moeten zijn of niet.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

Allereerst dit:
Jij bent vrijdenker, Men kan van jou verwachten dat je zelf nadenkt en op basis daarvan tot een weloverwogen, rationele eigen mening komt.
Daar zit ik op te wachten. Niet op het alarmistische geroeptoeter van de een of andere Telegraaf-columnist.

Maar goed hierbij dan toch maar mijn reactie op wat hij te vertellen heeft
(het artikel zit overigens achter een betaalmuur en is dus voor mij onbereikbaar.)

lost and not found yet! schreef: 12 apr 2025 23:59
Schrijver Keyvan Shahbazi: ’Ik wil het van de daken schreeuwen: pas op voor de islamisering’
En dan mag het misschien jouw krant niet zijn maar toch!
Als Iraanse tiener kreeg Keyvan Shahbazi politiek asiel in Nederland. Hij werd cultureel psycholoog, adviseur, columnist en schrijver. In een nieuw boek waarschuwt Shahbazi het Westen: „Wat zich voltrok in Iran, zie ik nu hier gebeuren: de islam rukt steeds verder op.”
.
Vanuit zijn standpunt en met de achtergrond die hij heeft kan ik mij zijn angsten wel voorstellen.
Maar het is loos alarm. Een doemscenario naar een in ons land onmogelijk dystopia.
lost and not found yet! schreef: 12 apr 2025 23:59 Maar het valt toch allemaal wel mee met de iftars?
Het is niet zozeer dat het wel of niet meevalt.
Het is schadelijk geschetter. Een kwalijke vorm van het manipuleren van de publiekr opinie
Het is geen vrolijke boodschap die Keyvan Shahbazi (60) zijn publiek voorhoudt. „Al hetgeen waar ik voor uit Iran ben gevlucht achterhaalt mij hier in Nederland”, verzucht de cultureel psycholoog, die in 1983 als 19-jarige naar Nederland kwam. „Te zien hoe de islam zich opdringt en steeds nadrukkelijker de publieke ruimte opeist.”
Maar daar gaat het toch allemaal niet om Georgie? .
Hij is (waarschinlijk terecht) bang dat het theocratisch-dictatoriale Iraanse bewind hem in ons land zal vermoorden. Dat is een persoonlijke zaak tussen hem en dat bewind. En een taak van onze overheid om het te voorkomen.
Heeft verder niets met de “islamisering” van ons land te maken.
lost and not found yet! schreef: 12 apr 2025 23:59 Maar we gaan verder:
„Steeds een stap verder, tot wij tegen de muur staan. Een politieagent in uniform die een oproep doet tot een gebed aan Allah, een wethouder in Rotterdam die zegt dat we afscheid moeten nemen van de scheiding tussen kerk en staat, overheidsinstellingen in een seculiere staat die iftars organiseren, terwijl de gewone Nederlander niet meer naar een kerstmarkt durft te gaan. Het maakt me zo woedend.
Of overdrijft Keyvan?.

Ja.
Hij ziet beren op de weg die er niet zijn.
Is het onverschilligheid? „Ik denk inmiddels dat het kwaadaardigheid is. Het zijn geen domme of naïeve mensen, ze zijn gewoon bang voor hun Palestijnse-sjaals-dragende achterban.

Onder de vlag van Hezbollah en Hamas bezetten linkse activisten treinstations, onder meer in Amsterdam waar, zo werd onlangs bekend, van duizenden meisjes om religieus-culturele redenen de geslachtsdelen zijn verminkt – en nog altijd worden meisjes in Nederland besneden. Zeg je daar iets van dan noemt links je een ’racist’, ’islamofoob’ en ’extreemrechts’.
Dit zijn nogal kwaadaardige insinuaties die de heer Shahbazi hier op papier zet.
Verzetstrijders die een rechtvaardige strijd tegen onderdrukking, etnische zuivering en genocide voeren hier neerzetten als jihadisten en hun nederlandse sympathisanten als kwaadaardige linkse activisten.
Je moet het maar uit je pen krijgen.

Wat betreft de genitale verminking van meisjes en vrouwen: Dit is een –natuurlijk verfoeilijke en absoluut onaanvaardbare– gewoonte, maar geen islamitische. Het is een vnl Oost Afrikaanse culturele initiatie-rite die het meisje in de wereld van de volwassenen introduceert. Zoiets als het ontgroenen in de studentenwereld. En voor zover ik weet veel ouder dan de islam in die streken
Dit in tegenstelling tot de even verfoeilijke, maar wél religieus verplichte jongensbesnijdenis van het joodse geloof, die door sommige orthodoxe christenen is overgenomen. Een religieus verplicht ritueel.

lost and not found yet! schreef: 12 apr 2025 23:59 Maar je kunt het hele bericht via deze link lezen:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4648239 ... lamisering
De site zit achter een betaalmuur. onbereikbaar voor mij.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Bonjour schreef: 13 apr 2025 21:43
lost and not found yet! schreef: 13 apr 2025 21:18
Ik begrijp dat hij een Iraanse vluchteling is en ik kan me best voorstellen dat hij niet veel op heeft met de Islam. Maar een beschouwend stuk over islamisering zou best wel de krachten kunnen benoemen die islamisering remt. Dat past wellicht niet in de Telegraaf, maar die insteek zou het beeld wel completer. Het zou misschien ook duidelijk moeten maken of we bang voor islamisering moeten zijn of niet.
Serieus? Welke krachten zouden volgens jou de Islamisering kunnen afremmen? En bang zijn voor islamisering? Bang is misschien een te groot woord maar noem mij één democratisch Islamitisch land in deze wereld. Gewoon vergelijkbaar met bijvoorbeeld, pak hem beet, Denemarken. Kortom, we hebben de voorbeelden hoe het in onze ogen niet moet zoals de Islam voorstaat. Nogmaals, of je daar bang voor moet zijn is denk ik een persoonlijke kwestie. Ik vind, vooral in deze discussie, dat Keyvan een heel goed punt maakt over het gevaar van islamisering, vooral ten opzichte van het westerse wereldbeeld wat we hier hebben.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

Maria schreef: 13 apr 2025 18:19
Georgie schreef: 13 apr 2025 18:01
appelfflap schreef: 13 apr 2025 17:20 georgie en gerard_m
me dunkt praten jullie echt langs mekaar heen.
begin eens met helder te definiëren wat islamisering juist is en inhoudt? Hoe je het herkent
Je hebt gelijk.
Ik dacht dat ik mijn definitie al vrij helder heb opgeschreven (zie pag 29 hierboven),
................
In dit kader zijn deze sites wel interessant:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisering en
https://cultuurondervuur.nl/artikelen/i ... rrein-wint
Ik heb moeten zoeken. Niet bovenaan hier, want dat is blz. 30

Waarom gebruik je de linkknop naar dit bericht niet?
Dan zie je ook meteen de samenhang met de andere berichten:
Klik met je re. muisknop op het briefje voor de auteursnaam en dan kopieer de link en plak hem hier.
viewtopic.php?p=657583#p657583

In dit geval is het echter het meest handig om opnieuw naar Wikipedia te linken, wat ook je bron is voor je citaat.
Onwetendheid en waarschijnlijk ook zoiets als gebrek aan interesse in deze richting.
Ik ben een beetje een andigibeet en heb eerlijk gezegd weinig belangstelling voor al die knoppen.
Maar als de kennis me komt aanwaaien maak ik er wel gebruik van.
Dus dank voor de informatie. Ik ga er zeker gebruik van maken als het zo te pas komt.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 13 apr 2025 21:04:scissors:
Ik doe mee als moderator of als mede-forummer. Als je het niet eens bent met het gedrag van een mede-forummer, dan plaats je een melding bij een bericht, ben je niet eens met een moderator, dan begin je een feedback topic. Je hoeft niet rechtstreeks je medeforummers op hun gedrag aan te spreken. Dat wekt alleen maar irritatie op en dat is dus niet handig en kan topics doen ontsporen.
Ik begrijp jou wel, maar jij mij kennelijk niet!
Jij doet mee als moderator OF als mede-forummer. Helder toch?

Jij regeert als medeforummer op mij met:
  • "Voor de rest lijkt me het handiger als jij
    het on/off-topic gedeelte aan de moderatoren overlaat."
Waarom zou ik dan als medeforummer niet mogen reageren met:
Bovendien geldt voor jou als medeforummer dan toch ook:
  • Als je het niet eens bent met het gedrag van een mede-forummer, dan plaats je een melding bij een bericht, ben je niet eens met een moderator, dan begin je een feedback topic. Je hoeft niet rechtstreeks je medeforummers op hun gedrag aan te spreken. Dat wekt alleen maar irritatie op en dat is dus niet handig en kan topics doen ontsporen.
Ik heb je daar al vaker op gewezen dat ik van mening ben
dat jij als medeforummer topics doet ontsporen door off-topic te gaan.
Of is dat misschien één van die meningen
waarvan jij als 'Modererende Eigenaar' vindt,
dat die mening onderdrukt mag worden?

Goed voorbeeld doet volgen en goede voorbeelden volg ik graag!
.
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Schrijver Keyvan Shahbazi: ’Ik wil het van de daken schreeuwen: pas op voor de islamisering’
Als Iraanse tiener kreeg Keyvan Shahbazi politiek asiel in Nederland. Hij werd cultureel psycholoog, adviseur, columnist en schrijver. In een nieuw boek waarschuwt Shahbazi het Westen: „Wat zich voltrok in Iran, zie ik nu hier gebeuren: de islam rukt steeds verder op.”
Wat zich in Iran voltrok, lijkt me iets heel anders. De Islam kwam aan de macht door een sjiietisch geinspireerde volksopstand tegen een despoot. We hebben in het westen (nog) geen despoten en vooralsnog veel minder moslims dan Iran al duizend jaar heeft.
Ik wens u alle goeds
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Peter van Velzen schreef: 14 apr 2025 03:37
Wat zich in Iran voltrok, lijkt me iets heel anders. De Islam kwam aan de macht door een sjiietisch geinspireerde volksopstand tegen een despoot. We hebben in het westen (nog) geen despoten en vooralsnog veel minder moslims dan Iran al duizend jaar heeft.
We hebben Trump, Orban, Putin, Maduro, Xi en Kim. Geen van allen zie ik door een islamitische revolutie vervangen worden door een ayatollah of kalief.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 13 apr 2025 19:22 Islamisering of islamificatie is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Zo nam bijvoorbeeld de islamisering van Anatolië een aanvang met de Slag bij Manzikert in 1071.

Neologisme

Het woord wordt ook gebruikt om een proces aan te duiden waarbij een westerse samenleving een groeiend aantal moslims telt en daardoor een meer islamitisch karakter zou krijgen. In deze betekenis is het woord een neologisme, het raakte in Nederland vooral bekend door het boek Tegen de islamisering van onze cultuur van Pim Fortuyn uit 1997.
goed, nu ken ik uw definitie
nu die van axxyanus en een paar andere nog

btw
kun je eens feitelijk zeggen of dit proces gaande is en waaraan ik dit kan erkennen?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 13 apr 2025 23:42
Bonjour schreef: 13 apr 2025 21:04:scissors:
Ik begrijp jou wel, maar jij mij kennelijk niet!
Jij doet mee als moderator OF als mede-forummer. Helder toch?

Jij regeert als medeforummer op mij met:
Waarom zou ik dan als medeforummer niet mogen reageren met:
Bovendien geldt voor jou als medeforummer dan toch ook:
  • Als je het niet eens bent met het gedrag van een mede-forummer, dan plaats je een melding bij een bericht, ben je niet eens met een moderator, dan begin je een feedback topic. Je hoeft niet rechtstreeks je medeforummers op hun gedrag aan te spreken. Dat wekt alleen maar irritatie op en dat is dus niet handig en kan topics doen ontsporen.
Ik heb je daar al vaker op gewezen dat ik van mening ben
dat jij als medeforummer topics doet ontsporen door off-topic te gaan.
Of is dat misschien één van die meningen
waarvan jij als 'Modererende Eigenaar' vindt,
dat die mening onderdrukt mag worden?

Goed voorbeeld doet volgen en goede voorbeelden volg ik graag!
Ik reageer hier zoals elke medeforummer zou kunnen doen en waarschijnlijk ook zoals velen dat zouden doen. Wat we nu zien is dat jij het topic aardig vervuilt heb met een opmerking dat ik off-topic zou hebben gereageerd. Iets wat niet gebeurd was als je gemeld had.
Ik vind dat je te ver gaat en meld nu jou bericht.
melding tekst schreef:Als medeforummer vind ik dat HierEnNu regelmatig op mij zit te vitten en de amateur-moderator daarbij uithangt. Suggesties dat hij dat beter aan de moderatie kan overlaten negeert hij. Wil iemand hem daar op wijzen?
HierEnNu
Superposter

Re: CAK lijkt vatbaar - melding Bonjour

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 14 apr 2025 08:32:scissors:
Ik reageer hier zoals elke medeforummer zou kunnen doen en waarschijnlijk ook zoals velen dat zouden doen. Wat we nu zien is dat jij het topic aardig vervuilt heb met een opmerking dat ik off-topic zou hebben gereageerd. Iets wat niet gebeurd was als je gemeld had.
melding tekst schreef:Als medeforummer vind ik dat HierEnNu regelmatig op mij zit te vitten en de amateur-moderator daarbij uithangt. Suggesties dat hij dat beter aan de moderatie kan overlaten negeert hij. Wil iemand hem daar op wijzen?
Helder! Jouw mening en je motivatie voor de melding is me duidelijk!
Bedankt voor deze heldere boodschap!

Kennelijk vinden we beiden dat ons gesprek hier het topic vervuilt, daar zijn we het sowieso over eens. Ik neem me voor om voorlopig geen enkele medeforummer, en zeker jou niet, er kort en zakelijk ff op te wijzen dat zhij off-topic gaat om daarmee te voorkomen dat het topic ontspoort.

Voorkomen dat Moderating daardoor meer werk krijgt vanwege meldingen, topics sluiten en discussies daarover is inderdaad niet mijn taak, daar heb jij sowieso groot gelijk in! Ik let voortaan niet meer op off-topic gaan en ga gewoon gezellig mee in de 'vaart der volkeren'.

Ik stel voor dat we er hier in dit topic geen woorden meer over vuil maken, althans, ik maak er in dit topic verder geen woorden meer aan vuil, en ik wacht geduldig af of en wat jouw melding voor repercussies teweeg brengt voor mij en ik beloof jou, dat als ik per ongeluk de fout in mocht gaan, vanuit de macht der gewoonte of zo, en een medeforummer op off-topic content wijs en jij me daarop aanschrijft, ik geen weerwoord geef om verdere vervuiling te voorkomen.

Mocht ik na ampele overwegingen hier toch op terug willen komen,
dan open ik wel een Feedbacktopic, zoals jij zelf al voorstelde!

Mijn excuses voor het feit dat je regelmatig het gevoel opliep dat ik
op jou zat te vitten en volgens jou daarbij de amateur-moderator uithing.
Dat was niet mijn bedoeling, integendeel, mijn bedoeling was een stukje
zelfreiniging te bevorderen om Moderating te ontlasten,
maar daar heb je sowieso gelijk in: dat is niet mijn taak!

.
Sorry.jpg
Sorry.jpg (10.8 KiB) 1068 keer bekeken
.
.
Maria
Moderator

Re: CAK lijkt vatbaar - melding Bonjour

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 14 apr 2025 10:22
Bonjour schreef: 14 apr 2025 08:32:scissors:
Helder! Jouw mening en je motivatie voor de melding is me duidelijk!
Bedankt voor deze heldere boodschap!

Kennelijk vinden we beiden dat ons gesprek hier het topic vervuilt, daar zijn we het sowieso over eens. Ik neem me voor om voorlopig geen enkele medeforummer, en zeker jou niet, er kort en zakelijk ff op te wijzen dat zhij off-topic gaat om daarmee te voorkomen dat het topic ontspoort.

Voorkomen dat Moderating daardoor meer werk krijgt vanwege meldingen, topics sluiten en discussies daarover is inderdaad niet mijn taak, daar heb jij sowieso groot gelijk in! Ik let voortaan niet meer op off-topic gaan en ga gewoon gezellig mee in de 'vaart der volkeren'.

Ik stel voor dat we er hier in dit topic geen woorden meer over vuil maken, althans, ik maak er in dit topic verder geen woorden meer aan vuil, en ik wacht geduldig af of en wat jouw melding voor repercussies teweeg brengt voor mij en ik beloof jou, dat als ik per ongeluk de fout in mocht gaan, vanuit de macht der gewoonte of zo, en een medeforummer op off-topic content wijs en jij me daarop aanschrijft, ik geen weerwoord geef om verdere vervuiling te voorkomen.

Mocht ik na ampele overwegingen hier toch op terug willen komen,
dan open ik wel een Feedbacktopic, zoals jij zelf al voorstelde!

Mijn excuses voor het feit dat je regelmatig het gevoel opliep dat ik
op jou zat te vitten en volgens jou daarbij de amateur-moderator uithing.
Dat was niet mijn bedoeling, integendeel, mijn bedoeling was een stukje
zelfreiniging te bevorderen om Moderating te ontlasten,
maar daar heb je sowieso gelijk in: dat is niet mijn taak!

.
Sorry.jpg
Dat is wat irritatie doet ontstaan en het punt is, dat je dat niet af en toe en kort en zakelijk meldt.
Maar steeds vaker en heel breedvoerig inclusief meermaals citaten uit de forumregels. zodanig dat dit sterk de voortgang van de discussie corrumpeert. Medeforummers kunnen ook zelf de regels lezen, als ze daar belang in stellen.
Zo ook nu weer.
Je breekt in in een gesprek wat Bonjour heeft met lost and not found yet!
Zodanig dat dit een eigen leven gaat leiden.
Je excuusbericht neemt weer anderhalf scherm in beslag.
Veel woorden, die afbreuk doen aan de discussievoortgang en feitelijk tot niets anders leiden dan tot irritatie. Zie ook Regel T12
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie