Is Freethinker.nl nog wel Freethinker.nl?

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Is Freethinker.nl nog wel Freethinker.nl?

Bericht door Maria »

appelfflap schreef: 15 apr 2025 10:17 Nieuwsgierigheid, religie, gelijkgestemden, ...
wat hield jullie daarna hier?
.........knip...........
wat dreef jullie, waarom blijven en hoe verder? doelstellingen aanpassen en actualiteit 'evtl. gewoon schrappen lijkt me inderdaad wel wat.
er gebeurt geneog in de wereld op ander gebied
Jouw aparte topic in subforum persoonlijk met jouw vraag soortgelijk aan de TO hier en antwoord naar dit topic verhuisd.
Voornoemd subforum is niet bedoeld voor eventuele discussie.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

appelfflap schreef: 15 apr 2025 10:17 Nieuwsgierigheid, religie, gelijkgestemden, ...
Ik schreef me krap 15 jaar geleden in op uitnodiging/verzoek van iemand die wat hulp cq ondersteuning nodig had. Na wat te hebben rond gekeken kwam ik al snel tot de conclusie dat het niet persee mijn forum was/is. Te veel voor hoogopgeleiden en daarmee te intellectueel naar mijn smaak. Dus vandaar dat ik hier verder nooit iets geschreven heb tot ik - toen ik hier weer eens wat kwam langs gezeild - een post van de gebande Bonifatius voorbij zag komen in een onderwerp dat mijn aandacht trok en ik dus besloot de sprong te wagen, tot zover.

De reden dat ik hier nog schrijf komt enkel voort vanuit mijn egocentrische behoefde aan genezing van mijn trauma’s, vandaar dat me eigenlijk uitsluitend beweeg in een of meerder Palestina/israel topics. In eerste instantie heb ik het hoofdtopic mbt dit onderwerp vermeden omdat ik wist dat het veel, mogelijk te veel bij me los zou maken. Echter ik heb mezelf streng toegesproken en tegen mezelf gezegd:” vermijden van een heet hangijzer heeft je nog nooit verder gebracht dus ga er voor”.

In eerste instantie dus in de kast tot ik me gedwongen voelde de stap naar voren te zetten, wat voor mij uiteindelijk een opluchting bleek. Ik heb in mijn leven vooral te maken gehad met harde leerscholen - leerscholen waar geen rekening werd gehouden met mijn gevoeligheden - hoe moeilijk soms ook - het heeft me gebracht waar ik nu sta.

Hier schrijven in dat onderwerp is een harde leerschool voor mij, één waar niet persee rekening wordt gehouden met mijn gevoeligheden en dus een leerschool die me verder brengt m.b.t. mijn genezing wat uiteindelijk mijn einddoel is, en ja dat gebeurd idd met vallen en opstaan. De ene keer ga ik mee in de oorlog en de andere keer blijf ik overeind en bij bewustzijn, waarbij dat laatste een goed teken is.

Kortom, dit is voor mij de reden dat ik hier nu schrijf.

Of het het doel van dit forum dient weet ik niet maar zolang dit forum mij er op de een of andere manier de gelegenheid bied zal ik hier kunnen schrijven.

Mus
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

deze vraag is ook bedoeld voor oude leden, ik weet dat sommige nog meelezen. nu blijf ik hier hangen omwille van nostalgie en vroeger, terwijl het objectief gezien momenteel zinloos is en ik heb daar mijn steentje aan bijgedragen. opnieuw mea culpa zoals ze zeggen.
Wat mij betreft is het ook veel nostalgie tegenwoordig. Maar wat me feitelijk aan het forum bindt is een gevoel van verantwoordelijkheid voor dit forum. Forummen op dit forum was voor mij nooit een hobby, maar voelde aan als een levenstaak. Ik had een missie die ik wilde uitvoeren.

Bedankt voor je mea culpa's. Jij bent met mij de langstgediende nog steeds aktieve forummer op dit forum, en ik dank je voor zoveel bijdragen die je geleverd hebt. Enige onenigheid die ik met iemand heb of had zijn wat mij betreft altijd de volgende dag of volgende week weer vergeten, dus zit er verder niet mee.
hoe verder? doelstellingen aanpassen en actualiteit 'evtl. gewoon schrappen lijkt me inderdaad wel wat.
er gebeurt genoeg in de wereld op ander gebied
Heel blij dat jij met dit voorstel kan instemmen.
De oplossing "actualiteitforum schrappen" is bijzonder simpel en geeft ons terstond weer het vrijdenkersforum terug.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 15 apr 2025 08:52
HierEnNu schreef: 14 apr 2025 21:10 Wat zijn 'de FT eigen onderwerpen'?
Ik wist niet eens dat er FT eigen onderwerpen waren,
behalve dan laatst dat topic: 'Vrijdenkers moeten religies bestrijden!'

Zijn er meer eigen FT onderwerpen? Welke? Hoe kan ik die herkennen?
:lol: een zeer aktieve forummer die die vraag stelt is de ultieme bevestiging van wat ik een half jaar geleden eens aansneed:
viewtopic.php?p=646731#p646731
Fijn dat je er weer ff bent en dank voor je heldere schrijfsel!
Ik heb jou en jouw schrijfsels gemist, met name je reacties op HierEnNu! :mrgreen:

Als ik iemand schatplichtig ben voor 'mijn ontwikkeling op dit forum' tot nu toe, dan ben jij het wel. Het zal me niets verbazen als jij zulks niet als compliment beschouwt en er in eerste instantie zelfs voor terugschrikt om hier en nu openlijk and on stage in front of your public, jouw publiek welk zoals gewoonlijk waarschijnlijk net als ik weer aan je lippen hangt,
  • ["all the world is a stage!" :wink: ]
door mij [mede]verantwoordelijkheid op je nek geschoven krijgt voor mijn ontwikkeling zoals die tot nu toe nou eenmaal verlopen is, precies zo, zoals die verlopen is op dit forum, de ontwikkeling van een op het eerste oog enfant terrible zoals HierEnNu.
  • [In mijn innerlijk hoor ik dikkemick verzuchten:
    • "De langste zin ooit op Freethinker!" en Maria:
      "OMG, wat istie weer langdradig, ik raak er van in de WAR!"]
    :wink:
Ik verzeker je dat het toch echt als compliment bedoeld is en
dat het uit de grond van mijn hart komt:
  • ik ben jou schatplichtig, hartelijk dank en
    sorry voor de eventueel door mij opgelopen frustraties!

Jouw duidelijke antwoord, wat weliswaar een duidelijk statement is, is geen antwoord op de essentie van de vragen die ik stelde. Bovendien is het volledig sluiten van subforum 'Actualiteit' op dit forum geen oplossing, want zulks is slechts symptoom bestrijding. Ik beweer niet dat het een slecht plan is, want vaak is symptoom bestrijding heel belangrijk om de patiënt in leven te houden.

Maar als je eerlijk bent, dan zal je met me eens zijn, dat Freethinker NOOIT weer
zal zijn waar het 'in den beginne' voor bedoeld was. NIETS kan ooit weer zijn wat het was.
Daar naar gaan streven, door middel van welke reorganisatie dan ook, is gedoemd te mislukken.
Misschien zal het je verbazen, maar persoonlijk zou ik het toejuichen als verdergaande secularising van Freethinker zelf [is dat nodig dan?], Nederland, de Wereld, Internet, heel hoog als doelstelling op de agenda van de naderende reorganisatie van Freethinker komt te staan.

ff Terug naar jouw heldere schrijfsel!

Ik ben vrijwel altijd weer blij met iemand als jij, die me de spreekwoordelijke spiegel voorhoudt waarin ik kan waarnemen hoe de ander mij waarneemt. Ook op een forum als Freethinker, waarin ik de ander van heel dichtbij en bijna als een open boek kan leren kennen, door de manier waarop die datgene wat ik daadwerkelijk schrijf interpreteert en vervolgens vanuit die interpretatie al dan niet reageert en daarmee zichzelf bloot geeft. Ja, vaak is communicatie met de ander net een spiegelpaleis waarin men kan verdwalen en/of zichzelf kan leren kennen door keihard ergens tegen aan te lopen en dan zichzelf daarin tegenkomen, keihard tegen zichzelf opbotsend omdat men meende de uitgang ontdekt te hebben en daar spontaan op afstormde ... BAM!

Had je de rest van wat ik schreef waar je op reageert niet gelezen? Ik neem blindelings aan van wel, want zo goed meen ik je inmiddels toch wel te kennen. Liet je de rest van wat ik daar schreef bewust weg, zodat het punt dat je maakt, overigens een volledig terecht punt, beter voor het voetlicht komt? Ik neem de vrijheid om dat wat ik daadwerkelijk schreef ff te herhalen, zodat het binnen de context staat waarin ik dat schreef.

HierEnNu schreef: 14 apr 2025 21:10
Maria schreef: 14 apr 2025 17:06:scissors:
Welke van de FT eigen onderwerpen heeft nog de belangstelling
van de nu nog actieve leden?
Wat zijn 'de FT eigen onderwerpen'?
Ik wist niet eens dat er FT eigen onderwerpen waren,
behalve dan laatst dat topic: 'Vrijdenkers moeten religies bestrijden!'

Ik heb juist hier veel geleerd over het Israël/Palestina conflict en
reeds voor ik lid werd verbaasde ik me erover dat ene Devious, ook erelid net als PietV,
al in 2003 daar over schreef. Voor mij een aangename verrassing overigens!

Maar het Israël/Palestina conflict is dus geen eigen FT onderwerp, begrijp ik zulks goed?
Zijn er meer niet eigen FT onderwerpen? Welke? Hoe kan ik die herkennen?
Waarom beantwoordde ik volgens jou de vraag van Maria
  • "Welke van de FT eigen onderwerpen heeft nog de belangstelling"
met mijn specifieke wedervragen?

Jij bent in staat om jouw bias jegens mij ff los te laten,
ff zonder vooroordelen die concrete wedervragen te overdenken.
Kan die vraag van Maria enigszins correct beantwoord worden, zonder dat ff concreet aangegeven wordt welke van de FT eigen onderwerpen zoal bedoeld worden? Of is het meer een omfloerst aftasten van wat als FT eigen onderwerpen beschouwd wordt?

Het feit dat jij mijn antwoord dusdanig interpreteerde, dat jij daarin de ultieme bevestiging meende te herkennen van wat jij een half jaar geleden al eens terecht aansneed, zegt niets over mijn intentie en/of bedoeling van mijn wedervragen, maar wel veel over jouw bias jegens mij en uiteraard ook over hoe jij tegenwoordig ten opzichte van dit forum staat.

---------------

Afsluitend wil ik het Moderating Team, Beheer, Eigenaar en wat dies meer zij,
meegeven, dat zowel symptoombestrijding alsook met het vingertje wijzen naar één of meer deelnemers en/of allianties van deelnemers, patiënt Freethinker niet zal doen genezen, heel worden of zelfs maar enigszins de oude worden. Zelfreflexie zou waarschijnlijk wel helpen.
  • En dan bedoel ik 'zelf'reflexie als team!
Ik las ergens op Freethinker:
  • "Ik geloof sterk in de waarde van discussies waarin mensen met geheel verschillende denkbeelden elkaar kunnen helpen blinde vlekken en dubieuze vooronderstellingen bloot te leggen. Dat vergt wel het een en ander van jezelf en van je gesprekspartner, natuurlijk."
en ook:
  • Natuurlijk wil je nooit de confrontatie met jezelf aangaan. Want dat betekent dat je aan jezelf moet sleutelen: jezelf veranderen en op basis daarvan ander gedrag vertonen.
    Het is en blijft: verbeter de wereld en begin bij jezelf."
Ik kan niet achter de schermen kijken, dus misschien gebeurt dat volop,
maar los daarvan: maak zulks ook waar als team!
Dan volgen de deelnemers, want goed voorbeeld doet volgen ...

Het liefst zou ik in rode lettertjes willen toevoegen:
  • "Moderating team ga Moderaten vanuit een 'eenheid van beleid' houding en
    steun mekaar door dik en dun, val elkaar vooral niet af,
    en nog belangrijker, houd julie ereleden daadwerkelijk in ere!"
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

Ik heb nooit veel deelgenomen maar wel veel gevolgd maar dat doe ik ook bijna niet meer.
Het gaat me teveel over
  • Trump
    Israel
    De ideeen van MaartenV
En laat dat laatste dan nog het interessantste zijn van de 3 :-)

Althans , dat is mijn mening.
Maar voor mij hoef je niets te wijzigen hoor, zo belangrijk voel ik me niet op dit forum :-)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ik ben hier ooit terecht gekomen toen ik googelde op “geloofsafval en hoe nu verder”? Ik kwam daarbij uit op het boek van Rereformed, Volwassen Geloof, wat hier nog na al die jaren nog steeds prominent in de boekenkast staat! Ik ben gereformeerd opgevoed en was als belijdend christen toch best overtuigd van mijn gelijk als gelovige! En helemaal als je de oudste bent van 9 broers en 2 zussen is dat wel effe een dingetje! Maar ik verwijt mijn ouders niets, zij zijn tenslotte ook zo opgevoed. Mijn afval van het geloof begon eigenlijk tijdens en na mijn scheiding. En het probleem is dan dat je helemaal terugvalt en alles zelf opnieuw moet uitvinden! En daar kwam dus het boek van Rereformed om de hoek kijken. Dat was voor mij een eyeopener en een zegening, om in christelijke termen te blijven! Nogmaals dank daarvoor!

En is Freethinker Freethinker nog wel? Ik weet het oprecht niet! Moeten we actualiteiten uitsluiten? Vind ik wel oke maar denk dat het dan een dood forum wordt! Ik mis ze gewoon, Fenomeen, Kitty, wijlen Tsjok, PietV, Devious, Fenomeen, Sararje, en anderen maar misschien begin ik een ouwe lul te worden met teveel nostalgische gevoelens! Vroeger was niet alles beter, maar sommige dingen toch wel iets!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Actualteiten schrappen?
Ik vroeg me ook al eens af waarom het er eigenlijk is. Maar Rereformed was me weerv eens publiekijk vóór.
Er staat al te veel, dat wellicht nog de moeite waard is om te bewaren.

Is er zoiets als een archief-mogelijkheid?
Dan lijkt het me best een goed plan. Politiek en maatschappij-kritiek zijn voldoen dunkt me.
Als iets echt actueel is, dan vind ik dat wel bij de NOS (soms duurt het daar ook een dagje) Al gaat het wel absurd vaak over sport. Maar dat is de schuld van ons (de kijkers). Die willen liever spelen dan brood. Alhoewel, nu heb ik toch trek in ontbijt!
Ik wens u alle goeds
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik ben over religie wel uitgeluld.
Het is voor mij niet interessant meer, het prikkelt niet, en daagt me niet meer uit.
Discussies met gelovigen win je toch steeds met één hand op de rug, of ze dat nu zelf doorhebben of niet.

En skepticisme kan je op allerlei onderwerpen toepassen.
Dat is echt niet enkel voorbehouden aan levensbeschouwelijke zaken, die op zichzelf overigens ook regelmatig onderworpen zijn aan de waan van de dag. Je zou het ook op economische of duurzaamheidskwesties kunnen toepassen.

Op actualiteiten heb ik het inderdaad minder, want daar kan ik het nieuws niet snel en uitgebreid genoeg voor volgen om steeds weer alle achtergronden te kennen. Er zijn altijd wel weer mensen die het beter weten, en bij de volgende ontwikkeling begin je weer van voor af aan.

Maar bovenal ben ik op dit forum een beetje in de "waakvlamstand" gegaan, omdat ik veel leden en hun standpunten (of biases) wel ken, en dan ga je op een bepaald moment in kringetjes draaien, wat voor mij eerder frustrerend dan prikkelend is.

Intussen zie ik wel weer wat (voor mij) nieuwe gezichten, maar ook die kunnen zich (imo) vaak niet meten met de "mastodonten" uit de jaren 2000/2010+.

Het probleem is denk ik het medium, vooral.
Ergens meer dan zes woorden aan besteden is niet langer modieus, en raakt aan de grenzen van de aandachtsspanne van de moderne mens.
Social media sluiten daar (helaas) beter bij aan.
En hoewel ik daar ook wel wat prikkelende gesprekken heb gehad, is het er nu onderhand niet meer te harden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Zelf ben ik vooral bezig met het onderwerp dat nu tijdelijk gesloten is, ook omdat het iets is waar ik emotioneel enorm bij betrokken ben. Andere onderwerpen komen wel weer als die oorlog voorbij is. Tot die tijd zullen andere onderwerpen me niet genoeg doen om erin te duiken. Heb het een tijdje geprobeerd, maar waar het voordien iets was dat ik graag deed, kostte het me ditmaal grote moeite en was het kunstmatig, terwijl de oorlog steeds door m'n hoofd raasde en raast.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Jagang schreef: 16 apr 2025 03:32 Ik ben over religie wel uitgeluld.
Het is voor mij niet interessant meer, het prikkelt niet, en daagt me niet meer uit.
Discussies met gelovigen win je toch steeds met één hand op de rug, of ze dat nu zelf doorhebben of niet.

En skepticisme kan je op allerlei onderwerpen toepassen.
Dat is echt niet enkel voorbehouden aan levensbeschouwelijke zaken, die op zichzelf overigens ook regelmatig onderworpen zijn aan de waan van de dag. Je zou het ook op economische of duurzaamheidskwesties kunnen toepassen.

Op actualiteiten heb ik het inderdaad minder, want daar kan ik het nieuws niet snel en uitgebreid genoeg voor volgen om steeds weer alle achtergronden te kennen. Er zijn altijd wel weer mensen die het beter weten, en bij de volgende ontwikkeling begin je weer van voor af aan.

Maar bovenal ben ik op dit forum een beetje in de "waakvlamstand" gegaan, omdat ik veel leden en hun standpunten (of biases) wel ken, en dan ga je op een bepaald moment in kringetjes draaien, wat voor mij eerder frustrerend dan prikkelend is.

Intussen zie ik wel weer wat (voor mij) nieuwe gezichten, maar ook die kunnen zich (imo) vaak niet meten met de "mastodonten" uit de jaren 2000/2010+.

Het probleem is denk ik het medium, vooral.
Ergens meer dan zes woorden aan besteden is niet langer modieus, en raakt aan de grenzen van de aandachtsspanne van de moderne mens.
Social media sluiten daar (helaas) beter bij aan.
En hoewel ik daar ook wel wat prikkelende gesprekken heb gehad, is het er nu onderhand niet meer te harden.
Als je op een forum wilt schrijven dat zich Freethinker.nl noemt, dan moet je je zo gedragen. Schrijf wat mij betreft wat je wilt en hou je simpelweg aan de regels. Dat geldt in mijn optiek ook voor het toezicht op het forum, dus voor de moderatie.

Schrik niet in een tijd van afschuwelijkheid, van wreedheid, van verdrijving, van smerigheid enz. Daar wordt gegarandeerd over geschreven, dat houdt mensen intens bezig. Volgens mij hoort daar ook schrijven over je diepste emoties bij. Ook al is dat steeds het zelfde, al 'voegt het op zeker momet niets meer toe'. Dan is het een uitlaatklep en dat is van eminent belang.

Dat je het niet meer accepteert dat er zo op het forum wordt geschreven (bv. door een fllitsend snel veranderende cultuur, oorlog, dood, ellende enz.) is dat naar mijn idee zeker niet 'freetinken. Dan kan je topics sluiten omdat het je niet bevalt zoals er geschreven wordt, dan snap ik dat best, maar dat is niet erg 'free' hoor.

Verder: als iemand het hier niet kan vinden, dan zou je het beste wat anders kunnen zoeken, al geef ik toe dat het hier en daar niet best gesteld is op het web met je vrij uiten. Het web is al een beetje kapot in mijn ogen. En dat zou best nog eens erger kunnen worden met rare leiders in machtige landen....
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Gerard R. schreef: 17 apr 2025 17:54
Dat je het niet meer accepteert dat er zo op het forum wordt geschreven (bv. door een fllitsend snel veranderende cultuur, oorlog, dood, ellende enz.) is dat naar mijn idee zeker niet 'freetinken. Dan kan je topics sluiten omdat het je niet bevalt zoals er geschreven wordt, dan snap ik dat best, maar dat is niet erg 'free' hoor.

Verder: als iemand het hier niet kan vinden, dan zou je het beste wat anders kunnen zoeken, al geef ik toe dat het hier en daar niet best gesteld is op het web met je vrij uiten. Het web is al een beetje kapot in mijn ogen. En dat zou best nog eens erger kunnen worden met rare leiders in machtige landen....
Volgens mij houd ik mijn betoog heel dicht bij mezelf.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Vrijdenken over de actualiteit. Lijkt mij ook niets mis mee.

De aanloop naar een autocratie in Amerika, pfas, oorlogen en mensen schendingen, Nederlandse politiek, huizenmarkt, telefoongebruik (misbruik), overdiagnostiek gezondheidszorg,
onderlinge verhoudingen op het forum, zonnepanelen, 130 km/uur, wel of geen echte Rembrandt en noem maar op.

En ook Israël met al de excessen in de gesprekken hoort daarbij. Feiten worden gemixt met emoties maar die zouden dan weer besproken moeten kunnen worden. Niet de mond snoeren als iemand emotioneel reageert. Er zal een oorzaak achter zitten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

het gaat er niet om waar men over praat maar hoe men er over praa
topics sluiten omdat mensen eht oneens zijn? topics sluiten omdat mensen volledig uit de bocht gaan en zich compleet misdragen?
da's natuurlijk vooral symptoombestrijding en dan maakt een discussieforum zichzelf automatisch volstrekt nutteloos/overbodig

iets luchtiger voorbeeld
earthhearts topic gaat nu ook al 30 pagina's mee. ik denk niet dat mijn kat ondertussen op olijven kan overleven dus wat is nu het plan met dat topic?
enkeltje babbelbox?
MaartenV is leuk om lezen maar is ook elke voeling met de realiteit kwijt volgens mij

of ik ben elke voeling kwijt, kan ook
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

appelfflap schreef: 18 apr 2025 10:08 of ik ben elke voeling kwijt, kan ook
Ja dat lijkt me waarschijnlijk.
appelfflap schreef: 18 apr 2025 10:08 mensen volledig uit de bocht gaan en zich compleet misdragen?
Dit is het probleem niet. Het probleem is dat het niet te modereren is. Moderatoren zijn gewone mensen met een zelfs een privéleven. Ze hebben een hobby en soms heb ik aan een hobby geen zin. We zijn een team dus meestal gaat het wel goed, maar dan moeten er geen extremen van het team gevraagd worden.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Actualiteiten op Freethinker lijkt me geen probleem. Ik zie het herhalen van een krantenbericht niet zo noodzakelijk, maar als er een eigen kijk op gegeven kan worden, kan het prima.

Waar het misgaat is als die eigen kijk volledig los staat van de freethinker gedachte. Als we hier een uitsprak van Trump of Poetin als waarheid gaan aannemen is dat idioot. In het algemeen geldt dat informatie van een belanghebbende niet de meest degelijke bron is.

Houd dat altijd in het achterhoofd!

Laat de emoties thuis!

En in een discussie met een religieuze zeggen de meeste van ons dat de vrije wil niet bestaat, dan wel heel beperkt is. Pas dat dan ook toe in de discussie over actualiteiten!

We zijn niet alleen vrijdenkers in religiediscussies!

Juist omdat ik vaak zie dat de vrijdenkers ideeën niet toegepast worden, heeft freethinker.nl nog heel veel betekenis.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie