Rereformed schreef: ↑15 apr 2025 08:52
HierEnNu schreef: ↑14 apr 2025 21:10
Wat zijn
'de FT eigen onderwerpen'?
Ik wist niet eens dat er FT eigen onderwerpen waren,
behalve dan laatst dat topic:
'Vrijdenkers moeten religies bestrijden!'
Zijn er meer eigen FT onderwerpen? Welke? Hoe kan ik die herkennen?

een zeer aktieve forummer die die vraag stelt is de ultieme bevestiging van wat ik een half jaar geleden eens aansneed:
viewtopic.php?p=646731#p646731
Fijn dat je er weer ff bent en dank voor je heldere schrijfsel!
Ik heb jou en jouw schrijfsels gemist, met name je reacties op HierEnNu!
Als ik iemand schatplichtig ben voor
'mijn ontwikkeling op dit forum' tot nu toe, dan ben jij het wel. Het zal me niets verbazen als jij zulks niet als compliment beschouwt en er in eerste instantie zelfs voor terugschrikt om hier en nu openlijk and on stage in front of your public, jouw publiek welk zoals gewoonlijk waarschijnlijk net als ik weer aan je lippen hangt,
- ["all the world is a stage!"
]
door mij
[mede]verantwoordelijkheid op je nek geschoven krijgt voor mijn ontwikkeling zoals die tot nu toe nou eenmaal verlopen is, precies zo, zoals die verlopen is op dit forum, de ontwikkeling van een op het eerste oog enfant terrible zoals HierEnNu.
- [In mijn innerlijk hoor ik dikkemick verzuchten:
- "De langste zin ooit op Freethinker!" en Maria:
"OMG, wat istie weer langdradig, ik raak er van in de WAR!"]

Ik verzeker je dat het toch echt als compliment bedoeld is en
dat het uit de grond van mijn hart komt:
- ik ben jou schatplichtig, hartelijk dank en
sorry voor de eventueel door mij opgelopen frustraties!
Jouw duidelijke antwoord, wat weliswaar een duidelijk statement is, is geen antwoord op de
essentie van de vragen die ik stelde. Bovendien is het volledig sluiten van subforum
'Actualiteit' op dit forum geen oplossing, want zulks is slechts symptoom bestrijding. Ik beweer niet dat het een slecht plan is, want vaak is symptoom bestrijding heel belangrijk om de patiënt in leven te houden.
Maar als je eerlijk bent, dan zal je met me eens zijn, dat Freethinker
NOOIT weer
zal zijn waar het
'in den beginne' voor bedoeld was. NIETS kan ooit weer zijn wat het was.
Daar naar gaan streven, door middel van welke reorganisatie dan ook, is gedoemd te mislukken.
Misschien zal het je verbazen, maar persoonlijk zou ik het toejuichen als verdergaande secularising van Freethinker zelf
[is dat nodig dan?], Nederland, de Wereld, Internet, heel hoog als doelstelling op de agenda van de naderende reorganisatie van Freethinker komt te staan.
ff Terug naar jouw heldere schrijfsel!
Ik ben vrijwel altijd weer blij met iemand als jij, die me de spreekwoordelijke spiegel voorhoudt waarin ik kan waarnemen hoe de ander mij waarneemt. Ook op een forum als Freethinker, waarin ik de ander van heel dichtbij en bijna als een open boek kan leren kennen, door de manier waarop die datgene wat ik daadwerkelijk schrijf interpreteert en vervolgens vanuit die interpretatie al dan niet reageert en daarmee zichzelf bloot geeft. Ja, vaak is communicatie met de ander net een spiegelpaleis waarin men kan verdwalen en/of zichzelf kan leren kennen door keihard ergens tegen aan te lopen en dan zichzelf daarin tegenkomen, keihard tegen zichzelf opbotsend omdat men meende de uitgang ontdekt te hebben en daar spontaan op afstormde ...
BAM!
Had je de rest van wat ik schreef waar je op reageert niet gelezen? Ik neem blindelings aan van wel, want zo goed meen ik je inmiddels toch wel te kennen. Liet je de rest van wat ik daar schreef bewust weg, zodat het punt dat je maakt, overigens een volledig terecht punt, beter voor het voetlicht komt? Ik neem de vrijheid om dat wat ik daadwerkelijk schreef ff te herhalen, zodat het binnen de context staat waarin ik dat schreef.
HierEnNu schreef: ↑14 apr 2025 21:10
Maria schreef: ↑14 apr 2025 17:06
Welke van de FT eigen onderwerpen heeft nog de belangstelling
van de nu nog actieve leden?
Wat zijn
'de FT eigen onderwerpen'?
Ik wist niet eens dat er FT eigen onderwerpen waren,
behalve dan laatst dat topic:
'Vrijdenkers moeten religies bestrijden!'
Ik heb juist hier veel geleerd over het Israël/Palestina conflict en
reeds voor ik lid werd verbaasde ik me erover dat ene Devious, ook erelid net als PietV,
al in 2003 daar over schreef. Voor mij een aangename verrassing overigens!
Maar het Israël/Palestina conflict is dus geen eigen FT onderwerp, begrijp ik zulks goed?
Zijn er meer niet eigen FT onderwerpen? Welke? Hoe kan ik die herkennen?
Waarom beantwoordde ik volgens jou de vraag van Maria
- "Welke van de FT eigen onderwerpen heeft nog de belangstelling"
met mijn specifieke wedervragen?
Jij bent in staat om jouw bias jegens mij ff los te laten,
ff zonder vooroordelen die concrete wedervragen te overdenken.
Kan die vraag van Maria enigszins correct beantwoord worden, zonder dat ff concreet aangegeven wordt welke van de FT eigen onderwerpen zoal bedoeld worden? Of is het meer een omfloerst aftasten van wat als FT eigen onderwerpen beschouwd wordt?
Het feit dat jij mijn antwoord dusdanig interpreteerde, dat jij daarin de ultieme bevestiging meende te herkennen van wat jij een half jaar geleden al eens terecht aansneed, zegt niets over mijn intentie en/of bedoeling van mijn wedervragen, maar wel veel over jouw bias jegens mij en uiteraard ook over hoe jij tegenwoordig ten opzichte van dit forum staat.
---------------
Afsluitend wil ik het Moderating Team, Beheer, Eigenaar en wat dies meer zij,
meegeven, dat zowel symptoombestrijding alsook met het vingertje wijzen naar één of meer deelnemers en/of allianties van deelnemers, patiënt Freethinker niet zal doen genezen, heel worden of zelfs maar enigszins de oude worden. Zelfreflexie zou waarschijnlijk wel helpen.
- En dan bedoel ik 'zelf'reflexie als team!
Ik las ergens op Freethinker:
- "Ik geloof sterk in de waarde van discussies waarin mensen met geheel verschillende denkbeelden elkaar kunnen helpen blinde vlekken en dubieuze vooronderstellingen bloot te leggen. Dat vergt wel het een en ander van jezelf en van je gesprekspartner, natuurlijk."
en ook:
- Natuurlijk wil je nooit de confrontatie met jezelf aangaan. Want dat betekent dat je aan jezelf moet sleutelen: jezelf veranderen en op basis daarvan ander gedrag vertonen.
Het is en blijft: verbeter de wereld en begin bij jezelf."
Ik kan niet achter de schermen kijken, dus misschien gebeurt dat volop,
maar los daarvan: maak zulks ook waar als team!
Dan volgen de deelnemers, want goed voorbeeld doet volgen ...
Het liefst zou ik in rode lettertjes willen toevoegen:
- "Moderating team ga Moderaten vanuit een 'eenheid van beleid' houding en
steun mekaar door dik en dun, val elkaar vooral niet af,
en nog belangrijker, houd julie ereleden daadwerkelijk in ere!"
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.