4 mei inclusief

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Gesloten
dikkemick
Adelaar

4 mei inclusief

Bericht door dikkemick »

Elders was het haatzaaien met ✂️ ✂️, maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe wij tegen de 4 mei herdenking aankijken.

Waarom is dit nodig?
https://rightsforum.org/4-mei-inclusief ... chtoffers/

Een extra inclusieve dodenherdenking voor Palestijnse slachtoffers. Zou het zo kunnen zijn omdat Nederland hier (in)direct verantwoordelijk voor is?
Hoe kun je burgerslachtoffer A en B en C wel herdenken, D niet?

Onder de naam ‘4 mei inclusief’ organiseren de initiatiefnemers een dodenherdenking om 19.00 op de Koekamplaan in Den Haag. ‘De verschrikkingen van de genocide op de Palestijnen en door het hierop terzijde schuiven van mensenrechten en internationaal recht door de Nederlandse staat,’ staat op de website als reden voor het initiatief.

Nederlandse medeplichtigheid
Naast de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog willen de initiatiefnemers ook de slachtoffers herdenken van genocide en andere vormen van onderdrukking en oorlogsgeweld op andere plekken in de wereld, ‘mede door toedoen of nalaten van de Nederlandse staat’.

Ik lees: Niet spreken over de genocide in Gaza tijdens de nationale herdenking op de Dam op 4 mei is een volstrekt politieke keuze en verwerpelijk.

[i]Nooit weer
verwordt daardoor tot een loze kreet[/i]
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Re: 4 mei inclusief

Bericht door Maria »

Geen (nieuwe) topics over Palestina is nog steeds aan de orde.
Je weet dat en ook de reden voor verwijdering van je bericht.
viewtopic.php?p=658839#p658839
Ik beschouw dit als een uitdaging van de moderatie
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten