Kan Anti-palestinisme niet door de Beugel?

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gesloten
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Kan Anti-palestinisme niet door de Beugel?

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Afgesplitst van Anti-semitisme? ea. vragen en opmerkingen onderling.
Peter van Velzen
Peter van Velzen schreef: 25 apr 2025 07:08 Ik vrees dat iemand die in september 2023 nog sprak van "de wreedheid tegen de Palestijnen.
ChaimNimsky schreef: 02 sep 2023 02:56 De Babylonische ballingschap van het volk Israël is een historische gebeurtenis. Het is goed gedocumenteerd, niet alleen in de Hebreeuwse Bijbel, maar ook in Babylonische historische en archeologische bronnen. Nu is het een machtig land met de beste inlichtingendiensten ter wereld en een geweldig sterk leger met kernwapens. De verhalen hebben nog steeds hun waarde, zoals de verhalen van Jehosjua met z'n genocide vooral gebruikt worden om gruweldaden en geweld te rechtvaardigen -- een handige metafoor voor het uit de weg ruimen van vijanden van Israël. Spreuken 24:6 is de lijfspreuk van de Mossad, die wordt vertaald als "door middel van bedrog moet je je eigen oorlog voeren" (tachbulah kan worden vertaald naar het Nederlands als "door middel van misleiding" en als "door middel van wijze raad"). Goden blijven altijd bruikbaar. Welk ander excuus zouden de christenen hebben gehad voor de Inquisitie, de kruistochten en de vele rituele moordbeschuldigingen? Welk ander excuus zou Israël hebben om de wreedheid tegen de Palestijnen te rechtvaardigen zonder een goddelijk decreet? Welk ander excuus zouden terroristische moslims hebben zonder goddelijke goedkeuring?
door der moordpartijen die Hamas en Islamitische Jihad 5 weken later begingen ineens een veel partijdiger standpunt innam.
ChaimNimsky schreef: 08 okt 2023 13:00 ...wat mij betreft hoeft geen Palestijn het meer te overleven.
Dat zette de toon voor een verdere polarisatie, waarbij mensen die tevoren nog rationeel konden debatteren, alleen nog partij konden trekken vóór of tegen "de wreedheid tegen de Palestijnen".

Helaas leiden we daar nog steeds onder.
Ik begrijp niet dat dat hier kan worden geplaatst.
Ik ben voor heel wat minder op de vingers getikt.

Zou ik het zelfde schrijven naar het woord Palestijn in Jood veranderen dan zou me dat op een ban komen te staan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Bonjour
Moderator

Re: Anti-semitisme? ea. vragen en opmerkingen onderling.

Bericht door Bonjour »

Daar had op gemodereerd moeten worden.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 25 apr 2025 10:27:scissors:
Ik begrijp niet dat dat hier kan worden geplaatst.
Ik ben voor heel wat minder op de vingers getikt.
ChaimNimsky werd destijds wel degelijk door een Moderator op de vingers getikt en wat heeft ChaimNimsky's niet doordachte opmerking in de hitte van de strijd zo vlak na die grootste terroristische aanslag ooit op Israëlisch grondgebied te maken
met jou voortdurende Zelfcensuur uitingen? Niets toch?
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Zou ik het zelfde schrijven naar het woord Palestijn in Jood veranderen
dan zou me dat op een ban komen te staan.
Waar baseer je dat nou weer op? Ik mag hier inmiddels al een paar jaar vertoeven en
de enige keer dat iemand een ban kreeg was vanwege Moderating blijven uitdagen en
tergen en daarmee zelfs lachend door bleef gaan na twee officiële waarschuwingen met
rode lettertjes! Denk je dat echt of zit je de boel uit rancune een beetje op te fokken?

Weet je wat, ik ben nieuwsgierig en leg jou bizarre veronderstelling
hier en nu voor aan het Moderating team:

---------------

Beste Moderating team,

onze TIBERIUS CLAUDIUS is, zoals jullie hierboven kunnen lezen,
kennelijk in de veronderstelling dat zhij tegen een onmiddellijke
ban aan zou lopen als zhij zou schrijven:
  • "...wat mij betreft hoeft geen Jood het meer te overleven."
Ik kan mij een dergelijke drastische maatregel binnen de gestelde context
helemaal niet voorstellen, vandaar mijn vraag:
  • heeft TIBERIUS CLAUDIUS daar daadwerkelijk gelijk in?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

*!!*
In dit Feedbacktopic hoort dit thuis Bonjour!
In antwoord op jouw eerdere opmerking in dit topic!
Niet verplaatsen dus svp, als ik een waarschuwing voor krijg accepteer ik dat.
Maar houd op met voor Big Brher te spelen!
Bij voorbaar dank!
*!!*

Bonjour schreef: 25 apr 2025 10:34 Daar had op gemodereerd moeten worden.
Is dat informatie van Forumbeheer naar deelnemers, of is dit feedback van
jou als medeforummer naar Forumbeheer? Dezelfde medeforummer die
kort na die niet doordachte uitspraak van ChaimNimsky schreef:
Bonjour » 09 okt 2023 12:43 schreef: De Gaza strook doet mij altijd denken aan het Getto van Warschau.

Maar alles komt nu goed. Het getto wordt opnieuw bezet.
Dan komt er natuurlijk een zuivering die op Putten zal lijken.
Waarmee jij je destijds, nog vóór Israël begonnen was aan haar reactie op de oorlogsverklaring door Hamas, schaarde achter, [of daar misschien zelfs leider van werd?], de groep anti-Israël Freethinkers, die Israel tot op de dag van vandaag op één lijn stelt met de Nazi's en het tevens doet voorkomen alsof de 50.000 gesneuvelde Gazanen, waarvan 25.000 Hamas&Co terroristen, hetzelfde is als de Holocaust.

En dat nota bene op hetzelfde moment terwijl Hamas&Co terroristen nog actief bezig waren zich als beesten te gedragen jegens onschuldige weerloze burgers! Dat je daar als medeforummer nog steeds geen schaamte voor voelt is één ding, maar dat je gezien je strenge opvatting hierboven jegens een ander daar niet je zelf op gemodereerd hebt, dat vind ik dan toch onbegrijpelijk. Of was het net als bij ChaimNimsky in de hitte van de strijd vanwege diens band met Israël?
Heb jij ook dergelijke banden met Hamas&Co of zo? Nee toch?

BTW:
  • Die niet doordachte uitspraak van ChaimNimsky,
    die werd toch echt en daadwerkelijk gemodereerd hoor!
Was die zeer effectieve en bewustzijns bevorderende reprimande van de betreffende Moderator niet genoeg dan? Of miste je de rode lettertjes daarbij, vanwege je uitgesproken mening dat sommige meningen onderdrukt moeten worden? Kan natuurlijk ook zijn dat je niet wist dat er wel degelijk op gemodereerd was, maar dat had je dan eerst ff moeten checken, alvorens die niet doordachte opmerking te plaatsen: "Daar had op gemodereerd moeten worden.", toch?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 25 apr 2025 23:07 *!!*
In dit Feedbacktopic hoort dit thuis Bonjour!
In antwoord op jouw eerdere opmerking in dit topic!
Niet verplaatsen dus svp, als ik een waarschuwing voor krijg accepteer ik dat.
Maar houd op met voor Big Brher te spelen!
Bij voorbaar dank!
*!!*
Ik accepteer die toon niet. Hou daarmee op.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Kan Anti-palestinisme niet door de Beugel?

Bericht door Peter van Velzen »

Ik heb indertijd niet opgelet en ook andere moderatoren hebben niet ingegrepen.

Wat echter van belang is, is dat dit een gevolg is van wat men te horen en te zien kreeg over wat er op 7 oktober gebeurde.
Verschillende mensen volgen verschillende nieuwsbronnen.

Zo lees ik op NOS.nl doorlopend over de Israëlisch aanvallen, en is er sinds 7 oktober vrijwel geem bericht meer verschenen over Palestijnse gewelddaden. Ook is er geen dagelijks verslag van de ellende in Soedan of Jemen.
ChaimNimsky volgt uiteraard Israëlische nieuwbronnen, en die melden andere zaken, of brengen dezelfde zaken op een andere manier.

Aangezien hij zelf een israeli is, grijpt dit hem meer aan dan anderen, en hoewel hij Netanyahu liever vervangen ziet worden door een minder corrupt iemand, is de bewering dat de regering van zijn land moreel niet beter is dan de Nazi's voor hem waarschijnlijk niet te slikken.
Op het moment echter dat men accepteert dat geen enkele palestijn in leven blijft, is men de facto even immoreel als zij die de Holacaust uitvoerden. Je stelt daarmee feitelijk, dat je tegen genocide op Palestijnen geen bezwaar hebt.

Dat jouw familieleden het slachtoffer waren van de meest afschuwelijle genocide die we kennen, wil nog niet zeggen, dat je daarom het recht hebt er zelf een te plegen, of zelfs maar goed te praten.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mag ik bovenstaande een heel mooie conclusie en samenvatting vinden van het waarschuwingen -en slotjes probleem?
De topics wekken negatieve emoties op juist door de totale ontmenselijking van de reacties.
Enige dat ik niet kan begrijpen: Nimsky is Israeli, dus.....

Dan denk ik: niks dus! Als mijn regering iets dergelijks uitvreet (dus volslagen doorschiet in een 'verdediging' ) dan veroordeel ik wandaden als het wandaden zijn.
Als regering Schoof (een totaal mislukt kabinet) toestaat dat ik Belgen uit hun huis mag jagen, is dit kabinet ronduit fout! Ook als België vroeger bij Nederland hoorde.
Poetin is ook fout met zijn annexaties! Moet je dit als Rus dan altijd goedkeuren? Is een dode Oekraïner dan minder dan een dode Rus?

Ik wil in gesprek met mensen, niet met regeringen of beleid.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Het antwoord is dus: Het kan niet door de beugel, maar degene die het schreef was - net als jij, maar vanuit een andere invalshoek - te veel met het onderwerp bezig om dat te beseffen, en heeft inmiddels zijn excuses gemaakt.
Daarmij kan dit onderwerp ook gesloten worden.
Ik wens u alle goeds
Gesloten