Marije Berkelaar

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

holog
Bevlogen

Marije Berkelaar

Bericht door holog »

De eerste pharma vrije huisarts in nederland.

Is dat wettelijk om zich dan huisarts te noemen?
Wat indien iemand dringend antibiotica of zoiets nodig heeft?
Waarom eerste? - ik dacht dat holistische geneeskunde vrij wijd verspreid was in Nederland?
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
heeck
Ontoombaar

Re: Marije Berkelaar

Bericht door heeck »

holog schreef: 03 mei 2025 13:21 De eerste pharma vrije huisarts in nederland.

Wat indien iemand dringend antibiotica of zoiets nodig heeft?
Waarom eerste? - ik dacht dat holistische geneeskunde vrij wijd verspreid was in Nederland?
"(huis)arts is hier een beschermde titel en mag dus niet zomaar worden gevoerd.
Inschrijving in het BIG-register is ook vereist en daarmee het met goed gevolg afgelegd hebben van terzake opleidingen en bijscholingen.

Roeland
PS toegevoegd:
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/igj- ... llema-aan/
Met de wat jongere Marije Berkelaar – net afgestudeerd als huisarts aan het AMC – is het wat warrigheid betreft niet veel anders. Ze is sinds kort werkzaam als vervangend huisarts op de huisartsenpost HAP Blaricum en ondanks een korte carrière geen onbekende van de inspectie. Vaccinhater Berkelaar kreeg het vorig jaar ook al aan de stok met de IGJ, eveneens na klachten van collega-huisartsen die ze kwalificeerde als ‘drugsdealer’ en ‘verlengde van de farmaceutische industrie’.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

holog schreef: 03 mei 2025 13:21 De eerste pharma vrije huisarts in nederland.
heeft ze de opleiding, erkenning, ... dan mag ze zich zo noemen
als ze zou weigeren mij m'n antibiotica voor te schrijven zal snel voor commissies mogen verschijnen wegens nalatigheid en verzuim ed
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Blijkbaar heeft ze zichzelf uitgeschreven uit het BIG-register, ze zou zichzelf dan geen huisarts meer mogen noemen, mogelijk beschrijven enkel de media haar zo, zonder dat ze het zelf-expliciet doet.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

holog schreef: 03 mei 2025 16:13 Blijkbaar heeft ze zichzelf uitgeschreven uit het BIG-register, ze zou zichzelf dan geen huisarts meer mogen noemen, mogelijk beschrijven enkel de media haar zo, zonder dat ze het zelf-expliciet doet.
Op haar website
https://www.theholisticlifedoctor.com/
noemt zichzelf wel degelijk huisarts.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Hallo!!!!!!
Wat een inaccuratesse!!!
Even opzoeken in BIG-register:
https://zoeken.bigregister.nl/zoeken/ke ... PerPage=10

Even de juiste voorletters kiezen of intikken!

Roeland
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ze doet binnen haar praktijk wel aan etherische olien en Kangenwater-apparaten en dat laatste rinkelt bij mij de niet vergeten Rare-Apparaten-bel .
En heel hard!

Roeland
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

heeck schreef: 03 mei 2025 17:33 Hallo!!!!!!
Wat een inaccuratesse!!!
Even opzoeken in BIG-register:
https://zoeken.bigregister.nl/zoeken/ke ... PerPage=10

Even de juiste voorletters kiezen of intikken!

Roeland
Waar zie jij haar daar tussen staan dan ? Eentje met een m als voornaam, zie ik niet. Zou kunnen hoor dat het geen correcte informatie is.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Dit is haar oude big registratie, deze staat er nu dus niet meer tussen @Heeck

https://x.com/DanielTuijnman/status/191 ... Ru3oA&s=19
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

holog schreef: 03 mei 2025 18:34 Dit is haar oude big registratie, deze staat er nu dus niet meer tussen @Heeck

https://x.com/DanielTuijnman/status/191 ... Ru3oA&s=19
Zonder haar praktijkadres kan ik niet zoeken op wat haar correcte voorletters zijn of waren.

Nu blijft voor mij wegens haar aanbevelen van Kangenwater-apparatuur over dat ze zeer vermijdenswaardig is.
Wat ook de reden mag zijn dat ze eerst wel en nu niet BIG-geregistreerd staat.

Roeland
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Op haar website

Maar prijst ze ook oliën aan
Aromatouch Training Kit
Retail €385.33
Wholesale €289.00
Voor dat bedrag ga ik toch liever een griepprik halen, om het zo maar eens te zeggen.

Wat mij op het volgende punt brengt. Waarom zou je geen griepprik mogen halen van big-pharma, met een redelijke garantie dat het werkt en vergoed door de ziektekostenverzekering, maar wel een assortiment oliën van big-kwak voor een klein vermogen met geen garantie op werking en niet vergoed?

De kern van de vraag is wat in basis het verschil is tussen een flesje olie en een vaccin. Volgens mij is,er geen verschil.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

heeck schreef: 03 mei 2025 20:42 Wat ook de reden mag zijn dat ze eerst wel en nu niet BIG-geregistreerd staat.
Voor de 5-jarige herregistratie zul je aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen, zoals je ongetwijfeld zult weten.
Zoals oa. regelmatig reguliere nascholing moeten volgen.
Ik betwijfel of ze dat de laatste tijd doet.
Verder zal het ook hier en daar mankeren.
https://www.bigregister.nl/herregistrat ... eroep/arts
https://www.bigregister.nl/herregistrat ... varingseis
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mullog schreef: 04 mei 2025 08:53 Op haar website

Maar prijst ze ook oliën aan
Aromatouch Training Kit
Retail €385.33
Wholesale €289.00
Voor dat bedrag ga ik toch liever een griepprik halen, om het zo maar eens te zeggen.

Wat mij op het volgende punt brengt. Waarom zou je geen griepprik mogen halen van big-pharma, met een redelijke garantie dat het werkt en vergoed door de ziektekostenverzekering, maar wel een assortiment oliën van big-kwak voor een klein vermogen met geen garantie op werking en niet vergoed?
Ik begreep vroeger dat alternatieve geneeswijzen goedkoper waren dan de reguliere.
Daar vooral kruiden goedkoper waren dan andere, kunstmatig gemaakte, farma produkten en ook de uren van de doorsnee genezerikken goedkoper waren.
Dat is al lang achterhaald door de enorme uitbreiding van deze manier van je brood verdienen en business gerichte Kwalificaties & Ervaring
Eerlijk is ze hierin wel. 8*)
De kern van de vraag is wat in basis het verschil is tussen een flesje olie en een vaccin. Volgens mij is,er geen verschil.
Bedoel je ook daadwerkelijk, wat je hier schrijft?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Maria schreef: 04 mei 2025 09:39 ...
Bedoel je ook daadwerkelijk, wat je hier schrijft?
Ja, hoewel toelichting op zijn plaats is.

Beide, vaccins en oliën, worden geproduceerd hoewel de productie processen anders zijn en andere eisen kennen. In die zin zijn het beiden kunstmatige producten en aan elkaar gelijk. Het gebruik van geconcentreerde oliën die gewonnen zijn uit wat dan ook is net zo onnatuurlijk als het gebruik van een vaccin. Dus ook daar zijn ze aan elkaar gelijk. Daarmee heb je big-pharma en big-kwak die beiden een deel van een markt bedienen.

Ik schrijf eigenlijk dat het niet uitmaakt of je met een trein of met een auto van Rotterdam naar Amsterdam gaat. Beiden is vervoer. Maar er zijn natuurlijk op andere niveaus verschillen.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mullog schreef:Ik schrijf eigenlijk dat het niet uitmaakt of je met een trein of met een auto van Rotterdam naar Amsterdam gaat. Beiden is vervoer. Maar er zijn natuurlijk op andere niveaus verschillen.
Ondernemingen die meer kosten dan ze opbrengen gaan normaliter failliet, of als je Amsterdam opblaast tot ons aller eindpunt dan wordt de vraag niet of je beter met de fiets kunt maar of je lijden adekwaat wordt behandeld.
En dan krijgen de door Berkelaar aangeprezen Kangenwater-apparaat en massage-olieset ineens signaalfunctie, namelijk als zieke patient heel ver van weg blijven. En daar vroeg mee beginnen voor je ziek wordt.

Roeland
Plaats reactie