Crisis tussen India en Pakistan 2025
Moderator: Moderators
Crisis tussen India en Pakistan 2025
Hier is dan alvast een topic erover. Voel u vrij het te gebruiken.
Overigens, wijsneuzerig, 'India en Pakistan worden doorgaans niet tot het Midden-Oosten gerekend' - de hele regio van de Levant tot aan de Arabische Zee lijkt in brandt te staan. Pakistan is een direct buurland van Iran. Er zijn de Baloetsji's verdeeld over beide landen en ook actief aan het rommelen.. Israël en India zijn zo goed als bondgenoten. Natuurlijk raakt deze crisis dat hele gebied.
Overigens, wijsneuzerig, 'India en Pakistan worden doorgaans niet tot het Midden-Oosten gerekend' - de hele regio van de Levant tot aan de Arabische Zee lijkt in brandt te staan. Pakistan is een direct buurland van Iran. Er zijn de Baloetsji's verdeeld over beide landen en ook actief aan het rommelen.. Israël en India zijn zo goed als bondgenoten. Natuurlijk raakt deze crisis dat hele gebied.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Re: Crisis tussen India en Pakistan 2025
Ha, ik merk op dat jij er, net als ik, wakker van ligt. 

Born OK the first time
India pakt meteen drastisch door:
NOS Nieuws - donderdag, 16:42 schreef:
Conflict India en Pakistan escaleert, visa staatsburgers ingetrokken
Waterverdrag opgeschort
Ook heeft India een streep gezet door het Indus-waterverdrag dat het land in 1960 met Pakistan ondertekende. Het verdrag regelt het waterbeheer van de zes grote rivieren die door India en Pakistan stromen. Het besluit kan op korte termijn een watertekort veroorzaken in twee provincies in Pakistan. De Pakistaanse minister van Energie heeft op X India beschuldigd van het illegaal inzetten van water als middel in oorlogvoering.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
Kanaal Warfronts (gebruikt bij het topic Soedan twee weken terug) geeft een situatieschets, begrijpelijk Engels, duidelijke presentator, iets meer dan achttien minuten https://youtu.be/yMlooMIw56Y?si=mfwABOeBkUF_sMgb
-
- Superposter
Strategische partners.
India is een van de grootste afnemers van Israelische wapentechnologie. Israel levert drones, raketsystemen, luchtverdedigingstechnologie en andere geavanceerde wapens aan India. Er is een groeiende samenwerking op het gebied van hightech, cyberbeveiliging, kunstmatige intelligentie en start-ups. Israel wordt de Start-up Nation genoemd en India profiteert van die expertise. Er zijn ook gezamenlijke militaire oefeningen en inlichtingenuitwisseling. En Israel helpt India met irrigatie- en waterbeheertechnologieën die cruciaal zijn voor India’s landbouwsector in droge regio’s.
Zionist
Het is begonnen, Operation Sindoor, India gaat los op Pakistan https://www.reuters.com/world/asia-paci ... 025-05-06/
Grootschalige luchtaanvallen India tegen Pakistan
De spanningen tussen India en Pakistan zijn in alle hevigheid toegenomen, nadat het Indiase leger meerdere luchtaanvallen op Pakistaanse doelen heeft uitgevoerd. Daarbij zouden volgens internationale persbureaus minstens negentien mensen zijn omgekomen.
Met VIDEO van de luchtaanvallen
Al snel na de Indiase luchtaanvallen noemde de Pakistaanse premier
Shehbaz Sharif dit "een oorlogsdaad". Hij beloofde een krachtig antwoord.
De spanningen tussen de twee kernmachten waren de afgelopen weken al fors opgelopen. India houdt Pakistan verantwoordelijk voor een aanslag door militanten in het deel van Kashmir dat onder controle staat van India. Daarbij vielen vorige maand zeker 26 doden.
BRON NOS Nieuws - vandaag, 08:20: .
Wat mij in onderstaande uitlegvideo erg raakte waren de uitspraken van
reeds op zeer jonge leeftijd geïndoctrineerde Pakistanjeugd die kennelijk
al vanaf de kleuterleeftijd klaargestoomd worden voor oorlog met India.
Een heel jong ventje sprak de woorden:
- "Als ik later groot ben ga ik in het leger om
Pakistan te redden en India te vernieigen."
Uitleg over waarom India en Pakistan al zo lang strijden om Kashmir:
NOS op 3 - 1 mei 2025 schreef:
India vs Pakistan: de strijd om dit gebied
Door een bloedige aanval op toeristen in de regio Kashmir
staan India en Pakistan weer volledig op scherp.
Wat gaat er gebeuren met de regio waar ze
al sinds de onafhankelijkheid om strijden?
00:00 Aanslag
03:07 Kashmir
05:57 Oorlog?
.
.
.
.
-
- Banned
Pakistan zijn de moslims dus de slechten, de freethinker analyseHierEnNu schreef: ↑07 mei 2025 10:18 Wat mij in onderstaande uitlegvideo erg raakte waren de uitspraken van
hitlerjugend, hamasjugend, hamasjeugd en nu pakistanjeugd.
HierEnNu geeft hier geen oordeel, maar doet verslag van wat in de video wordt gezegd.appelfflap schreef: ↑07 mei 2025 10:36Pakistan zijn de moslims dus de slechten, de freethinker analyseHierEnNu schreef: ↑07 mei 2025 10:18 Wat mij in onderstaande uitlegvideo erg raakte waren de uitspraken van
Zolang jij hier schrijft behoor jij, net als HierEnNu en ik, ook tot Freethinker.nl
Jij bent degene, die tot deze conclusie komt.
Dus volgens jouw analyse zijn de Moslims de slechten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Zelf viel ik meer over de min of meer trotse opsomming van Chaimnimsky vwb het oorlogstuig dat Israël allemaal levert aan India.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
- Banned
Je opmerking:
"Dus volgens jouw analyse zijn de Moslims de slechten."
is niet alleen onterecht, maar verdraait mijn punt volledig. Die conclusie komt niet van mij, maar vloeit juist voort uit het taalgebruik van HierEnNu. Door termen als "pakistanjeugd" te gebruiken — in directe lijn met zijn eerdere gebruik van "hamasjeugd" — legt hij de verantwoordelijkheid bij kinderen, bij bevolkingsgroepen, en past hij een framing toe die ontmenselijkend is.
Het is jammer dat je deze kritiek wegzet als “mijn analyse”, in plaats van het eigenlijke probleem te erkennen.
Je mist mijn punt.appelfflap schreef: ↑07 mei 2025 11:43Je opmerking:
"Dus volgens jouw analyse zijn de Moslims de slechten."
is niet alleen onterecht, maar verdraait mijn punt volledig. Die conclusie komt niet van mij, maar vloeit juist voort uit het taalgebruik van HierEnNu. Door termen als "pakistanjeugd" te gebruiken — in directe lijn met zijn eerdere gebruik van "hamasjeugd" — legt hij de verantwoordelijkheid bij kinderen, bij bevolkingsgroepen, en past hij een framing toe die ontmenselijkend is.
Het is jammer dat je deze kritiek wegzet als “mijn analyse”, in plaats van het eigenlijke probleem te erkennen.
Bewust of onbewust???
Je schreef:
- Pakistan zijn de moslims dus de slechten, de freethinker analyse
- Zolang jij hier schrijft behoor jij, net als HierEnNu en ik, ook tot Freethinker.nl
Onzin.
Ik heb het helemaal niet over Moslims! Er leven in Paistan ook Hindoes, Christenen, Sikhs, Ahmadiyya, Boeddhisten, Baha'i, en zelfs een kleine Joodse gemeenschap. Aan dat manneke wat die woorden sprak kan ik niet eens zien of die Moslim is, wantappelfflap schreef: ↑07 mei 2025 10:36Pakistan zijn de moslims dus de slechten, de freethinker analyseHierEnNu schreef: ↑07 mei 2025 10:18 Wat mij in onderstaande uitlegvideo erg raakte waren de uitspraken van
hij had gewone kleertjes aan en sprak Engels!
Heb jij überhaupt dat filmpje ff gecheckt voor je mij vals beschuldigt, en waarom
haal je er hitlerjugend, hamasjugend, hamasjeugd bij? Vetegedrag? Of wat?
Laat maar, ik zie dat Maria je al aansprak.
.
.
.
.
-
- Banned
Door het “onzin” te noemen dat HierEnNu kinderen verantwoordelijk maakt, negeer je het feit dat hij eerder termen als “hamasjeugd” eerder gebruikte en nu “pakistanjeugd” introduceert — bewust gemodelleerd naar hamasjugend of hamasjeugd, wat een afgeleide is van hitlerjugend. Dat is geen neutrale verslaglegging, dat is framing
klopt, cynisme héJe schreef:
Pakistan zijn de moslims dus de slechten, de freethinker analyse
Je "vergeet" mijn zin te quoten
Zolang jij hier schrijft behoor jij, net als HierEnNu en ik, ook tot Freethinker.nl
jammer genoeg is dit soort taalgebruik en deze framing volledig genormaliseerd in de afgelopen 1,5j, Ik vind het problematisch, en we zien dezelfde framing nu gebruikt worden in een compleet ander conflict.
als onderdeel van freethinker moet je hier kunnen op blijven wijzen
appelfflap schreef: ↑07 mei 2025 13:45Door het “onzin” te noemen dat HierEnNu kinderen verantwoordelijk maakt, .........................

Als dit jouw manier van gedachtenwisseling is, dat pas ik ervoor,