Prima gedachten, al heb ik bv. kritiek op zijn mening, dat we met de CO2 naar nul uitstoot moeten.(..) Ruim tien jaar lang deed Bill Gates onderzoek naar de oorzaken en gevolgen van de klimaatverandering. Samen met experts in de natuurkunde, scheikunde, biologie, techniek, politieke wetenschappen en financiën ging hij na wat er moet gebeuren om het afglijden van de planeet naar een gegarandeerde milieuramp te stuiten. In dit boek legt hij niet alleen uit waarom we de netto uitstoot van broeikasgassen tot nul terug moeten brengen, maar geeft hij ook aan wat we moeten doen om dit uiterst belangrijke doel te bereiken. (..)
Ik denk dat we dan snel in het pakijs zouden zitten. Met CO2 kan de mens het regelen. Planten hebben het ook nodig. Het duurt even met zijn uitleg, maar na enige tijd vrij technisch van aanpak en vooral economisch getint. Met interesse gelezen.
Overigens terzijde, maar in dat kader kan dit geen kwaad:
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... n-weggevenBill Gates heeft aangekondigd dat hij van plan is om de komende twintig jaar het overgrote deel van zijn persoonlijke fortuin weg te schenken. Via zijn stichting wil hij ervoor zorgen dat ongeveer 200 miljard dollar terechtkomt bij de armste mensen op aarde, juist nu veel overheden bezuinigen op internationale hulp. Gates wil niet worden herinnerd als ‘de man die rijk stierf’, zegt hij. ‘De wereld kampt met te veel urgente problemen om mijn rijkdom ongebruikt te laten.’
Eerlijk is eerlijk, hij lijkt/is toch echt 'n voor de mensheid empathisch, nuttig mens.

Het zou een slok op een borrel schelen als veel rijken dit soort neiging zouden vertonen.