tijdelijk eruit

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

tijdelijk eruit

Bericht door appelfflap »

Na 20 jaar hier actief te zijn geweest, neem ik voorlopig afstand.

De reden: racisme en ontmenselijking blijven hier structureel staan – vaak zelfs verdedigd, ook door mods. Wie dat benoemt, krijgt waarschuwingen. Wie het zegt, wordt aangepakt; wat er gezegd wordt, mag blijven staan. Dat is de wereld op z’n kop.

Zolang dat de norm is heeft het geen zin meer. Misschien later weer.
ChaimNimsky
Superposter

Re: tijdelijk eruit

Bericht door ChaimNimsky »

Dit leest als een klassieke flounce -- een aangekondigde pauze die vooral dient als dramatisch gebaar om je zin door te drukken omdat je die niet krijgt.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: 15 mei 2025 17:21 Na 20 jaar hier actief te zijn geweest, neem ik voorlopig afstand.

De reden: racisme en ontmenselijking blijven hier structureel staan – vaak zelfs verdedigd, ook door mods. Wie dat benoemt, krijgt waarschuwingen. Wie het zegt, wordt aangepakt; wat er gezegd wordt, mag blijven staan. Dat is de wereld op z’n kop.

Jammer, ik vind dat je het heel vaak bij het rechte eind hebt. :wink:
https://cdn.nos.nl/image/2025/10/12/128 ... 4x576a.jpg
De ergste misdaden vergen ultieme straffen. O, dacht ik dat? Haha.... O, wist ik dat nog niet?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Sluit ik me bij aan Gerard r
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 15 mei 2025 18:07 Dit leest als een klassieke flounce -- een aangekondigde pauze die vooral dient als dramatisch gebaar om je zin door te drukken omdat je die niet krijgt.
Ben bang dat jij zelf debet bent aan zijn vertrek.

"Zionist"
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Als je het niet eens bent met de vrije meningsuiting van anderen, waar FT voor staat, en ook niet de discussie aan wil gaan op argumenten, dan is het idd. beter om even afstand te nemen.

Het ga je goed en misschien tot ziens.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 15 mei 2025 17:21 Na 20 jaar hier actief te zijn geweest, neem ik voorlopig afstand.

Hoewel ik enig begrip heb voor het bovenstaande, is het wel zo dat het Moderatieteam onder meer door middel van dit topic Feedback van deelnemers naar Forumbeheer alle leden de mogelijkheid biedt een dergelijk schrijfsel voor iedereen leesbaar te plaatsen. Dat alleen al dwingt bij mij diep respect af voor het gehele Moderatie team!

Los daarvan, mij is ook aangezegd om hier gewoon volgens de regels de discussie aan te gaan of een deur verder te gaan als daar de Moderatie me beter aan staat. Terecht! Doet wel ff pijn, maar ik realiseer me dat het Moderatieteam nog vóór iemand zich aanmeldt duidelijk en niet mis te verstaan kenbaar maakt dat deelname inhoudt dat men akkoord gaat met de regelgeving.

Wat mij wel tegen de borst stuit, dat is dat jouw verwijt richting Moderatie kennelijk niet opgaat als je zelf, al dan niet bewust, racistische en/of ontmenselijkende uitingen gebruikt. Misschien is het een idee om daar de komende periode af en toe op te reflecteren, nou er toch tijd vrijkomt als je daadwerkelijk hier een pauze inlast.

Ik neem een sprong in de tijd om je de spiegel voor te houden die nodig is om duidelijk te maken wat ik bedoel, één uit vele uitingen, de andere vind je zo nodig zelf wel:
appelfflap schreef: 31 dec 2014 20:40:scissors:
Joden zijn ook altijd dolblij als er weer eens een paar 100 Palestijnse kinderen afgeslacht worden door het Israelische leger.
er is ALTIJD vreugde als de vijand sterft
:scissors:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 15 mei 2025 19:54 Als je het niet eens bent met de vrije meningsuiting van anderen, waar FT voor staat, en ook niet de discussie aan wil gaan op argumenten, dan is het idd. beter om even afstand te nemen.

Het ga je goed en misschien tot ziens.
Vrije meningsuiting..... Dat is nu juist waar het Appelfflap (en mij) om draait! Al onze vrije meningen worden verwijderd, zionist blijft staan.
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Nee Maria, dan heb je het niet begrepen. Het heeft niets met vrije meningsuiting te maken. Hoeveel gelovigen hebben we hier niet beperkt in hun vrije meningsuiting. Dus dat is niet het heilige huisje.
Het gaat erom dat je ervoor vecht dat "Dit nooit weer" in stand wordt gehouden.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 15 mei 2025 19:59 Nee Maria, dan heb je het niet begrepen. Het heeft niets met vrije meningsuiting te maken. Hoeveel gelovigen hebben we hier niet beperkt in hun vrije meningsuiting. Dus dat is niet het heilige huisje.
Het ononderbouwd poneren van een claim verschilt essentieel van een standpunt dat openstaat voor rationeel debat.
Er is een genocide gaande en de vraag is of je als forum daar niet veel meer aan moet doen. Stel dat het 1935 is en je hebt een forum met een aantal lui die Nazi Duitsland verdedigen. Wanneer beperk je hun ruimte?
Je vergelijking is retorisch zeer geladen en feitelijk onhoudbaar. Het is een vorm van morele chantage in debatvorm, die suggereert dat het toestaan van de mening dat Israel bestaansrecht heeft, neerkomt op het faciliteren van nazi-misdaden. Je bent erg veranderd. Het verbaast me oprecht dat iemand met zo’n uitgesproken en zelfs fanatieke opvatting de eigenaar kan zijn van een vrijdenkersforum en zulke voorstellen kan doen. En ook die genocide-claim is trouwens allesbehalve onbesproken en nogal voorbarig; maar dat terzijde.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

ChaimNimsky schreef: 15 mei 2025 18:07 Dit leest als een klassieke flounce -- een aangekondigde pauze die vooral dient als dramatisch gebaar om je zin door te drukken omdat je die niet krijgt.
Zoals Dikkemick zich aansluit bij Gerard-R sluit ik me aan bij jou! Helemaal mee eensch!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Toch jammer dat Appelfflap pas dit subforum gebruikt, nadat we hem tweemaal hebben gewaarschuwd niet in meermaals een discussietopic kritiek op de moderatie te spuwen. Ik zal hem missen, maar misschien dat hij weer keert.
Met onderschrift geldt deze keer hem in het bijzonder, wetend dat hij minder gezond is.
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Bonjour schreef: 15 mei 2025 19:59 Nee Maria, dan heb je het niet begrepen. Het heeft niets met vrije meningsuiting te maken. Hoeveel gelovigen hebben we hier niet beperkt in hun vrije meningsuiting. Dus dat is niet het heilige huisje.
Het gaat erom dat je ervoor vecht dat "Dit nooit weer" in stand wordt gehouden.
Iedereen is het eens met " dit nooit weer".

De vraag is alleen HOE je hiervoor strijdt. De vrijheid van meningsuiting respecteren, debateren met andersdenkenden aangaan in plaats van ze blokken: ook dit kan bijdragen aan " dit nooit weer".

Het wegdrukken van " foute" meningen brengt zelden iets goed, zo leert het verleden en helaas de actualiteit.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Geen discriminatie en racisme?

Lees even mee: Bron wiki.

Het zionisme is tegenwoordig verdeeld in meerdere stromingen: 'Post-Zionisten' zien het zionisme als voltooid, uit het 'Arbeidszionisme' en de Arbeidspartij zijn groeperingen voortgekomen, die actief zijn in de Israëlische vredesbeweging, en sinds 1967 is er een 'Neo-Zionistische' stroming. Deze laatste stroming is actief met het stichten van Israëlische nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever. Vanaf 1977 is de Likoed, een op het revisionistisch zionisme gebaseerde politieke partij, bijna onafgebroken aan de macht. In 2009 ging zij een lijstverbinding aan met Jisrael Beeténoe, een rechts-nationalistische partij.

Buiten een, aanvankelijk zeer grote, maar tegenwoordig relatief kleine groep orthodoxe joden, is het zionisme ook steeds consequent afgewezen door radicale marxistisch georiënteerde Joden, die zionisme en 'het Joodse probleem' als een onderdeel van het kapitalisme en imperialisme beschouwen. Na 1967 en vooral in recente jaren heeft een aantal Joden zich aan de kant van de Palestijnen geschaard om Israël als Joodse staat op te heffen en in plaats daarvan een eigen staat te vestigen.

Steun voor het zionisme (niet te verwarren met erkenning van de staat Israël) is in westerse landen onder meer te vinden bij christen-zionisten, groeperingen als Christenen voor Israël en conservatief evangelische groeperingen.[17] De gebeurtenissen van 1948 en 1967 waren doorslaggevend om de conservatieve evangelische Amerikanen te overtuigen van de “countdown to the return of Jesus”. De christen-zionisten maken deel uit van een bredere groep politiek rechts georiënteerde christenen. Op zowel de Israëlische discriminatie van moslims en christenen als op 'christelijke zionisten' uitte de Wereldraad van Kerken in de slotboodschap van 30 mei 2013 ernstige kritiek.[18] In de laatste decennia is met name linkse Joodse en niet-Joodse steun voor Israël en het zionisme teruggelopen wegens de bezettings- en nederzettingenpolitiek in de Palestijnse gebieden, de oorlog in Libanon, en de toenemende invloed van religieuze en revisionistische Joden in de Israëlische politiek.

Op enkele uitzonderingen na hebben Arabische staten zich vanaf het begin sterk verzet tegen het zionisme en het bestaan van de staat Israël door middel van een boycot of antizionistische dan wel antisemitische propaganda. Vanaf de jaren 50 kregen zij bijval van de Sovjet-Unie en de meeste communistische staten in het veroordelen van zionisme als vorm van imperialisme en racisme. In het kader van het conflict over Palestina zijn er nog diverse oorlogen gevoerd.

In 1975 bepaalde de Algemene Vergadering van de VN in Verenigde Naties Resolutie 3379 dat Zionisme een vorm van racisme is. De Palestijnse wetenschapper Fayez Sayegh, die Koeweit in de VN vertegenwoordigde, speelde een belangrijke rol in de tot standkoming van deze resolutie. Tijdens de comitébesprekingen over de resolutie, kwam hij met de volgende argumenten om het Zionisme gelijk te stellen aan racisme: "Zionisme kent, in wezen, bepaalde rechten — zeer belangrijke rechten — toe aan sommige mensen en ontzegt ze aan anderen. Het zegt bijvoorbeeld dat een Jood, puur vanwege het feit dat hij Jood is, een 'recht' heeft om 'terug te keren' naar de Palestijnse gebieden die door Israël bezet worden, zelfs als hij er nooit eerder is geweest! Maar het zegt ook dat zijn landgenoot, een niet-Jood, zo'n recht niet heeft; en dat de inheemse Palestijnse Arabier, die in 1948 of 1967 werd verdreven, ook geen dergelijk recht heeft — omdat hij geen Jood is. Hier hebben we een duidelijk geval van 'onderscheid,' 'voorkeuren,' 'uitsluitingen' en 'beperkingen' — dat wil zeggen, van 'discriminatie' — gebaseerd uitsluitend op het feit of iemand al dan niet Joods is. En Jood-zijn, daar zou elke zionist het mee eens zijn, is een nationale/etnische band; het wordt, volgens de Israëlische wet, bepaald — voor de overgrote meerderheid van de betrokkenen — door geboorte en afkomst. Daarom is, in overeenstemming met de gezaghebbende definitie van de Verenigde Naties, de discriminatie die inherent is aan het zionisme onbetwistbaar een vorm van rassendiscriminatie — aangezien het gebaseerd is op 'afstamming' of 'nationale afkomst' of 'etnische afkomst,' die allemaal vallen onder het algemene concept van 'ras.'" [19] Voor het ingaan van de Oslo-akkoorden stemde de PLO in met het officieel intrekken van resolutie 3379, wat......

Onderschrift: "zionist".....Brrrrrrr
Want als je niet gestudeerd hebt is volgens mij de eerste connectie die iemand ziet als deze 'zionist' hoort, plunderende Israëliërs die Palestijnen onder toeziend oog van het heilige leger verjagen.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 16 mei 2025 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 16 mei 2025 15:54:scissors:
Onderschrift: "zionist".....Brrrrrrr
Want als je niet gestudeerd hebt is volgens mij de eerste connectie die iemand ziet als deze 'zionist' hoort, plunderende Israëliërs die Palestijnen onder toeziend oog van het heilige leger verjagen.
Dat is zo volgens jou! Dat schrijf je uitermate correct! Wat je daarmee op
de eerste plaats duidelijk maakt is jouw vooroordeel jegens Israëliërs, toch?
Welke vooroordelen heb je nog meer jegens mensen die niet gestudeerd hebben?

Er zijn inderdaad mensen zijn die net als jij dergelijk vooroordelen koesteren:
"de eerste connectie die iemand ziet als deze 'zionist' hoort, plunderende
Israëliërs die Palestijnen onder toeziend oog van het heilige leger verjagen"
.
Maar weet je:
  • Zodra wereldopinie de waarheid bepaalt bestaan Goden
    Mijn mening blijft: God bestaat niet!
Waarom ik zulks vooroordelen noem? Omdat ik wel een Zionist ben, maar geen
plunderende Israëliër die Palestijnen onder toeziend oog van het heilige leger verjaagt
en geen enkele Zionist waar ik mee omga zulks doet!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Gesloten