Hij schreef niet dat het slim was kinderen uit te hongeren. Dat is jouw interpretatie. Mijn interpretatie was dat het slim te beloven dat NIET te doen als Hamas de gijzelaars zou vrijlaten. En nogmaals hij was niet aan het modereren. Mag een moderator nooit zijn eigen mening geven? Dan mag hij ook nooit meer mee discussiëren.
.
Dit kader betekent dat ik modereer en iets uitleg
Deze kleur betekent dat ik modereer en waarschuw
Deze kleur betekent dat ik modereer en ernstig waarschuw
Peter van Velzen schreef: ↑Ook waren er op 23 oktober 2023 nog nergens in de Gaza-strook uitgehongerde kinderen te zien.
Dus mocht moderator rereformed op 12/10/23 schrijven dat het slim is hen uit te hongeren?
(Door je slotje kan ik niet meer quoten)
Beste appelfflap,
Ik zal heel uitvoerig op jou reageren, aangezien jij de persoon bent die mij nu al vijf jaar lang (!) gestalkt heeft en geprobeerd heeft mij volkomen zwart te maken op dit forum, en niet weet hiermee op te houden.
Het begon hiermee: viewtopic.php?p=580325#p580325 . Ik wil je er eerst op wijzen dat een diktator dood wensen een doodnormale menselijke gedachte is. Trump werd een paar weken geleden nog door de alleraardigste Finse kapster die mijn haar knipte dood gewenst. En als je de link naar deze episode even wat doorleest zul je daar opmerken dat ons Erelid PietV daar opmerkt: "Mijn eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat deze gedachte ook bij mij opkwam". En miljoenen mensen op de wereld zullen deze wens nu hebben over, om maar wat voorbeelden te noemen, Poetin of Netanjahoe. Jij noemde de gedachte beschamend, en daarop antwoordde ik "Tja, maar eerlijk, altijd nog beter dan hypocriet", waar ik mee bedoelde dat jij verontwaardigd wordt over mijn uitspraak, terwijl je geen woord van afkeuring liet horen over Trumps uitvoering van asielpolitiek, waar hij de kinderen van illegale immigranten scheidde van hun ouders en opsloot in kooien.
Hetzelfde gaat op voor waarmee je me nu voor de zoveelste maal weer mee bestookt. Vijf dagen na 7 oktober was ik uiterst begaan met het lot van 240 gijzelaars die Hamas had meegenomen naar Gaza. Via deze druk uit te oefenen op het hele volk zou men die gijzelaars vrij kunnen krijgen, dacht ik, naief als ik was. Ik wil je er op wijzen dat jij nooit begaan bent geweest met het lot van die die gijzelaars. In plaats van verontwaardiging over Hamas heb jij enkel verontwaardiging over Rereformed. Zoiets noem ik hypocriet.
Ik kreeg vijf jaar geleden toen ik Trump liever dood zag gaan aan covid voor mezelf te overdenken dat het de eerste keer was dat ik zo over iemand dacht, en gaf even later als reaktie:
"De goede verstaander kan hieruit opmaken dat ik me ervoor schaam of ervan opkijk. Eerlijk gezegd voel ik nog sterker dat ik er boos om kan worden dat deze psychopaat mij tot zulke gedachten brengt. Daarmee lukt het hem ook nog het mooie plaatje van mezelf in stukken te slaan."
Je kritiek was vijf jaar geleden al volkomen extreem. Toen axxyanus jouw interpretatie van mijn wens dat het beter zou zijn dat Trump aan covid overlijdt ”volledig van de pot gerukt” noemde, kwam jij met het weerwoord:
appelfflap schreef:rereformed is de karikatuur axx
@rereformed
op dit forum staan genoeg verwijzingen naar correct argumenteren
naar de asielproblematiek verwijzen om te kunnen blijven volhouden dat jij Trump dood wil is niet echt een slimme strategie
ook dit forum is dus aan het afglijden richting open riool
Toe maar, dit forum is een open riool en Rereformed is de persoon die daar in de eerste plaats voor verantwoordelijk is. Vanaf dat moment vijf jaar geleden is dit het enige waar jij mee bezig bent. Je hele verdere leven heb je eraan gewijd dat je Rereformed aanklaagt voor dingen die hij zegt die volgens jou absoluut niet getolereerd mogen worden op dit forum.
Overigens komt in die eerste aanval op mij ook al naar voren wat appelfflap systematisch doet op dit forum: Een moderator grijpt in en vraagt aan beide partijen om op te houden met ad hominems en ”Graag niet eerst en koste wat koste het slechtste geloven van je medeforummers”, waarna appelfflap de woorden van de moderator in het volgende bericht citeert en bekritiseert, hetgeen verboden is: ”T12 Moderatoropmerkingen dienen niet becommentarieerd te worden in het lopende topic.” Deze forumregel lapt hij vervolgens vijf jaar lang aan zijn laars. Iets wat goed het obsessieve karakter van appelfflaps optreden illustreert.
Uiteindelijk komt appelfflap aan met aankondiging van zijn vertrek, wat een andere forummer onmiddellijk correct onderkent als ”een aangekondigde pauze die vooral dient als dramatisch gebaar om je zin door te drukken omdat je die niet krijgt”. Appelfflap geeft als redenen aan: ”racisme en ontmenselijking blijven hier structureel staan – vaak zelfs verdedigd, ook door mods. Wie dat benoemt, krijgt waarschuwingen. Wie het zegt, wordt aangepakt; wat er gezegd wordt, mag blijven staan. Dat is de wereld op z’n kop. ”
Laat ik eerst eens fact checken wat betreft de waarschuwingen: Mus kreeg op 12 februari een waarschuwing vanwege overtreding van regel T12 en trolgedrag. Lanfy kreeg op 8 maart een waarschuwing voor het niet beargumenteren van zijn beweringen. ChaimNimsky kreeg op 26 april een waarschuwing ”wegens het eens zijn met Lanfy en opnieuw een reeks HAMAS propaganda” en op 26 april krijgt appelfflap eindelijk zijn eerste waarschuwing voor het overtreden van regel T12, nadat hij (volgens het beheerdersforum) ”helaas eerdere vermaningen heeft genegeerd”! Vervolgens krijgt HierEnNu een waarschuwing op 26 april, ”voor het uiterst rectloos reageren op moderatie in topic”. Op 8 mei krijgt appelfflap zijn tweede waarschuwing vanwege het weer overtreden van forumregel T12. (Geen van de waarschuwingen werden overigens door mij gegeven).
Een waarschuwing voor het overtreden van een forumregel, zeker nadat je daarop talloze malen bent aangesproken, is volledig normaal en zoals men ziet hebben bovenstaande waarschuwingen volstrekt niets te maken met dat men eigen opinies niet zou mogen verdedigen. De aanklacht van appelfflap is daarom volledig ongegrond en brengt dit forum onterecht in diskrediet. De zaak staat er exact omgekeerd voor: vanwege de talloze keren dat appelfflap de forumregel T12 overschrijdt had hij allang een ban moeten krijgen, maar het moderatorbeleid is zo soepel dat men dit tot het uiterste vermeden heeft.
Vervolgens zijn aanklacht dat dit forum racisme en ontmenselijking gedoogt. Dit slaat uiteraard op de discussie betreffende Israel. Laat ik mij hier wat betreft mijzelf heel duidelijk uitspreken: wat er in Israel/Gaza is gebeurd en nog steeds voortduurt is afschuwelijk. Net zo afschuwelijk als de barbaarse massamoord die Hamas uitvoerde is het barbaarse optreden van Israel daarna. Ik had na 7 oktober naief het idee dat er wel intelligentere manieren zijn om Hamas uit te schakelen in plaats van via ongeremde, ontembare wraak waar Israel eenvoudig zoals het er nu naar uitziet mee bereid is door te gaan zonder enige compassie voor twee miljoen mensen. Ik sta volledig achter wat de oppositieleider in Israel heeft uitgesproken en sta volledig achter wat de minister van buitenlandse zaken van Britannië heeft uitgesproken, en achter wat James O'Brien uitspreekt, allemaal te horen in deze video. Voor mij is het zelfs al een schandaal wanneer Israels regering via een wereldwijde campagne om twintig keer op Israel te stemmen het Eurovisiefestival verziekt.
Hoezeer menselijk leed mij aangrijpt heb ik drie jaar geleden laten zien via muziek die ik componeerde na de schok die ik ervoer van wat er in Bucha had plaatsgevonden:
.
En laat dat mijn getuigenis zijn voor mensen om aan te geven wat voor soort mens ik ben.
Emotioneel zó met het menselijk leed bezig te zijn eist een bijzonder zware tol van iemand. En in zoverre kan ik ook appelfflaps optreden begrijpen. We zijn allemaal machteloos en móeten onze frustratie en de pijn die we voelen, als een noodkreet op de één of andere manier uiten. Ik zou willen dat appelfflap begrijpt dat ik dezelfde pijn voel als die hij voelt. Ik ben geen onmens, ik ben niet iemand die kiest voor draconische oplossingen, die gevoelloos is. Ik ben uiterst begaan met mensen die onder oorlog te lijden hebben. En word misselijk wanneer ik die beelden moet aanzien van het huidige Gaza en de opmerkingen van extremistische Israëliërs over hoe het nu verder moet aanhoor.
Maar wat betreft het beleid op dit forum sta ik volledig voor wat Gerard_m uitspreekt in antwoord op iemand die zoals appelfflap wil gaan censureren wat wel of niet gezegd mag worden:
Gerard_m schreef:Iedereen is het eens met "dit nooit weer".
De vraag is alleen HOE je hiervoor strijdt. De vrijheid van meningsuiting respecteren, debateren met andersdenkenden aangaan in plaats van ze blokken: ook dit kan bijdragen aan "dit nooit weer".
Het wegdrukken van " foute" meningen brengt zelden iets goed, zo leert het verleden en helaas de actualiteit.
Praten met je vijand is het enige alternatief voor het uitvechten in een oorlog. Dat geldt zowel voor de geopolitische macrowereld als voor ons kleine wereldje van een paar forummers. Wat mij betreft is het iets om trots op te wezen dat op dit forum een Jood en een Palestijn beiden meedoen en, desondanks de onoverbrugbare tegenstelling, dit praten volhouden. Ik zou ze allebei als vrienden in mijn huis in Finland op vakantie willen hebben. Ik probeer beiden te begrijpen, worstel met mezelf, wetende dat indien in de toekomst Rusland mijn land, Finland, aanvalt, ik ook zal reageren met woede zoals zij. Ik weet maar al te goed hoe menselijk ik ben. En ik vergeef het alle andere mensen dat ze eenvoudig menselijk zijn.
Sterker nog, ik ben vijf jaar lang door appelfflap gelasterd en heb het eenvoudig met eindeloos geduld verdragen, omdat ik het nuttig vind dat ik het steeds te horen krijg dat ik niet beter ben dan de anderen.
Maar er komt een moment dat de grens wordt overschreden en ik gedwongen word om het iedereen zo duidelijk mogelijk te maken dat Appelfflap een campagne voert die uiteindelijk geen mens kan doorstaan en dat dit eenvoudig niet zo door kan gaan. Op 19 mei opende appelfflap opnieuw een topic, genaamd Tijdelijk eruit QED (2), waarin hij opnieuw een aanval deed op mij en de andere moderators. Dit topic werd door de moderator axxyanus voordat iemand er op reageerde terecht gesloten en overgeheveld naar Topics weggezet uit forum (enkel zichtbaar voor beheerders). Aangezien appelfflap al had gezegd dat hij wegging, en de redenen daarvoor al had gegeven, en het in het eerste topic tot het eind had kunnen bespreken, maar daar niet in geïnteresseerd bleek te zijn, waarna het overging op off-topic bijdragen van anderen en de forum admin het topic op slot deed. Weggaan om meteen weer met de volgende aanval op Rereformed te beginnen laat echter wederom zien hoezeer appelfflap beheerst wordt door wat ik niet anders kan noemen dan een obsessie met mij. Hier is deze bijdrage van appelfflap, waarover hij natuurlijk al geklaagd heeft dat het weggehaald werd:
appelfflap schreef:Op pagina 1 van het gesloten topic ( viewtopic.php?t=20221 ) zie je het direct: ridiculisering, framing, verdraaiing — ook door moderators.
Er is geen inhoudelijke reactie, geen reflectie, enkel sluiting. De klachten worden genegeerd; de boodschapper wordt aangevallen, de boodschap vermeden.
maria schreef:“Als je het niet eens bent met de vrije meningsuiting van anderen, waar FT voor staat, en ook niet de discussie aan wil gaan op argumenten, dan is het idd. beter om even afstand te nemen.”
Deze reactie klinkt zakelijk, maar wat wordt er eigenlijk verdedigd onder het mom van ‘vrije meningsuiting’? Binnen 30 seconden zoeken in het gaza topic lees je dan zulke dingen:
“Nee mus. Vol van haat zijn garandeert dat er nooit een sprankje van genezing zal komen. Niet in je eigen leven noch in het lot van je volk. Het garandeert de ondergang van jouw volk en wat het wil bereiken, en het garandeert dat je je eigen leven verpest.”
Een boodschap voor iemand met Palestijnse roots:
Veralgemening en generalisatie
Victim blaming
Morele superioriteit
ontmenselijking
Want wat staat hier eigenlijk? Dat mus z'n volk gedoemd is te mislukken door hun houding. Dat zij hun leven verpesten. De schrijver positioneert zich als moreel verheven, terwijl ‘Mus’ wordt gereduceerd tot een vertegenwoordiger/lid van een “destructief volk” dat z’n eigen lijden veroorzaakt. Dat is geen debat — dat is racistische denigratie.
En dát zou binnen de normen van Freethinker moeten vallen?
Een platform dat zichzelf presenteert als vrijdenkend, kritisch en humanistisch?
Waarom wordt kritiek hierop afgedaan als ‘tegen vrije meningsuiting’?
Ik hoop op argumenten van de moderatie waarom zulke berichten getolereerd worden en aanvaardbaar zijn
Wel, hier is mijn reaktie:
@appelfflap
Je hebt je levenswerk ervan gemaakt om niet op te houden met klagen totdat je Rereformed van het forum hebt gekiept. En ik moet zeggen, je lange adem is bewonderenswaardig, want het is je gelukt om het forumleven van deze forumdinosaurus zodanig zuur te maken, dat je lange tijd al mijn kracht om me in te zetten voor dit forum hebt weggezogen en mij voortdurend met het gevoel liet rondlopen dat ik op dit forum mijn mond niet meer kan opendoen.
Je beschuldigt mij van "Veralgemening en generalisatie, Victim blaming, Morele superioriteit en ontmenselijking". En dat allemaal op basis van een citaat waarin ik eenvoudig aankom met feiten die iedereen over het leven, over het laten overheersen van haat, uit kan spreken: "Vol van haat zijn garandeert dat er nooit een sprankje van genezing zal komen. Niet in je eigen leven noch in het lot van je volk. Het garandeert de ondergang van jouw volk en wat het wil bereiken, en het garandeert dat je je eigen leven verpest."
Dit is een stukje filosofie, of psychologie. Deze woorden interpreteren op jouw manier is verdraaien van de feiten.
Dit citaat komt uit een gesprek dat ik had met Mus, dat begint op pagina 613 van het Israel-topic op dit forum en tot 616 doorgaat. Ik kan eenieder aanbevelen dit gesprek eens door te lezen, via scrollen en zoeken naar de oranje avatar van mij. Mijn bijdragen voorzie ik altijd nauwkeurig van de woorden van Mus waar ik op reageer. Dit was juist een zeer vruchtbaar gesprek, waar ik ahw. als een psychotherapeut met iemand in gesprek ben en dat eindigde met deze woorden van begrip en advies van mijn kant: "Inderdaad. Je hebt geen gemakkelijke weg te gaan", en "Ook dat is een goede gedachte. Zoek naar een uitweg. Verspil je leven niet aan haat. Laat dingen gaan. Zet je gedachten op positieve zaken, zoek naar vrede, naar oplossingen. Niet alles is pikzwart." Dit alles spreek ik uit omdat ik begaan ben met deze forummer. En ik merk op dat jij daarentegen zo weinig begaan begaan bent met deze persoon dat je niet eens weet dat deze forumgenoot een vrouw is.
Na dat gesprek voelde ik juist verbondenheid met en begrip voor Mus, en groot respect voor haar dat zij alles wat ik haar aanzei in staat was aan te horen en desondanks in gesprek te blijven. Ik voelde ook bijgedragen te hebben aan een stukje zinvol schrijven in een (naar mijn mening) voor de rest zinloos topic, waarin ik in de eerste bijdrage op 7 oktober 2023 al alles wat erover te zeggen valt gezegd had.
Wanneer jij, appelfflap, dit mooie en zinvolle gesprek gaat gebruiken om mij hier volkomen zwart te maken, dan komt dat bij mij over als gemeen. Des te gemener wanneer men kan opmerken dat je hierover tijdens dat gesprek al met kritiek aankwam, en ik - en een andere forummer - het voor je uitspelde hoezeer je mij verkeerd interpreteert:
HierEnNu vraagt zich al af of deze bijdrage van je een kwestie is van niet begrijpend kunnen lezen of om mij in een kwaad daglicht te plaatsen. Ik gok op het laatste, want dat is in dit onderwerp altijd de voorspelbare strekking van wanneer deze forummer in dit topic op mij reageert.
Indien men mijn bijdrage aandachtig leest zal het toch niet moeilijk zijn om te zien dat ik me helemaal niet uitlaat over de vraag of collectieve straf, totale ontmenselijking, en kinderslachtoffers te rechtvaardigen is. Ik merkte enkel als buitenstaander en globaal de gang van zaken in Israel kennende op dat wat volgt zó voorspelbaar is dat ik van tevoren kon voorspellen dat Israel drastisch zal vergelden en het op een catastrofe voor Palestijnen zal uitlopen. En dat het beestachtig optreden van Hamas dus aartsdom was.
Indien dit van jouw kant een enkelmalige foutieve interpretatie was van mijn houding en woorden, dan was het je al gauw vergeven, maar je bent nu al jarenlang bezig om mij te beschuldigen, en weet tot het bittere eind niet van ophouden. ChaimNimsky was na de massamoord die Hamas pleegde zo ontsteld dat hij van haat vervulde woorden uitsprak. Waarvoor ik hem geen waarschuwing gaf, maar eenvoudig op de vingers tikte met een "probeer te bedaren", waarna jij mij jarenlang daarvoor aanklaagt. Mij vervolgens af te schilderen alsof ik Palestijnen haat en alles goedkeur wat Israel maar doet is de grofste kwaadsprekerij over mij. Je kritiek is voortdurend gebaseerd op een verdraaiing van de feiten. Jij bent het zelf die op dit forum enkel fungeert met een houding van eigen morele superioriteit.
Ik vervolg met commentaar op appelfflaps uitspraak over ”racisme”. Dit slaat op de discussie waar Bonjour laat weten dat voor hem zionisme gelijk staat aan racisme en discriminatie en liet weten dat dat voor hem zo belangrijk is dat hij dreigde geen moderator meer te willen zijn indien de andere moderators hiermee niet kunnen instemmen. Hij liet ook weten dat hij niet de enige is die zo denkt, en dikkemick gaf behulpzaam aan dat een Palestijnse wetenschapper Fayez Sayegh ooit een belangrijke rol speelde om in 1975 in de VN tot zo'n resolutie te komen.
Voor mensen die in levensbeschouwingen zijn geïnteresseerd en zich daarop hebben ingelezen, zou het toch niet moeilijk moeten zijn om in te zien dat zionisme niet gelijk staat aan de politiek van Netanjahoe en andere Israëlische extremisten. Zionisme dateert al uit de 19e eeuw. Het is grotendeels ontstaan vanwege het discrimineren waar Europeanen zich eeuwenlang aan schuldig maakten. En de staat Israel werd acuut gerealiseerd als gevolg van de genocide op Joden in Europa. Ook gingen toenmalige zionisten accoord met een compromis dat het land opgedeeld zou worden in twee staten.
Zionisme is een zaak van levensbeschouwing, niet van de politiek van vandaag. Het Joodse volk bestaat eenvoudig omdat hun religie bestaat. En die religie bevat inderdaad de volkomen geschifte overtuiging dat de enige God die er bestaat hun volk heeft uitverkozen, en aan dat volk een lapje grond heeft toegewezen. (En aan dat stukje grond is dat volk al tenminste 3000 jaar verbonden, en via de religie heeft dit volk die verbondenheid zelfs 2000 jaar kunnen volhouden zonder dat men in dat land woonde. Op zich een unieke zaak in de wereld).
Indien men op basis van deze religieuze overtuiging zionisme ”racistisch en discriminerend” noemt heeft men op de keeper beschouwd gelijk. Maar dan voeg ik er onmiddellijk aan toe dat het kastensysteem in India ook discriminerend en racistisch is. En dat het christendom en de Islam het ”wij zijn het enige echte volk van God en alle anderen gaan naar de hel” (of die anderen moeten op z'n minst de maatschappij laten dansen naar hun pijpen) ook op deze basis staan. Zo willen christenen altijd de maatschappij een ban op abortus geven, en staan zij niet toe dat dit een zaak is wat iedereen voor zichzelf moet beslissen.
Kortom, de hele wereld is ondergedompeld in discriminatie en racisme. En altijd houdt het verband met religie. En dát uitspellen is iets waarvoor dit forum bedoeld is. Aangezien dit een levensbeschouwelijk forum is. Mensen met welke religieuze opvatting ook mogen zich op dit forum uitspreken. Dit forum is er niet voor hun mond te snoeren via censuur en uitsluiting, maar integendeel, om via hen discussie te laten ontstaan die voor mensen interessant is om te overdenken en eigen standpunt in het leven te bepalen.
Jammergenoeg is deze zaak nóg niet ten einde. Appelfflap gaat onverdroten voort met zijn aanval op dit forum, en op de moderators. En zoals altijd spitst zijn aanval zich toe op Rereformed. Op 20 mei komt hij in dit topic aan met volgende bijdrage:
appelfflap schreef: ↑20 mei 2025 13:43
een forum waar onvervalst racisme gedoogd, genormaliseerd of zelfs gecultiveerd wordt, is het in principe niet waard om te overleven.
ik heb 650 pagina's aan racisme en haatzaaien, ik kan blijven posten en quoten
een spiegel voorhouden
bv
Rereformed schreef: ↑ma okt 23, 2023 8:49 am
Tiberius Claudius is deze mening toegedaan: "De oprichting van Israël is een onrechtmatige daad van de oude koloniale machten".
Dat staat gelijk aan dat de eliminatie van de staat Israel een volkomen rechtmatige oplossing is. Rechtzetten van wat er nooit geschapen had mogen worden.
Ik ken Tiberius Claudius ook als een woordvoerder voor Poetin en iemand die vervuld is van Amerika-haat, en zionistenhaat ("verkeerd en kwaadaardig"), en beschouw hem daarom als een politieke extremist. Heel fijn wanneer je zelf niet dat extremisme deelt. Je stelt je inderdaad veel gematigder op, zoals Peter van Velzen ook liet weten. Wat je opvatting over Hamas betreft ben je eenvoudig dom, want je hebt net een voorbeeld kunnen zien van hun gedachtenwereld.
dat er volstrekt geen mechanisme is om rereformed een halt toe te roepen is onbegrijpelijk.
Maria wil argumenten?
dit is framing, dit is een stropop, dit is karaktermoord, ad hominems, dit is uiteraard machtsmisbruik van een moderator, laster, smaad, ...
de woorden zijn glashelder, de context (een zich herhalen patroon sinds 7 oktober), emotioneel? als ik kinders zie uitgehongerd worden dan doet dat iets
Hoezeer zijn aanval volledig doorgeslagen of wanhopig is, laat het feit zien dat hij deze bijdrage tevens als Pb verzendt naar alle moderators, plus de drie Ereleden van dit forum, waaronder Devious, de oprichter van dit forum, die in 2013 zijn laatste bijdrage gaf en in 2014 voor het laatst dit forum heeft aangeklikt. Letterlijk alles moet nu gemobiliseerd worden om Rereformed van dit forum te verwijderen.
Ik zie dat onze forum admin al heeft gereageerd op deze bijdrage. Ik kan er enkel aan toevoegen dat ik Tiberius Claudius respecteer op dit forum en zelfs waardeer voor andere bijdragen die hij geeft. Hij heeft alle recht om over de zaken te denken zoals hij denkt. En wanneer mij dat tegen de borst stuit is dat mijn probleem om er mee te leren leven. Ik doe mijn best om ook voor hem begrip op te brengen. Voor mij zijn alle forumleden familie.
Hij schreef niet dat het slim was kinderen uit te hongeren. Dat is jouw interpretatie. Mijn interpretatie was dat het slim te beloven dat NIET te doen als Hamas de gijzelaars zou vrijlaten. En nogmaals hij was niet aan het modereren. Mag een moderator nooit zijn eigen mening geven? Dan mag hij ook nooit meer mee discussiëren.
Je moet gewoon rereformed's woorden herlezen
Rereformed noemt het afsluiten van voedsel, water en stroom voor 2 miljoen mensen ‘het allerslimste’ wat Israël kon doen. Hij verdedigt de misdaad,
als collegamoderator dit verdedigen als interpretatie of meningsvrijheid is gewoon ontmenselijkend denken beschermen,
jouw reactie, dat er in oktober 23 nog geen uitgehongerde kinderen te zien waren, is bizar. kinderne uithongeren is een misdaad, daarvoor hoef je neit te wachten tot je de uitgemergelde kinderen in gaza ziet (zoals we nu 1,5j later dus effectief zien).
appelfflap schreef: ↑23 mei 2025 09:15
Rereformed noemt het afsluiten van voedsel, water en stroom voor 2 miljoen mensen ‘het allerslimste’ wat Israël kon doen. Hij verdedigt de misdaad,
als collegamoderator dit verdedigen als interpretatie of meningsvrijheid is gewoon ontmenselijkend denken beschermen,
jouw reactie, dat er in oktober 23 nog geen uitgehongerde kinderen te zien waren, is bizar. kinderne uithongeren is een misdaad, daarvoor hoef je neit te wachten tot je de uitgemergelde kinderen in gaza ziet (zoals we nu 1,5j later dus effectief zien).
Je laat weer zien dat er niet te praten valt met je. Ik heb nu urenlang besteed aan uitleg. Niemand op dit forum heeft zich ooit zo uitgesloofd voor een forumbijdrage om zaken op een rij te zetten, om iets uit te praten. Je kunt nu urenlang studeren op hoe het allemaal zo gekomen is, wat jouw gedrag is, wat mij bezielt, wat voor persoon ik ben. Wat mij betreft zijn mijn uitspraken waar jij over valt inderdaad betreurenswaardig, dom en dwaas. Het spijt me, ik ben niet wijzer, ik ben maar een dom mens, ik dacht teveel aan arme gegijzelden en te weinig aan arme Palestijnen. Fijn dat jij daar op wijst en een betere ethiek naar voren brengt.
Maar je leest niet wat ik schrijf. Je doet er niets mee, je bent letterlijk doof en blind voor alles behalve je haat voor mij. Je geeft mij geen enkele mogelijkheid om het goed te maken. Je kan er niet mee ophouden om mij aan te vallen.
Dit over en weer beschuldigen en verdedigen heeft totaal geen zin. Ik roep ieder op daar nu mee te stoppen. We moeten in het team gaan bepalen hoe we verder gaan. Geduld tot we daar uit zijn.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ik moet helemaal niets herlezen.
maar ik zal voor een beter begrip de tekst van 12 oktober hier alsnog quoten. Dan kan iedereen haar zelf lezen.
dikkemick schreef: ↑12 okt 2023 13:12
Kun je nagaan als je in Israël of de Gazastrook woont. Dan neemt blinde haat het over.
De link die ik gaf liet duidelijk de bewuste haatprediking zien in Gaza. Haat wordt daar bewust gekweekt.
Dat Israel tegen barbaren die 200 onschuldige mensen gijzelen een deal voorstelt (stroom, voedsel en water voor 2 miljoen Palestijnen in ruil voor 200 Israeliërs) is eenvoudig een bijzonder slimme zet. Dat heeft niets met haat te maken.
Er wordt niet over uithongeren gesproken. En niet over kinderen. Het niet willen leveren van stroom voedsel en water door Israel leidt nu Israël ook leveranties vam hulporganizaties blokkeert, daar wel toe en is daarom - mijns inziens - een oorlogsmidaad. Maar - zover ik weet - was het dat op 12 oktober 2023 nog niet. Het ontvoeren van gijzelaars door Hamas een week daarvoor was dat reeds wel. Maar ook dát was waarschijnlijk een slimme zet. Het een sluit het ander niet uit.
Ik vond het juist bizar dat jij de beelden van uitgehongerde kinderen noemt als motivatie om iets wat meer dan een jaar gelden geschreven werd, en op grond waarvan niemand (jij zeker niet) een melding heeft gedaan, nu gebruikt om een moderator aan te vallen op zijn persoonlijke mening. En dat doe je nu weer. Ik geef mijn persoonlijke mening en jij valt mij als moderator aan, terwijl ik helemaal niet modereer!
Hou daar alsjeblieft mee op!