gerard_m schreef: ↑29 mei 2025 09:58
dikkemick schreef: ↑29 mei 2025 08:47
De hele wereld valt inmiddels over Israël en de manier (mbv voedsel) waarop de ethnische zuivering plaatsvindt, hier wordt de nadruk weer gelegd op Hamas.
Maar ja....Hamas dit, Hamas dat, Hamas zus en Hamas zo.
Schandalig inderdaad dat er mensen zijn die in dit conflict ook de wandaden van de andere partij benoemen.
Dat je je eigen hongerende bevolking bedreigt, okay die dingen gebeuren. Maar Israel en de VS delen voedsel op de verkeerde locaties uit en dat is etnische zuivering!
Ik schoot vreselijk in de lach! Jouw spiegelende reactie vind ik een hekswaardig verbaal tegengif tegen de hier alom heersende reflex om alles via het Hamas-filter te lezen of veroordelen. Meesterlijke reactie dus op het meegaan van de wereldwijde speculaties op basis van de waan van de dag. En tevens een leerzaam voorbeeld voor mij als verbaaltovenaarsleerling: thanks!
Het ergste is niet eens dat de intentie van Netanyahu&Co mogelijkerwijs die kant op gaat. Als er toch werkelijk sprake zou zijn van een vooropgezet plan tot genocide, dan zou ik verwachten dat dit, gezien de machtsverhoudingen en militaire controle, reeds effectief was uitgevoerd. Dat dit niet is gebeurd, zou toch op zijn minst vragen op moeten roepen over hoe lang die aanname kan worden volgehouden. Althans, misschien niet bij notoire Israëlhaters, maar toch wel bij Vrijdenkers?
Bij mij sowieso wel! Maar ja, ik heb geen vooroordelen jegens de Joden ...
Wat me vooral verbaast, is dat men nu juist Israël beschuldigt van een
- ‘genocide via voedselverstrekking’,
terwijl Israël in samenwerking met de VS daadwerkelijk proberen om via alternatieve routes voedsel te distribueren, nota bene buiten Hamas om, wat volgens eerdere kritiek juist wenselijk zou zijn.
Raar toch? Juist omdat Israël nu zelf iets probeert te doen om het leed te verzachten van de Gazanen, leed wat mede dankzij haar beleid is ontstaan, nu wordt op basis van speculatie Israël beschuldigd van een vooropgezet plan om op methodische wijze de hongerige Gazanen zich
'vrijwillig' te laten verplaatsen en wordt deze radicale verandering in beleid, waardoor
Gazanen toch weer kunnen beschikken over voedsel, met vooruitzicht op steeds meer voedsel
naarmate het nieuwe systeem beter gaat functioneren, geframed als
- 'genocide door middel van voedselverstrekking'
vanwege het mogelijke risico op
refeeding-syndroom. Alsof dat risico minder zou zijn
wanneer de voedselvoorzining zou worden gedaan via Hamas ...
[Ik huil ... maar ik lach!]
En daarbij, waarom zou Israël tijdens het vorige staakt-het-vuren, toen Hamas
de schijn wekte bereid te zijn tot serieuze onderhandelingen, de Netzarim-corridor
hebben open gesteld, zodat de Gazanen terug naar het noorden konden?
Dat is toch in strijd met veronderstelde plannen tot ethnic cleansing en genocide!
Jouw meesterlijke
omkeerlachspiegel reactie had ik echt ff nodig. Op zich houd ik
wel van wat galgenhumor tijdens
[te?] spannende tijden in levensbedreigende situaties.