Modwarning vanwege Avatar en onderschrift?
Ik kan de informatie die jij verstrekt van zowel dikkemick als van ChaimNimsky nergens terugvinden op het forum. Van daaruit neem ik aan dat het speculatief is wat je veronderstelt, want zouden beide heren zulks hebben gedeeld per PB met jou, dan zou je dat niet openlijk op het forum delen.Peter van Velzen schreef: ↑18 jun 2025 03:00ChaimNimsky schreef: ↑17 jun 2025 20:14Jawel, je haalt Israel er in elk topic bij. Ik wil genieten van Israels succes, maar je bent altijd overal de party-pooper.
bedenk dat jij met je vlag en je onderschrift Israël OVERAL bij haalt en waar Israël succes heeft met wat waarschijnlijk oorlogsmisdaden zijn, wordt DIkkemick doorlopend getriggerd door het feit dat jij geniet van wat haar geweld oplevert.
Ik interpreteer de opmerking "Ik wil genieten van Israëls succes" namelijk heel anders. Wat ChaimNimsky expliciet bedoelt, mag hij al dan niet zelf verklaren, maar ik zelf geniet bijvoorbeeld intens van Israëls succes! Dat ik kan genieten van Israëls succes, staat los van het verdriet dat ik voel over het bij dat succes horende geweld, net zoals ik kan huilen en opgelucht zijn tegelijk wanneer een geliefde een risicovolle operatie overleeft. Dat genieten staat bij mij dus los van al dat wederzijds geweld waarmee dat gepaard gaat! Al dat wederzijds geweld maakt me verdrietig, maar zie ik tevens als een noodzakelijk kwaad.
- Ik had hier een keihard AlsDan voorbeeld neergeschreven, maar ik houd
niet van 'toegepaste' hypotheses als de werkelijkheid duidelijk zat is:
het zou toch voor ieder begrijpelijk moeten zijn dat een ander dankbaar is voor en geniet van veiligheid of overleving, zonder middelen die daartoe leidden, zoals geweld, te verheerlijken.
Niet dat ambivalentie mij vreemd is, integendeel:
- ik heb door schade en schande daar mee leren omgaan.
Dat vind ik op z'n zachtst gezegd moeilijk te rijmen met het streven naar
consistente moderatie. Als voorbeeld noem ik hier het onderschrift van Bonjour,
Bonjour, nota bene eigenaar en moderator, die als onderschrift de strijdkreet voert:
- "Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld."
Mijn goedkeuring hebben jullie als moderatieteam uiteraard niet nodig om zachte of wat hardere maatregelen te nemen om te vergaande polarisatie te voorkomen, maar ik juich zulks wel toe, ook als dat mij treft en ik me moet matigen of zelfs terughoudend moet worden. Tevens voeg ik daar aan toe dat het geen kwaad kan als leden van het moderatieteam mekaar regelmatig de spiegel voor houden daar waar zij zelf als forummer meediscussiëren en in de hitte van de 'strijd' zelf de geschreven en/of ongeschreven regels aan hun laars lappen.