ChaimNimsky schreef: ↑24 jun 2025 11:37
JA21 is ongecompliceerd pro-Israel, wil Nederlandse erkenning van Jeruzalem als hoofdstad en steunt zelfverdediging. Tegelijk voeren ze een duidelijk restrictief islambeleid, met nadruk op assimilatie en beperking van mosliminstellingen en behoud van een dominante westerse cultuur.
Geen verkeerde keuze.
Ingrid Coenradie heeft ook bedongen dat zij mee mag schrijven aan het verkiezingspogramma, Ik heb er alle vertrouwen in dat NSC en BBB zich niet zullen weten te herstellen en dat de nieuwe partij ExtreemLinks
GrGrGr[?] die recent de PvdA heeft opgeslokt weg zal zakken vanwege hun extreem aggressieve beslissing om Israël het recht op zelfverdediging te willen ontzeggen.
Dat zal ze nog flink gaan bezuren!
Als ik mijn zin krijg en JA21 gestaag verder groeit kan Ingrid Coenradie zich ook verder ontpoppen, en ik heb me sowieso voorgenomen dat ik daar actief mijn steentje aan bij ga dragen. JA21 is geen activistische partij van zichzelf, maar als de zwevende kiezers in beweging gebracht kunnen worden om gezamenlijk andere niet en minder geïnteresseerden te motiveren om op JA21 te stemmen in plaats van niet te stemmen, dan kan een gigantisch sneeuwbal effect ontstaan.
Ik ga ervoor en wordt op mijn ouwe dag toch weer politiek activist!
Ik ben inmiddels betalend lid, heb reeds een knallende verkiezingsslogan bedacht
met een daarbij behorend affiche en bannier en ik krijg een gratis T-shirt toegestuurt!
Wat kan een mens nog meer verlangen?
Verkiezingsslogan met affiche en bannier ga ik eerst ff officieel voorleggen, daarna plaatst ik het hier. Hopelijk mag ik het tijdens een kopje koffie persoonlijk voorleggen aan Coenradie ...
- "Sorry Thijs, maar ik heb het zo druk joh! Of wacht ff, morgenochtend om 10 uur,
dan heb ik Trump staan, maar die verzet ik dan wel! Schikt je dat?" 
PS
- Jaja, mijn enthousiasme kleurt mijn bijdrage een 'piepklein beetje' ... nou en?
Zie deze tekst vooral als een uitlaatklep voor politieke frustratie en persoonlijke opwinding. Het geeft vooral mijn emotionele overtuiging weer met gebruik van retoriek. Zo als politici dat wervend doen tijdens verkiezingstijd. Geen rationele analyse, geen nuance en zonder overtuigingskracht richting buitenstaanders. Ja, ik weet het!
Sorry voor het polariserende taalgebruik en gebrek aan feitelijke precisie. Ik zit nog vol SP-standpunten en koester geen illusie dat die straks terug te vinden zijn in het verkiezingsprogramma. Hahah, misschien keer ik wel op mijn schreden terug zodra dat programma er ligt.
Don't worry, mijn bewondering voor Ingrid Coenradie zal heus niet omslaan in persoonsverheerlijking, dat is tenslotte bij Lilian Marijnissen ook nooit gebeurd!