JA21 beleeft een spectaculaire opmars!

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

• De partij staat op 8 zetels. Dat kan niet los worden gezien van het nieuws dat voormalig staatssecretaris Ingrid Coenradie zich aansluit bij de partij.
    Het Eddy van Hijum-effect ontbreekt vooralsnog bij NSC. De partij zou volledig uit de Kamer verdwijnen na de verkiezingen op 29 oktober.
BRON: EW Magazine - 22 juni 2025
JA21 stijgt naar 8 zetels

Van 2 naar 8? Verviervoudigd? En de NSC weggevaagd?
Dan moet het kunnen om tot 29 oktober nog eens te verviervoudigen!
JA21 op 32 zetels! Ingrid Coenradie 1e vrouwelijke MP!

Ik ga er voor!

Ik was benieuwd of het PvdA zou lukken om links op te slokken,
maar nou het GroenLinks gelukt is om de PvdA op te slikken,
en naar ik hoop de komende maanden volledig te verstikken,
nou ga ik er voor en zeg ik volmondig:
  • JA! Ingrid Coenradie for MP!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
gerard_m
Superposter

Re: JA21 beleeft een spectaculaire opmars!

Bericht door gerard_m »

8 zetels lijkt me te weinig om de mp te leveren.
Maar het zou inderdaad goed kunnen dat ja21 de stemmen trekker wordt van de groep die vorige keren ook op de winnaar stemde. Een hard standpunt op immigratie en een stemmentrekker, gaan helpen.

(Helaas hebben ze een paar standpunten waardoor ik daar niet aan mee ga doen).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

JA21 is ongecompliceerd pro-Israel, wil Nederlandse erkenning van Jeruzalem als hoofdstad en steunt zelfverdediging. Tegelijk voeren ze een duidelijk restrictief islambeleid, met nadruk op assimilatie en beperking van mosliminstellingen en behoud van een dominante westerse cultuur.

Geen verkeerde keuze.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ja hoor, daar gaan we weer. 1 Redder in nood die Nederland moet gaan verlossen. Coenradie als de nieuwe Omtzigt.

Wat stemt Nederland toch kortzichtig.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 24 jun 2025 13:14 Ja hoor, daar gaan we weer. 1 Redder in nood die Nederland moet gaan verlossen. Coenradie als de nieuwe Omtzigt.

Voor redden wel een hele slechte keus, de partij is nogal oorlogszuchtig.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 24 jun 2025 13:20
dikkemick schreef: 24 jun 2025 13:14 Ja hoor, daar gaan we weer. 1 Redder in nood die Nederland moet gaan verlossen. Coenradie als de nieuwe Omtzigt.

Voor redden wel een hele slechte keus, de partij is nogal oorlogszuchtig.
Dat snap ik als je pro Israël bent
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 24 jun 2025 11:37 JA21 is ongecompliceerd pro-Israel, wil Nederlandse erkenning van Jeruzalem als hoofdstad en steunt zelfverdediging. Tegelijk voeren ze een duidelijk restrictief islambeleid, met nadruk op assimilatie en beperking van mosliminstellingen en behoud van een dominante westerse cultuur.

Geen verkeerde keuze.
Ingrid Coenradie heeft ook bedongen dat zij mee mag schrijven aan het verkiezingspogramma, Ik heb er alle vertrouwen in dat NSC en BBB zich niet zullen weten te herstellen en dat de nieuwe partij ExtreemLinksGrGrGr[?] die recent de PvdA heeft opgeslokt weg zal zakken vanwege hun extreem aggressieve beslissing om Israël het recht op zelfverdediging te willen ontzeggen.
Dat zal ze nog flink gaan bezuren!

Als ik mijn zin krijg en JA21 gestaag verder groeit kan Ingrid Coenradie zich ook verder ontpoppen, en ik heb me sowieso voorgenomen dat ik daar actief mijn steentje aan bij ga dragen. JA21 is geen activistische partij van zichzelf, maar als de zwevende kiezers in beweging gebracht kunnen worden om gezamenlijk andere niet en minder geïnteresseerden te motiveren om op JA21 te stemmen in plaats van niet te stemmen, dan kan een gigantisch sneeuwbal effect ontstaan.

Ik ga ervoor en wordt op mijn ouwe dag toch weer politiek activist! :lol:
Ik ben inmiddels betalend lid, heb reeds een knallende verkiezingsslogan bedacht
met een daarbij behorend affiche en bannier en ik krijg een gratis T-shirt toegestuurt!
Wat kan een mens nog meer verlangen? :wink:

Verkiezingsslogan met affiche en bannier ga ik eerst ff officieel voorleggen, daarna plaatst ik het hier. Hopelijk mag ik het tijdens een kopje koffie persoonlijk voorleggen aan Coenradie ...
  • "Sorry Thijs, maar ik heb het zo druk joh! Of wacht ff, morgenochtend om 10 uur,
    dan heb ik Trump staan, maar die verzet ik dan wel! Schikt je dat?"
    :lol:
PS
  • Jaja, mijn enthousiasme kleurt mijn bijdrage een 'piepklein beetje' ... nou en?

Zie deze tekst vooral als een uitlaatklep voor politieke frustratie en persoonlijke opwinding. Het geeft vooral mijn emotionele overtuiging weer met gebruik van retoriek. Zo als politici dat wervend doen tijdens verkiezingstijd. Geen rationele analyse, geen nuance en zonder overtuigingskracht richting buitenstaanders. Ja, ik weet het!

Sorry voor het polariserende taalgebruik en gebrek aan feitelijke precisie. Ik zit nog vol SP-standpunten en koester geen illusie dat die straks terug te vinden zijn in het verkiezingsprogramma. Hahah, misschien keer ik wel op mijn schreden terug zodra dat programma er ligt.
Don't worry, mijn bewondering voor Ingrid Coenradie zal heus niet omslaan in persoonsverheerlijking, dat is tenslotte bij Lilian Marijnissen ook nooit gebeurd! :^o
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

..
...heb er alle vertrouwen in dat NSC en BBB zich niet zullen weten te herstellen en dat de nieuwe partij ExtreemLinksGrGrGr[?] die recent de PvdA heeft opgeslokt weg zal zakken vanwege hun extreem aggressieve beslissing om Israël het recht op zelfverdediging te willen ontzeggen.
Dat zal ze nog flink gaan bezuren!
Mijn stem hebben ze. De enige fatsoenlijke linkse optie die niet voor populistische standpunten gaat!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Stellen dat de SP geen fatsoenlijke linkse optie zou zijn,

zulks heb ik nog nooit over mijn lippen gekegen! Ik denk ook dat ik betalend lid van de SP blijf,
tenzij men mij er uit flikkert omdat ik tevens betalend lid ben van JA21! So be it ...
.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Ik vind Joost Eerdmans een politieke opportunistische glibber.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 24 jun 2025 16:43 Ik vind Joost Eerdmans een politieke opportunistische glibber.
Lid van 3 of 4 partijen geweest deze pluche-jager?
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mullog schreef: 24 jun 2025 16:43 Ik vind Joost Eerdmans een politieke opportunistische glibber.
Zou dat voor mij een reden moeten zijn om niet op Ingrid Coenradi te stemmen?
.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 24 jun 2025 17:25
Daar ga ik toch niet over.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mullog schreef: 24 jun 2025 21:16
HierEnNu schreef: 24 jun 2025 17:25
Daar ga ik toch niet over.
Jawel, jij gaat over jouw mening daarover.
Aan wie zou ik anders kunnen vragen waarom je dat naar voren brengt?
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik zou 21 x NEE zeggen tegen JA maar ik KesiNEE zij metEEN JA toen ik haar vroeg!
(allemaal waar).
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie