Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

B.S.
Bevlogen

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door B.S. »

De Iraanse Groot-Ayatollah Nasser Makarem Shirazi, een Shia Marja, heeft een zgn. 'fatwa' afgekondigd tegen Donald Trump en Benjamin Netanyahu https://x.com/OsintUpdates/status/1939312703136493817

“Anyone threatening or acting against Supreme Leader is Mohareb (enemy of Allah, designated for killing)…
If harm comes to you in this mission, you will be recognized as (warriors) of Allah.”
Laatst gewijzigd door B.S. op 29 jun 2025 19:36, 3 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 29 jun 2025 19:32 Iraanse Groot-Ayatollah heeft een zgn. 'fatwa' afgekondigd tegen Donald Trump en Benjamin Netanyahu https://x.com/OsintUpdates/status/1939312703136493817
Nou, succes! De 2 best beveiligde 'mensen'
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dus niks aan de hand hè, Dikkemick...🙄 Vraag maar aan Salman Rushdie...decennia later nog...
Laatst gewijzigd door B.S. op 29 jun 2025 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 29 jun 2025 19:37 Dus niks aan de hand hè, Dikkemick...🙄 Vraag maar aan Salman Rushdie...
Niks aan de hand?
Dat zeg ik niet. Een fatwa is verwerpelijk!
Maar succes voor diegenen die bij Trump of Netanyahu in de buurt willen komen om een aanslag te plegen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 29 jun 2025 19:07
holog schreef: 29 jun 2025 18:38
dikkemick schreef: 29 jun 2025 14:56 Holog

Ik vrees dat je gelijk hebt maar ik hoop dat de ware aard van Israël nu wereldwijd op die zelfde kaart staat als de Palestijnse kwestie en dat Israël nu een keer niet in het verleden, maar op het heden wordt bezien (en veroordeeld)
Blijkbaar ben ik de enige die uw reactie chockerend vind - "ik vrees dat je gelijk hebt" - met name het beamen, dat oa de reactie van west europa worteld in een diepe haat tegen het westen. ....
Spraakverwarring?

Waar ik bang voor ben is dat Israël wederom haar goddelijke heilige gang kan blijven gaan en dat Palestijnen in hun staat van derderangs burgers blijven.
Israēl kan doorgaan.
Elke dag weer een bosje Palestijnen dood.
Vanmorgen 37 volgens diverse bronnen.
45 in een tentenkamp, meldt NOS.
Dat moordt ze niet uit maar het is wel heel erg erg..., toch?
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 29 jun 2025 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Zie hier hoe het meest humane leger ter wereld zich gedraagt.

Genocide in Gaza through the eyes of Israeli soldiers.

For months, Israeli soldiers in Gaza have been documenting their own war crimes against Palestinians and sharing them on social media.

The Listening Post collected and reviewed hundreds of items. We asked three experts on human rights and torture to examine the material.

Onderstaande hoort er ook nog bij. Ze gaan nog net iets dieper in op de superieure mentaliteit het meest humane leger ter wereld.

Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ach Mus, jij weet als geen ander dat Palestijnen slechts beschikken over een klein resterend restje morele speelruimte hetgeen ze dan ook nog verkeerd benutten!

p.s. Voor die opmerking zal dan ook nooit morele excuses komen.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 29 jun 2025 19:51:scissors:
Maar succes voor diegenen die bij Trump of Netanyahu
in de buurt willen komen om een aanslag te plegen.
:shock:
Je wenst letterlijk de aanslagplegers succes! Als reactie op een fatwa?

Hoezo oproep tot geweld, wat zeg ik? Oproep tot moordaanslag!
Ben je Islamist geworden ofzo? Wat triggerde jou ditskeer? Datte misschien:
  • "you will be recognized as (warriors) of Allah." :?:
Welk beroep op welke morele kompas denk jij hierna nog te kunnen doen?

Na herlezen en beseffende wie het schrijft, en na ampele overweging,
ga ik er toch niet eerst een nachtje over slapen, het is mij echt te gortig!

Maar ik voegde wel dit toe:
Je reageert op een religieuze moordfatwa met: ‘succes aan de aanslagplegers’? Dan sta je dus inhoudelijk aan de kant van deze extremistische oproep? Besef je dat je hiermee exact dezelfde morele bodemlosheid onderschrijft als waar je anderen van beschuldigt?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 29 jun 2025 15:18
gerard_m schreef: 29 jun 2025 13:53

Als het zo eenvoudig was, zouden Moslims misschien ook geen veroveringsoorlogen hebben gevoerd, te beginnen met Mohammed zelf of de door jou genoemde Abu-Bakr
Oké, laat ik het dan anders stellen. Leden van Hamas mogen zichzelf wel zien als Allah vrezende moslims maar dat wil niet zeggen dat ze het ook zijn. Bv er zijn mensen die er vast van overtuigd zijn dat God een hater is, zij noemen zichzelf een christen, zijn het dan ook christenen? Niet in mijn ogen.
Als je aanneemt dat religies in de basis vredelievend zijn, klopt dat. Ik zie dat anders. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

In tegendeel, dat zegt heel veel. Wat verdient jou voorkeur, gelovigen die vrede en menslievendheid prediken of “gelovigen” die preken vanuit haat? Mensen die dat laatste prediken zijn geen moslims, christenen of joden - al schreeuwen ze moord en brand dat ze het wel zijn - dat zijn haters, dus laten we dan ook zo noemen.
Het liefste heb ik dat alle geloven en gelovigen de vrede prediken. Imaging...... Maar de wereld ziet er helaas anders uit.

Okay, dat voelt misschien wel goed maar helpt het de Palestijnen echt verder?
We zijn al verder dan we ooit waren. Ik ken de tijd nog dat net in het openbaar tonen van de Palestijnse vlag een grote schande was, laat staan dat het werkelijke verhaal gehoord mocht worden. Niemand beweerd dat het onrecht dat Palestijnen wordt aangedaan vandaag zal stoppen. Bewustwording is al heel wat vandaag de dag. En ja er zullen ook vandaag weer vele Palestijnen sneuvelen onder het juk van de bezetter.
Gaza ligt in puin, vele Palestijnen zijn opgekomen, voedseltekorten, zelfs deportatieplannen van Amerika. Ik weet niet of jullie veel verder zijn?

De idioten hebben niet niet in de gaten dat ze zelf de verzetstrijders opleiden tot verzetstrijders en dat ze dus van uit hun egoïsme en angst voor niks Palestijnse burgers, vrouwen en kinderen over de kling jagen. Palestijnen zijn ongedierte voor hen, sta in de weggen, alleen dar we ademhalen is al te veel voor ze.
Mee eens, al vanaf de eerste dag na de aanvallen van Hamas zeg ik dit ook. Dit soort geweld lost niets op, ook niet voor Israel.

Wat je schrijft over zuid-Afrika zonder gewelddadig verzet klopt niet, het klopt zelfs niet dat het geen terrorisme werd genoemd.
En dat schreef ik ook niet. Ook Zuid Afrikaans verzet gebruikte geweld. Maar uiteindellijk zocht het ook verzoening.
Nelson Mandela heeft jaren en jaren gevangen gezeten omdat zijn verzet als terrorisme werd gezien. Alle koloniale regimes, lees het westen, beschouwden het verzet van de oorspronkelijke bewoners als terrorisme. Om kort te gaan vielen uiteindelijk een aantal zaken zo samen waardoor het apartheidsregime niet langer houdbaar was en wordt Nelson Mandela nu gezien als een verzetsstrijder.

Ja, ook legitiem verzet wordt te snel terrorisme genoemd. Maar dat betekent niet dat terrorisme niet bestaat.
Een muziekfestival aanvallen op jongeren te vermoorden, IS terrorisme.
Schieten op burgers die voedsel ophalen, is dat natuurlijk ook.

We vinden beiden reincarnatie waarschijnlijk... Dan zou de martelaar zo maar eens terug kunnen komen aan de andere partij. Karma is a bitch. hetzelfde geldt uiteraard voor de Israelische kolonist.
En dan maar hopen dat ze zich iets herinneren, of beter, dat ze in levende lijve mogen ervaren wat hun slachtoffers hebben mogen ervaren. Ben benieuwd hoeveel van hen als lemmingen zich van de rand van de klif zullen werpen in despair. Want een grote bek als dader veranderd al snel wanneer je alles mag ervaart wat je slachtoffer heeft ervaren onder jouw juk, blijf dan ook maar eens overeind.
Dat zou mooi zijn om uit de cyckus van wraak te komen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 29 jun 2025 20:01

Code: Selecteer alles

[youtube]JAT9NQ4WkE0[/youtube]

Code: Selecteer alles

[youtube]3tKPXY0icAU[/youtube]
28 apr 2025 werd om 11:24 dit topic geopend voor Nieuwe ontwikkelingen in MO

Alle andere Israël topics werden gesloten.

Bovenstaande video's zijn van dd 3 mrt 2024 en 8 okt 2024

Het is hier en nu 29 juni 2025

Is het de bedoeling dat we hier discussiëren over Nieuwe ontwikkelingen in MO?

Of is het de bedoeling dat we de reeds uitgekauwde en al dan niet gedebunkte Hamaspropaganda die uit de spelonken van één of meerdere van de andere gesloten Israël topics werden opgediept dat we mekaar daarover opnieuw in de haren gaan vliegen?
En vervolgens alles gaan herhalen vanaf 7 oktober 2023? :shock: Pfffttt ...

Dit constateer ik sowieso: het bovenstaande zijn beslist geen
  • Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 29 jun 2025 21:05
dikkemick schreef: 29 jun 2025 19:51:scissors:
Maar succes voor diegenen die bij Trump of Netanyahu
in de buurt willen komen om een aanslag te plegen.
:shock:
Je wenst letterlijk de aanslagplegers succes! Als reactie op een fatwa?

Hoezo oproep tot geweld....
Moet ik nu echt bij iedere cynische post de :wink: plaatsen?

Kom op HierEnNu, jij weet inmiddels dat IK aanslagen afkeur. Kijk, als Trump of Netanyahu morgen het loodje leggen gaat hier de vlag uit, maar ik roep niet op tot geweld, een vliegtuig crash mag ook. :wink:

En .... Ik wacht nog op excuses voor je zeer denigrerende opmerking mbt Palestijnen en (ontbreken van) moreel.

Ter herinnering:
A: Wanhoopsdaden (de Palestijnse kwestie onder de aandacht brengen) gaan vergelijken met religieuze (Amerika -HAAT) aanslagen (WTC)

B: Voor je opmerking over dat resterende restje morele speelruimte dat de Palestijnen ontberen.

En wat betreft het fijne humane flyerende leger:
Israël zou gericht schieten bij voedselpunten, onduidelijk van wie bevel komt | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/VJLC6M5lRBgPHvOBr
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ik begrijp nu waarom Israel niet stopt ondanks het feit dat dat nietszeggende restje van Hamas heeft aangeboden de macht (en de gijzelaars) over te dragen in ruil voor een staakt-het-vuren: Israel gaat 75% van Gaza innemen waar Palestijnen in de praktijk niet meer mogen wonen of terugkeren, waarna het resterende kwart van Gaza een streng gecontroleerde enclave zal zijn, omringd door Israelisch gebied en nauwlettend bewaakt om nieuwe aanvallen te voorkomen. Dit gebied wordt dan constant in de gaten gehouden met drones, luchttoezicht, bewegingsbeperkingen en militaire acties.

Het is echter zo voorspoedig gegaan en er is zodanig weinig weerstand dat Israel in Mei reeds 77% controleerde en nu nog meer.

Daarmee garandeert Israel de veiligheid van haar burgers. Een uistekend plan. Veel Joden willen nu naar Israel omdat ze zich niet meer veilig voelen in Europa -- logisch met al dat antisemitisme. Mijn vriendin wil heel bijv. graag een stekkie bij de zee: Tel Aviv, Jaffa, Haifa, Akko, Naharijah, Caesarea, Herzlija, Bat Jam, Risjon LeTsijon, Asjdod, Asjkelon of Eilat aan de Rode Zee. Maar daar komt nu Gaza dus als mogelijkheid bij. Telkens als vijanden Israel aanvallen om het te vernietigen, wint Israel er weer meer bij.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 29 jun 2025 20:31 Ach Mus, jij weet als geen ander dat Palestijnen slechts beschikken over een klein resterend restje morele speelruimte hetgeen ze dan ook nog verkeerd benutten!

p.s. Voor die opmerking zal dan ook nooit morele excuses komen.
Ja, wat moet je zeggen van dergelijke zieke en vooral rascistische uitspraken? Ik negeer dat soort van walgelijke en venijnige B.S. liever en doe ik dus ook.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 29 jun 2025 21:19
Gaza ligt in puin, vele Palestijnen zijn opgekomen, voedseltekorten, zelfs deportatieplannen van Amerika. Ik weet niet of jullie veel verder zijn?
Ons verhaal mag stukje bij beetje verteld worden, dat mocht nooit, het moest verborgen blijven voor het grote publiek want het zou de terroristen ontmaskeren. Voor iemand als jij stelt dat misschien niks voor maar voor ons is het alles. En ja, de terroristenstaat die zich Israël noemt laat ons samen met internationale gemeenschap - zonder met de ogen te knipperen - een enorme prijs betalen voor het aan het licht brengen van de waarheid. We hebben geen keus in de hoeveelheid onschuldige levens die ze bereid zijn in hun wraak op de nazies ons - semieten - te laten betalen voor we onze vrijheid terug krijgen. Dat wat ooit Palestina was, verdwijnt zeer waarschijnlijk in zijn geheel van de kaart wanneer de internationale gemeenschap niet eindelijk begint in te grijpen of onder de druk van het gewone volk begint te bezwijken.
Wat ze echter niet langer kunnen is ons het zwijgen opleggen, we kunnen in het openbaar getuigen van het onrecht ons aangedaan door de terroristen die zich de staat Israël noemt, en dat zullen we ook doen.
En dat schreef ik ook niet. Ook Zuid Afrikaans verzet gebruikte geweld. Maar uiteindellijk zocht het ook verzoening.
Het zocht geen verzoening het werd door de omstandigheden gedwongen tot opgeven van de apartheid.

Kolonialen geven nooit iets vrijwillig op en zoeken nooit uit zichzelf verzoening. En dat zal ook niet gebeuren bij de terroristen die gesteund worden door de oude kolonialen.
Ze zullen niet overgaan tot opgeven van gestolen land zolang ze de steun blijven genieten door die oude koloniale gemeenschappen
Ja, ook legitiem verzet wordt te snel terrorisme genoemd. Maar dat betekent niet dat terrorisme niet bestaat.
Een muziekfestival aanvallen op jongeren te vermoorden, IS terrorisme.
Schieten op burgers die voedsel ophalen, is dat natuurlijk ook.
Nee, het is geen terrorisme, het is een koekje van eigen deeg, vanwege het decennia lange terroristische beleid van de illegale staat die zich Israël noemt. En nu zijn ze boos en zijn ze in de val gelopen en ziet de wereld dat die zgn beschaafde mensen in werkelijkheid terroristen zijn die schijt aan alles en iedereen hebben, wij wisten dat al decennialang en nu ziet de wereld het ook.
Uiteindelijk vallen altijd de maskers
En dan maar hopen dat ze zich iets herinneren, of beter, dat ze in levende lijve mogen ervaren wat hun slachtoffers hebben mogen ervaren. Ben benieuwd hoeveel van hen als lemmingen zich van de rand van de klif zullen werpen in despair. Want een grote bek als dader veranderd al snel wanneer je alles mag ervaart wat je slachtoffer heeft ervaren onder jouw juk, blijf dan ook maar eens overeind
Dat zou mooi zijn om uit de cyckus van wraak te komen.
Helaas is het niet zo dat iedereen in deze tijdspanne gezegend wordt met een dergelijke ervaringen. Je moet al voorbij de wraak zijn om een dergelijke ervaring aan te kunnen weet ik uit ervaring. Er moet zoiets bestaan als schuldbewustzijn waardoor de ervaring omhoog kan komen. Ik zie het niet gebeuren bij een onbewuste staat als de terroristenstaat die zich Israël noemt.

Ps: wanneer je naar de gelaagdheid gaat kijken is het eigenlijk best wonderlijk allemaal. De terroristen zijn als de nazies die ons de semieten, die tot diep in hun ziel haten en tgt denken zij dat ze de slachtoffers zijn die nog altijd door de nazies worden bedreigt en dus moeten die dood. Om die wraakzucht uit te kunnen leven projecteren ze dat gevaar op ons semieten en dus moeten we dood. Wat Europese zionisten dan weer goed uitkomt vanwege hun droompje over een groot Israël waar wij als semieten dan weer in de weg staan. Ach, de logica van de menselijke geest hoe die de verhalen sluitend maakt en zichzelf uit de wind houdt ter zelfbescherming.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 29 jun 2025 19:51
B.S. schreef: 29 jun 2025 19:37 Dus niks aan de hand hè, Dikkemick...🙄 Vraag maar aan Salman Rushdie...
Niks aan de hand?
Dat zeg ik niet. Een fatwa is verwerpelijk!
Maar succes voor diegenen die bij Trump of Netanyahu in de buurt willen komen om een aanslag te plegen.
Ik had moeten beseffen dat jij een cynische opmerking maakte, en geenzins hoopt dat de fatwa leidt tot daadwerkelijke aanslagen. Maar in het vervolg raad ik je aan om dergelijk sarcasme achterwege te laten, want er zijn meer domme mensen zoals ik, die dat verkeerd begrijpen.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie