Palestina Israel kwestie in verkeerd topic

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

Gesloten
Dries
Forum fan

Palestina Israel kwestie in verkeerd topic

Bericht door Dries »

Men kan Palestina als een voorbeeld nemen. Het geweld haalt niets uit. Hamas moet stoppen en zich overgeven. Zodat de oorlog stopt en de Palestijnse burgers kunnen herstellen van het geweld dat hen is aangedaan. Ideaal, om te zorgen voor elkaar. Opdat hun trauma's zo goed mogelijk zouden kunnen genezen. En zo ook voor de Israëlische burgers die hebben geleden onder het geweld.

Liefde draagt macht in zich.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Loont geweld?

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Dries schreef: 03 jul 2025 09:50 Men kan Palestina als een voorbeeld nemen. Het geweld haalt niets uit. Hamas moet stoppen en zich overgeven. Zodat de oorlog stopt en de Palestijnse burgers kunnen herstellen van het geweld dat hen is aangedaan. Ideaal, om te zorgen voor elkaar. Opdat hun trauma's zo goed mogelijk zouden kunnen genezen. En zo ook voor de Israëlische burgers die hebben geleden onder het geweld.

Zionistische propaganda.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Dries
Forum fan

Bericht door Dries »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 jul 2025 09:57
Dries schreef: 03 jul 2025 09:50 Men kan Palestina als een voorbeeld nemen. Het geweld haalt niets uit. Hamas moet stoppen en zich overgeven. Zodat de oorlog stopt en de Palestijnse burgers kunnen herstellen van het geweld dat hen is aangedaan. Ideaal, om te zorgen voor elkaar. Opdat hun trauma's zo goed mogelijk zouden kunnen genezen. En zo ook voor de Israëlische burgers die hebben geleden onder het geweld.

Zionistische propaganda.
Want dan zou het Zionisme winnen zeker?

Ze zijn nog niet slim genoeg om te begrijpen dat ze Hamas nodig hebben.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Ik snap de redenering niet goed. Het uitgangspunt is dat geweld niets uithaalt. Maar hoe kom je dan enkel bij Hamas moet stoppen en zich overgeven. Waarom staat er niet ook dat Israël moet stoppen en ophouden met zijn kolonisatiebeleid en andere manieren waarop het Palestijnen discrimineert.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Dries
Forum fan

Bericht door Dries »

Ik ben akkoord. Maar er moet eerst druk komen op Israël. Als Hamas stopt, en liefst ook Iran, dan verdwijnt de vijand van Israël op de achtergrond. En dan komt het menselijk leed dat werd veroorzaakt door Israël meer op de voorgrond.
bubbelgum1920

Bericht door bubbelgum1920 »

Dries schreef: 03 jul 2025 10:55 Ik ben akkoord. Maar er moet eerst druk komen op Israël. Als Hamas stopt, en liefst ook Iran, dan verdwijnt de vijand van Israël op de achtergrond. En dan komt het menselijk leed dat werd veroorzaakt door Israël meer op de voorgrond.
Dat ligt er maar net in welk bubbel je zit. Zo heb ik genoeg gezien van al het leed dat Israel doet aan de Palestijnse bevolking. Die staan nu bij mij op -1500, dus ze mogen vanaf volgende maand nog jaren zich goed gedragen voor ik ze weer als normaal zou zien.

Waarom zouden Hamas EN Iran moeten stoppen overigens, voordat Israel stopt? Want ze zijn al jaren het grote probleem. Niet Iran en niet Hamas. Geloof mij, als Israel slim is en ze trekken zich terug uit de bezette gebieden dan zijn Hamas en Hezbollah zo weg. Want die zijn gesticht nadat Israel land bezette wat niet van hen is.

Maar geweld werkt zeker wel. Er is geen God die gewelddadige mensen stopt. Er is geen karma zodat iedereen zijn loontje krijgt. Op deze planeet werkt geweld bovenmatig goed. Daarom is er ook zoveel geweld. Zou het niet werken dan zou men geweld allang afgezworen hebben.

En zolang je geld hebt en invloed (en misschien een geheime dienst die presidenten van andere landen kan blackmailen) kan je alles zonder voor het gerecht te komen. We hadden ooit de ICJ, maar die heeft haar onkunde bewezen helaas.
Dries
Forum fan

Bericht door Dries »

Ze begrijpen bij Hamas dat zij zorgen voor meer en meer dodelijke Palestijnse slachtoffers onder de bevolking door die oorlog gaande te houden. Hamas lijkt ook niet te kunnen winnen. Israël wordt nog steeds weinig onder druk gezet. Ze zouden zelfs lijken voort te doen met die oorlog wanneer ze de Amerikaanse steun verliezen.
Dries
Forum fan

Bericht door Dries »

HierEnNu schreef: 04 jul 2025 13:16 @ Medeforummers en Moderator

Los van het feit dat dit topic toch weer sluipenderwijs
een Israël/Palestina-discussie dreigt te worden:
  • het zou jammer zijn als dit, mede door bijdrages zoals die van
    nieuweling Bubbelgumd, ook dit topic alsnog tot sluiting zou leiden.
Een slotje zou echt zonde zijn, toch?

Want 'Loont geweld?' is een interessant Ethische Dilemma dat feitelijk losstaat van de grote geopolitieke veranderingen waar we met z'n allen getuige van zijn en door worden geraakt. Uiteraard zullen die grote ontwikkelingen ook de ethische oriëntatie in ons land gaan beïnvloeden, óók ten aanzien van de vraag of geweld loont, maar het blijven twee verschillende grootheden die niet over één kam geschoren zouden moeten worden.

De vraag of geweld loont binnen het Israël/Palestina-conflict is zeker legitiem en interessant,
daar niet van, maar die kan prima besproken worden in het topic:
  • 'Nieuwe ontwikkelingen M.O':
... alleen al om de discussie hier zuiver te houden.
Ze hebben recht op een antwoord i.p.v. altijd het foute te moeten horen, maar dat begrijp jij niet eh?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Dries schreef: 04 jul 2025 13:49:scissors:
Ze hebben recht op een antwoord i.p.v. altijd het foute te moeten horen,
maar dat begrijp jij niet eh?

Mocht dit een poging zijn mij te verleiden hier in te gaan op de discussie
omtrent Israël/Palestina, dan heb jij zelf iets niet begrepen.

Mochten jouw vragen ergens anders over gaan, dan mag je mij uitleggen wat je bedoelt:
  1. Wie bedoel je met "Ze"?
  2. Wie hebben recht op een antwoord en waarom?
  3. Wat bedoel je met "altijd het foute te moeten horen"?
  4. Wat begrijp ik niet volgens jou?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Dries
Forum fan

Bericht door Dries »

HierEnNu schreef: 04 jul 2025 14:07
Dries schreef: 04 jul 2025 13:49:scissors:
Ze hebben recht op een antwoord i.p.v. altijd het foute te moeten horen,
maar dat begrijp jij niet eh?

Mocht dit een poging zijn mij te verleiden hier in te gaan op de discussie
omtrent Israël/Palestina, dan heb jij zelf iets niet begrepen.

Mochten jouw vragen ergens anders over gaan, dan mag je mij uitleggen wat je bedoelt:
  1. Wie bedoel je met "Ze"?
  2. Wie hebben recht op een antwoord en waarom?
  3. Wat bedoel je met "altijd het foute te moeten horen"?
  4. Wat begrijp ik niet volgens jou?
Dat iedereen al begrepen heeft dat jij mij begrepen hebt.
Gesloten