Ik snap je, maar o wee als je het tuig niet nauwkeurig in de gaten houdt en als je niet perfect kan zien wat voor engs bekokstoven. Het gaat nu van kwaad tot erger...dikkemick schreef: ↑06 jul 2025 14:52Wat ik bedoel is dat er nu gedebatteerd wordt met hulp van spindocters en vooraf bedachte catchy oneliners, puur enkel en alleen om op de bühne en het land in te spelen. Om zieltjes te winnen. Geert had en heeft dat als geen ander door. Totaal geen politicus met concrete te verwezenlijken ideeen, maar wel de meeste zetels omdat hij iedere keer weer die media en dus het publiek weet te bespelen.Gerard R. schreef: ↑06 jul 2025 13:24Bestuurders in een land is best fijn, maar de afgrond in is nou niet wat past.
En ik wil graag kunnen zien wat ze doen, dus camera's mag van mij.
De (nogal frauduleuze) soc. media zijn in mijn optiek van en voor burgers, niet voor bestuurders.
Maar ja.. dat genie in de VS weer heh?![]()
Zonder publiek en zonder camera's moet het weer om inhoud gaan! WEL journalisten aanwezig die alleen op inhoud plaatsen in de kranten.
Ik herken mijn eigen land niet meer!
Moderator: Moderators
Re: Ik herken mijn eigen land niet meer!
** ¥ **
Daarom zitten er gerenommeerde journalisten bij die dagelijks verslag doen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ooooww.. ook 'gerenomeerde journalisten'
Wat je zelfs zag met dubbelspionnen enzo...
Je merkt wel, ik vertrouw vrijwel niets meer.
** ¥ **
Dat begrijp ik helaas. Maar zoals het nu gaat werkt onze politiek niet meer. Het gaat niet meer om inhoud maar om zieltjes scoren.Gerard R. schreef: ↑06 jul 2025 17:32Ooooww.. ook 'gerenomeerde journalisten'zijn maar mensen hoor. De geschiedenis spreekt er boekdelen over.
Wat je zelfs zag met dubbelspionnen enzo...
Je merkt wel, ik vertrouw vrijwel niets meer.![]()
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik ben toch benieuwd wie dat is die een kop-soep-gever in de gevangenis wil. Is er een bepaalde overtuiging die dat logisch maakt en kan rechtvaardigen? Wat voorkom je precies daarmee? Dat er mondelinge reclame is onder asielzoekers dat NL een makkelijk land is of zo? Dat je hier makkelijk illegaal kan zijn en dat je alles op een presenteerblaadje krijgt dan?dikkemick schreef: ↑06 jul 2025 17:50Dat begrijp ik helaas. Maar zoals het nu gaat werkt onze politiek niet meer. Het gaat niet meer om inhoud maar om zieltjes scoren.
Misschien…
Nou, ik weet dat dat soort er is. Dat is iets van alle tijden. De mens (hoor ik nog bij ook, maar ik ben eerlijk) deugt niet. Heeft te maken met een radicalisering van overlevingsdrang, graaizucht, raar patriotisme e.d..Leon schreef: ↑06 jul 2025 17:56Ik ben toch benieuwd wie dat is die een kop-soep-gever in de gevangenis wil. Is er een bepaalde overtuiging die dat logisch maakt en kan rechtvaardigen? Wat voorkom je precies daarmee? Dat er mondelinge reclame is onder asielzoekers dat NL een makkelijk land is of zo? Dat je hier makkelijk illegaal kan zijn en dat je alles op een presenteerblaadje krijgt dan?
En inderdaad, de bedoeling is om het leven zó afschuwelijk te maken, dat dat zich rondspreekt in de wereld. Zie wat in extremere vorm in Gaza en alreeds de Westbank gebeurt.
Hufterij kan zich voordoen op vele wijzen... Sommigen doen het met de buren, anderen doen weer wat anders.
** ¥ **
Zoals we dagelijks zien werkt de politiek mondiaal niet meer zoals het zou moeten. Ze kunnen het niet meer goed doen en/of in de hand houden.dikkemick schreef: ↑06 jul 2025 17:50Dat begrijp ik helaas. Maar zoals het nu gaat werkt onze politiek niet meer. Het gaat niet meer om inhoud maar om zieltjes scoren.
Ik hoop dat het weer goed komt, maar ik heb er een hard hoofd in met figuren als Putin, Kim, Trump, Schoof, Wilders enz.
(Ik roep wel eens grappenderwijs "de babyboomers zijn nu vrijwel alle dood, die wisten nog van wanten", maar dat is ook maar matig waar...)
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 06 jul 2025 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
** ¥ **
Beetje off topic, maar..
mensen opvoeden in een ethiek van civilisatie is wel mooi. Maar wie gaat dát doen. Iedereen is zó druk, dat veel mensen moeten opgroeien in de een of andere opvang (creche e.d. ) En dan maar hopen... Aardig wat mensen zijn akelig egoïstische, egocenetrische vechtjassen zonder veel empathie. Dat kán vastliggen in de genen. Het kan door 'de opvoeding' komen.
** ¥ **
Misschien kan er iets aan de status van “vechtjas” gedaan worden, dat dit democratisch minder positief beoordeeld wordt.Gerard R. schreef: ↑06 jul 2025 19:02Beetje off topic, maar..
mensen opvoeden in een ethiek van civilisatie is wel mooi. Maar wie gaat dát doen. Iedereen is zó druk, dat veel mensen moeten opgroeien in de een of andere opvang (creche e.d. ) En dan maar hopen... Aardig wat mensen zijn akelig egoïstische, egocenetrische vechtjassen zonder veel empathie. Dat kán vastliggen in de genen. Het kan door 'de opvoeding' komen.
Misschien…
Ik betwijfel het. Ik ben een behoorlijk gematigd figuur en dit vrij duurzaam, maar ook ik voel steeds meer, dat ik woedend word om allerlei onrecht, waanzin, dood, vernieling, mondiale domheid, de oologen van vandaag enz. enz.. Ik krijg het niet makkelijk meer weg ook. En ik ben er toch veel mee bezig. En ik ben bang dat mensen die het initiëren ook zoiets hebben. Ik denk dat de druk van waar we in leven op zeker moment te groot wordt. Lemmingen hebben ook zoiets. (Hoewel ze dan niet van een rots gaan springen zoals vroeger werd verteld. Ze gaan ergens anders heen, waarvan ze denken dat het rustiger is.)Leon schreef: ↑06 jul 2025 19:15Misschien kan er iets aan de status van “vechtjas” gedaan worden, dat dit democratisch minder positief beoordeeld wordt.Gerard R. schreef: ↑06 jul 2025 19:02Beetje off topic, maar..
** ¥ **
En toen las ik hoe dit 'ongelukje' kon gebeuren ...
EW Magazine - Victor Pak Politiek redacteur - zondag 6 juli schreef:
Dinsdag tijdens de stemmingen keek Wilders triomfantelijk op toen het PVV-amendement voor strafbaarstelling van illegaliteit de asielnoodmaatregelenwet in werd gefietst.
Geknoei van links rond de herdenking van het slavernijverleden was de oorzaak. Zelfs GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans was afwezig. Ook al was hij gekoppeld aan een tegenstander van de wet, met zijn wegblijven maakte Timmermans totaal de verkeerde keuze. Ook de Partij voor de Dieren blunderde. Christine Teunissen was eveneens op de herdenking en kwam niet op tijd voor de stemmingen.
Zo haalde het amendement het toch. Er zitten meer tegen- dan voorstanders ervan in de Kamer – als de tegenstanders er zijn. Het amendement maakte een thriller van de stemmingen over de asielnoodmaatregelenwet. Uiteindelijk moest minister David van Weel (VVD) tot twee keer toe met een briefje aan de Kamer de wet uitleggen om twijfelaars NSC en SGP te overtuigen.
Saillant detail
- Kennelijk was er toch genoeg reden om te feesten. Donderdagnacht om 03.55 zat het politieke seizoen er echt op. Nieuwspoort sloot de deuren na het traditionele zomerfeest. Daar kwamen politici, ambtenaren, lobbyisten en journalisten nog even stoom afblazen, een paar uur nadat Kamervoorzitter Martin Bosma de laatste vergadering voor het zomerreces had afgehamerd.
Op de dansvloer ging het los op The Winner Takes It All, terwijl een enkeling verderop wat meer genegenheid zocht. Naast het urinoir stonden een paar bierbekers gevuld met braaksel. Nice.
BRON: Zie link hierboven.
in de spiegel keken en daardoor die paar bierbekers spontaan zelf hervulden,
omdat ze terecht over hun nek gingen van de hypocriet die ze aanschouwden.
. .
Feestvieren terwijl je ff daarvoor een wetsvoorstel goedkeurde dat Nederlanders met nog
een beetje medemenselijkheid in zich strafbaar stelt, juist vanwege medemenselijk gedrag?
Je moet GVD maar durven!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Palestijnse vluchteling? Tussen aanhalingstekens? Je flikt het gewoon weer hè? Het topic vanaf de tweede post al om zeep helpen!dikkemick schreef: ↑04 jul 2025 17:23 Vergeet niet dat alle partijen in de verkiezingsmodus staan en populair willen overkomen. En juist omdat PVV met asiel veel zetels had gescoord speelt m'n VVD hier op in.
Maar je hoeft natuurlijk niet op vvd te stemmen!
En als je een kop soep aan een (Palestijnse) vluchteling wil geven zou ik dat gewoon doen hoor.
Ps, enig idee hoeveel Palestijnse vluchtelingen er in Nederland wonen? Dat dus………
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Nederland erkent geen Palestijnse nationaliteit, mensen uit Gaza of de WestBanklost and not found yet! schreef: ↑06 jul 2025 22:53
Ps, enig idee hoeveel Palestijnse vluchtelingen er in Nederland wonen? Dat dus………
worden geregistreerd als staatloos of met onbekende nationaliteit en kinderen
van Palestijnse ouders met de Nederlandse nationaliteit worden meestal
niet als vluchteling geregistreerd, maar wel meegerekend in schattingen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Sommige volksvertegenwoordigers durven veel ergere dingen: Die stemmen vóór!
Dit soort zaken kan eenvoudig voorkomen worden. Men stemt niet meer door fysieke aanwezigheid, maar krijgt een of meer dagen de tijd, om zijn sterm via een beveiligde applicatie door te geven aan beveiligd systeem, dat de individuele stemmen opslaat in een database die slechts de beschrijving (kenmerk en tekst) van elk voorstel bevat en een voor of tegen van de kamerleden die er over gestemd hebben. Dat moet vanaf waar dan ook (ook vanaf eeen feestje) gedaan kunnen worden. Die database kan door iedereen geraadpleegd (maar niet gewijzigd) worden via een openbare applicatie. Omdat het systeem alleen individuele stemmen laat zien, moet je nog wel zelf tot 76 kunnen tellen om te weten of een voorstel is aangenomen. (met minder stemmen wordt het niet als aangenomen beschouwd. zolang er tevens geen 75 tegenstemmen zijn, blijft de stemming openstaan.
In de VS hebben ze andere regels voor het stemmen. Als de stemming niet naar de zin van de speaker lijkt te verlopen, dan kan hij die stopzetten en hebben hij en anderen de tijd om volksvertegenwoorders te bewegen mbv straffen of beloningen, om hun stem te wijzigen. Dat lijkt me geen goede mogelijkheid, aangezien dit corruptie stimuleert.
Ik wens u alle goeds