Ik herken mijn eigen land niet meer!
Moderator: Moderators
Re: Ik herken mijn eigen land niet meer!
Ons kabinet wil 50 miljoen euro vrij maken voor het aantrekken van buitenlandse topwetenschappers. Vergelijk dit eens met het asielbeleid: gelukszoekers en vluchtelingen van buiten de EU moeten zo veel mogelijk uit Nederland wegblijven, want (pvv en consorten) eigen volk eerst. Waar blijft het geld voor wetenschappelijk talent van eigen bodem? Meet den Haag met 2 maten inzake migratie?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik mag het hopen!
Vrijwel alle landen ter wereld maken dat onderscheid allang met goede redenen.
Topwetenschappers geven een boost aan de ontwikkeling van Nederland en aan onze economie. Topwetenschap werkt door in bijvoorbeeld de gezondheidszorg of trekt nieuwe schone bedrijven aan. Een goede economie helpt om voorzieningen zoals zorg en onderwijs in stand te houden.
De sterkste immigranten die de reis naar Nederland kunnen maken toelaten, levert economisch juist een enorme kostenpost op zoals ik al liet zien. Na 9 jaar heeft de helft van de statushouders nog altijd geen werk. Het levert eigenlijk niets op, behalve de illusie dat we goed bezig zijn waar blijkbaar nog altijd sommige mensen nog altijd in geloven, al worden dat er steeds minder. En natuurlijk voeding voor extreem rechts + business voor mensensmokkelaars.
We zouden degenen die deze reis niet kunnen maken moeten gaan helpen, de echt zwakkeren. Dit in combinatie met het verminderen van factoren die de ellende elders in stand houden. Zoals steunen van foute regimes, het klimaar verzieken en oneerlijke handel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Eigenbelang zoals te doen gebruikelijk voorop! Medemenselijkheid als ondergeschoven kindje.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Als je rustig had gelezen wat ik schreef, had je dit niet geschreven.
Ik pleit voor meer hulp aan mensen die het ECHT nodig hebben.
In plaats van een select groepje sterkeren hier opvangen en de echt hulpbehoevenden laten stikken.
Voor het geld dat we besteden aan een asielzoeker, hadden we in de regio veel meer mensen kunnen helpen.
Maar goed, dat zijn slechts feiten. Het voelt kennelijk anders.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Excuus, het was ook meer een aanvulling op mijn eigen schrijven.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Feit is dat jij pleit voor een wet waar jij zelf niet achter staat.
Je geeft bij voorbaat al aan dat je desnoods aan burgerlijke ongehoorzaanheid zult doen,
zelfs als men daadwerkelijk tot vervolging overgaat bij hulp aan illegalen.
Waar je in je betoog telkens aan voorbij blijft gaan, dat is dat juist de strafbaarstelling van hulp bieden aan illegalen er al voor heeft gezorgd, dat invoering van de nieuwe asielwetten vertraging heeft opgelopen en door die strafbaarstelling zelfs grote kans loopt in de vuilnisbak te belanden.
Waarna het nieuwe kabinet van voren af aan mag beginnen. Over anderhalf jaar?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Ik sta alleen niet achter het onderdeeltje dat nu ook " geparkeerd" is. Zoals ik al uitlegde: bij elke ingewikkelde wet, zoekt men naar een compromis. Vrijwel geen enkele wet is precies zoals ik zou willen, maar vaak wel beter dan niets doen.
Nee, de kans op vervolging lijkt me nihil. Daar ga ik me niet door laten bang maken.Je geeft bij voorbaat al aan dat je desnoods aan burgerlijke ongehoorzaanheid zult doen,
zelfs als men daadwerkelijk tot vervolging overgaat bij hulp aan illegalen.
Als een land ter wereld goed is in het gedogen, dan is dat Nederland.
Zoals ik aangaf, overtreedt vrijwel iedereen regelmatig wetten, bijvoorbeeld de verkeerswet.
Als ik een zwaargewonde naar het ziekenhuis zou brengen, hou ik me misschien even niet aan de maximum snelheid. En ja, dan krijg ik misschien wel een boete. Nood breekt wet.
Een niet perfecte wet afschieten vanwege iets dat in de praktijk niet gaat gebeuren, zou zonde zijn omdat het alternatief is om niets te blijven doen. Ik hoop dat gematigde partijen dat inzien. In alle landen waar inmiddels dit soort wetten zijn ingevoerd, keldert de instroom van niet-kansrijke asielzoekers en nergens worden mensen vervolgd voor hulp aan een illegaal.Waar je in je betoog telkens aan voorbij blijft gaan, dat is dat juist de strafbaarstelling van hulp bieden aan illegalen er al voor heeft gezorgd, dat invoering van de nieuwe asielwetten vertraging heeft opgelopen en door die strafbaarstelling zelfs grote kans loopt in de vuilnisbak te belanden.
Waarna het nieuwe kabinet van voren af aan mag beginnen. Over anderhalf jaar?
Omgekeerd zou de wet er zeker niet door zijn gekomen als de PVV hem niet steunt. Daar vind ik wel iets van, maar het is helaas de realiteit.
Ik verwacht inmiddels dat die wetten in de prullenbak verdwijnen.
Zo is dat, Foto ANP:

NOS Nieuws gisteren, 18:57 schreef:
Inspecties waarschuwen minister voor gevolgen van strafbaarstelling illegaliteit
Drie inspecties hebben een brief gestuurd naar demissionair minister Van Weel van Asiel waarin ze waarschuwen voor de gevolgen van het strafbaar stellen van illegaal verblijf in Nederland.
Begin deze maand stemde de Tweede Kamer in met strengere asielwetten. De twee wetsvoorstellen regelen onder meer dat illegaal verblijf in Nederland strafbaar wordt. Ook iemand die mensen zonder geldige verblijfspapieren helpt, riskeert het om bestraft te worden.
Medeplichtig
Ook leiden de wetten volgens de inspecties tot een onwerkbare situatie voor bijvoorbeeld politieagenten en zorgverleners omdat die het risico lopen dat zij als medeplichtig worden gezien, terwijl zij de wettelijke taak hebben om hulp te verlenen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
Nou HierEnNu, dan ken je misschien de kronkels van de Nederlandse parlementaire democratie nog niet goed genoeg.
Best kans dat na enige 'aanpassingen' de boel alsnog door de Eerste Kamer komt. (Het hoeft niet, maar het zou me ook niet verbazen - het komt echt niet zo vaak voor dat de Eerste Kamer wetsvoorstellen afwijst.)
Best kans dat na enige 'aanpassingen' de boel alsnog door de Eerste Kamer komt. (Het hoeft niet, maar het zou me ook niet verbazen - het komt echt niet zo vaak voor dat de Eerste Kamer wetsvoorstellen afwijst.)
Er waait een akelige extreem-rechtse wind door de wereld.
En als Trump adem haalt waaien wij weg (NOG STEDS), dus ik houd me vast en ik schaam me.
En als Trump adem haalt waaien wij weg (NOG STEDS), dus ik houd me vast en ik schaam me.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Met intens genoegen hoor ik dat de Raad van State mij gelijk geeft.Mullog schreef: ↑05 jul 2025 20:27In basis heb je helemaal gelijk dat die wet er nog niet is en het is maar de vraag is of hij er ooit gaat komen in deze vorm.gerard_m schreef: ↑05 jul 2025 16:29Allereerst is dit deel van het wetsvoorstel on hold gezet. We weten nog niet hoe dat afloopt. Grote kans dat de gehele wet niet door de eerste kamer komt, maar hoe dan ook wordt voor dit gedeelte nog een oplossing gezocht. Dus alle paniek is sowieso voorbarig.
Ten tweede is illegaliteit in de meeste landen inmiddels strafbaar (niet geheel onlogisch als je over " illegaal" spreekt). Wanneer iemand na talloze procedures echt niet in Nederland mag blijven en het toch doet, is het niet vreemd dat dit strafbaar is. Ik ken uit geen enkel Europees land voorbeelden van mensen die vervolgd zijn voor het uitdelen van soep. Kennelijk laten mensen zich toch bang maken door dit soort angstzaaierij. Je kunt dit gerust links populisme noemen.
Ten derde ontbreken zoals zo vaak alternatieven vanuit degenen die angst zaaien. Zijn linkse partijen echt zo conservatief dat alles bij het oude moet blijven? Hoe kan men blijven volhouden dat het binnen laten stromen van grote aantallen jonge mannen via mensensmokkel humaan beleid is?
Welk antwoord hebben zij voor jongeren die rond hun 30e een keer een eigen woning zouden willen?
Terwijl met dezelfde uitgaven die dit syteem kost, vele malen meer echte vluchtelingen geholpen hadden kunnen worden, zonder dat mensen in zee hoeven te verdrinken. Landen zoals Zweden die deze wetten al hebben, zien veel vooral minder instroom en geen volle gevangenissen met mensen die soep hebben geschonken.
Het mag zo zijn dat een extreem rechtse malloot gaat roepen dat soepschenkers vervolgd moeten worden. So what? Niemand wil meer met Wilders samenwerken. Een meerderheid gaat hij nooit halen, sterker nog: ik voorspel het omgekeerde als deze wetten toch door de 1e kamer komen. De angstbeelden hier doen alsnog rechs populisme een soort natuurverschijnsel is dat altijd maar blijft toenemen. Dat is onzin.
Linkse mensen stemmen rechts door de problemen die zij ervaren dankzij veel te hoge immigratie.
Zodra immigratie onder controle komt, verschrompelt extreem rechts. Niet vreemd daarom dat in landen als Zweden en Denemarken linkse regeringen dit soort maatregelen hebben genomen.
Dat gezegd hebbende; als er in staat dat kopjes soep verstrekken strafbaar kan zijn dan staat dat er gewoon in en dat kan gewoon een dingetje worden, dat soepverstrekkers strafbaar zijn. Want een wet is nu eenmaal een wet. Ik denk daar niet lichtvaardig over.
Dit soort onmenselijke populistische wetgeving moet bij wet verboden worden.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Precies.Mullog schreef: ↑29 aug 2025 20:10Met intens genoegen hoor ik dat de Raad van State mij gelijk geeft.Mullog schreef: ↑05 jul 2025 20:27In basis heb je helemaal gelijk dat die wet er nog niet is en het is maar de vraag is of hij er ooit gaat komen in deze vorm.gerard_m schreef: ↑05 jul 2025 16:29
Allereerst is dit deel van het wetsvoorstel on hold gezet. We weten nog niet hoe dat afloopt. Grote kans dat de gehele wet niet door de eerste kamer komt, maar hoe dan ook wordt voor dit gedeelte nog een oplossing gezocht. Dus alle paniek is sowieso voorbarig.
Ten tweede is illegaliteit in de meeste landen inmiddels strafbaar (niet geheel onlogisch als je over " illegaal" spreekt). Wanneer iemand na talloze procedures echt niet in Nederland mag blijven en het toch doet, is het niet vreemd dat dit strafbaar is. Ik ken uit geen enkel Europees land voorbeelden van mensen die vervolgd zijn voor het uitdelen van soep. Kennelijk laten mensen zich toch bang maken door dit soort angstzaaierij. Je kunt dit gerust links populisme noemen.
Ten derde ontbreken zoals zo vaak alternatieven vanuit degenen die angst zaaien. Zijn linkse partijen echt zo conservatief dat alles bij het oude moet blijven? Hoe kan men blijven volhouden dat het binnen laten stromen van grote aantallen jonge mannen via mensensmokkel humaan beleid is?
Welk antwoord hebben zij voor jongeren die rond hun 30e een keer een eigen woning zouden willen?
Terwijl met dezelfde uitgaven die dit syteem kost, vele malen meer echte vluchtelingen geholpen hadden kunnen worden, zonder dat mensen in zee hoeven te verdrinken. Landen zoals Zweden die deze wetten al hebben, zien veel vooral minder instroom en geen volle gevangenissen met mensen die soep hebben geschonken.
Het mag zo zijn dat een extreem rechtse malloot gaat roepen dat soepschenkers vervolgd moeten worden. So what? Niemand wil meer met Wilders samenwerken. Een meerderheid gaat hij nooit halen, sterker nog: ik voorspel het omgekeerde als deze wetten toch door de 1e kamer komen. De angstbeelden hier doen alsnog rechs populisme een soort natuurverschijnsel is dat altijd maar blijft toenemen. Dat is onzin.
Linkse mensen stemmen rechts door de problemen die zij ervaren dankzij veel te hoge immigratie.
Zodra immigratie onder controle komt, verschrompelt extreem rechts. Niet vreemd daarom dat in landen als Zweden en Denemarken linkse regeringen dit soort maatregelen hebben genomen.
Dat gezegd hebbende; als er in staat dat kopjes soep verstrekken strafbaar kan zijn dan staat dat er gewoon in en dat kan gewoon een dingetje worden, dat soepverstrekkers strafbaar zijn. Want een wet is nu eenmaal een wet. Ik denk daar niet lichtvaardig over.![]()
Het moet wel menselijk blijven!
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dit orgaan had allang moeten zijn opgedoekt.Mullog schreef: ↑29 aug 2025 20:10Met intens genoegen hoor ik dat de Raad van State mij gelijk geeft.Mullog schreef: ↑05 jul 2025 20:27In basis heb je helemaal gelijk dat die wet er nog niet is en het is maar de vraag is of hij er ooit gaat komen in deze vorm.gerard_m schreef: ↑05 jul 2025 16:29
Allereerst is dit deel van het wetsvoorstel on hold gezet. We weten nog niet hoe dat afloopt. Grote kans dat de gehele wet niet door de eerste kamer komt, maar hoe dan ook wordt voor dit gedeelte nog een oplossing gezocht. Dus alle paniek is sowieso voorbarig.
Dat gezegd hebbende; als er in staat dat kopjes soep verstrekken strafbaar kan zijn dan staat dat er gewoon in en dat kan gewoon een dingetje worden, dat soepverstrekkers strafbaar zijn. Want een wet is nu eenmaal een wet. Ik denk daar niet lichtvaardig over.![]()
Het dient om over het graf heen te regeren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Zoals ik voorspelde: alle doemscenario's en angstzaaierij waar dit topic mee startte, kunnen de prullenbak in.
Vlak dom Nederland niet uit! Er moet weer gestemd worden...
Einstein/Mick
Einstein/Mick