Melding
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Melding
Hier wordt door iemand geschreven: "Chaimnimsky, ik had het de eerste post na 7 oktober al gezegd, dat jouw ultrarechtse regering geen haar beter is dan de daders van de Holocaust van weleer.
Dat werd me niet in dank afgenomen maar nu ze daar concentratiekampen gaan bouwen rest I my case!"
Dat is gemeld.
De reactie van de moderator was: "Dit werd gemeld door Chaim Nimsky, die blijkbaar over het hoofd zag dat je slechts vertelde wat je op 21 maanden geleden beweerde. Ik ga je nu niet op je vingers tikken voor wat je toen schreef. Gelieve je case echter nu te laten rusten zoals beloofd!"
Wie zegt: "ik had het de eerste post na 7 oktober al gezegd, dat jouw ultrarechtse regering geen haar beter is dan de daders van de Holocaust van weleer. Dat werd me niet in dank afgenomen maar nu ze daar concentratiekampen gaan bouwen rest I my case!" doet meer dan verwijzen naar een oude uitspraak -– hij bevestigt dezelfde zienswijze bewust nogmaals. Door in de tegenwoordige tijd te spreken ("is") en zijn eerdere vergelijking te koppelen aan recente gebeurtenissen, zegt hij feitelijk opnieuw dat de Israelische regering moreel gelijk is aan de nazi’s. Dat valt ondubbelzinnig onder de IHRA-definitie van antisemitisme. Zulke vergelijkingen zijn niet alleen historisch absurd, ze zijn ook diep grievend en gevaarlijk polariserend.
Dat werd me niet in dank afgenomen maar nu ze daar concentratiekampen gaan bouwen rest I my case!"
Dat is gemeld.
De reactie van de moderator was: "Dit werd gemeld door Chaim Nimsky, die blijkbaar over het hoofd zag dat je slechts vertelde wat je op 21 maanden geleden beweerde. Ik ga je nu niet op je vingers tikken voor wat je toen schreef. Gelieve je case echter nu te laten rusten zoals beloofd!"
Wie zegt: "ik had het de eerste post na 7 oktober al gezegd, dat jouw ultrarechtse regering geen haar beter is dan de daders van de Holocaust van weleer. Dat werd me niet in dank afgenomen maar nu ze daar concentratiekampen gaan bouwen rest I my case!" doet meer dan verwijzen naar een oude uitspraak -– hij bevestigt dezelfde zienswijze bewust nogmaals. Door in de tegenwoordige tijd te spreken ("is") en zijn eerdere vergelijking te koppelen aan recente gebeurtenissen, zegt hij feitelijk opnieuw dat de Israelische regering moreel gelijk is aan de nazi’s. Dat valt ondubbelzinnig onder de IHRA-definitie van antisemitisme. Zulke vergelijkingen zijn niet alleen historisch absurd, ze zijn ook diep grievend en gevaarlijk polariserend.
Zionist
Re: Melding
Beste ZIONIST
Ik geef met mijn post slechts aan dat ik (in meer of mindere mate) gelijk had met mijn dubieuze uitspraak.
En in plaats van je te schamen valt je die stelling weer aan?
Natuurlijk worden er geen gaskamers gebouwd maar er wordt op andere wijze huis gehouden. In Gaza, Westbank en nu bv Syrië. Maar laten we het beperken tot Gaza.
Volledig verwoest
60.000 burgerslachtoffers waaronder bijna 20.000 kinderen.
Het voorstel van de Sinai woestijn?
Het schieten op hulp zoekende burgers
Het openbreken van (tijdelijke) bestanden
Het propageren van het bouwen van een (eufemisme)'opvangkamp' zodat de nog levenden met niets 'vrijwillig" mogen vertrekken
Voldoende stof tot nadenken zo? Antisemitisme? Het woord jood komt niet in mijn antwoorden voor!
Die kaart heb je inmiddels uitgespeeld.
Ik geef met mijn post slechts aan dat ik (in meer of mindere mate) gelijk had met mijn dubieuze uitspraak.
En in plaats van je te schamen valt je die stelling weer aan?
Natuurlijk worden er geen gaskamers gebouwd maar er wordt op andere wijze huis gehouden. In Gaza, Westbank en nu bv Syrië. Maar laten we het beperken tot Gaza.
Volledig verwoest
60.000 burgerslachtoffers waaronder bijna 20.000 kinderen.
Het voorstel van de Sinai woestijn?
Het schieten op hulp zoekende burgers
Het openbreken van (tijdelijke) bestanden
Het propageren van het bouwen van een (eufemisme)'opvangkamp' zodat de nog levenden met niets 'vrijwillig" mogen vertrekken
Voldoende stof tot nadenken zo? Antisemitisme? Het woord jood komt niet in mijn antwoorden voor!
Die kaart heb je inmiddels uitgespeeld.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Exact! Je bevestigt nogmaals dezelfde zienswijze. Dat valt ondubbelzinnig onder de IHRA-definitie van antisemitisme: "Drawing comparisons of contemporary Israeli policy to that of the Nazis". Dus wanneer iemand zegt dat de Israelische regering geen haar beter is dan de daders van de Holocaust, dan valt dat rechtstreeks onder deze definitie.
Zionist
Uit brief van Amnesty aan 2de kamer:
De IHRA-norm erbij halen om dit punt te onderstrepen is juist antisemitisme verzwakken. Als kritiek op Israël me antisemiet maakt, zal ik die titel met trots gaan dragen. Helaas kom ik dan in groep waarvan een deel ideeën heeft waar ik het niet mee eens ben, maar dat is het gevolg van de domheid van de mensen die de normen hebben opgesteld.
Volgens deze normen is het zelfs een schande als je geen antisemiet bent.
https://amnesty.nl/content/uploads/2024 ... itisme.pdfVoor een effectieve bestrijding van het antisemitisme is het cruciaal dat de aanpak
mensenrechten respecteert, beschermt, en bevordert. Een juiste definitie van het begrip
antisemitisme is daarbij van groot belang. Daarom maakt Amnesty zich zorgen over de
gehanteerde definitie van antisemitisme van de International Holocaust Remembrance
Alliance (IHRA) in het werkplan van de Nederlandse Coördinator Antisemitismebestrijding
(NCAB).1 Op grond van deze definitie is in Europa en de VS vreedzaam protest, activisme en
kritiek op Israëlisch overheidsbeleid en/of Zionisme regelmatig onderdrukt nadat het als
antisemitisch werd bestempeld. Zelfs Joodse activisten kunnen onder deze definitie van
antisemitisme worden beschuldigd.
De IHRA-norm erbij halen om dit punt te onderstrepen is juist antisemitisme verzwakken. Als kritiek op Israël me antisemiet maakt, zal ik die titel met trots gaan dragen. Helaas kom ik dan in groep waarvan een deel ideeën heeft waar ik het niet mee eens ben, maar dat is het gevolg van de domheid van de mensen die de normen hebben opgesteld.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
En dit blijft een repeterend gegeven. Zij die op dit moment alle perken te buiten gaan en internationaal veroordeeld worden toch blijven beschermen door die Antisemitisme kaart te trekken terwijl ZIONIST donders goed weet dat (Bonjour) en ik geen antisemiet zijn.
Dat feit is al eens gemeld en zou weer gemeld moeten worden ware het niet dat een kat in het nauw soms vreemde sprongen maakt.
Dat feit is al eens gemeld en zou weer gemeld moeten worden ware het niet dat een kat in het nauw soms vreemde sprongen maakt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
De Nederlandse overheid heeft zich aangesloten bij de IHRA-werkdefinitie van antisemitisme. Nederland is sinds 2001 lid van de IHRA en in 2020 heeft het Nederlandse kabinet expliciet steun uitgesproken voor de IHRA-werkdefinitie van antisemitisme, onder andere in het kader van het nationale actieplan tegen antisemitisme. De definitie wordt sindsdien gebruikt als leidraad in het herkennen, monitoren en bestrijden van antisemitisme door o.a. de politie, het Openbaar Ministerie en antidiscriminatievoorzieningen.Bonjour schreef: ↑18 jul 2025 15:31 Uit brief van Amnesty aan 2de kamer:https://amnesty.nl/content/uploads/2024 ... itisme.pdfVoor een effectieve bestrijding van het antisemitisme is het cruciaal dat de aanpak
mensenrechten respecteert, beschermt, en bevordert. Een juiste definitie van het begrip
antisemitisme is daarbij van groot belang. Daarom maakt Amnesty zich zorgen over de
gehanteerde definitie van antisemitisme van de International Holocaust Remembrance
Alliance (IHRA) in het werkplan van de Nederlandse Coördinator Antisemitismebestrijding
(NCAB).1 Op grond van deze definitie is in Europa en de VS vreedzaam protest, activisme en
kritiek op Israëlisch overheidsbeleid en/of Zionisme regelmatig onderdrukt nadat het als
antisemitisch werd bestempeld. Zelfs Joodse activisten kunnen onder deze definitie van
antisemitisme worden beschuldigd.
Zionist
-
ChaimNimsky
- Superposter
Als gezegd, valt je zienswijze ondubbelzinnig onder de IHRA-definitie van antisemitisme: "Drawing comparisons of contemporary Israeli policy to that of the Nazis". Deze definitie wordt gebruikt als leidraad in het herkennen, monitoren en bestrijden van antisemitisme door o.a. de politie, het Openbaar Ministerie en antidiscriminatievoorzieningen.dikkemick schreef: ↑18 jul 2025 15:34 En dit blijft een repeterend gegeven. Zij die op dit moment alle perken te buiten gaan en internationaal veroordeeld worden toch blijven beschermen door die Antisemitisme kaart te trekken terwijl ZIONIST donders goed weet dat (Bonjour) en ik geen antisemiet zijn.
Zionist
Misschien is die definitie gezien de contemporary Israeli policy dan aan herziening toe.ChaimNimsky schreef: ↑18 jul 2025 15:45Als gezegd, valt je zienswijze ondubbelzinnig onder de IHRA-definitie van antisemitisme: "Drawing comparisons of contemporary Israeli policy to that of the Nazis". Deze definitie wordt gebruikt als leidraad in het herkennen, monitoren en bestrijden van antisemitisme door o.a. de politie, het Openbaar Ministerie en antidiscriminatievoorzieningen.dikkemick schreef: ↑18 jul 2025 15:34 En dit blijft een repeterend gegeven. Zij die op dit moment alle perken te buiten gaan en internationaal veroordeeld worden toch blijven beschermen door die Antisemitisme kaart te trekken terwijl ZIONIST donders goed weet dat (Bonjour) en ik geen antisemiet zijn.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik zie dat ook hier zoals van ouds de antisemitische kaart wordt gespeeld om de discussie te verplaatsen.
Het is een truc die al 80jaar geleden werde gebruikt, maar nu terecht niet meer werkt.
Het is een truc die al 80jaar geleden werde gebruikt, maar nu terecht niet meer werkt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
-
ChaimNimsky
- Superposter
Bedoel je hiermee dat je het huidige beleid van Israel te vergelijken vindt met dat van de nazi's?Mullog schreef: ↑18 jul 2025 15:59Misschien is die definitie gezien de contemporary Israeli policy dan aan herziening toe.ChaimNimsky schreef: ↑18 jul 2025 15:45Als gezegd, valt je zienswijze ondubbelzinnig onder de IHRA-definitie van antisemitisme: "Drawing comparisons of contemporary Israeli policy to that of the Nazis". Deze definitie wordt gebruikt als leidraad in het herkennen, monitoren en bestrijden van antisemitisme door o.a. de politie, het Openbaar Ministerie en antidiscriminatievoorzieningen.dikkemick schreef: ↑18 jul 2025 15:34 En dit blijft een repeterend gegeven. Zij die op dit moment alle perken te buiten gaan en internationaal veroordeeld worden toch blijven beschermen door die Antisemitisme kaart te trekken terwijl ZIONIST donders goed weet dat (Bonjour) en ik geen antisemiet zijn.
Zionist
Chaimnimsky! Hou op de onschuld te spelen.
Je weet donders goed hoe een ieder van ons hier in staat.
Je weet donders goed dat Israël te ver is gegaan en door grote organisaties terecht wordt gewezen. Dat ze zich daar niets van aantrekken, geeft jou niet het recht ons te beschuldigen van antisemitisme!
Jij weet wat hier speelt en jij weet dat wij Israël veroordelen, niet de joden OMDAT ze joden zijn.
Ik veroordeel persoonlijk die joden die menen Palestijnen uit hun hun huizen te kunnen schoppen onder toeziend oog en met hulp van je humane flyerende leger.
Daar heb ik nooit geheim van gemaakt.
Maar STOP met je beschuldigingen van antisemitisme!
Je weet donders goed hoe een ieder van ons hier in staat.
Je weet donders goed dat Israël te ver is gegaan en door grote organisaties terecht wordt gewezen. Dat ze zich daar niets van aantrekken, geeft jou niet het recht ons te beschuldigen van antisemitisme!
Jij weet wat hier speelt en jij weet dat wij Israël veroordelen, niet de joden OMDAT ze joden zijn.
Ik veroordeel persoonlijk die joden die menen Palestijnen uit hun hun huizen te kunnen schoppen onder toeziend oog en met hulp van je humane flyerende leger.
Daar heb ik nooit geheim van gemaakt.
Maar STOP met je beschuldigingen van antisemitisme!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Aangezien je zienswijze aantoonbaar ondubbelzinnig onder de IHRA-definitie van antisemitisme valt: "Drawing comparisons of contemporary Israeli policy to that of the Nazis", is het vrij zinloos telkens argumentloos te claimen dat het geen antisemitisme betreft. Nogmaals, deze definitie wordt gebruikt als leidraad in het herkennen, monitoren en bestrijden van antisemitisme door o.a. de politie, het Openbaar Ministerie en antidiscriminatievoorzieningen.
Zionist
Daar bedoel ik mee dat contemporary Israeli policy ertoe leidt dat de definitie aan herziening toe lijkt.ChaimNimsky schreef: ↑18 jul 2025 16:08Bedoel je hiermee dat je het huidige beleid van Israel te vergelijken vindt met dat van de nazi's?Mullog schreef: ↑18 jul 2025 15:59Misschien is die definitie gezien de contemporary Israeli policy dan aan herziening toe.ChaimNimsky schreef: ↑18 jul 2025 15:45
Als gezegd, valt je zienswijze ondubbelzinnig onder de IHRA-definitie van antisemitisme: "Drawing comparisons of contemporary Israeli policy to that of the Nazis". Deze definitie wordt gebruikt als leidraad in het herkennen, monitoren en bestrijden van antisemitisme door o.a. de politie, het Openbaar Ministerie en antidiscriminatievoorzieningen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Het punt is dat jij te pas en te onpas gebruik maakt van antisemitische uitingen en/of uitingen die daar niet van te onderscheiden zijn. Dat je die telkens vanwege 'Moderatinggevaar' inslikt en een tijdje later toch weer uitkraamt wekt de indruk dat zulks toch je mening is en dat inslikken slechts schijn, een doorzichtig discussie trucje. Eigenlijk ben jij zelf degene die er telkens opnieuw de aandacht op vestigt door te schreeuwen dat je ondanks je uitingen iets anders bedoeld en het feit dat je het woordje Joden niet meer gebruikt dat zou moeten bewijzen.
Dit specifieke geval toont dat glashelder aan:
Waarom zou iemand die geen antisemiet is een dergelijke leugen verkondigen?dikkemick » 07 okt 2023 16:22 schreef:
Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer.
Vertel: jij was diegene die de uitspraak neerschreef, op het moment dat 'Operatie al-Aqsa Storm' amper twaalf uur bezig was en er nog vele slachtoffers, afgeslacht, verkracht en ontvoerd moesten worden, terwijl Israël nog niet eens de tijd had gehad om haar wonden te likken en de zelfverdediging nauwelijks op gang was gekomen, constateerde jij letterlijk:
- "Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer."
Maar je hebt dat recent ontstoft en heel fier bevestigd dat je het wel meende met:
- "I rest my case!"
Dan is het klaar en kunnen we het WEER achter ons laten ...
... tot jij het zelf toch weer meent te moeten bevestigen?
Neem eens een keertje de verantwoordelijkheid voor wat jij daadwerkelijk ZELF schrijft.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
Je bedoelt dus inderdaad dat ook jij vindt datMullog schreef: ↑18 jul 2025 17:38Daar bedoel ik mee dat contemporary Israeli policy ertoe leidt dat de definitie aan herziening toe lijkt.ChaimNimsky schreef: ↑18 jul 2025 16:08Bedoel je hiermee dat je het huidige beleid van Israel te vergelijken vindt met dat van de nazi's?
Israël geen haar beter is dan de daders van de Holocaust van weleer, althans,
welke reden heb jij anders om de definitie te herzien?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
.