Zou jij dat durven? Stel je eet een lekker broodje op terras en
er komt iemand naast je zitten roken: wat dan?
Moderator: Moderators
Zou jij dat durven? Stel je eet een lekker broodje op terras en
En ik lees het volgende fake newsGerard R. schreef: ↑31 jul 2025 15:54Geen verrekijkers nodig.dikkemick schreef: ↑31 jul 2025 15:50Het is zo geweldig vertoeven in Gaza! Misschien samen met Chaimnimsky een reisje boeken? Gezellig shoppen met elkaar.HierEnNu schreef: ↑31 jul 2025 15:34
Live from different locations in Gaza.
Schrik niet vanwege de schokkende beelden:BRON: CGTNEurope FaceBook
- Ik zie marktkraampjes in een straat waar mensen op hun gemakkie
doorheen wandelen tussen onbeschadigde gebouwen door: gezellie!
Live from different locations in Gaza.
OFF topic! Erg jammer in een serieus topic als deze. Niet doen HierEnNu.
Als reactie op jouw onzinnigheid: volkomen ON-topic!
Dit wat jij verpreidt is fake news:
De beelden die ik liet zien van Gaza tonen dat aan,
Het beste is alles te zien
Eensch, en dat schrijf ik: óók de andere kant van het propaganda verhaal,Gerard R. schreef: ↑31 jul 2025 16:38
Het beste is alles te zien
Een moedig man. Onthouden.
Ik lees dat anderen vinden dat hamas dit moet doen.Bonjour schreef: ↑31 jul 2025 09:30 Ik lees dat Hamas zich best wil laten ontwapenen, maar wil dan de eigen staat ervoor terug.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/on ... ~b29d28a7/‘Hamas moet een einde maken aan zijn heerschappij in Gaza’, aldus de zeven pagina’s tellende slotresolutie, ‘en zijn wapens overdragen aan de Palestijnse Autoriteit.’ (Die momenteel aan de macht is op de Westelijke Jordaanoever.) Dit alles moet het mogelijk maken dat er een ‘soevereine en onafhankelijke’ Palestijnse staat kan ontstaan. Ook de Europese Unie en de Arabische Liga zetten hun handtekening. De Franse regering, samen met Saoedi-Arabië de initiatiefnemer van de conferentie, sprak van een ‘historische’ tekst.
Hadden ze voor 7 oktober moeten bedenken. Nu Israel 80% van Gaza in handen heeft en eindelijk ook de laatste 20% binnentrekt waar de Mossad had gezegd dat de gijzelaars zitten - waarmee ze het leven van de gijzelaars op het spel zetten om Hamas militair en politiek te neutraliseren - is het logisch dat Hamas er alles aan doet om te overleven. Ze weten dat hun eind eraan zit te komen.Bonjour schreef: ↑31 jul 2025 09:30 Ik lees dat Hamas zich best wil laten ontwapenen, maar wil dan de eigen staat ervoor terug.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/on ... ~b29d28a7/‘Hamas moet een einde maken aan zijn heerschappij in Gaza’, aldus de zeven pagina’s tellende slotresolutie, ‘en zijn wapens overdragen aan de Palestijnse Autoriteit.’ (Die momenteel aan de macht is op de Westelijke Jordaanoever.) Dit alles moet het mogelijk maken dat er een ‘soevereine en onafhankelijke’ Palestijnse staat kan ontstaan. Ook de Europese Unie en de Arabische Liga zetten hun handtekening. De Franse regering, samen met Saoedi-Arabië de initiatiefnemer van de conferentie, sprak van een ‘historische’ tekst.
Zelfde artikel:gerard_m schreef: ↑31 jul 2025 20:04Ik lees dat anderen vinden dat hamas dit moet doen.Bonjour schreef: ↑31 jul 2025 09:30 Ik lees dat Hamas zich best wil laten ontwapenen, maar wil dan de eigen staat ervoor terug.
Waar lees jij dat hamas hiertoe bereid is ?
Nb: je artikel zit achter een betaalmuur. Quote even waar staat wat jij beweert.
Hamas was al bereid wapens op te geven
Toch vallen er ook vraagtekens te plaatsen. Hoe historisch is dit precies? Muhammad Shehada, als Palestijns analist verbonden aan de gezaghebbende denktank European Council on Foreign Relations (ECFR), wijst erop dat Hamas allang bereid is de wapens op te geven, mits het daar een volwaardige Palestijnse staat voor terugkrijgt, naast die van Israël.
Bron: NOSVS legt sancties op aan functionarissen PLO en PA, verwijst naar rechtszaken Den Haag
De Verenigde Staten leggen sancties op aan functionarissen van de Palestinian Liberation Organization (PLO) en de Palestijnse Autoriteit (PA). De PLO beweging sloot in 1993 de Oslo-akkoorden met Israël. De beweging wordt internationaal gezien als de vertegenwoordiger van de Palestijnen. De Palestijnse Autoriteit werd in 1994 opgericht en vormt het bestuur van de Palestijnse gebieden.
Het gaat om sanctiemaatregelen op het gebied van visa. De functionarissen zullen niet langer een visum kunnen krijgen voor reizen naar de VS. Volgens het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken ondermijnen de PLO en PA de vredesonderhandelingen. De VS noemt hierbij rechtszaken bij het Internationaal Strafhof en het Internationaal Gerechtshof. Ook zegt de VS dat de functionarissen een rol spelen bij het aanzetten tot en verheerlijken van geweld, vooral in schoolboeken, en het financieren van terrorisme.
"Het is in het belang van onze nationale veiligheid om consequenties op te leggen en de PLO en de PA verantwoordelijk te houden voor het niet nakomen van hun verplichtingen en het ondermijnen van de vooruitzichten op vrede", laat het ministerie.
(...)