Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 03 aug 2025 01:07 Natuurlijk wil Hamas geen staakt-het-vuren -- Hamas weet dat ze in de laatste schoenen lopen en indien ze de laatste paar gijzelaars vrijlaten, zal Israel niet meer zo terughoudend zijn als ze tot nu toe zijn geweest. Beter om de strijd nog een paar maand te rekken. Hamas-strijders geven zich massaal over, want alles is beter dan wat er komen gaat.
Gemeld met je terughoudend. Jij schaamt je echt nergens meer voor en denkt volkomen los te kunnen gaan.

Israël terughoudend!

What's next? Als Israël losgaat? Chemische of biologische wapens? Atoombommetje!

Weer zo'n stekende inhumane reactie. De hele wereld begint over Israël te vallen maar voor Nimsky is dit alles nog terughoudend.

Zum kotzen :twisted:

En nog zo'n hartverwarmende reactie van een andere pro-terror forummer Lanfy:
Hoe meer gemaakte zieligheid, en hoe meer propaganda naar het westen des te beter het is
[i]GEMAAKTE[/i] ZIELIGHEID.

Doe toch normaal man! Jij lijkt er intens van te genieten. Van dat gemaakte nep- leed in Gaza. Misschien samen met Nimsky de verrekijker delen? Kun je een nootje in je waffel stoppen als een zogenaamd zielige Gazaan in zijn noten wordt geschoten.

Gatver!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Goh, ik las laatst dat ze net zoveel mensen konden rekruteren dan dat ze verloren. Hoe meer slachtoffers, hoe meer familieleden die wraak willen nemen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ALS je geniet van de ellende van een ander
DAN zeg je dat! Dan komt je daarvoor uit.

En in verdekte (niet eens zo heel verdekt) termen zegt Nimsky dit ook. Maar zijn dit soort forumleden het waard om over van gedachten te wisselen?
Moet er dan niet een apart topic worden aangemaakt over.....

Sadomasochisme? Of is er een beter woord voor leedvermaak? Voor het totaal onverschillig zijn mbt leed onder een bevolkingsgroep?

Disclaimer.
Ik zeg dus niet dat iemand een sadomasochist is maar neigingen tentoon spreid mbt leedvermaak.
Zoals Israël genocidale praktijken wordt verweten zeg maar
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 03 aug 2025 00:59 En wat doe je met een vijand die ten koste van wat dan ook jou vernietigt wil zien? Precies, en collateral damage heb je in elke oorlog! Toch?
Zullen we dat even aan de Palestijnen gaan vragen, die weten er alles van.

De achterbakse en zeker niet minder gewelddadige, zionistische, terreurbeweging die op een donkere nacht, ongemerkt met hulp van een louche, criminele, entiteit die zichzelf huisbaas noemde, het huis van de autochtone bevolking zijn binnen gedrongen en ongemerkt hebben geconfisqueerd, bleken grote schrik van louche crimineel, die zichzelf huisbaas noemde, een grote knuppel bij zich te hebben waarmee ze de autochtone bewoners, die lagen te slapen, vervolgens doodsloegen of uit hun huis joegen met enkel dat mee wat zij op hun lijf droegen, waarna de autochtone bewoners plot dak en thuisloos waren.

Laten we even aan ze vragen wat ze daar van vonden lost and not found yet? Laten we ook even vragen, gewoon voor de lol, hoe geliefd de achterbakse en de niet minder gewelddadige zionistische terreurbeweging zich daarmee heeft gemaakt bij de Palestijnen en haar buren? Die laatsten moeten we ook liever niet vergeten.

Zou jij als fanboy van de zionistische gewelddadige terreurbeweging voldoende lef hebben die vragen naar alle eerlijkheid tegenover de Palestijnen te beantwoorden? Of blijf je liever wegduiken in het jongste, door de zionisten zelfgecreëerde eeuwige slachtofferdroompje, waarin zij zich - wetenschap hebbend dat zionistische criminele, niet minder dan terroristische daden hen niet in dank zouden worden afgenomen - hebben ondergedompeld om de werkelijkheid te kunnen vergeten en de noodzaak zichzelf in hun waanidee langzaam maar zeker steeds zwaarder te bewapenen te rechtvaardigen, terwijl zij zich ondertussen verder hebben bekwaamd in het manipuleren van de omgeving die maar wat graag in de manipulaties van deze figuren geloven, waardoor plots de autochtone bewoners niet alleen dak- en thuisloos waren, maar ook nog eens voor de tweede keer werden genaaid door dezelfde zionistische terreurbeweging die het logische verzet van de autochtone bevolking plots omdoopte tot terrorisme.

Ik kan niet anders zeggen dan: applaus en diep respect voor de gewetenlozen, we noemen geen namen, onder ons.

Dus wat doe je, tot slot, met een vijand die je ten koste van wat dan ook wil vernietigen en kapot wil maken?

Je schreeuwt moord en brand, je trekt de criminele zionistische terreurbeweging uit de duisternis en maakt hem herkenbaar voor de rest van de wereld. En natuurlijk gaat zo’n crimineel, die liever ongezien en onder de bescherming van de duisternis zijn louche zaakjes uitvoert, dat niet leuk vinden en begint als een dolle om zich heen te slaan terwijl de gehypnotiseerde vleermuizen uit de woning zowel binnen als buiten het huis, wild in het rond vliegen omdat ze bruut uit hun slaap wakker werden en worden geschut en zich daar uit alle macht tegen verzetten: van ons, van ons, van ons……

Noot: ik heb niks tegen vleermuizen, prachtig dieren. Ik gebruik vleermuizen als synoniem omdat het nachtdieren zijn die op de kop hangend slapen en niet zo dol zijn op daglicht.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Tienduizenden Australiërs lopen pro-Palestijnse mars in Sydney | NU.nl https://share.google/NDhmL9voWEu2R5NCW

Meer en meer en meer.

Met dank aan het meest humane leger ooit. Voer voir antisemitisme wereldwijd.
Hoe noem je dat?

In eigen voet schieten?
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 03 aug 2025 09:27 Goh, ik las laatst dat ze net zoveel mensen konden rekruteren dan dat ze verloren.
Hoe meer slachtoffers, hoe meer familieleden die wraak willen nemen.
Inderdaad, al zou ik het anders formuleren, Hamas is er bij gebaat dat er
zoveel mogelijk burgers sneuvelen, want juist daardoor kunnen ze verder groeien.
Ik denk wel dat daar een kern van waarheid in zit en ik zie dat zo:
  • Hamas die als organisatie het eeuwige leven heeft, mits ze zich systemisch van voldoende potentiële aanwas verzekeren en die ook tijdig mobiliseren. Hamas die ontdekt heeft, dat als ze 15.000 potentiële aanwas verliezen vóórdat ze die konden oogsten, ze juist door dat verlies kunnen rekenen op een aanwas van 30.000, en daardoor zelfs groeien.

De ideologie van Hamas is structureel gericht op slachtofferschap als groeimodel.
In die zin verdient ze de, wrange maar terechte, éretitel: DeathCult.
In zo’n systeem is de dood van onschuldigen niet het tragische gevolg, maar
het strategische fundament. Dat is dan ook wat deze ideologie extra gevaarlijk maakt.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

slachtofferschap als groeimodel.

Versus

Uithongering, verovering en kolonisatie als groeimodel!

Makkelijk praten hè?!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

We zijn het er dus over eens

dat de éretitel DeathCult voor Hamas terecht is.

Mooi! Dat zou een stap in de goede richting kunnen zijn.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 03 aug 2025 20:19
We zijn het er dus over eens

dat de éretitel DeathCult voor Hamas terecht is.

Mooi! Dat zou een stap in de goede richting kunnen zijn.
Hamas
Hamas
Hamas

De enige deathcult op dit moment is Israël.
Dood en verderf is hun motto.

Daar is bijna de hele wereld het inmiddels over eens. AI vi dat er ook iets van:
De bewering "Israël komt alleen te staan" verwijst naar de groeiende internationale kritiek en afname van steun voor Israël, vooral in de context van het conflict met de Palestijnen. Deze opinie suggereert dat Israël steeds meer geïsoleerd raakt op het wereldtoneel, ondanks de historische banden met de Verenigde Staten en andere bondgenoten.

Bruno Struys is journalist. Zich uitspreken tegen de hongersnood in Gaza of tegen de apartheidspolitiek en kolonisering van de Westelijke Jordaanoever staat niet gelijk aan kant kiezen voor Hamas, schrijft hij.

Maar jij?
Hamas
Hamas
Hamas
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wanneer heeft Israël zijn krediet verspeeld? - Joop - BNNVARA https://share.google/YUP7NjjMpzHDQZ1bz

Een geweldig artikel!

Je kunt wel steeds alle misstanden die Israël begaat benoemen,” zei iemand mij laatst, “maar wie is er nou eigenlijk begonnen?” Daarmee refereerde mijn gesprekspartner natuurlijk aan de gruwelijke aanslag van Hamas op 7 oktober 2023. Daar ging ik niet in mee. “Wie er begonnen is?” vroeg ik. “Eindelijk een keer een makkelijke vraag. Dat waren de (Duitse/Europese) zionisten die vanaf 1897 naar het Midden-Oosten trokken om land in te nemen waar al mensen woonden. Vanaf toen hebben ze mensen soms uitgekocht, maar vaker verdreven en vermoord. Er is land gepikt, er zijn muren gebouwd, er werden en worden illegale nederzettingen uit de grond gestampt, de zionisten draaiden aan de knoppen voor water en elektriciteit, stelden wachtposten in en hielden mensen en goederen tegen. Vaak alleen om te treiteren

"Interessant dat jij mij onwetendheid verwijt", zei ik, "maar je stelling roept toch wat vragen op. Was antisemitisme niet vooral een Europees probleem? De ultieme uiting daarvan - de holocaust- kwam toch uit Duitsland? Waarom vragen we Arabische landen dan om dit probleem op te lossen? En veel joden vluchtten voor, tijdens en na de Tweede Wereldoorlog naar het Midden-Oosten, maar daar woonden toch gewoon mensen? Of denk je dat al die steden uit het Oude Testament en de Talmoed tweeduizend jaar lang spooksteden waren? Waarom liet het Westen - de Volkerenbond- deze ‘vluchtelingen’ daar dan een staat stichten? Is dat niet vragen om problemen? En is verzet hiertegen niet eerder logisch dan slecht? Waarom noemen we deze mensen dan geen verzetsstrijder, maar terroristen? Zo kan ik nog wel even doorgaan met vragen stellen. Waarom zouden deze zionisten - Europese joden - bijvoorbeeld recht hebben op dit land? Is het verhaal over de diaspora niet gewoon nationalistische propaganda? Tussen de verdrijving van joden door de Romeinen en de droom van Duitse joden om terug te keren naar het thuisland (het zionistische project van Theodor Herzl) zit immers bijna tweeduizend jaar. Maakt dit het claimen van een land dan nog legitiem? Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik moet even naar beneden. Er zit een inbreker in de keuken en hij zegt tegen mijn vrouw dat we niet zo moet zeuren en dat hij rustig blijft als we hem laten zitten. Hoe moet ik dit oplossen volgens uw logica? Mijn keuken maar afstaan?”
Einstein/Mick
holog
Diehard

Bericht door holog »

dikkemick schreef: 03 aug 2025 20:43
Bruno Struys is journalist. Zich uitspreken tegen de hongersnood in Gaza of tegen de apartheidspolitiek en kolonisering van de Westelijke Jordaanoever staat niet gelijk aan kant kiezen voor Hamas, schrijft hij.

Maar jij?
Hamas
Hamas
Hamas
dikkemick schreef: 03 aug 2025 20:58 En is verzet hiertegen niet eerder logisch dan slecht? Waarom noemen we deze mensen dan geen verzetsstrijder, maar terroristen?
En dit amper 10 minuten na elkaar? Kan je misschien toelichten?
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef:
Maar niet ten koste van hun landgenoten wat Hamas duidelijk wel doet! Dood en verderf zaaien onder alles wat het niet met hun eens is! Zelfs hun eigen volk! Dat is pas een death cult. Maar hou je poot lekker stijf man, en inderdaad:

Hamas
Hamas
Hamas

Check even terug wie dit woord het meest gebruikt heeft op dit zogenaamde vrijdenkers forum! Als je op “Hamas” zoekt bij google kom je bij dikkemick uit! Wat een eer!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 03 aug 2025 09:00
ChaimNimsky schreef: 03 aug 2025 01:07 Natuurlijk wil Hamas geen staakt-het-vuren -- Hamas weet dat ze in de laatste schoenen lopen en indien ze de laatste paar gijzelaars vrijlaten, zal Israel niet meer zo terughoudend zijn als ze tot nu toe zijn geweest. Beter om de strijd nog een paar maand te rekken. Hamas-strijders geven zich massaal over, want alles is beter dan wat er komen gaat.
Gemeld met je terughoudend. Jij schaamt je echt nergens meer voor en denkt volkomen los te kunnen gaan.

Israël terughoudend!

What's next? Als Israël losgaat? Chemische of biologische wapens? Atoombommetje!

Weer zo'n stekende inhumane reactie. De hele wereld begint over Israël te vallen maar voor Nimsky is dit alles nog terughoudend.

Zum kotzen :twisted:

En nog zo'n hartverwarmende reactie van een andere pro-terror forummer Lanfy:
Hoe meer gemaakte zieligheid, en hoe meer propaganda naar het westen des te beter het is
[i]GEMAAKTE[/i] ZIELIGHEID.

Doe toch normaal man! Jij lijkt er intens van te genieten. Van dat gemaakte nep- leed in Gaza. Misschien samen met Nimsky de verrekijker delen? Kun je een nootje in je waffel stoppen als een zogenaamd zielige Gazaan in zijn noten wordt geschoten.

Gatver!
We will dance again!

Ps, waarom selecteer je mijn hele bericht niet? Ik schreef namelijk ook dit maar daar ga je duidelijk weer niet op in!
Maar vergeet niet dat ze nog steeds een 2e 7 oktober in hun agenda hebben staan als ze de kans hebben. Geven ze zelf toe! En wat doe je met een vijand die ten koste van wat dan ook jou vernietigt wil zien?
Maar weer hè!

Hamas
Hamas
Hamas
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 03 aug 2025 22:08 dikkemick schreef:
Maar niet ten koste van hun landgenoten wat Hamas duidelijk wel doet! Dood en verderf zaaien onder alles wat het niet met hun eens is! Zelfs hun eigen volk! Dat is pas een death cult. Maar hou je poot lekker stijf.
Laten we je er dan nog eens fijntjes aan herinneren dat de terreurstaat liever Hamas op de troon had zitten dan de PLO en ze ook hun uiterste best hebben gedaan om dat voor elkaar te krijgen. Wil men nog wel eens vergeten te benoemen wanneer de terreurstaat of hun volgelingen hun verantwoordelijkheid, zoals gebruikelijk, als een hoop stront op het bordje van een ander willen deponeren.

Wij doen niks, wij zijn onschuldig, blabla.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 03 aug 2025 22:13
dikkemick schreef: 03 aug 2025 20:14 slachtofferschap als groeimodel.

Versus

Uithongering, verovering en kolonisatie als groeimodel!

Makkelijk praten hè?!
Nog even over je kolonisatie! Helder uitgelegd, stukje lezen maar dat kun jij wel! Toch?
I asked Grok (Elon Musk’s version of ChatGPT) to make me a full list of countries that were colonized at some point and/or taken in a war.

Je hebt kennelijk niet opgelet over wat ons team heeft bekendgemaakt over het gebruik van Chatbots. Hun antwoorden zijn in de meeste gevallen niet nuttig, omdat het geenzins duidelijk is waar de Chatbot zijn gegevens vandaan heeft en zijn antwoord wordt sterk beïnvloed door de mening van de vragensteller. Met name het tonen van een lange lijst van landen die ooit door Europeanen zijn gekoloniseerd is volstrekt overbodig en nutteloos als argumentatie. Bovendien noem je niet eens de naam van de persoon die de vraag stelde. Ik gooi het hele bericht daarom in de prullebak.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie