Ja, maar pas op met democratie, het kan soms alle kanten op.
Er hoeft maar de een of andere catalysator te zijn en de hele zooi gaat weer om...
Zeker vandaag de dag in een volkomen onstabiele wereld.
Moderator: Moderators
Ja, maar pas op met democratie, het kan soms alle kanten op.
Ik heb gelezen dat jij schrijft terrorisme af te keuren.
Die maar maakt je afkeuring hol.Ik verafschuw terrorisme maar
vertel mij wat Hamas zou kunnen doen om tot een gezamenlijke oplossing te komen.
Met alle respect voor je gevoel hierover, maar we zitten op een vrijdenkersforum en wat je schrijft is maar een deel van de feiten.Mus schreef: ↑04 aug 2025 15:31 En ook nog maar eens fijntjes toevoegen dat dankzij de fantastische hulp van de zionistische terreurstaat Hamas überhaupt aan de macht heeft kunnen komen. Dus dat gemekker van Hamas dit, Hamas dat, en dat, ‘de mensen hebben zelf gekozen’ - welke keus dan wanneer je voor jezelf en je kinderen een goed leven wenst binnen de grenzen die de terreurstaat die zich Israël noemt je überhaupt toestaat - slaat werkelijk als een tang op een varken wanneer je leven tot in nagenoeg alle facetten word gecontroleerd door wrede, nietsontziende, terreurstaat die zich Israël noemt. Zolang je binnen de lijntjes kleurt is er niks aan de hand, maar owee, probeer er eens buiten te kleuren, één of andere ongekende walgelijke straf, uitgevoerd door de, door de Heer gezegende, bezetter, is dan onvermijdelijk.
Hamas, hoe terroristisch voor de Palestijnen ook, is en blijft een verzetsbeweging tegen de zionistische terreurbeweging. We hadden ook liever de PLO gehad of een andere seculiere verzetsbeweging. Maar ja, de zionistische terreurstaat hé, die ons zo graag met de pootjes omhoog ziet liggen, zag liever een islamitische Gaza dan iets anders en kreeg dat hun volle steun. Alles beter dan een beweging die de vrijheid van de Palestijnen het allerbelangrijkste vindt.
Toont de lijst ook hoeveel van die kinderen lid waren van de Hamasjeugd en door Hamas ingezet zijn als kanonnenvlees, zodat de IDF ze niet anders kon zien dan als legitieme militaire doelen?
Wil je nou blijven volharden dat ik een antisemitische terrorist aanhanger ben?HierEnNu schreef: ↑04 aug 2025 20:41Ik heb gelezen dat jij schrijft terrorisme af te keuren.
Ik heb je ook uitgelegd waarom ik daarover blijf twijfelen.
Jij bent zelf telkens degene die die twijfel voedt:
Die maar maakt je afkeuring hol.Ik verafschuw terrorisme maar
vertel mij wat Hamas zou kunnen doen om tot een gezamenlijke oplossing te komen.
Eerdere soortgelijke uitspraken laat ik nu rusten.
Tenzij jij opnieuw twijfel zaait, laat ik het verder liggen.
Zodra de oorlog beëindigd is worden de 'Abraham akkoorden' uit de la gehaald.
Jaja... allemaal al gezien in het verleden met andere actoren.HierEnNu schreef: ↑04 aug 2025 21:08Zodra de oorlog beëindigd is worden de 'Abraham akkoorden' uit de la gehaald.
Zodra Saudi-Arabië als eerste schaap over de dam is volgen er meer. En dan?
Ze drinken een glas, doen hun plas, en dansen de tango ... inclusief Israël!
- Over dansen gesproken, sowieso: Israël will dance again!
Nee: gebrek aan wederzijdsheid van jouw kant.
And I danced, and I pranced, and I sang with them
Natuurlijk. Waar Israel nu nog terughoudend is - gerichte aanvallen, humanitaire pauzes, onderhandelingen via tussenpartijen - zal dan plaatsmaken voor een veel hardere aanpak. De IDF zal zich niet langer laten afremmen door de angst om gijzelaars te raken, en kan voluit gaan in elk ander gebied waar Hamas zich nog verschanst, zonder diplomatieke rem. Luchtaanvallen zullen veel zwaarder worden en zonder de roof-knocks en flyers, grondtroepen zullen veeeeeel sneller oprukken, en de restanten van Hamas' infrastructuur - tunnels, wapendepots, communicatieposten - zullen systematisch worden weggevaagd zonder nog rekening te hoeven houden met eventuele gijzelaars. 1 burgerslachtoffers per 1 Hamasstrijder is veel minder dan vrijwel alle andere westerse mogendheid voor elkaar -- in de betreffende condities is 200.000 eerder de verwachting dan de huidige 30.000 burgerslachtoffers en 30.000 Hamasstrijders.Peter van Velzen schreef: ↑04 aug 2025 05:19ChaimNimsky schreef: ↑03 aug 2025 01:07 Natuurlijk wil Hamas geen staakt-het-vuren -- Hamas weet dat ze in de laatste schoenen lopen en indien ze de laatste paar gijzelaars vrijlaten, zal Israel niet meer zo terughoudend zijn als ze tot nu toe zijn geweest. Beter om de strijd nog een paar maand te rekken. Hamas-strijders geven zich massaal over, want alles is beter dan wat er komen gaat.Gelieve uit te leggen in welk opzicht Israël (volgense jou) terughoudend is, en wat ze (volgens jou) nog meer gaan doen als Hamas de laatste paar gijzelaars vrijlaat. Sommige mensen hebben namelijk geen idee waarover je het hebt!
En oja onderbouw - zo mogelijk - die veronderstellingen.
PS Ik verwacht een antwoord, anders moeten we concluderen dat je regel E5 overtreed'
Irrelevant. Als gezegd, de VS steunt Israel uiteindelijk hoe dan ook (ook de Democraten) en Europa doet evenmin moeilijk over Israel omdat het miljarden verdient aan de handelsrelatie. Morele bezwaren stoppen waar de winst begint, en wie betaalt, bepaalt.