Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 04 aug 2025 20:17 Hoe het dan zal gaan met de Palestijnen in de Gazastrook is nog niet bekend.

De Sinai is geduldig. Wat toeristische uitkijkpostjes met verrekijkers er omheen.....

Overigens is 70 procent van de inwoners van Israël het rechts extremistische beleid van N zat!
Ja, maar pas op met democratie, het kan soms alle kanten op.
Er hoeft maar de een of andere catalysator te zijn en de hele zooi gaat weer om...
Zeker vandaag de dag in een volkomen onstabiele wereld.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 aug 2025 14:53:scissors:
terwijl jij WEET dat ik terrorisme afkeur.
Ik heb gelezen dat jij schrijft terrorisme af te keuren.
Ik heb je ook uitgelegd waarom ik daarover blijf twijfelen.
Jij bent zelf telkens degene die die twijfel voedt:
Ik verafschuw terrorisme maar
vertel mij wat Hamas zou kunnen doen om tot een gezamenlijke oplossing te komen.
Die maar maakt je afkeuring hol.

Eerdere soortgelijke uitspraken laat ik nu rusten.
Tenzij jij opnieuw twijfel zaait, laat ik het verder liggen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ach, je hebt ook staten die terrorisme uitoefenen. Die ontelbare slachtoffers maken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 04 aug 2025 15:31 En ook nog maar eens fijntjes toevoegen dat dankzij de fantastische hulp van de zionistische terreurstaat Hamas überhaupt aan de macht heeft kunnen komen. Dus dat gemekker van Hamas dit, Hamas dat, en dat, ‘de mensen hebben zelf gekozen’ - welke keus dan wanneer je voor jezelf en je kinderen een goed leven wenst binnen de grenzen die de terreurstaat die zich Israël noemt je überhaupt toestaat - slaat werkelijk als een tang op een varken wanneer je leven tot in nagenoeg alle facetten word gecontroleerd door wrede, nietsontziende, terreurstaat die zich Israël noemt. Zolang je binnen de lijntjes kleurt is er niks aan de hand, maar owee, probeer er eens buiten te kleuren, één of andere ongekende walgelijke straf, uitgevoerd door de, door de Heer gezegende, bezetter, is dan onvermijdelijk.

Hamas, hoe terroristisch voor de Palestijnen ook, is en blijft een verzetsbeweging tegen de zionistische terreurbeweging. We hadden ook liever de PLO gehad of een andere seculiere verzetsbeweging. Maar ja, de zionistische terreurstaat hé, die ons zo graag met de pootjes omhoog ziet liggen, zag liever een islamitische Gaza dan iets anders en kreeg dat hun volle steun. Alles beter dan een beweging die de vrijheid van de Palestijnen het allerbelangrijkste vindt.
Met alle respect voor je gevoel hierover, maar we zitten op een vrijdenkersforum en wat je schrijft is maar een deel van de feiten.
Als er voor de Palestijnen niets te kiezen zou zijn, dan zou een deel van de Palestijnen niet de keuze hebben kunnen maken om niet hamas te steunen. En dan zou de macht van Hamas ook niet beperkt zijn gebleven tot maar een stukje van de huidige Palestijnse gebieden.

Ja, Israel creert tot op de dag van vandaag een ideale voedingsbodem voor Hamas, een van de redenen waarom het beleid van Israel niet alleen voor Palestijnen maar ook voor Israeliers funest is. Maar ik zie initiatieven van Palestijnen die veel positiever zijn voor een toekomst dan die van Hamas, tenminste: als je de Palestijnen een betere toekomst gunt dan een Islamitische dictatuur.

Ik vind het idee dat er geen enkele keuze zou zijn, de Palestijnen die anders wegen kiezen ook echt te kort doen. Om mijn stokpaardje maar weer te berijden: ik ben blij dat niemand Mandela heeft weten te overtuigen dat er niets te kiezen valt vanwege het Apartsheidsregime.

Disclaimer: dit is geen verdediging van Israel en ook geen poging de rol van Israel in het ontstaan van Hamas te ontkennen.
Ook is dit geen pleidooi tegen legitiem verzet tegen een bezetting.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 aug 2025 15:44:scissors:
Over terrorisme gesproken. Helaas voor abonnees maar de kop is meer dan duidelijk

Hartverscheurend document vertaalt de gruwel:
lijst toont namen van 18.500 gedode kinderen sinds het begin van de oorlog in Gaza
Toont de lijst ook hoeveel van die kinderen lid waren van de Hamasjeugd en door Hamas ingezet zijn als kanonnenvlees, zodat de IDF ze niet anders kon zien dan als legitieme militaire doelen?

BTW:
Wat vind jij? Kan ik dit ook plaatsen in topic 'Nazi-vergelijkingen'? De nazi's hebben
de geälliëerden destijds namelijk iets vergelijkbaars geflikt met hun 'Hitlerjugend'!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 04 aug 2025 20:41
dikkemick schreef: 04 aug 2025 14:53:scissors:
terwijl jij WEET dat ik terrorisme afkeur.
Ik heb gelezen dat jij schrijft terrorisme af te keuren.
Ik heb je ook uitgelegd waarom ik daarover blijf twijfelen.
Jij bent zelf telkens degene die die twijfel voedt:
Ik verafschuw terrorisme maar
vertel mij wat Hamas zou kunnen doen om tot een gezamenlijke oplossing te komen.
Die maar maakt je afkeuring hol.

Eerdere soortgelijke uitspraken laat ik nu rusten.
Tenzij jij opnieuw twijfel zaait, laat ik het verder liggen.
Wil je nou blijven volharden dat ik een antisemitische terrorist aanhanger ben?

Je beschuldigingen komen me de keel uit en melden heeft weinig zin meer. Je blijft ermee doorgaan. Je zegt vaker: "ik zal stoppen". "Ik zal mijn leven beteren". "Ik zal eerst nadenken alvorens ik reageer"

Loze beloften!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Commissie oordeelt: Nederland moet meer doen tegen genocide in Gaza | Politiek | NU.nl https://share.google/ROxjdy4FcbwoEvbaR

Nederland heeft de juridische plicht om genocide te voorkomen, stelt de Commissie van advies inzake volkenrechtelijke vraagstukken (CAVV) maandag. Als Nederland niet meer doet, dan zou het mede-aansprakelijk zijn als genocide uiteindelijk wordt vastgesteld.

Ik hoop oprecht dat dit laffe land zijn straf niet ontloopt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 04 aug 2025 16:12:scissors:
Het begint ook te tellen voor wat de wereldopinie betreft.
Zodra de oorlog beëindigd is worden de 'Abraham akkoorden' uit de la gehaald.
Zodra Saudi-Arabië als eerste schaap over de dam is volgen er meer. En dan?
Ze drinken een glas, doen hun plas, en dansen de tango ... inclusief Israël!
  • Over dansen gesproken, sowieso: Israël will dance again!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 04 aug 2025 21:08
Gerard R. schreef: 04 aug 2025 16:12:scissors:
Het begint ook te tellen voor wat de wereldopinie betreft.
Zodra de oorlog beëindigd is worden de 'Abraham akkoorden' uit de la gehaald.
Zodra Saudi-Arabië als eerste schaap over de dam is volgen er meer. En dan?
Ze drinken een glas, doen hun plas, en dansen de tango ... inclusief Israël!
Jaja... allemaal al gezien in het verleden met andere actoren.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 aug 2025 20:57:scissors:
Loze beloften!
Nee: gebrek aan wederzijdsheid van jouw kant.
Eerdere soortgelijke uitspraken van jou laat ik nu rusten.
Tenzij jij zelf opnieuw twijfel zaait, laat ik het verder liggen.
  • Mooi toch, je hebt het zelf in de hand.
    Stop met zeuren! DAT vervuilt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 04 aug 2025 21:08
And I danced, and I pranced, and I sang with them
All had death in their eyes
Lifeless figures, they were undead, all of them
They had ascended from hell
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

:roll:
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 04 aug 2025 05:19
ChaimNimsky schreef: 03 aug 2025 01:07 Natuurlijk wil Hamas geen staakt-het-vuren -- Hamas weet dat ze in de laatste schoenen lopen en indien ze de laatste paar gijzelaars vrijlaten, zal Israel niet meer zo terughoudend zijn als ze tot nu toe zijn geweest. Beter om de strijd nog een paar maand te rekken. Hamas-strijders geven zich massaal over, want alles is beter dan wat er komen gaat.
Gelieve uit te leggen in welk opzicht Israël (volgense jou) terughoudend is, en wat ze (volgens jou) nog meer gaan doen als Hamas de laatste paar gijzelaars vrijlaat. Sommige mensen hebben namelijk geen idee waarover je het hebt!
En oja onderbouw - zo mogelijk - die veronderstellingen.

PS Ik verwacht een antwoord, anders moeten we concluderen dat je regel E5 overtreed'
Natuurlijk. Waar Israel nu nog terughoudend is - gerichte aanvallen, humanitaire pauzes, onderhandelingen via tussenpartijen - zal dan plaatsmaken voor een veel hardere aanpak. De IDF zal zich niet langer laten afremmen door de angst om gijzelaars te raken, en kan voluit gaan in elk ander gebied waar Hamas zich nog verschanst, zonder diplomatieke rem. Luchtaanvallen zullen veel zwaarder worden en zonder de roof-knocks en flyers, grondtroepen zullen veeeeeel sneller oprukken, en de restanten van Hamas' infrastructuur - tunnels, wapendepots, communicatieposten - zullen systematisch worden weggevaagd zonder nog rekening te hoeven houden met eventuele gijzelaars. 1 burgerslachtoffers per 1 Hamasstrijder is veel minder dan vrijwel alle andere westerse mogendheid voor elkaar -- in de betreffende condities is 200.000 eerder de verwachting dan de huidige 30.000 burgerslachtoffers en 30.000 Hamasstrijders.

Ook zal er op bestuurlijk niveau een versnelling komen. Israel zal proberen Hamas helemaal uit Gaza te verwijderen, misschien zelfs door lokaal bestuur op te zetten via clanleiders of rivaliserende Palestijnse groepen. De tijd van onderhandelingen, dealmaking en druk via bemiddelaars als Qatar of Egypte is dan geheel uitgewerkt. Hamas verliest zijn enige echte onderhandelingshefboom, en weet dat. Vandaar dat ze de strijd nog een paar maanden proberen te rekken, ook al geven steeds meer strijders zich over. Overigens is het aantal Hamasstrijders vrijwel irrelevant: het gaat om de vernietiging van hun infrastructuur: tunnels en alle woonhuizen (want ze kunnen zijn ge-boobytrapped en het afsnijden van wapentoevoer door de zones die Israel nu heeft -- zonder infrastructuur en wapens kan Hamas niets meer, ongeacht het aantal strijders. Hamas vormt al een tijd geen strategische dreiging meer, maar de volledige vernietiging laat nog ff op zich wachten vanwege de gijzelaars. Vandaar de terughoudendheid.

Overigens denk ik dat Israel nadat Hamas is vernietigd, wraak zal gaan nemen op de Palestijnen -- ik hoor het van dezelfde bronnen die me van tevoren hadden gezegd over het breken van het staakt-het-vuren en de huidige operatie en het voortzetten van de oorlog totdat Hamas geheel is uitgeschakeld en er komt ook geen Palestijnse staat meer.

Europa doet niet moeilijk over Israel omdat het miljarden verdient aan de handelsrelatie. Morele bezwaren stoppen waar de winst begint. Wie betaalt, bepaalt. Europa speelt slechts morele verontwaardiging voor de bühne: er worden ambassadeurs op het matje geroepen, er klinken dreigementen over "gevolgen" voor Israel, het Verenigd Koninkrijk dreigt met het erkennen van een Palestijnse staat als Israel zijn gedrag in Gaza niet aanpast, etc — terwijl ze allen dondersgoed weten dat die staat er toch niet komt. Het zijn loze waarschuwingen, bedoeld voor het eigen publiek. Want intussen draait de miljardenhandel met Israel gewoon door. En daar gaat het echt om: Europa verdient goud aan Israel en vice versa, en niemand is bereid die stroom geld in gevaar te brengen.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik denk dat de woede in het Westen richting Israël steeds verder groeit. Ik las dat zelfs binnen het MAGA kamp er onvrede is. Politici moeten op een bepaald moment weer herkozen worden.....
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 04 aug 2025 21:54 Ik denk dat de woede in het Westen richting Israël steeds verder groeit. Ik las dat zelfs binnen het MAGA kamp er onvrede is. Politici moeten op een bepaald moment weer herkozen worden.....
Irrelevant. Als gezegd, de VS steunt Israel uiteindelijk hoe dan ook (ook de Democraten) en Europa doet evenmin moeilijk over Israel omdat het miljarden verdient aan de handelsrelatie. Morele bezwaren stoppen waar de winst begint, en wie betaalt, bepaalt.

Tevens heeft het het voordeel voor de religieuzen dat er meer Joden naar Israel komen, hetgeen een mitswah is (een goede daad). Het heeft alleen maar voordelen volgens mij. Als die Nazi's de Holocaust niet hadden verricht, zou Israel er niet zijn gekomen; indien de Arabieren Israel niet hadden aangevallen, had israel Gaza, de Westbank en de Golan Hoogten nooit gekregen; en als Hamas Israel niet had aangevallen op 7 oktober, zouden we deze gebieden niet hebben kunnen toevoegen aan Israel zelf: de Westbank is geheel volgens de wet nu Israelisch grondgebied en hetzelfde is men van plan voor Gaza. Stap voor stap.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 04 aug 2025 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Plaats reactie