Palestijnen mogen Gaza verlaten als ze dat willen.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Zionist
Willen ze niet. Waar moeten ze ook heen?
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
As je door het veroorzaken van honger en vernieling ervoor zorgt dat de Gazanen willen weggaan, blijft het nog steeds een oorlogsmisdaad.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
-
ChaimNimsky
- Superposter
De helft van alle Gazanen wil weg uit Gaza (Bron: Reuters). Bijna de helft van de Gazanen is bereid om te vertrekken als ze de kans krijgen. Van de ondervraagden gaf 49% aan dat ze bereid zouden zijn om via Israelische havens of luchthavens te emigreren, terwijl 50% dit (nog) niet zou willen.
Naar landen die hen op willen nemen.Waar moeten ze ook heen?
Zionist
Veel landen bouwen de inname van vluchtelingen af (er waait een extreem-rechtse wind in de wereld) en veel landen hebben geen zin in opruimen van de rommel die Israël aanricht. Misschien meneer Trump van de US of A ?... Die moet nog golfen en niets voor niets.ChaimNimsky schreef: ↑13 aug 2025 17:57
De helft van alle Gazanen wil weg uit Gaza (Bron: Reuters). Bijna de helft van de Gazanen is bereid om te vertrekken als ze de kans krijgen. Van de ondervraagden gaf 49% aan dat ze bereid zouden zijn om via Israelische havens of luchthavens te emigreren, terwijl 50% dit (nog) niet zou willen.
Waarom zie ik dan verder voortdurend op tv Palestijnen die pertinent niet weg willen?
En waarom zijn al die Palestijnen dan niet al weg?
Het gaat wel om 6 miljoen Palestijnen, want op de Westoever worden ze ook weggepest.
6 miljoen. Doet me ergens aan denken. Nee, maak ik geen Nazi-vergelijking van.
6 miljoen. Doet me ergens aan denken. Nee, maak ik geen Nazi-vergelijking van.
Er is geen kruit tegen gewassen. Alleen buskruit!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat is met rotjes enzo.
Dit is voor het echie met cordiet e.d. voor de kill. Vernielen hoeft niet meer zo erg, alles is al kapot.
Flinke bommen en flink schieten bij voedsel halen en op de Westbank verder pesten, dan willen ze vrijwillig weg.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Er zijn rond de 7 miljoen Oekrainers, rond de 8 miljoen Venezolanen, meer dan 7 miljoen Syriërs, etc., etc., etc., hun land ontvlucht.
Als het geen Nazi-vergelijking is, dan is het waarschijnlijk "De man van 6 miljoen". Er wonen 5 en een half miljoen Palestijnen in de Palestijnse gebieden. Ze worden niet vergast en gedood via medische-, druk- en vries-experimenten, maar mogen weg als ze dat willen -- net als andere vluchtelingen. De helft wil weg.6 miljoen. Doet me ergens aan denken. Nee, maak ik geen Nazi-vergelijking van.
Zionist
Misschien zijn dat degenen, die geen vastgoed en eigen grond moeten achterlaten?ChaimNimsky schreef: ↑13 aug 2025 17:57
En degenen waarvan al hun have en goed vernietigd is en nog slechts een paar koffers met bezittingen over hebben?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Denk niet dat die ergens zijn opgenomen met het idee dat ze voor altijd blijven.ChaimNimsky schreef: ↑13 aug 2025 18:36 Er zijn rond de 7 miljoen Oekrainers, rond de 8 miljoen Venezolanen, meer dan 7 miljoen Syriërs, etc., etc., etc., hun land ontvlucht.
Het stuk over de oorlogsmisdaad laat je voor het gemak maar even links liggen.
Ik vind dat Israël gebied moet afstaan zodat de bevolkingsdichtheid voor Palestijnen en Israëliërs gelijk wordt. Lijkt me een mooie oplossing.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Alle gebouwen in Gaza zullen met Caterpillar D9 Bulldozers volledig tegen de grond gaan. Dat is omdat Hamas in veel gebouwen booby-traps
heeft verstopt.
Zionist
Ik moet er niet aan denken. 15 keer evacuatie, uitgemergeld, mentaal kapot, tientallen kilometers voor een zak bloem,Maria schreef: ↑13 aug 2025 18:43Misschien zijn dat degenen, die geen vastgoed en eigen grond moeten achterlaten?ChaimNimsky schreef: ↑13 aug 2025 17:57
En degenen waarvan al hun have en goed vernietigd is en nog slechts een paar koffers met bezittingen over hebben?
alles om je heen kapot, zoveel doden en destructie etc. etc. En dan ga je met je koffertje met je pijnlijke lijf op een of andere manier 'naar een ander land, waar ze je wellicht ook extreem-rechts uitkotsen? '
-
ChaimNimsky
- Superposter
Erdogan gebruikt harde woorden richting Israel om zijn binnenlandse achterban tevreden te houden, terwijl de handel met Israel gewoon doorgaat, of zelfs toeneemt. Zijn volk klaagt daarover, maar dit is simpel een typisch voorbeeld van binnenlandse retoriek versus buitenlandse realpolitik, precies wat Europa ook doet. Ze weten drommels goed dat Palestina toch niet wordt erkend door de VN.
Zionist
Maakt ook niet uit, Israël, 'Gods volk´, zal toch niet luisteren en/of buigen, al zou de hele wereld dat willen... die indrukChaimNimsky schreef: ↑13 aug 2025 19:08Erdogan gebruikt harde woorden richting Israel om zijn binnenlandse achterban tevreden te houden, terwijl de handel met Israel gewoon doorgaat, of zelfs toeneemt. Zijn volk klaagt daarover, maar dit is simpel een typisch voorbeeld van binnenlandse retoriek versus buitenlandse realpolitik, precies wat Europa ook doet. Ze weten drommels goed dat Palestina toch niet wordt erkend door de VN.
heb ik zo langzamerhand (ik druk me zeer gematigd uit).
Islamieten hebben zoiets met Allah, 'die is immer groter'... ultiem luister je alleen daarnaar.
De naieve wereldgemeenschap (hier waren het Britten) moet nooit weer dit soort cadeautjes rondstrooien (een staat in Palestina in dit geval).
Er worden akelige dingen gedaan met dit soort geschenken.
En de VN is voornmalijk kapot gemaakt door Amerikanen, Russen en Israël.
Amerikanen en Russen met hun eeuwige veto's, Israël met het oneindig vertrappen van VN-resoluties.