Reageren op zo'n druif is wel belangrijk. Degene met de beste argumenten heeft altijd de langste adem. Op een gegeven moment houden ze op is mijn ervaring. De cognitieve dissonantie treedt namelijk eerder in werking bij degenen wiens mening in strijd is met de rede en de feiten.
Ja dat is zeker juist , maar het is ook een kwestie van prioriteiten , doseringen en praktische aanpak
IMMERS
---> het is niet meteen nodig
als er al genoeg tegenstand is op het betreffende diskussieforum zelf ...
---> Fora waar geen( of onvoldoende ) weerstand aanwezig is , verdienen eigenlijk de voorrang en ondersteuning
--->Volgens mij is er op het huidige ogenblik genoeg weerstand aanwezig .op het
verrmelde wetenschapsforum nl aldaar ( je kan natuurlijk wel een handje gaan helpen: maar opgepast dat je daardoor geen zieltogende en gediskrediteerde creato een vriendelijke nieuwe springplank bied ) ... Iedereen op dat wetenschapsdforum heeft allang door dat het gewoon arrogante spam en branieschopperij betreft ....
---> We moeten nu ook niet gelijk beginnen prediken ....
Het uitbouwen van door iedereen vlot bereikbare en citeerbare databases inclusief het ontmaskeren van standaard creationistische claims , leugens en rethorische foefelarijen (wat kan dienen als ondersteuningen bij allerlei diksussies) lijkt me veel belangrijker voor het moment ....het is de ontwikkeling van een desintoxificatie instrumentarium en preventieve saneringen dat primeert
ik pas er voor teveel tijd te besteden aan pionen van het derde knoopsgat die al onder vuur liggen op goed gerunde fora ...Immers wanneer ze na een tijdje verdwijnen , worden ze al snel gevolgd door een paar nieuwe klonen ....
Je kan wel bezig blijven met deze idiioten ( je kan evengoed proberen met je kat te gaan diskuscieren ) en uiteindelijk krijg je ook rare tics al was het alleen maar omdat je voortdurend moet proberen te opntcijferen wat ze nu eigenlijk schrijven ...
Wat me interessserd zijn (eventuele ) diskussies met de "vissers " -praatjesmakers die er achter zitten en de ontmaskering van kerels die zo nodig een eigen weblog of site
( of onderdeel van een forum ) moeten opstarten dat louter creationitische propaganda verkoopt ern waarbij gewoon hun onbetwijfelbare waarheden worden herkauwd en/of opgewarmd ( een soort doorgeefluiken of antwoordmacines ) .en zo nodig ( door diezelfde gasten ) ondersteund met allerlei overgebleven en afgedankte rommel , junk en pseudo-wetenschap ..
Het is doodeenvoudig proberen de werfcampagnes van creato sekten zoveel mogelijk te neutraliseren .....
en we moeten ( volgens mij ) vooral aantonen dat hun boodschappen meestal worden uitgedragen door zelfingenomen en zichzelf bedriegende
keizers zonder kleren ..... op zoek naar applaus en status bij de eigen "gemeente "
Ik stel voor dat we dieze arrogante creato's op het boven gesignaleerde diskussieplatform eens doorlichten op alle " standaard creationitische claims " zodat we op die manier ook
nog eens kunnen bijdragen of beginnen aan ons lijstje van "klip en plak " creationistische stock-claims en gedocumenteerde ( met relevante LINKS ) ontkrachitingen
En dan maar meteen die werkstukjes posten op die fora : zie je onmiddelijk hoe effektief dat eventueel is en wat nog moet worden bijgestuurd ....
Plan ik dus voor binnenkort ....
P;S.
t'Is natuurlijjk maar een persoonlijk ideetje ....
Waarschijnlijk kan het ook nog helemaal anders
maar het wordt zeker iets van lange adem als we er werk van willen maken ....