Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

lost and not found yet! schreef: 01 sep 2025 22:46 Dikkemick schreef:
Vandaar dat journalisten in Gaza vermoord worden!
Wie geeft jou de garantie dat dat allemaal journalisten zijn?
Kom jij dan maar eens met bewijs dat ze het niet waren.

Binnen de perswereld wordt niet aan hun journalist zijn getwijfeld, maar jij denkt het beter te weten.

PS.
Wie geeft ons de garantie dat jij niet wordt betaald door het CIDI om hier het Zionisme te promoten?
Dit hier is een koekje van je eigen deeg!! :D :lol:
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Gerard R. schreef: 01 sep 2025 17:58
Henry II schreef: 01 sep 2025 13:33 Ik was bijna vergeten dat de hele wereld wordt gerund door grote kapitalistische bedrijven en staten. Money talks, bullshit walks! Het maakt dus feitelijk niets uit wat wij hier allemaal denken de redeneren en discussiëren. De VS, Saudi-Arabië, Qatar, VAE, Egypte. Het werkt allemaal samen om geld en handel.
Je wilt toch niet zeggen, dat iedereen maar moet ophouden met zijn/haar mening te uiten? :?
Welzeker niet, maar je kent de uitspraak misschien
Opinions are like assholes, everybody has one
Ik zie de situatie nogal negatief in op het moment. In heel grote lijnen door de geschiedenis heen zie je dat de publieke opinie, of de mening van een kleine groep zoals hier, niet heel veel zoden aan de dijk zet. Men denkt, mijzelf incluis tot op zekere hoogte, al snel in termen van goed en kwaad. En dan zitten wij zelf natuurlijk aan de goede kant. Maar zo is het door de geschiedenis heen gebleken nooit te kloppen. Zo wordt bijv. de hele 1e Wereldoorlog op het conto van Keizer Wilhelm II geschoven, maar dat is maar deels waar. Er waren eigenlijk geen goeieriken en slechteriken in 1914. De hele aanloop is besmet door kolonialisme van de Britten en Fransen. Deze grote wereldmachten gunden elkaar niets. Het scheelde niet veel of Nederland had meegedaan met Duitsland, want de publieke opinie was anti Brits, vanwege de toen recente Boeren Oorlogen, waarbij heel veel Zuid-Afrikaanse Boeren in concentratiekampen waren gezet en uitgehongerd en vermoord. Het begin van die oorlog was al veel eerder, niet in 1914 maar sowieso al in 1870, toen de Duitsers de Fransen versloegen. En ook dat was een reactie op eerdere ruzie tussen een aantal landen, zoals ten tijde van de Franse Revolutie, wat al een zaadje had geplant. En als gevolg van de uitkomst van de 1e Wereldoorlog kwam er een 2e, is de Russische revolutie begonnen, en zo werkt dat alles op elkaar in. Uiteindelijk hadden de VS in 1917 besloten dat ze wel moesten meedoen met de oorlog, om hun handelsbelangen te waarborgen. Gevolg daarvan, en de investeringen van het Marshallplan na 1945, is dat de VS nu de baas zijn in de wereld. Het hele feit dat de VS als zelfstandig land bestaan is echter weer een direct besluit van de Britten. Toen zij erachter kwamen dat de koloniën in America te opstandig waren en te lastig om te besturen, hebben ze gewoon besloten dat het voordeliger is om ze als zelfstandig land te laten ontstaan, maar vervolgens wel de handel te beheersen en er grof geld aan te verdienen. Het is gewoon heel moeilijk om een globaal, dus wereldwijd, overzicht te krijgen en te houden van wat er op deze aardkloot gebeurt. Vooral omdat de perspectieven lastig te vinden zijn. Als je de hele 2e Wereldoorlog bekijkt vanuit Rusland, dan is dat een grote patriottische oorlog tegen het kapitalisme. Er zijn dan ook aan Russische kant 40 miljoen doden bij gevallen. Vanuit dat standpunt zij de slachtoffers aan de kant van de geallieerden van geen belang. Als ik kijk, en ik geef hier maar gewoon wat voorbeelden, hoe men in het Midden-Oosten kijkt naar de Westerse inmenging, en daar hoort het ontstaan van Israël ook bij, dan wordt er nog steeds gedacht aan de hele rij Kruistochten, waarbij duizenden slachtoffers vielen aan de kant van de bewoners van de Levant. Als ik dus zeg dat je de geschiedenis moet leren om fouten in de toekomst te voorkomen, dan moet je niet beginnen in 1948. Het probleem is gemaakt door de wereldmachten Groot-Brittannië, Frankrijk en de VS. Maar ook indirect door Duitsland, Rusland en het Ottomaanse rijk. En aan het einde van deze beschouwing zou je kunnen concluderen dat er, zoals altijd, een hele simpele oplossing voor te bedenken, waarbij je dan zou moeten aanvoelen dat een elke schijnbaar simpele oplossing voor een complex probleem nooit gaat werken. Het mogelijk deporteren van alle Palestijnen uit Gaza en de Westbank is ook alleen maar een verschuiving. De landen waarheen ze zouden moeten gaan willen ze ook niet hebben. De reden dat er nog steeds een staat Israël bestaat is geld, handel en een naar mijn mening misplaatst gevoel van religieuze verbondenheid van christenen met joden, gemengd met een flink schuldcomplex. Als de christelijke kerk niet van meet af aan flink anti-semitisch was geweest, en dan bedoel ik al vanaf de 1e eeuw CE, dan had Israël als staat nu nooit bestaan. Dan waren de meeste joden gewoon gelukkige staatsburgers geweest van de landen waar ze zich vestigden en had misschien zelfs het joodse geloof niet eens meer bestaan. Maar Paulus, en de schrijvers van de evangeliën, konden het niet verdragen dat de Joden hun nieuwe godsdienst verwierpen en probeerden ze zwart te maken. Eigenlijk precies wat Mohammed met de Joden deed, eerst vriendelijk proberen ze overreden om naar de Islam te converteren, maar daarna vervloeken. De uitspraken van Mohammed, zoals in de Hadith te vinden, zijn best wel hatelijk zeg maar, ongeveer net zo erg als die van Luther. Ik kan dus geen enkele oplossing aanbieden, maar weiger ook pertinent om een positie in te nemen. Ik prefereer een buitenstaander te blijven, behalve dan dat ik mij verdrietig voel over wat de ene mens de ander aandoet in dat gebied. Zou het helpen als ik de ene of de andere zijde zou kiezen? Ik denk het niet, de waarheid is veel complexer dan wat wij vermoeden, en achter de schermen wordt alles bekonkeld door slimme politici en super rijke wereldbewoners, die letterlijk over lijken gaan om meer geld en macht te krijgen. Compleet verwerpelijk gedrag dus.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Henry II schreef: 02 sep 2025 09:49
Gerard R. schreef: 01 sep 2025 17:58
Henry II schreef: 01 sep 2025 13:33 Ik was bijna vergeten dat de hele wereld wordt gerund door grote kapitalistische bedrijven en staten. Money talks, bullshit walks! Het maakt dus feitelijk niets uit wat wij hier allemaal denken de redeneren en discussiëren. De VS, Saudi-Arabië, Qatar, VAE, Egypte. Het werkt allemaal samen om geld en handel.
Je wilt toch niet zeggen, dat iedereen maar moet ophouden met zijn/haar mening te uiten? :?
Welzeker niet, maar je kent de uitspraak misschien
Opinions are like assholes, everybody has one
Ik zie de situatie nogal negatief in op het moment. In heel grote lijnen door de geschiedenis heen zie je dat de publieke opinie, of de mening van een kleine groep zoals hier, niet heel veel zoden aan de dijk zet. Men denkt, mijzelf incluis tot op....
(..)
.... en de schrijvers van de evangeliën, konden het niet verdragen dat de Joden hun nieuwe godsdienst verwierpen en probeerden ze zwart te maken. Eigenlijk precies wat Mohammed met de Joden deed, eerst vriendelijk proberen ze overreden om naar de Islam te converteren, maar daarna vervloeken. De uitspraken van Mohammed, zoals in de Hadith te vinden, zijn best wel hatelijk zeg maar, ongeveer net zo erg als die van Luther. Ik kan dus geen enkele oplossing aanbieden, maar weiger ook pertinent om een positie in te nemen. Ik prefereer een buitenstaander te blijven, behalve dan dat ik mij verdrietig voel over wat de ene mens de ander aandoet in dat gebied. Zou het helpen als ik de ene of de andere zijde zou kiezen? Ik denk het niet, de waarheid is veel complexer dan wat wij vermoeden, en achter de schermen wordt alles bekonkeld door slimme politici en super rijke wereldbewoners, die letterlijk over lijken gaan om meer geld en macht te krijgen. Compleet verwerpelijk gedrag dus.
Akkoord. :(
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

50 Duizend

De afgelopen 2 jaar zijn meer dan 50.000 onschuldige kinderen in Gaza vermoord of zwaar gewond geraakt.

Zomaar een feitje voor bij de nootjes.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Schoof is het nu helemaal zat en gaat met de botte bijl hakken!
Schoof een stuk kritischer richting Netanyahu: 'Israël moet afspraken nakomen' | Politiek | NU.nl https://share.google/x3dv2iKf6BnKVQjBX

Demissionair premier Dick Schoof heeft dinsdag in een telefoongesprek met Benjamin Netanyahu aangedrongen op een staakt-het-vuren in Gaza.

ZO DAN! Dat zal Netanyahu leren. Het einde van de Genocide is nu snel in zicht.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
holog
Diehard

Bericht door holog »

niet te geloven dat het echt is, (ik weet ook niet zeker of het echt is - maar het zou zomaar kunnen!) , indien zo waarom staat het nieuws er niet vol van ??? hilarisch...

https://x.com/habibi_uk/status/19629137 ... 0VB3Q&s=19

Komt op volgende neer - labour party minister in parlement.
Het kan niet dat Israël niet veroordeeld wordt, nu het toegegeven heeft de PM vermoord te hebben van Yemen, en alle andere ministers van Yemen. Wat heeft het parlement niet gedaan voor Yemen vredeherstel, heropbouw, einde aan de humanitaire crisis.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 02 sep 2025 08:16
In Gaza kan iedereen journalist worden! Wie geeft jou de garantie dat dat allemaal journalisten zijn? Je hoeft er geen diploma voor te halen, je hangt je kogelvrije vestje “press” om en je denkt dat je onschendbaar bent! Sentimentele onzin Dikkemick! Heb jij gecontroleerd of dit journalisten zijn of volg je gewoon, zoals de meeste mensen, de mainstreammedia?
Gemeld! Wat een aperte pro-Genocide onzin weer.
Maar je kunt tevreden achterover leunen. Trump lijkt de Genocide goed te keuren.

Israël heeft de 'tactische pauzes' in Gaza-Stad beëindigd en opereert daar nu 'met zwaar geweld'. De Israëlische premier Benjamin Netanyahu verdedigt dit optreden en zegt de volledige steun te hebben van de Amerikaanse president Donald Trump.
Genocide? Alweer? :D Gemeld? Joh toch, hoe durf ik hé! :D Overal, zelfs in Nederland kan iedereen journalist worden. Heb je niets voor nodig! En zoals je weet bepaalt Hamas in Gaza wat de pers zegt. Sta je op tegen Hamas, dan ben je er geweest! En voor de buitenwereld vind Hamas het prachtig wat er door “hun” journalistiek geschreven wordt. En weer ga je er inhoudelijk NIET op in! Het woord journalist komt niet eens voor in je post! Heb ik het over ‘tactische pauzes’? ‘Zwaar geweld’? Netanyahu? Donald Trump? Of wou je toch beweren dat je vrije pers in Gaza hebt?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Peter van Velzen schreef: 02 sep 2025 08:44
In Gaza kan iedereen journalist worden! Wie geeft jou de garantie dat dat allemaal journalisten zijn? Je hoeft er geen diploma voor te halen, je hangt je kogelvrije vestje “press” om en je denkt dat je onschendbaar bent! Sentimentele onzin Dikkemick! Heb jij gecontroleerd of dit journalisten zijn of volg je gewoon, zoals de meeste mensen, de mainstreammedia?
welke rede heb jij om te denken dat het geen journalisten zijn?
En welke rede heb jij om niet zoals de meeste mensen de mainstreammedia niet te volgen?
Het is trouwens niet zo dat men mensen die geen journalisten zijn wél om het leven mag brengen.
Beste Peter,

De reden om dat te denken heb ik net hierboven aan dikkemick doorgegeven. Er zullen ongetwijfeld journalisten zijn maar totaal niet onafhankelijk zoals wij dat hier hebben.
Waarom heb je door de mainstreammedia te volgen de waarheid in pacht?
De laatste regel ben ik voor 100% met je eens!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 sep 2025 09:11

Binnen de perswereld wordt niet aan hun journalist zijn getwijfeld, maar jij denkt het beter te weten.

PS.
Wie geeft ons de garantie dat jij niet wordt betaald door het CIDI om hier het Zionisme te promoten?
Retorische vraag! Journalisten worden vermoord maar bewijs dat het journalisten zijn wordt niet geleverd. En waar moet dat bewijs vandaan komen? Hoezo moet ik dan bewijzen dat het geen journalisten zijn? Binnen de perswereld wordt er toch niet aan getwijfeld?

Het CIDI betaalt mij netto € 5250,00 per maand om hier op FT het zionisme te promoten! Kan ik een hele hoop nootjes voor kopen. :D
We will dance again!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 02 sep 2025 23:51
Peter van Velzen schreef: 02 sep 2025 08:44 Beste Peter,

De reden om dat te denken heb ik net hierboven aan dikkemick doorgegeven. Er zullen ongetwijfeld journalisten zijn maar totaal niet onafhankelijk zoals wij dat hier hebben.

In feite ben jij dus ook van mening dat Israël "ongetwdsebijfeld" journalisten om het leven brengt.
Doe dan niet alsof je er aan twijfelt.
lost and not found yet! schreef:02 sep 2025 23:57 Het CIDI betaalt mij netto € 5250od,00 per maand om hier op FT het zionisme te promoten! Kan ik een hele hoop nootjes voor kopen. :D

Hou in vredesnaam op met liegen!
Als die laatste zin waar zou zijn, zou ik je direct verbannen van het forum!
Ik wens u alle goeds
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

lost and not found yet! schreef: 02 sep 2025 23:51 ...
Beste Peter,

Sinds wanneer hebben wij hier onafhankelijke journalisten? Linksom of rechtsom worden feiten altijd vanuit een bepaalde invalshoek geduid en broodheren hebben invloed.

Anders zouden we slechts één krant in Nederland hebben. En niet de Telegraaf en Vrij Nederland.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

lost and not found yet! schreef: 02 sep 2025 23:57
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 sep 2025 09:11

PS.
Retorische vraag! Journalisten worden vermoord maar bewijs dat het journalisten zijn wordt niet geleverd. En waar moet dat bewijs vandaan komen? Hoezo moet ik dan bewijzen dat het geen journalisten zijn? Binnen de perswereld wordt er toch niet aan getwijfeld?

Het CIDI betaalt mij netto € 5250,00 per maand om hier op FT het zionisme te promoten! Kan ik een hele hoop nootjes voor kopen. :D
Je herhaalt gewoon wat je al zei, zonder een bewijs voor je bewering te leveren, dat het allemaal nep journalisten zijn.
Voorlopig is nagenoeg heel media land het er over eens dat het echte journalisten zijn.

Veel maakt het verder niet uit ze werden allemaal doelbewust door het misdadige IDF omgebracht.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Peter van Velzen schreef: 03 sep 2025 05:49

Op voormalige Standpunt.NL zat er wel zo eentje. @Begrijpthet.

Het komt dus wel eens voor, maar lijkt me hier niet echt aan de orde.
Peter van Velzen
Site Admin

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 sep 2025 10:33
Peter van Velzen schreef: 03 sep 2025 05:49

Op voormalige Standpunt.NL zat er wel zo eentje. @Begrijpthet.

Het komt dus wel eens voor, maar lijkt me hier niet echt aan de orde.

Voor deze keer krijg je geen officiële waarschuwing voor het - binnen het topic - reageren op rode moderatie-tekst
maar doe het niet nog eens!
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

lost and not found yet! schreef: 02 sep 2025 23:46 zoals je weet bepaalt Hamas in Gaza wat de pers zegt. Sta je op tegen Hamas, dan ben je er geweest!
Dit werd gemeld door Bonjour als zijnde Israëlische propaganda.
Ik vermoed dat jullie beiden alleen maar iets veronderstellen, dat jullie logisch voorkomt, maar mocht je een specieke bron hebben die je bewering ondersteunt, geef die dan!
zie ook een lijst van gedode en gewonde journalisten in het Gaza conflict
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie