Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door lost and not found yet! »

Graag een antwoord op mijn niet retorische vraag! Wat heeft 07-10 de Gazanen gebracht? Nogmaals, niet retorisch! Gewoon een antwoord zou prima zijn!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:42
Gerard R. schreef: 11 sep 2025 22:40
lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:35

Ik probeer alleen te relativeren dat het voor de Gazanen geen ene flikker uitmaakt! Met krankzinnigheid creëer je krankzinnigheid! Wat er ook gebeurt, helaas zijn de Gazaanse burgers altijd de LUL! Ja dikkemick! Met hoofdletters! Maar Gerard, wees eens eerlijk! Een retorische vraag, wat denk jij dat 07-10 de Gazanen gebracht heeft?
'Rhetorisch antwoord', ik doe een gooi: genocide of op zijn minst aardig wat dode burgers door Israël? Velen op aarde vinden het genocide. En Quatar gaat ook vrij ver vinden de golfstaten daar.
Serieus? Velen op aarde is een argument voor jou? Echt? Gebaseerd op wat eigenlijk?
Och, dat willen we nog wel eens zo meten op aarde, wat vinden we ervan, het idee van een VN, die ook naar de Fillistijnen is geholpen door onder meer Israël. Democratie gaat ook zo ongeveer zo.
Maar verder is het voor mij wat ik ervan vind hoor.
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:44 Graag een antwoord op mijn niet retorische vraag! Wat heeft 07-10 de Gazanen gebracht? Nogmaals, niet retorisch! Gewoon een antwoord zou prima zijn!
Dood, verderf en vernietiging. Hoezo? Verhouding 1200 op 65.000 ongeveer. En nog voortgaand.
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
lost and not found yet!
Bevlogen

Gerard R. schreef: 11 sep 2025 22:47
lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:44 Graag een antwoord op mijn niet retorische vraag! Wat heeft 07-10 de Gazanen gebracht? Nogmaals, niet retorisch! Gewoon een antwoord zou prima zijn!
Dood, verderf en vernietiging. Hoezo? Verhouding 1200 op 65.000 ongeveer.
Kun je dat ook als zelfgekozen beschouwen? En zo niet, waarom niet?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:49
Ik volg je even niet?
lost and not found yet!
Bevlogen

Gerard R. schreef: 11 sep 2025 22:50
Ik volg je even niet?
Jammer! Wat denk je dat de Gazanen er uiteindelijk mee opgeschoten zijn dat ze er zelf voor gekozen hebben om 07-10-2023 uit te voeren? Mijn vraag was wat je denkt dat ze dat gebracht heeft! Betere omstandigheden, minder terreur, een betere samenleving? Het heeft ze alleen maar teruggeworpen in de middeleeuwen waarin ze leefden en nooit zijn uitgekomen! Zelfs tot nu toe in 2025! Onbegrijpelijk! Of niet?
We will dance again!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:56
Gerard R. schreef: 11 sep 2025 22:50

Ik volg je even niet?
Jammer! Wat denk je dat de Gazanen er uiteindelijk mee opgeschoten zijn dat ze er zelf voor gekozen hebben om 07-10-2023 uit te voeren? Mijn vraag was wat je denkt dat ze dat gebracht heeft! Betere omstandigheden, minder terreur, een betere samenleving? Het heeft ze alleen maar teruggeworpen in de middeleeuwen waarin ze leefden en nooit zijn uitgekomen! Zelfs tot nu toe in 2025! Onbegrijpelijk! Of niet?
Je moet van mij de burgers altijd scheiden van Hamas. En een groepje Hamas heeft die beestenbende veroorzaakt.
De vraag van jou is verder een heel vreemde en wel héel rhetorisch naar mijn beleving. Natuurlijk geeft dat ellende.
En verder heb je volkomen gelijk. Maar voor mij had 'vergelding' ook gemogen (liefst wel eigenlijk), dat hoeft geen genocide te zijn. Verder hoeft van mij dat geknoei met landen als Qatar ook niet zo.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 11 sep 2025 22:47 Verhouding 1200 op 65.000 ongeveer. En nog voortgaand.
Proportionaliteit in het oorlogsrecht gaat niet om het vergelijken van aantallen slachtoffers, maar om de vraag of het aantal slachtoffers gerechtvaardigd is in verhouding tot het beoogde militaire doel en voorzorgsmaatregelen zijn genomen om burgers te beschermen.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 12 sep 2025 00:08
Gerard R. schreef: 11 sep 2025 22:47 Verhouding 1200 op 65.000 ongeveer. En nog voortgaand.
Proportionaliteit in het oorlogsrecht gaat niet om het vergelijken van aantallen slachtoffers, maar om de vraag of het aantal slachtoffers gerechtvaardigd is in verhouding tot het beoogde militaire doel en voorzorgsmaatregelen zijn genomen om burgers te beschermen.
O.. kom me niet meer aan met 'Recht'. Volgens mij is 'Recht' op aarde reueuze ziek (en zoek).

Verder:
https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 838658.cms
Israel’s Prime Minister Benjamin Netanyahu declared on Thursday that “there will be no Palestinian state,” as tensions soared following deadly Israeli airstrikes targeting Hamas negotiators in Qatar.
Speaking at a signing ceremony for a major Israeli settlement project in the occupied West Bank, Netanyahu said, "This place belongs to us," a statement the United Nations has described as an “existential threat” to the viability of a future Palestinian state. (..)
Jawel...
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 12 sep 2025 00:22 https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 838658.cms
Israel’s Prime Minister Benjamin Netanyahu declared on Thursday that “there will be no Palestinian state,” as tensions soared following deadly Israeli airstrikes targeting Hamas negotiators in Qatar.
Speaking at a signing ceremony for a major Israeli settlement project in the occupied West Bank, Netanyahu said, "This place belongs to us," a statement the United Nations has described as an “existential threat” to the viability of a future Palestinian state. (..)
Jawel...
De Palestijnse staat bestaat niet. Palestijnen zijn in de praktijk staatloze Arabieren.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:05
Gerard R. schreef: 11 sep 2025 18:56 Interessant en deplorabel berichtje:

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... osten-gaza

Ook dit verbaast me niets. Naast al het andere, gesteund door de VS. Vandaag weer meer dan 40 doden.
Als ik schrijf MO, dan denk ik tegenwoordig aan meer dan overdadige 'verdediging' met behulp van alle geniepige tot gewelddadige middelen. Als ik een flat of een ander groot gebouw zie, dan zie ik met mijn geestesoog gaten, lijken en puin.
De betekenis van het woord 'Holocaust' ken ik prima, maar de gevoelslading is vrijwel weg bij me door wat voorligt. Het spijt me.
Als ik een flat of een ander groot gebouw zie, dan zie ik met mijn geestesoog homo’s, lesbiennes en andere lgbt mensen die door Hamas ervan af geflikkerd worden omdat ze niet voldoen aan hun Islamitische standaard.
Een homofobe Imam zou het gezegd hebben. Zover ik weet is het nooit gedaan. Volgens mij zeker niet door Hamas. (corrigeer me als ik het mis heb) Als je bedenkt dat het gisteren 11 september was, dan zie je misschien een net iets minder zeldzame (2x) moord voor je geestesoog plaatsvinden, vol gaten lijken en puin. De werkelijkheid was en is nog steeds gruwelijker dan de fantasie van een man "gods"
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Peter, je zegt corrigeer me als ik het mis heb.

Als het je gaat om letterlijk homo's vanaf flatgebouwen naar beneden gooien, heb je waarschijnlijk gelijk. Maar hamas gebruikt voor het vermoorden en martelen van homoseksuelen gewoon andere methodes, blijkt uit vele krantenberichten.

Mij lijkt het trieste lot van LHTBQ mensen relevanter dan de precieze methode waarmee zij vermoord worden?

https://nypost.com/2025/02/04/world-new ... errorists/
https://www.europarl.europa.eu/doceo/do ... 46_EN.html
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef: 12 sep 2025 09:48 Peter, je zegt corrigeer me als ik het mis heb.

Als het je gaat om letterlijk homo's vanaf flatgebouwen naar beneden gooien, heb je waarschijnlijk gelijk. Maar hamas gebruikt voor het vermoorden en martelen van homoseksuelen gewoon andere methodes, blijkt uit vele krantenberichten.

Mij lijkt het trieste lot van LHTBQ mensen relevanter dan de precieze methode waarmee zij vermoord worden?

https://nypost.com/2025/02/04/world-new ... errorists/
https://www.europarl.europa.eu/doceo/do ... EN.html?ฯฏ
Ik ben al lange tijd niet meer op een krant geabonneerd. Dus of er veel kranteberichten over waren, kan ik niet controleren.
Jij bent blijkbaar beter op de hoogte van dergelijke praktijken zover het Moslims betreft.
Verassend is wel dat de Palestijnse authoriteit op de Westbank dit doet. Hamas zou volgens het andere bericht behalve LHTBQ mensen ook mannen die onbehoorlijke relaties met vrouwen hadden hebben bestraft. Zover ik het begrepen heb betreft het bijna 100 van haar eigen strijders.

Dat neemt niet weg dat dit veel minder mensen betreft als er elders in de wereld in hoge gebouwen zijn omgekomen.
Dat was de associatie met hoge gebouwen waar Gerard R. het over had, en waar Lanfy - Notabene op 11 september - nogal absurd op reageerde.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:05
Gerard R. schreef: 11 sep 2025 18:56 Interessant en deplorabel berichtje:

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... osten-gaza
Author: Annemijn Snijders
Hulpposten in Gaza worden bewaakt door een bedrijf, genaamd UG solutions. Uit onderzoek van de BBC blijkt dat dit bedrijf gebruikt maakt van een Amerikaanse motorbende, die bekend staat om gewelddadigheden tegen de Islam. (..)
Ook dit verbaast me niets. Naast al het andere, gesteund door de VS. Vandaag weer meer dan 40 doden.
Als ik schrijf MO, dan denk ik tegenwoordig aan meer dan overdadige 'verdediging' met behulp van alle geniepige tot gewelddadige middelen. Als ik een flat of een ander groot gebouw zie, dan zie ik met mijn geestesoog gaten, lijken en puin.
De betekenis van het woord 'Holocaust' ken ik prima, maar de gevoelslading is vrijwel weg bij me door wat voorligt. Het spijt me.
Als ik een flat of een ander groot gebouw zie, dan zie ik met mijn geestesoog homo’s, lesbiennes en andere lgbt mensen die door Hamas ervan af geflikkerd worden omdat ze niet voldoen aan hun Islamitische standaard.
Zeer onlangs heb ik het nog gezien op het Israelische nieuws dat ze in Syrië groepen Druzen van het balkon gooiden, en anderen nog veeeeeel ergere zaken aandeden. Hier is een artikel van Reuters waarin staat dat mensen van het dak van een hoog gebouw worden gegooid.
Reuters schreef:The fighters in military-style uniforms pointed their rifles at the three unarmed men and ordered them out onto a sunny balcony, before barking at them to pause. “One minute. You want to film them?” one of the attackers asked his comrade.
The unfolding horror, which was already being filmed by one gunman on his cellphone, was delayed for a few moments to allow a second fighter to start capturing the events.
“Let’s go! Throw yourself over,” the gunmen yelled at their victims, members of Syria’s minority Druze faith.
Two of the attackers shot the men one by one as they clambered over the black railing before their bodies tumbled to the street below, according to the footage circulating on social media which was reviewed by Reuters.
The victims were Moaz Arnous, his brother Baraa Arnous and their cousin, Osama Arnous, according to a family friend and another cousin who both told Reuters the video showed the three being killed at their home in the southern city of Sweida on July 16.
In alle door voormalig ISIS bezette gebieden is van het dak gooien de straf die men voor homoseksuelen gebruikt:
Law enforcement in ISIL-controlled areas purports to carry out punishments. This means that homosexuals caught engaging in same-sex affairs should be thrown from rooftops. If they do not die on impact then they should be stoned to death.
(Bron)
CBS News schreef:REYHANLI, Turkey -- Before a crowd of men on a street in the Syrian city of Palmyra, the masked Islamic State of Iraq and Syria (ISIS) judge read out the sentence against the two men convicted of homosexuality: They would be thrown to their deaths from the roof of the nearby Wael Hotel.
(Bron)
Al laat Youtube geen beelden zien die erg grafisch zijn, schijnt het ook hier door:

In landen als Iran, Syrië, Irak, Saudi-Arabië, de Houthi-gebieden van Jemen, Afghanistan, Soedan, regio's in Somalië, etc., kan homoseksualiteit met de dood worden bestraft. De sharia is streng en het gooien van homoseksuelen van daken is zeker niet alleen iets dat een extremistische Imam zou hebben bedacht, maar komt daadwerkelijk voor en is vrij veelvuldig toegepast:

Israel is het enige land in het Midden-Oosten waar homoseksualiteit zowel legaal is en waar LGBT+ personen tevens zowel wettelijk als sociaal bescherming genieten; in de rest van de regio is homoseksualiteit grotendeels strafbaar en bestaat er geen wettelijke bescherming tegen discriminatie.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.rt.com/news/624409-eu-israe ... mpaign=RSS
The European Union will suspend its bilateral support programs with Israel and freeze related payments over the Jewish state’s ongoing siege of Gaza, European Commission President Ursula von der Leyen announced on Wednesday.

She stressed that what is happening in Gaza has “shaken the conscience of the world” and that in addition to suspending payments, the EC will propose sanctions on “extremist ministers and violent settlers” and “propose a partial suspension of the Association Agreement on trade-related matters.” (..)
Als dat werkelijk zo zal gaan dan is dat beter (laat) dan nooit. Hoewel het van mij best nog een onsje meer mag zijn.
De Golfstaten twijfelen ondertussen zeer aan de relatie met de VS en de 'veiligheid' die dat oplevert.
In Qatar is een zeer grote militaire VS-basis om maar wat te noemen.

https://www.foxnews.com/world/qatar-thr ... rike-hamas
Qatar threatened to "retaliate" against Israel in the wake of an airstrike in Doha that targeted the leaders of Hamas, as the country’s prime minister called the situation a "decisive moment" for the Middle East.

"The State of Qatar is committed to act in a decisive way with anything that would target its territories and will reserve the right to retaliate and will take all the needed measures to retaliate," Sheikh Mohammed bin Abdulrahman al-Thani declared at a news conference Tuesday, according to a translation by the Qatar-based news organization Al Jazeera. (..)
Plaats reactie