Toeslagen gekte

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mullog
Bevlogen

Toeslagen gekte

Bericht door Mullog »

Ik las vanmorgen op nu.nl in
dit artikel
onderstaande tekst
Zo'n zes miljoen huishoudens in Nederland krijgen een of meerdere toeslagen. Zij ontvangen jaarlijks gemiddeld 3.333 euro. Het gaat om geld voor kinderen, kinderopvang, huur of zorg.
Afgelopen week kwam in een gesprek met mijn dochter voorbij dat zij, ongevraagd, maandelijks € 46 per kind krijgt als kindgebonden budget. Haar zwager krijgt dat ook, met een inkomen van, mijn schatting, minimaal > € 100K per jaar.

Mijn schoonvader houdt maandelijks circa € 700 over maar krijgt wel circa € 350 huur- en zorgtoeslag, wat dus helemaal niet nodig is (maar ons als erfgenamen niet onwelgevallig is :mrgreen: ).

Toen ik indertijd, eind jaren 70, begon te werken was er al discussie over dat je voor fl. 100 per maand meer niet je bed uitkwam. Die discussie is er nog steeds maar gaat er nu meer om of je met toeslagen en zonder werken slechts een 48 inch tv kunt aanschaffen en je niet gaat werken voor 2 inch meer, lijkt het.

Uiteindelijk zal het allemaal tot niets leiden (vanuit de politiek) of tot iets wat nog ingewikkelder is, somberde hij.
Laatst gewijzigd door Mullog op 14 sep 2025 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
holog
Bevlogen

Re: Toeslagen gekte

Bericht door holog »

Waarom is jaarlijks, plotseling door maandelijks vervangen in een "quote"? Alsof dit opzettelijk is ... (Klonk me nogal absurd).
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

holog schreef: 14 sep 2025 08:30 Waarom is jaarlijks, plotseling door maandelijks vervangen in een "quote"? Alsof dit opzettelijk is ... (Klonk me nogal absurd).
Ik heb copy paste gedaan. Blijkbaar heeft nu.nl zelf een fout gemaakt en deze ondertussen gecorrigeerd. Ik heb de quote aangepast

Het maakt het een stuk minder erg, dat wel. Maar toch blijven sommige dingen wel staan.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Mullog schreef: 14 sep 2025 08:43
holog schreef: 14 sep 2025 08:30 Waarom is jaarlijks, plotseling door maandelijks vervangen in een "quote"? Alsof dit opzettelijk is ... (Klonk me nogal absurd).
Ik heb copy paste gedaan. Blijkbaar heeft nu.nl zelf een fout gemaakt en deze ondertussen gecorrigeerd. Ik heb de quote aangepast

Het maakt het een stuk minder erg, dat wel. Maar toch blijven sommige dingen wel staan.

Dus je zegt me dat je direct viel, voor dit absurde maandelijks bedrag? Bijzonder.

( En dat je er ook geen seconde aan twijfelde om dit verder te verspreiden.)
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

holog schreef: 14 sep 2025 09:09

Dus je zegt me dat je direct viel, voor dit absurde maandelijks bedrag? Bijzonder.

Ja. Vergissen of af en toe minder kritisch is hier niet toegestaan l? En wat nu? Krijg ik nu een ban, wordt ik geroyeerd. Val ik buiten de club?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mullog schreef: 14 sep 2025 09:49
holog schreef: 14 sep 2025 09:09

Ja. Vergissen of af en toe minder kritisch is hier niet toegestaan l? En wat nu? Krijg ik nu een ban, wordt ik geroyeerd. Val ik buiten de club?
Je staat al voor aap als je denkt dat men toeslagen ontvangt hoger zijn dan een maandsalaris. Dat is voldoende straf,
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie