Gerard R. schreef: ↑23 sep 2025 15:12
Maar de Navo is defensief, dus dat gaat rustig. Men escaleert niet graag.
Daar wil ik ver in meegaan als zijnde een prima tactiek, maar er wordt een keer figuurlijk een grens bereikt.
Uiteraard. Maar dat is de moeilijkheid. Wanneer doen we het?
Ik vind dat de tijd gekomen is agressief te worden binnen Navogebied als er bij herhaling wordt 'gepest'.
Ondertussen mag de Navo van mij best lichtjes terugpesten met wat drones of zie maar.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Wat het provoceren met drones betreft moet de EU misschien bij Finland in de leer?
Finnen lopen voorop met drone-afweer: 'De sleutel is constante innovatie' https://share.google/ajZcqiSb0kungRuNU
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
The former head of MI5 says the extent of UK involvement in Kiev’s military and political affairs during the Russia-Ukraine conflict indicates that it may have already entered a soft war with Russia.
Speaking on Monday in an interview with Lord Speaker John McFall, Elizabeth Lydia Manningham-Buller said the nature of Britain’s relationship with Russia has changed significantly since the outbreak of the Russia-Ukraine conflict in 2022, prompting Moscow to respond in kind to British provocations.
“I think … we are already at war with Russia. It is a different sort of war, but the hostility … [and] the intelligence work is extensive,” she said. (..)
Ik denk het ook en het gaat stapje voor stapje verder.
Zie de drones waar de Russen nu mee knoeien bv. in Denemarken.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Peter van Velzen schreef: ↑17 sep 2025 02:31
Ik vrees dat we afdwalen en dat het onderwerp de betrouwbaarheid van de VS is geworden, Die valt aardig tegen met een obsessieve leugenaar als president. Dan nog kan rusland een coventionele oorlog tegen de Navo nooit winnen.
NB Estland spendeert een hoger percentage van het BNP aan de Navo dan de VS. Ook Litouwen en Letland zitten bij de top 6!
Dit is echt een denkfout. De president hierin is namelijk niet zo relevant. Het gaat veel meer om de geografische ligging van de VS, de banden waarin ze zijn verwikkeld. De VS blijft met welke president dan ook een bondgenoot van het westen. Ze gaan Europa, Japan, Australië, Canada keihard nodig hebben als het misgaat met China.
Het 'probleem' met Trump is gewoon dat hij weinig stabiel is. Wat maakt dat Europa er wat anders mee om moet gaan dan 'normaal'. Maar het doet in het grotere plaatje niets aan de bondgenootschap opzichzelf.
Peter van Velzen schreef: ↑17 sep 2025 02:31
Ik vrees dat we afdwalen en dat het onderwerp de betrouwbaarheid van de VS is geworden, Die valt aardig tegen met een obsessieve leugenaar als president. Dan nog kan rusland een coventionele oorlog tegen de Navo nooit winnen.
NB Estland spendeert een hoger percentage van het BNP aan de Navo dan de VS. Ook Litouwen en Letland zitten bij de top 6!
Dit is echt een denkfout. De president hierin is namelijk niet zo relevant. Het gaat veel meer om de geografische ligging van de VS, de banden waarin ze zijn verwikkeld. De VS blijft met welke president dan ook een bondgenoot van het westen. Ze gaan Europa, Japan, Australië, Canada keihard nodig hebben als het misgaat met China.
Het 'probleem' met Trump is gewoon dat hij weinig stabiel is. Wat maakt dat Europa er wat anders mee om moet gaan dan 'normaal'. Maar het doet in het grotere plaatje niets aan de bondgenootschap opzichzelf.
Ik vrees dat je mogelijk zelf een denkfout maakt. Ik hoop van niet, maar ik ben er geenszins gerust op. Trump is tot de raarste dingen in staat. bovendien gaat alleen de president over het buitenlands beleid. Verder niemand.
Peter van Velzen schreef: ↑30 sep 2025 06:58
Ik vrees dat je mogelijk zelf een denkfout maakt. Ik hoop van niet, maar ik ben er geenszins gerust op. Trump is tot de raarste dingen in staat. bovendien gaat alleen de president over het buitenlands beleid. Verder niemand.
Niet volledig mee eens. In weze gaat de president alleen over de uitvoering van buitenlands beleid. Het amerikaanse volk, en met name Trumps achterban, heeft een enorme aversie jegens “the commies”. Een nasleep uit vroegere tijden, maar nog zeer relevant. Draagvlak voor een beantwoording van artikel 5 dus. Als het er op aankomt is het volk degene die bepalen, niet Trump. Of leven zij in een dictatoriale staat?
De meeste amerikanen hebben helemaal geen interesse voor het buitenland. Als de aversie jegens communnisten hun motivatie is, dan is de Navo daar helemaal niet geschikt voor. Er is immers in Europa geen communistische vijand.
Communisten vindt men in China, Noord-Korea, Vietnam, Cuba en wellicht nog enkele lamden.
De Navo richt zich voornamelijk tegen Rusland - zoals de naam van dit topic al duidelijk maakt. Rusland is schijndemocratie en praktisch een dictatuur , maar totaal niet communistisch meer.
Niet volledig mee eens. In weze gaat de president alleen over de uitvoering van buitenlands beleid. Het amerikaanse volk, en met name Trumps achterban, heeft een enorme aversie jegens “the commies”. Een nasleep uit vroegere tijden, maar nog zeer relevant. Draagvlak voor een beantwoording van artikel 5 dus. Als het er op aankomt is het volk degene die bepalen, niet Trump. Of leven zij in een dictatoriale staat?
Zo langzamerhand wel als je kijkt naar wat daar gebeurt...
MOSCOW, Oct 5 (Reuters) - Russian President Vladimir Putin said that if the United States supplied Tomahawk missiles to Ukraine for long-range strikes deep into Russia then it would lead to the destruction of Moscow's relationship with Washington. (..)
Intrigerend.
Wás/is die relatie met Washington er dan nog??
Ja heh?!
UNITED NATIONS, October 27. /TASS/. Russia has expressed deep concern over the escalating risk of outer space becoming a battleground for conflict, as several Western nations pursue policies aimed at deploying weapons in orbit. Konstantin Vorontsov, deputy head of the Russian delegation, articulated these worries at a meeting of the First Committee of the UN General Assembly.
"We see an increasing threat of outer space serving as a launchpad for aggression and war," he stated. "Certain Western countries are openly advancing plans to deploy weapons in space." He pointed to the United States' efforts under the so-called Golden Dome project as a prime example – an initiative focused on the comprehensive development of missile defense systems, including orbital interception capabilities. Vorontsov warned that such developments could lead to "a significant destabilization of the current situation and spark an arms race in outer space." (..)
Reagan dreigde er al mee; SDI. En daarop stortte de Sovjet Unie in.
"Ze konden het niet betalen", werd gemeld. Maar er was meer aan de hand weten we.