Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 04 okt 2025 12:10 ChaimNimsky, het gaat niet om aanslagen alleen in ford Israel, het gaat om aanslagen wereldwijd op Israëliërs.
Hoe lang denk je dat de wereld (de humane gemeenschap) de taal nog accepteert zoals jij steeds bezigt over het miltair superieure onverwoestbare Israel?
Het westen is te afhankelijk van Israel in allerlei opzichten en we weten - zoals je ook kunt zien - dat ze toch niets substantieels tegen Israel zullen ondernemen. Hooguit symbolische nonsens, zoals uitsluiten van het Eurovisie Songfestival, een paar individuen de toegang ontzeggen, een staat toezeggen waarvan ze weten dat die er toch niet komt, of de grappigste: de PvdA/GroenLinks die Israel niet meer de ammo voor de Iron Dome wil leveren, terwijl ze heel goed weten dat Nederland die wapens helemaal niet levert, etc. voor de kiezers.

Dodelijke aanslagen in Europa en de VS zullen toenemen door het grote aantal moslims dat de EU en VS hebben toegelaten, waarbij een gewelddadige minderheid verantwoordelijk is voor terrorisme. Israel wil graag dat de Joden naar Israel komen, en daar zorgen Europa en de VS nu voor, want in Israel is het relatief veilig.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israëlische aanvallen op Gaza lijken door te gaan, ondanks Israëlische belofte ze tot minimum te beperken.

Had iemand iets anders verwacht dan? Israël is NIET te vertrouwen.

Nimsky
Dodelijke aanslagen in Europa en de VS zullen toenemen door het grote aantal moslims dat de EU en VS hebben toegelaten, waarbij een gewelddadige minderheid verantwoordelijk is voor terrorisme. Israel wil graag dat de Joden naar Israel komen, en daar zorgen Europa en de VS nu voor, want in Israel is het relatief veilig.
Ik denk niet dat aanslagen aan moslims voorbehouden zal blijven. Een steeds groter groeiend gedeelte van de humane wereldbevolking kotst inmiddels Israël uit.
En ja, plek zat straks voor de Joden in Israël. Nog even wat ethnisch zuiveren mbv de militaire overmacht.

Er staat nog een vraagje open Nimsky. Stel ik ga uitkijkposten bouwen nabij locaties waar mogelijk aanslagen gaan plaatsvinden in Israël. Ben ik dan ziek in mijn hoofd?
Laatst gewijzigd door dikkemick op 04 okt 2025 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 04 okt 2025 13:10 https://www.aljazeera.com/news/2025/10/ ... source=rss en Reuters
The Israeli military has warned relentlessly bombarded Palestinians that Gaza’s north remains a “combat zone”, telling its residents to move south, after United States President Donald Trump demanded Israel “stop bombing” the enclave when Hamas partially accepted his ceasefire plan. (..)
Heh... even wachten dan maar... :evil:
Dat schreef ik toch? De VS zegt keer op keer dat Israel moet stoppen of zich moet inhouden – geen ziekenhuizen binnengaan, Rafah niet aanvallen, geen grootschalige operaties in dichtbevolkte gebieden, Libanon niet aanvallen, geen herbezetting van Gaza, etc., etc., etc.... Biden en Blinken herhaalden het bijna dagelijks. En wat doet Israel? Het trekt zich er niets van aan. Al Shifa werd binnengevallen, Rafah gebombardeerd, offensieven gingen gewoon door. Israel luistert niet naar Washington. Resultaat? Israel heeft alles bereikt wat Israel ter doel had gesteld: Libanon onder controle, Hezbollah tot over de Litani rivier teruggedrongen met hervormingen in Libanon tot gevolg waar Hezbollah geen rol meer zal spelen, het oude Syrië is ingestort en hun partnerschap met Iran is verdwenen, Iraanse luchtverdediging geheel vernietigd en Israel kon daar vrij naar hartelust huishouden, en tenslotte nu de toezeggingen van Hamas in Gaza. Wie zegt dat diplomatie de militaire uitkomst bepaalt, kijkt duidelijk niet naar de feiten.

Het laatste doel is Hamas, en dat staat nu tegen de muur -- Israel zal daarom niet stoppen totdat alles binnen is; hooguit wat rustiger aandoen nu Hamas grote toezeggingen heeft gedaan.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Inderdaad.

https://www.dw.com/en/israeli-strikes-o ... p-1022-rdf
Gaza officials say Israel has carried out attacks on the territory despite US President Donald Trump's appeal to end them after Hamas accepted a ceasefire deal
The Israeli military's Arabic spokesperson says Gaza City remains a "dangerous" combat zone despite Israeli media reports that the IDF is reducing offensive activity there
A group representing the families of hostages held in Gaza said on Saturday that an end to the war was "essential to prevent serious and irreversible harm" to them (..)
Netanyahu ziet de bui al hangen...

Ondertussen:
https://www.presstv.ir/Detail/2025/10/0 ... zbollah-MP
Member of Hezbollah’s Loyalty to Resistance parliamentary Bloc, Ihab Hamade, has stated that Lebanon will refuse to be part of Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu’s map.

He made remarks on Friday during a memorial service for Martyr Issam Mohammad Obeid at Al-Mujtaba Complex in Beirut’s southern suburb, Dahiyeh.

Hamade dismissed the idea of the so-called “Greater Israel,” saying, “The Zionist-US scheme, which wants the region to be part of Netanyahu’s map, will not be achieved, especially Lebanon and other countries referred to previously as the ring of states.” (..)
Moedige uitlating tussen al die knetter-bommen en donder-granaten.
** ¥ **
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 okt 2025 13:13 Stel ik ga uitkijkposten bouwen nabij locaties waar mogelijk aanslagen gaan plaatsvinden in Israël. Ben ik dan ziek in mijn hoofd?
Zo’n plan is niet aan te raden, want je weet wat de Israelische reactie zal zijn. Jouw geestelijke toestand is jouw zaak, zolang je maar geen gevaar vormt voor Israeli’s.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 04 okt 2025 13:59
dikkemick schreef: 04 okt 2025 13:13 Stel ik ga uitkijkposten bouwen nabij locaties waar mogelijk aanslagen gaan plaatsvinden in Israël. Ben ik dan ziek in mijn hoofd?
Zo’n plan is niet aan te raden, want je weet wat de Israelische reactie zal zijn. Jouw geestelijke toestand is jouw zaak, zolang je maar geen gevaar vormt voor Israeli’s.
Ziek!
Ziek of gehersenspoeld ben je.
En zoals te doen gebruikelijk, geen rechtstreeks antwoord op mijn vraag.
Mijn vraag was of JIJ het normaal zou vinden als ik (of/en anderen) leed gaan kijken vanaf een uitkijkpost.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Goede berichten uit ford Israël

Deze Israëlische soldaten gaan liever gevangenis in dan dat ze moeten vechten in Gaza: 'Dit kan zo niet langer' | EenVandaag https://share.google/95nel6zr4yaUNcIJv
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 04 okt 2025 10:17 ✂️
Ik schrijf nog 1 ding.
Jij schreef 75 jaar aan foute benadering mbt tot een ideologie. Dat er al meer dan 75 jaar sprake zou zijn van een ideologie bij de Palestijnen is een grove fout. Maar kennelijk sta jij niet open voor het argument dat er geen sprake is van ideologie wanneer een bevolking op grove wijze van hun eigen land werd en wordt gejaagd, vermoord en verkracht en (levend) verbrand, opgesloten in gevangenkampen, zij dan de behoefde voelen zich te willen bevrijden van deze smeerlappen. Je willen bevrijden van een bezetter valt volgens jou onder ideologie. Trots op zijn.

En nee, je hebt geen idee waar je over praat, blijkt wederom uit je schrijven. En misschien moet je daar ook maar blij om zijn.

Het ga je goed.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus

..
..wanneer een bevolking op grove wijze van hun eigen land werd en wordt gejaagd, vermoord en verkracht en (levend) verbrand, opgesloten in gevangenkampen, ....
Aangezien Israël superieur (kwijl kwijl) oppermachtig (kwijl kwijl) is in militair (trots! Kwijl kwijl) opzicht kunnen die Palestijntjes daar lekker niks aan doen (grote middelvinger)
Einstein/Mick
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

dikkemick schreef: 04 okt 2025 17:54 Mus

..
..wanneer een bevolking op grove wijze van hun eigen land werd en wordt gejaagd, vermoord en verkracht en (levend) verbrand, opgesloten in gevangenkampen, ....
Aangezien Israël superieur (kwijl kwijl) oppermachtig (kwijl kwijl) is in militair (trots! Kwijl kwijl) opzicht kunnen die Palestijntjes daar lekker niks aan doen (grote middelvinger)
Toch even wat feedback: Als je zelf blijft hangen in een bepaalde emotie, kan je toch niet van anderen verwachten dat ze dat anders doen? Dan moet je het goede voorbeeld geven en ruimere emoties geven. Of is dat ten ene male onmogelijk geworden? Dan is het alleen nog maar emoties uitwisselen zonder doel, wat ik zinloos vind.
Misschien…
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Leon schreef: 04 okt 2025 18:14

..
Toch even wat feedback: Als je zelf blijft hangen in een bepaalde emotie, kan je toch niet van anderen verwachten dat ze dat anders doen? Dan moet je het goede voorbeeld geven en ruimere emoties geven. Of is dat ten ene male onmogelijk geworden? Dan is het alleen nog maar emoties uitwisselen zonder doel, wat ik zinloos vind.
Is er met iemand die pvv stemt OMDAT Geert pro Israël is van serieuze gedachten te wisselen?
Einstein/Mick
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

dikkemick schreef: 04 okt 2025 18:20

..

Is er met iemand die pvv stemt OMDAT Geert pro Israël is van serieuze gedachten te wisselen?
Dat is een AI bot volgens mij, door de Israeli’s ingezet op buitenlandse fora. Maar het punt is als je in een bepaalde emotie blijft hangen kan je niet verwachten dat anderen dat niet ook doen.
Misschien…
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Leon schreef: 04 okt 2025 18:43

Dat is een AI bot volgens mij, door de Israeli’s ingezet op buitenlandse fora. Maar het punt is als je in een bepaalde emotie blijft hangen kan je niet verwachten dat anderen dat niet ook doen.
Jammer is dat het ene heel wat dodelijker van aard is dan het andere..
Maar Trump werkt er aan, morgen zou er tussen Israël en de Palestijnen gesproken in Egypte, meldt de BRT.
Volgens hem wordt er nu niet meer in Gaza gebombardeerd.
Hij doet prima zijn best, vrijdag wordt bekend wie de Nobelprijs voor de vrede krijgt. Hij denkt dat dit Donald Trump zal zijn zodat hij als een soort godheid de geschiedenisboeken in kan. (Obama, die hij veracht.. kreeg er ook een. :lol: )
** ¥ **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Deze hele situatie is toch inmiddels emotie? Wat anders dan emotie blijft er over? Verstandelijk en inhoudelijk van gedachten wisselen? Zoals Israël dat doet?
Overigens heet de AI bot ChaimNimsky. Mensen doen dit echt en mogen goddomme nog stemmen ook! Hoe stem je een land naar de knoppen?
Einstein/Mick
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

dikkemick schreef: 04 okt 2025 19:34
dikkemick schreef: 04 okt 2025 18:20 Is er met iemand die pvv stemt OMDAT Geert pro Israël is van serieuze gedachten te wisselen?
Deze hele situatie is toch inmiddels emotie? Wat anders dan emotie blijft er over? Verstandelijk en inhoudelijk van gedachten wisselen? Zoals Israël dat doet?
Overigens heet de AI bot ChaimNimsky. Mensen doen dit echt en mogen goddomme nog stemmen ook! Hoe stem je een land naar de knoppen?
Geen haar beter, alleen anders opgevoed.
Misschien…
Plaats reactie