Mooie post Leon! Wat ik al vanaf het begin gezegd heb, niemand is hier Pro Palestina! Wat Palestina dan ook mag zijn! Anti Israël is een betere verklaring! En dat doet het verrekte goed! Doden in Sudan? Doden in Yemen? Het zijn er honderdduizenden maar je hoort niemand! Zijn geen mensen dus! Maar de zielige Palestijnen die nooit Palestijnen zijn geweest zijn ineens, vanuit het niets, belangrijk! Hoe dan?Leon schreef: ↑04 okt 2025 19:51Geen haar beter, alleen anders opgevoed.dikkemick schreef: ↑04 okt 2025 19:34Deze hele situatie is toch inmiddels emotie? Wat anders dan emotie blijft er over? Verstandelijk en inhoudelijk van gedachten wisselen? Zoals Israël dat doet?
Overigens heet de AI bot ChaimNimsky. Mensen doen dit echt en mogen goddomme nog stemmen ook! Hoe stem je een land naar de knoppen?
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Haha! Hoe nat is je schortje? Blijf lekker kwijlen, staat je goed op dit vrijdenkersforum! Geen grote middelvinger van mij! Daar ben je gewoon te simpel voor! Sorry! Maar kwijl lekker verder met je zogenaamde verkozen Hamas vrienden! Ps, wat is jouw optie over het Trump plan over de vrede in Gaza? Ben ik wel benieuwd naar!dikkemick schreef: ↑04 okt 2025 17:54 Mus
..Aangezien Israël superieur (kwijl kwijl) oppermachtig (kwijl kwijl) is in militair (trots! Kwijl kwijl) opzicht kunnen die Palestijntjes daar lekker niks aan doen (grote middelvinger)..wanneer een bevolking op grove wijze van hun eigen land werd en wordt gejaagd, vermoord en verkracht en (levend) verbrand, opgesloten in gevangenkampen, ....
We will dance again!
Was niet om Dikkemick af te zeiken, maar om hem nieuw perspectief te geven. Mislukt. Ook jij wil ander perspectief geven, waarmee de emotionaliteit om vermeend onrecht in de wereld alleen maar groter wordt helaas. Als het jouw naasten zijn al helemaal onmogelijk om perspectief te wisselen en emotionaliteit te relativeren. Het zijn mijn naasten niet, dan ben ik minder emotioneel aangedaan, maar of ik dan beter ben in mijn emotionele afstand is ook nog maar de vraag. Ik heb het wel iets makkelijker emotioneel.lost and not found yet! schreef: ↑04 okt 2025 23:11Mooie post Leon! Wat ik al vanaf het begin gezegd heb, niemand is hier Pro Palestina! Wat Palestina dan ook mag zijn! Anti Israël is een betere verklaring! En dat doet het verrekte goed! Doden in Sudan? Doden in Yemen? Het zijn er honderdduizenden maar je hoort niemand! Zijn geen mensen dus! Maar de zielige Palestijnen die nooit Palestijnen zijn geweest zijn ineens, vanuit het niets, belangrijk! Hoe dan?Leon schreef: ↑04 okt 2025 19:51Geen haar beter, alleen anders opgevoed.dikkemick schreef: ↑04 okt 2025 19:34
Deze hele situatie is toch inmiddels emotie? Wat anders dan emotie blijft er over? Verstandelijk en inhoudelijk van gedachten wisselen? Zoals Israël dat doet?
Overigens heet de AI bot ChaimNimsky. Mensen doen dit echt en mogen goddomme nog stemmen ook! Hoe stem je een land naar de knoppen?
Misschien…
Spreek voor jezelf!lost and not found yet! schreef: ↑04 okt 2025 23:11
Mooie post Leon! Wat ik al vanaf het begin gezegd heb, niemand is hier Pro Palestina! Wat Palestina dan ook mag zijn! Anti Israël is een betere verklaring!
Steeds meer mensen wereldwijd zijn voor een eigen Palestijnse staat, pro Palestina dus. Middels koloniaal ingrijpen is Israël aan haar staat gekomen (je weet wel, dat gebied waar vele Palestijnen leefden en werden verdreven) en nu hebben Palestijnen dus ook recht op een eigen staat.
Pro Palestina dus.
En anti Israël? Als Israël zich fatsoenlijk gedraagd, weet ik niet wie er tegen is? Maar de koloniale rechts extremistische nationalistische overheerser gedraagt zich niet hetgeen mensen anti Israël (politiek!) maakt.
Comprende??
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hoe vind jij mijn uitkijkpost bij de eerstvolgende aanslag locatie? Die vraag staat al maanden open en je blijft maar met tegenvragen komen. ChaimNimsky kwam ook niet met een direct antwoord op mijn directe vraag.lost and not found yet! schreef: ↑04 okt 2025 23:20Haha! Hoe nat is je schortje? Blijf lekker kwijlen, staat je goed op dit vrijdenkersforum! Geen grote middelvinger van mij! Daar ben je gewoon te simpel voor! Sorry! Maar kwijl lekker verder met je zogenaamde verkozen Hamas vrienden! Ps, wat is jouw optie over het Trump plan over de vrede in Gaza? Ben ik wel benieuwd naar!dikkemick schreef: ↑04 okt 2025 17:54 Mus
..Aangezien Israël superieur (kwijl kwijl) oppermachtig (kwijl kwijl) is in militair (trots! Kwijl kwijl) opzicht kunnen die Palestijntjes daar lekker niks aan doen (grote middelvinger)..wanneer een bevolking op grove wijze van hun eigen land werd en wordt gejaagd, vermoord en verkracht en (levend) verbrand, opgesloten in gevangenkampen, ....
Zum kwijlen!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 05 okt 2025 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Zie jij beelden uit Gaza? Hoe kun je daar emotioneel afstand van nemen?
En als straks blijkt dat Netanyahu WEER als eerste het bestand verbreekt, wordt ook jij dan niet een beetje verdrietig voor de mensen (vele onschuldige mannen, vrouwen EN kinderen) daar waarvan er nu bijna 70.000 gesneuveld zijn?
Geen emoties? Een soort Data (star trek)?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik weet dat mensen elkaar vreselijke dingen aandoen. Ik word daar elke keer aan herinnerd. Maar ik heb geen emotionele/genetische band met die volken. Dus voel ik me minder betrokken. Het is keihard, maar ik kan het niet als “mijn oorlog” zien. Een beetje zoals we denken dat WO3 nog niet begonnen is, omdat de wereldoorlogen gereserveerd zijn voor West-Europa, terwijl de wereld vol is met brandhaarden en oorlogen.
Als Wilders of andere rechtse extremisten de oorlog naar West-Europa halen zal ik mogelijk wel een idee krijgen van “mijn oorlog”, vooralsnog voel ik me een buitenstaander.
En wat kan je precies doen aan mensen die elkaar vreselijke dingen aandoen? Zelf niet doen. Maar goed emotioneel belast ik jou toch ook met mijn opstelling. Dat is niet geheel onschuldig. Al bedoelde ik de ploetering te doorbreken.
Misschien…
Vergelijk mijn strubbelingen met klimaat. Ik kan me zorgen maken over de toekomst van mijn (klein)kinderen en kan slechts een heeeeel klein onbenullig steentje bijdragen door op een klimaatbewuste partij te stemmen of zo min mogelijk het vliegtuig te pakken. Gaat nergens over masr het sust een beetje je gemoed.Leon schreef: ↑05 okt 2025 09:44Ik weet dat mensen elkaar vreselijke dingen aandoen. Ik word daar elke keer aan herinnerd. Maar ik heb geen emotionele/genetische band met die volken. Dus voel ik me minder betrokken. Het is keihard, maar ik kan het niet als “mijn oorlog” zien. Een beetje zoals we denken dat WO3 nog niet begonnen is, omdat de wereldoorlogen gereserveerd zijn voor West-Europa, terwijl de wereld vol is met brandhaarden en oorlogen.
Als Wilders of andere rechtse extremisten de oorlog naar West-Europa halen zal ik mogelijk wel een idee krijgen van “mijn oorlog”, vooralsnog voel ik me een buitenstaander.
En wat kan je precies doen aan mensen die elkaar vreselijke dingen aandoen? Zelf niet doen. Maar goed emotioneel belast ik jou toch ook met mijn opstelling. Dat is niet geheel onschuldig. Al bedoelde ik de ploetering te doorbreken.
Alles negeren kan uiteraard ook. Misschien heb je dan een heel emotioneel rustig leven. Maar helaas, ik kijk journaal en lees kranten en mijn hele kleine zinloze bijdrage bestaat er o.a. uit door straks te gaan stemmen (op links) en hier de pro-Israëlpolitiek mensen te laten zien wat voor regering ee in Israël zit.
Kansloos, maar je moet wat....
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Over “jezelf willen bewijzen” weet ik alles van. Ik denk aan anderen die dit minder tot niet hebben, en hoe die het “makkelijker” hebben. Ik denk aan anderen die juist zoveel mogelijk conflict willen, en hoe die in de geschiedenis iedere keer weer de wind mee krijgen, en stemmen achter zich.dikkemick schreef: ↑05 okt 2025 10:07Vergelijk mijn strubbelingen met klimaat. Ik kan me zorgen maken over de toekomst van mijn (klein)kinderen en kan slechts een heeeeel klein onbenullig steentje bijdragen door op een klimaatbewuste partij te stemmen of zo min mogelijk het vliegtuig te pakken. Gaat nergens over masr het sust een beetje je gemoed.Leon schreef: ↑05 okt 2025 09:44Ik weet dat mensen elkaar vreselijke dingen aandoen. Ik word daar elke keer aan herinnerd. Maar ik heb geen emotionele/genetische band met die volken. Dus voel ik me minder betrokken. Het is keihard, maar ik kan het niet als “mijn oorlog” zien. Een beetje zoals we denken dat WO3 nog niet begonnen is, omdat de wereldoorlogen gereserveerd zijn voor West-Europa, terwijl de wereld vol is met brandhaarden en oorlogen.
Alles negeren kan uiteraard ook. Misschien heb je dan een heel emotioneel rustig leven. Maar helaas, ik kijk journaal en lees kranten en mijn hele kleine zinloze bijdrage bestaat er o.a. uit door straks te gaan stemmen (op links) en hier de pro-Israëlpolitiek mensen te laten zien wat voor regering ee in Israël zit.
Kansloos, maar je moet wat....
De “wereldlogica” is anders dan wij denken. Wij hebben het gewoon mis, en dragen bij aan een uitdiepen van conflicten. Hoe extremer links wij kiezen/willen, hoe extremer rechts aan de macht komt. Het is de wet van….
Misschien…
Ik begrijp niet helemaal de context van je betoog(je) in antwoord op mijn bovenstaande opmerkingen. Draag ik bij aan het naar de knoppen helpen van het klimaat door hier op mijn kleine wijze iets aan proberen te doen?
Draag ik (en anderen) er aan bij dat Netanyahu ieder bestand schendt en zijn goddelijke koloniale genocidale gang kan gaan?
Moet er geen tegengeluid meer komen omdat het een ver-van-mijn-bed show is?
Draag ik (en anderen) er aan bij dat Netanyahu ieder bestand schendt en zijn goddelijke koloniale genocidale gang kan gaan?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Zodra je iets “moet” doen om jezelf als “Gutmensch” te bewijzen, gaat het meer om je ego te kunnen strelen in plaats van de wereld te verbeteren. De wereld laat zich (volgens mij) niet verbeteren, en pogingen daar toe werken juist averechts. Meer extremen.dikkemick schreef: ↑05 okt 2025 10:25 Ik begrijp niet helemaal de context van je betoog(je) in antwoord op mijn bovenstaande opmerkingen. Draag ik bij aan het naar de knoppen helpen van het klimaat door hier op mijn kleine wijze iets aan proberen te doen?
Misschien…
1 Vraag nog dan:Leon schreef: ↑05 okt 2025 10:33Zodra je iets “moet” doen om jezelf als “Gutmensch” te bewijzen, gaat het meer om je ego te kunnen strelen in plaats van de wereld te verbeteren. De wereld laat zich (volgens mij) niet verbeteren, en pogingen daar toe werken juist averechts. Meer extremen.dikkemick schreef: ↑05 okt 2025 10:25 Ik begrijp niet helemaal de context van je betoog(je) in antwoord op mijn bovenstaande opmerkingen. Draag ik bij aan het naar de knoppen helpen van het klimaat door hier op mijn kleine wijze iets aan proberen te doen?
Wat is jouw beweegreden in dit topic?
2 Vragen dan eigenlijk:
Heb je geen mening over de hele situatie daar (Israël/Gaza) met alle vragen en overtuigingen die daarbij horen? Sta je er emotioneel gezien zo ver boven dat het je allemaal worst zal wezen wat daar gebeurt en waar de problemen vandaan komen en hoe ze mogelijk op te lossen zijn, zonder dat je daar zelf rechtstreeks invloed op kunt uitoefenen uiteraard?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik vind wat van jouw geploeter. Ik voeg graag wat inzichten van mij toe, zodat het geploeter kan stoppen. Maar ook daar heb ik dus geldingsdrang, net als jij.dikkemick schreef: ↑05 okt 2025 10:511 Vraag nog dan:Leon schreef: ↑05 okt 2025 10:33Zodra je iets “moet” doen om jezelf als “Gutmensch” te bewijzen, gaat het meer om je ego te kunnen strelen in plaats van de wereld te verbeteren. De wereld laat zich (volgens mij) niet verbeteren, en pogingen daar toe werken juist averechts. Meer extremen.dikkemick schreef: ↑05 okt 2025 10:25 Ik begrijp niet helemaal de context van je betoog(je) in antwoord op mijn bovenstaande opmerkingen. Draag ik bij aan het naar de knoppen helpen van het klimaat door hier op mijn kleine wijze iets aan proberen te doen?
Wat is jouw beweegreden in dit topic?
Er zijn duizenden mensen dichterbij het conflict die hun verantwoordelijkheid kunnen nemen, met meer macht ook, als die het niet doen is het blijkbaar niet mogelijk. Waarom het niet mogelijk is, is waarschijnlijk omdat we gedetermineerd zijn.2 Vragen dan eigenlijk:
Heb je geen mening over de hele situatie daar (Israël/Gaza) met alle vragen en overtuigingen die daarbij horen? Sta je er emotioneel gezien zo ver boven dat het je allemaal worst zal wezen wat daar gebeurt en waar de problemen vandaan komen en hoe ze mogelijk op te lossen zijn, zonder dat je daar zelf rechtstreeks invloed op kunt uitoefenen uiteraard?
Misschien…
Misschien.....
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hier heel veel mensen die zich nodeloos opwinden
Rode Lijn-protest tegen Israël-standpunt kabinet, mensenmassa verwacht in Amsterdam https://share.google/0iXEr9ZGQ4R1f3Wgg
Rode Lijn-protest tegen Israël-standpunt kabinet, mensenmassa verwacht in Amsterdam https://share.google/0iXEr9ZGQ4R1f3Wgg
Einstein/Mick
Einstein/Mick