Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 05 okt 2025 22:01
Gerard R. schreef: 05 okt 2025 21:54
ChaimNimsky schreef: 05 okt 2025 21:33 Net als Japan na WOII: de keizer had formeel de juridische macht, maar moest afstand doen van die macht; de bezettende Amerikanen hadden de militaire controle. In Gaza heeft Hamas de officiële macht, maar Israel de militaire controle over meer dan 85% van het gebied.
Ja, rituele formaliteits-dansjes dus.
Dan hebben de Palestijnen in Gaza daar tenminste geen last meer van. Maar er is zoveel last voor hun.. alleen maar last eigenlijk..
Als gezegd, 7 oktober was geen goed idee.
Het was zoals we.in het begin al schreven een stommiteit eerste klas.
Dat praat de rest niet goed voor mij.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 05 okt 2025 17:14
ChaimNimsky schreef: 05 okt 2025 17:02
dikkemick schreef: 05 okt 2025 16:48 Zelfverdediging.

Proef op de som.

Mijn buurman heeft een hond die dag en nacht blaft en zo de directe omgeving terroriseert.
Hier ga ik me tegen verdedigen door alle honden in mijn stad te vermoorden en of te verdrijven.

En nee! Ik gooi hier honden en Palestijnen niet op 1 hoop, hoe graag je dat ook zou willen.
Ik toon de totale waanzin van je opmerking (en overtuiging) aan.
Die analogie faalt op bijna elk relevant punt en simplificeert geweld tot willekeurige vergelding.
EXACT mijn punt. De ABSURDE vergelding waar Netanyahu al heel lang op zat te wachten. 7 Oktober kwam hem heeeeeeeeel goed (te goed!) uit.
Ik heb hier nog een leuk filmpje over. Bovendien heb ik al zelf al eens een getuigenis van een idf-soldaat over exact dit onderwerp geplaatst.

Idf soldier suggests Israel let oktober 7 happen

En ik acht het bijzonder geloofwaardig. De smoesjes van de zionistische terroristen zijn m.i. veel te doorzichtig.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Het meest humane leger ter wereld, dat mensen kidnapt uit internationale wateren en opsluit.

Eén van de getuigenissen van de vrijgelaten gekidnapten.

British journalist exposes israeli mistreatment of Gaza flotilla activists

En dan hebben we het nog niet gehad over die engerd Ben-Gvir die het vrijlaten van de gekidnapten een foutje vindt want ze zouden nog best wat langer mogen genieten van de gevangenissen van de zionistische terroristen. Slim van de engerd die kennelijk niet snapt dat langer vasthouden en martelen meer bewijzen geeft van de walgelijke en weerzinwekkende praktijken van de zionistische terroristen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

O, is de Swedish doom-goblin weer eens naar het Midden Oosten gevaren?
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 04 okt 2025 23:20
dikkemick schreef: 04 okt 2025 17:54 Mus

..
..wanneer een bevolking op grove wijze van hun eigen land werd en wordt gejaagd, vermoord en verkracht en (levend) verbrand, opgesloten in gevangenkampen, ....
Aangezien Israël superieur (kwijl kwijl) oppermachtig (kwijl kwijl) is in militair (trots! Kwijl kwijl) opzicht kunnen die Palestijntjes daar lekker niks aan doen (grote middelvinger)
Haha! Hoe nat is je schortje? Blijf lekker kwijlen, staat je goed op dit vrijdenkersforum! Geen grote middelvinger van mij! Daar ben je gewoon te simpel voor! Sorry! Maar kwijl lekker verder met je zogenaamde verkozen Hamas vrienden! Ps, wat is jouw optie over het Trump plan over de vrede in Gaza? Ben ik wel benieuwd naar!
Het is evident dat Dikkemick met "kwijl kwijl" de houding aangeeft die anderen vertonen. Ook heeft hij helemaal geem Hamas-vrienden. Probeer enigzins rationeel te blijven in de discussie. Dat geldt overigens ook voor Dikkemick. Er moet toch een objectiever beschrijving mogelijk zijn dan "kwijl kwijl". Wie een reachtie op een bericht samenstelt, is medeverantwoordelijk voor de slechte reacties die daarmee worden uitgelokt. En dit was een hele slechte!
Ik wens u alle goeds
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Nog een paar getuigenissen van de gekidnapte personen van de flotilla.

Activisten van Fred global sumut flotilla onthullen Israëlisch misbruik in detentie..

Nu deze mensen, en dat is incluis greta thunberg, weten wat het betekent in de handen te vallen van de kwaadaardige zionistische terroristen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Artsen in Gaza en waarom de druk nog steeds niet immens wordt opgevoerd.
Artsen zouden het maar moeten kunnen verdragen hoe kapotgeschoten peuters in hun armen stikken in hun eigen bloed.

In een stuk zei een verpleegkundige van Artsen zonder Grenzen: 'Ik heb ontelbaar veel kinderen voor me gehad bij wie hun hersenen naar buiten hingen.' En een andere arts vertelde: 'Ik zag dat ze niet meer leefde. Maar haar moeder schreeuwde hart-verscheurend. Ze had er jaren over gedaan om een kind te krijgen. (...) Ik zag het bloed. Een perfect schot in de slaap.'

De humaniteit van idf spat er werkelijk vanaf! Gelukkig voor Thunberg leeft ze nog.

En wederom krijg ik (helaas) gelijk. Ik lees: Trump heeft zaterdag opgeroepen de bombardementen in de Gazastrook te staken, maar dat heeft nog niet geleid tot rust. Tientallen Palestijnen werden dit weekend gedood, en de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio waarschuwde meteen dat de oorlog nog niet voorbij was.
Misschien nog een peuter kunnen scoren, idf?
Laatst gewijzigd door dikkemick op 06 okt 2025 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 06 okt 2025 09:43 Artsen in Gaza en waarom de druk nog steeds niet immens wordt opgevoerd.
Artsen zouden het maar moeten kunnen verdragen hoe kapotgeschoten peuters in hun armen stikken in hun eigen bloed.

In een stuk zei een verpleegkundige van Artsen zonder Grenzen: 'Ik heb ontelbaar veel kinderen voor me gehad bij wie hun hersenen naar buiten hingen.' En een andere arts vertelde: 'Ik zag dat ze niet meer leefde. Maar haar moeder schreeuwde hart-verscheurend. Ze had er jaren over gedaan om een kind te krijgen. (...) Ik zag het bloed. Een perfect schot in de slaap.'

De humaniteit van idf spat er werkelijk vanaf! Gelukkig voor Thunberg leeft ze nog.
Indien ze te veel aan de weg timmert zal ze het wel niet lang meer maken.
De Zionisten kijken niet op een moord meer of minder.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Wil je even lachen?

De absurditeit waarmee de zionistische terroristen een bootje met ongewapende activisten overvallen in de internationale wateren van de middelandse zee.

Een Active warzone, zoals zij dat noemen, waar, voor zover bekend, geen geavanceerde oorlogsbodems van Palestijnen rondvaren die een gevaar zouden kunnen opleverend voor de onderdanen van de terroristische zionistische entiteit en waar de onderdanen van diezelfde entiteit in toeristische plezierbootjes langs de kust van Gaza - in de actieve warzone, je weet maar nooit of er misschien een verdwaalde bom of drone van je eigen criminele bestuur op je kop valt wanneer je zo dicht langs de kust van een actieve warzone vaart - mogen varen om de ravage - aangericht door hun bestuur - te bewonderen.

Hoezo koekoek, die zionistische terroristen?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 05 okt 2025 12:34
Mus schreef: 04 okt 2025 14:17
Ik schrijf nog 1 ding.
Jij schreef 75 jaar aan foute benadering mbt tot een ideologie. Dat er al meer dan 75 jaar sprake zou zijn van een ideologie bij de Palestijnen is een grove fout.
Blijkbaar begrijp je het woord ideologie niet en leg je het daarom zo negatief uit.

Elke legitieme verzetsbeweging heeft een ideologie. Alle Nederlandse verzetsbewegingen tegen de Duitse bezetting bijvoorbeeld.
Ideologie is niets meer dan een gedachtegoed, bijvoorbeeld over hoe de bezetter moet worden bestreden en wat er na de bezetting moet gebeuren.

De post waar jij zo boos op werd, is niets meer dat een bericht (aan ChaimNinsky) dat je de gedachten en dromen van een volk niet kunt wegbombarderen.
Hoe naïef kun je zijn gerard_m. Ben je bekend met de framing van de terroristische zionisten mbt de Palestijnen?

Wanneer je daarmee bekend bent dan kan je ook onmiddellijk begrijpen wat men, het gepeupel dat nooit ook maar iets heeft meegekregen van het Palestijnse lijden onder het terroristische bewind van de zionisten, iets heel anders ziet dan jij in jou hoofd bedoelt.

Er is geen sprake van ideologie wanneer je in je eigen huis wordt geterroriseerd, vermoord en vervolgd wordt door een bezetter met een ideologie van een groot israel. Het is een kwestie van overleven en mogelijk ademruimte voor jezelf behouden in je eigen huis waar je meer dan alleen verstikt wordt door een ziekelijk giftige en vijandige mogendheid die dat van zichzelf niet in de gaten heeft en het zelfs ontkend in alle toonaarden. Weet je hoeveel Palestijnen zijn vervolgd en omgekomen bij de razzia van de Nakba, de Palestijnse kristalnacht? Enig idee?

Weet wat er voor 7 okt 2023 gebeurde wanneer je het waagde een Palestijnse vlag in Nederland te vertonen.

Ben je op de hoogte van het gegeven dat de zionistische terroristen Palestijnen vergelijken met nazies?

Je hebt geen idee hoe en waarom het gevaarlijk is het Palestijnse verzet een ideologie te noemen, geen idee.

En ja ik begrijp heel goed wat het woord ideologie betekent. Het is DE reden dat ik hier woon en niet in Palestina.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 06 okt 2025 10:34
Hoe naïef kun je zijn gerard_m. Ben je bekend met de framing van de terroristische zionisten mbt de Palestijnen?

Wanneer je daarmee bekend bent dan kan je ook onmiddellijk begrijpen wat men, het gepeupel dat nooit ook maar iets heeft meegekregen van het Palestijnse lijden onder het terroristische bewind van de zionisten, iets heel anders ziet dan jij in jou hoofd bedoelt.
Tja, naief? Ik schrijf hier op Freethinker, niet aan " het gepeupel" (ook zo'n denigrerende term trouwens, terwijl het gepeupel toch vrij massaal op de been komt om de Palestijnen te steunen). Ik verwacht op Freethinker eigenlijk dat de mensen wel begrijpen wat dit woord inhoudt.

Er is geen sprake van ideologie wanneer je in je eigen huis wordt geterroriseerd, vermoord en vervolgd wordt door een bezetter met een ideologie van een groot israel. Het is een kwestie van overleven en mogelijk ademruimte voor jezelf behouden in je eigen huis waar je meer dan alleen verstikt wordt door een ziekelijk giftige en vijandige mogendheid die dat van zichzelf niet in de gaten heeft en het zelfs ontkend in alle toonaarden. Weet je hoeveel Palestijnen zijn vervolgd en omgekomen bij de razzia van de Nakba, de Palestijnse kristalnacht? Enig idee?
Ik weet wat er 77 jaar geleden is gebeurd ja, maar dat heeft niets te maken met het feit dat verschillende verzetsgroepen verschillende ideeen kunnen hebben over hoe een vrij Palestina eruit moet zien en hoe tot een vrij Palestijna te komen. En dat heet gedachtegoed, of ideologie.
Weet wat er voor 7 okt 2023 gebeurde wanneer je het waagde een Palestijnse vlag in Nederland te vertonen.
Nee, vertel? En waarom zou dat betekenen dat we net moeten doen alsof Palestijnen geen gedachtegoed hebben?
Ben je op de hoogte van het gegeven dat de zionistische terroristen Palestijnen vergelijken met nazies?
Ja. En dus?
Je hebt geen idee hoe en waarom het gevaarlijk is het Palestijnse verzet een ideologie te noemen, geen idee.
Vermoedelijk doel je erop dat mensen het woord " ideologie" kunnen misbruiken om er een etiket op te plakken, zoals nazis.
Ik vind dat niet perse een reden om het woord dan maar niet te mogen gebruiken.
En zeker niet in de context hoe ik het gebruikte: als argument tegen ChaimNinsky's idee dat de Israelische bommen het Israelische doel gaan bereiken. Ik geloof daar helemaal niets van, juist dankzij het krachtigste wapen dat de Palestijnen hebben: idealen, een ideologie dus.
Zouden de Israeliers dit eindelijk begrijpen, dan zouden zij stoppen met deze oorlog. Niet eens uit medemenselijkheid, maar omdat ze zouden inzien dat het hen niets gaat brengen.

In feite gebruikte ik het woord dus als de kracht van het Palestijnse volk. Verzet dat blijft geloven in idealen, is niet te breken met legers en bommen.

Mijn onderschrift heb ik niet voor niets, vanuit mijn eigen familiegeschiedenis, overigens uit de tijd net voor de nakba. Als je hem omdraait: zolang een volk niet zwicht voor tirannie, blijft een licht schijnen. De enige manier om een volk te onderwerpen, is het gedachtegoed, de idealen, geloof in een eigen toekomst om zeep helpen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

7 oktober

Wat heeft het met Israël gedaan? Ik lees:

Trauma van 7 oktober houdt gemilitariseerd Israël in de greep

Twee jaar na de terreuraanslagen van 7 oktober wordt in Israël het leed van de Palestijnen nog altijd ontkend of gerelativeerd, ziet verslaggever Sacha Kester in Nir Oz, een van de zwaarst getroffen kibboetsen. Omdat vrijwel iedereen in het leger heeft gediend, is de loyaliteit aan de eigen militairen onbegrensd. 'Tijdens elk conflict zie je dat mensen de wreedheden van de eigen partij ontkennen. Maar Israël heeft het tot een kunst verheven.'

Dus ook:
'Ik geloof dat ze klaar zijn voor BLIJVENDE VREDE'. Trump riep Israël op 'onmiddellijk te stoppen met bombarderen'.

De bombardementen gingen echter door en volgens nieuwszender Al Jazeera kwamen in de drie dagen sinds die oproep 130 Palestijnen in Gaza om. Ook maandag ging de oorlog door. Terwijl de onderhandelaars arriveerden in Sharm El-Sheikh, hingen boven Gaza-Stad rookpluimen en klonken er explosies.

Dat Israël inmiddels tot pariastaat is bevorderd blijkt uit het aantal demonstraties wereldwijd:
Nooit eerder werd er in zo veel landen over één onderwerp zo vaak gedemonstreerd: de oorlog in Gaza. Conflictonderzoekers hebben sinds de terreurdaad van Hamas en Israëls reactie daarop wereldwijd 52 duizend protesten geteld.
Sinds 7 oktober 2023 is er wereldwijd elke dag minstens één Gaza-demonstratie geweest. Alleen al afgelopen weekeinde vonden in Amsterdam, Barcelona, Rome, Dublin, Istanbul en vele andere steden protesten plaats.

Het merendeel van de betogingen, duizenden per maand, waren een steunbetuiging aan de Palestijnen in Gaza en een veroordeling van de Israëlische acties

Maar! Wat maakt het allemaal uit?
Israël is immers in militair opzicht absoluut oppermachtig.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 07 okt 2025 06:40 ...
Dus ook:
'Ik geloof dat ze klaar zijn voor BLIJVENDE VREDE'.
...

Is ook weinig overtuigend als dit door iemand geroepen wordt die zelf wraak neemt op iedereen waarvan hij vindt dat die hem in het verleden wat heeft aangedaan.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 07 okt 2025 06:40 Maar! Wat maakt het allemaal uit?
Israël is immers in militair opzicht absoluut oppermachtig.
Het gaat pas wat uitmaken als de regeringen daadwerkelijk de handen aftrekken van het Zio-Nazisme.
Dat ziet er helaas voorlopig niet naar uit.

Maar er is toch nog hoop, uiteindelijk moesten ook wrede bezettingsmacht van de VS in Vietnam het veld ruimen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 07 okt 2025 07:54
dikkemick schreef: 07 okt 2025 06:40 ...
Dus ook:
'Ik geloof dat ze klaar zijn voor BLIJVENDE VREDE'.
...

Is ook weinig overtuigend als dit door iemand geroepen wordt die zelf wraak neemt op iedereen waarvan hij vindt dat die hem in het verleden wat heeft aangedaan.
Is sowieso weinig overtuigend omdat Israël pas vrede wil als ze Gaza EN westelijke Jordaan oever hebben.

Toch hoop ik dat Trump 1 keer gelijk heeft
Gesloten