Filmpjes met een boodschap
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Filmpjes met een boodschap
Zionist
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik kwam vandaag deze video tegen, waarin ordt beweert dat de ideologie (waaronder religie, en politieke opvatting en structuur voor een groot deel wordt bepaald door de familiestructuur.
Zo lijkt het geweld in Islamitische landen met name wordt veroorzaakt door het polygame systeem.
Zo lijkt het geweld in Islamitische landen met name wordt veroorzaakt door het polygame systeem.
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Een mijns inziens belangwekkende video die ik dan ook in één ruk uitgekeken heb (duurde 2 uur)
Alhoewel er - in mijn ogen - al te veel mensen zijn die het ecosysteem belasten, en mensen in gebieden waar oorlog en onderdrukking heerst, wel acutere problemen kennen. Zie ik een wereld waarin te weinig kinderen worden geboren om elke grootvader en grootmoeder er een op schoot te laten hebben, absoluut niet zitten. alhoewel ik zelf geen biologische bijdrage heb verstrekt, ben ik wat blij, elke keer als de jongsten van onze 9) achterkleinkinderen over de vloer komen.
De economische problemen, acht ik nog het minst belangrijk. We moeten echter wel op de kleintjes passen!
Je kunt de ondertiteling in vrijwel elke taal vertalen. Dus als je genoeg vrije tijd hebt. Steek er wat van op!
Alhoewel er - in mijn ogen - al te veel mensen zijn die het ecosysteem belasten, en mensen in gebieden waar oorlog en onderdrukking heerst, wel acutere problemen kennen. Zie ik een wereld waarin te weinig kinderen worden geboren om elke grootvader en grootmoeder er een op schoot te laten hebben, absoluut niet zitten. alhoewel ik zelf geen biologische bijdrage heb verstrekt, ben ik wat blij, elke keer als de jongsten van onze 9) achterkleinkinderen over de vloer komen.
De economische problemen, acht ik nog het minst belangrijk. We moeten echter wel op de kleintjes passen!
Je kunt de ondertiteling in vrijwel elke taal vertalen. Dus als je genoeg vrije tijd hebt. Steek er wat van op!
Ik wens u alle goeds
Deze is op grond van het afwijkende link formaat niet te "embedden".
"Economics explained - The degrowth paradox."
https://www.youtube.com/watch?v=xSo_jDhKItU&t=28s
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Toch wel hoor:Jagang schreef: ↑15 jan 2026 02:51 Deze is op grond van het afwijkende link formaat niet te "embedden".
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
.
GEEN Israël-Palestina maar wel een duidelijke westbank-boodschap met humor! Geen discussie hierna, slechts om te bekijken.
Het is tenslotte een filmpje met een boodschap
Code: Selecteer alles
https://youtu.be/oZHUlszOntY?si=_CGzvdF26GIZfhvA
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 28 feb 2026 02:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link tijdelijk(?) niet werkzaam gemaakt.
Reden: link tijdelijk(?) niet werkzaam gemaakt.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
- Peter van Velzen
- Site Admin
dikkemick schreef: ↑27 feb 2026 21:15 GEEN Israël-Palestina maar wel een duidelijke westbank-boodschap met humor! Geen discussie hierna, slechts om te bekijken.
Code: Selecteer alles
https://youtu.be/oZHUlszOntY?si=_CGzvdF26GIZfhvA
Hoezo geen Israel-Palestina?
In dit onderwerp, mogen overigens geen discussies plaatsvinden.
Dus misschien kan ik het laten staan.
In dit onderwerp, mogen overigens geen discussies plaatsvinden.
Dus misschien kan ik het laten staan.
Ik wens u alle goeds
Peter, ik bedoelde te zeggen: "We gaan er hier geen discussie Israël-Palestina van maken" .
Het filmpje is slechts ter lering ende vermaak. EN: Het is misschien te zien als intro voor een AI uitleg over de situatie daar. M.i was de informatie zo veel mogelijk neutraal, ging alleen niet verder terug dan de jaren 60.
Het filmpje is slechts ter lering ende vermaak. EN: Het is misschien te zien als intro voor een AI uitleg over de situatie daar. M.i was de informatie zo veel mogelijk neutraal, ging alleen niet verder terug dan de jaren 60.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Purim 2026
Voetjes van de vloer,
we will dance again?
Keep on dancing!
Wat is Poerim? Een Joodse feestdag!
Voor wie de geschiedenis van Poerim wil begrijpen:
Shofar - 3 apr 2024 schreef:
Poerim
Ga met ons mee en ontrafel het boeiende verhaal van Poerim, een geliefde Joodse feestdag vol moed, veerkracht en feestvreugde. Van de dapperheid van koningin Esther tot de wijsheid van Mordechai, ontdek hoe het Joodse volk tegenspoed in het oude Perzië overwon.
Leer de tijdloze lessen van geloof en hoop
terwijl we samen door dit inspirerende verhaal reizen.
Deel het met iemand die graag meer wil weten over de Joodse cultuur.
VIDEO duurt 3,5 minuut:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
Dank voor het delen, maar ik sla deze liefdevolle danswaardige vreugdevolle boodschap graag over.
Ah joh, best interessant, die sprookjes zo af en toe. Bijbel is toch ook lachen? Tora, Talmoed ...