Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

Leon schreef: 11 okt 2025 17:05
Gerard R. schreef: 11 okt 2025 16:57
Leon schreef: 11 okt 2025 16:51

Welk land wil wapens verkopen aan de nieuwe wraaklustige generatie Palestijnen?
VS. Brics, waarin China mogelijk ook wat wil, Maar dan zijn er nog zat meer hoor.
Zij willen dat de vroegere kolonisator het Westen (+Israël) een paar tonen lager gaat zingen in een multipolaire wereld.
Tsja dat zijn we nog niet af van de ellende, en is het logisch dat Israel genocide wil
Dat zal je niet helpen. Je hebt met mensen te maken namelijk en er is heel wat haat op de wereld.
En logica gaat naar mijn begrip anders... maar ik kan dat fout hebben uiteraard.

Filmpje nog:

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 11 okt 2025 16:44
dikkemick schreef: 11 okt 2025 16:18
Wat bedoel je met die laatste zin? Op dit huidige moment zijn de joden heel even (onterecht) de pisang, maar ik denk dat Palestijnen heel veel meer reden hebben om te moeten leren gaan met agressie (vanuit Israël)
Misschien zie ik het wel fout hoor, maar ik denk dat het niet onwaarschijnlijk is dat elke Palestijn elke Israëliet nu ziet als doodsvijand met bloedrode stip.
Dat ze wraaklustig zijn begrijpt inmiddels de hele wereld.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

dikkemick schreef: 11 okt 2025 17:14
Gerard R. schreef: 11 okt 2025 16:44
Misschien zie ik het wel fout hoor, maar ik denk dat het niet onwaarschijnlijk is dat elke Palestijn elke Israëliet nu ziet als doodsvijand met bloedrode stip.
Dat ze wraaklustig zijn begrijpt inmiddels de hele wereld.
Ook logisch, net als die genocide-intentie. Doorbreek het maar eens…
Misschien…
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Israëlische gegijzelden zouden naar verluidt binnenkort vrijkomen.
Het LIJKT wel vrede te worden, hoe moeilijk te verhapstukken dat nu dan ook lijkt (zie puinhoop Gaza, zie aantallen doden en gewonden en wat allemaal heeft plaatsgevonden).
(Het is overigens volgens de media en experts in de wereld helemaal niet zo zeker of die vrede werkelijk wel duurzaam onderweg is.)
Ik kan niet nalaten het volgende hier nu neer te zetten:

Ikzelf heb meer malen hier mijn ernstige twijfels publiekelijk geuit, zelfs al rond 7, 8 oktober 2003.
Ik vermoed derhalve, dat de makers van dit document wel heel dicht bij de waarheid zouden kunnen zitten.
Wat er na de aanslag volgde was veel te enorm en het is op de Westbank en in omstreken nóg niet gedaan..
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 12 okt 2025 16:18 ........heel dicht bij de waarheid zouden kunnen zitten.
Wat er na de aanslag volgde was veel te enorm en het is op de Westbank en in omstreken nóg niet gedaan..
Je hoeft geen Midden-Oosten geleerde te zijn om in te zien dat de onderdrukking van Palestijnen straks in alle hevigheid weer doorgaat.
En dan massaal verontwaadigd reageren als er op Israelische doelen een aanslag wordt gepleegd.
Het wordt de hoogste tijd voor een nieuwe betrouwbare menselijke regering daar! Hamas is ruk, maar dat is de huidige regering in Israël ook!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 11 okt 2025 08:55 Ik drink pas een glaasje als de Palestijnen zelfbeschikkingsrecht krijgen.

Dus nooit!

Zolang de grondoorzaken niet worden aangepakt, zal er geen echte vrede of stabiliteit komen. Ik doel uiteraard op de bezetting en kolonisatie van de Westoever (die volgens mensenrechtenorganisaties heeft geleid tot apartheid) en op de gesmoorde roep om Palestijnse zelfbeschikking, verankerd in talloze resoluties van de Verenigde Naties. Bovendien blijft in het plan van Trump ook de Gazastrook bezet.
Israël is faliekant 100 procent tegen zelfbeschikking. Dus: Oorlog, begin maar weer! De schietschijven zitten straks weer verspreid over Gaza.

"Maar ze hebben kansen gekregen " lees ik wel....

Tijdens het Oslo-proces, werd er jarenlang onderhandeld over een 'Palestijnse staat', maar die term was met zoveel mitsen en maren omkleed dat Israël in de tussentijd diezelfde 'staat' met zijn nederzettingenbeleid de nek kon omdraaien. Het leidde tot woede, geweld en de Tweede Palestijnse Intifada.

Ook de terreuraanval van Hamas, twee jaar geleden, was deels een reactie op de verwaarlozing van het Palestijnse vraagstuk. Neem die Abraham akkoorden (2020), waarbij Israël na bemiddeling van de Verenigde Staten vrede sloot met onder meer Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten. Trump draagt die deal nog steeds uit als een voorbeeld van hoe het moet, ook al werden de Palestijnen daarin naar de marge gedirigeerd.

Ik drink voorlopig geen glaasje mee in deze feestvreugde.
Niets aan toe te voegen 👍🏼
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 11 okt 2025 12:06
Mus schreef: 10 okt 2025 18:26Waarom wij geen feest vieren ChaimNimsky?
Wij zitten hier relatief veilig in het westen en zien wat er gebeurd, waar dat voor de Palestijnen in in eerste instantie in Gaza niet te zien is. Ze hebben hebben er er geen ruimte voor in dit moment.
De Palestijnen vieren feest, de Israeli's vieren feest, de pro-Israel menigte viert feest, maar - voorspelbaar - de proPalestijnen tonen zich helemaal niet blij dat de "genocide" eindelijk voorbij is. Ze riepen om vrede... tot die kwam. Sommigen lijken hun haat niet kwijt te willen.
Niets zo heerlijk dan zout in de toch al diepe wonden van zekere mensen te kunnen wrijven, niet waar ChaimNimsky? Zelfs zo heerlijk dat jij als notoire genocide-ontkenner nu het woord ‘genocide’- vanzelfsprekend, ‘genocide’ mbt wat de Palestijnen in Gaza ondergaan en hebben ondergaan als gevolg van de egoïstische, in mijn ogen, volstrekt gewetenloze, zionistische, terroristische mentaliteit - in de mond neemt. Dat je dat doet zegt alles over jou en tgt, in mijn ogen, jou volstrekte gebrek aan geweten mbt deze zaak. Een gebrek aan geweten dat je door heel deze periode heen, bij voortduring, als een stralend licht voor je uit hebt weten te werpen. En ja, we weten dat je uitermate trots bent op die kwaliteit die je in jezelf hebt kunnen en mogen ontdekken.

Natuurlijk zijn de meeste mensen blij dat het afslachten van de Palestijnen voor nu voorbij lijkt te zijn - we hebben er vooralsnog bijzonder weinig vertrouwen in dat dat ook zo zal blijven. We weten verder ook waarom een overgroot deel van de bevolking van zionistische terroristische entiteit blij is, en dat is niet bepaald omdat de genocide voorbij zou zijn, weten ook de meeste mensen. Sterker nog, ik denk dat ze dat stoppen van de genocide - die bij jullie geen genocide mag genoemd worden want die vind niet plaats, er wordt alleen maar “gras gemaaid” perslot - juist wel jammer vinden, dit gezien de populariteit van de toeristische trekpleisters die ravage in Gaza overziet. Daarbij weten we ook allemaal dat het terroriseren, martelen, vermoorden van Palestijnen in Palestina gewoon door zal gaan, er is geen hond die daar ook maar één ogenblik aan zal twijfelen. Die paar Palestijnse gegijzelden die de zionistische terroristen overigens straks zgn gaan vrijlaten, als onderdeel van de de deal, worden achter de schermen, buiten het oog, wanneer geen haan er meer naar kraait, gewoon weer terug opgepakt en terug gebracht naar de altijd zonnige vakantie-oorden speciaal voor Palestijnen. Met andere woorden: wij kijken wat verder dan de huidige feestvreugde.

De Palestijnen in Gaza, die de genocide hebben mogen overleven, gaan straks overigens ook gewoon weer wakker worden, waarna de harde en minstens zo wrede realiteit toch echt weer binnen zal komen en die is niet fraai en zal ook niet fraai worden. En ja, beste ChaimNimsky, dan kan je rustig verder dansen op het lijden van de/een onschuldige bevolking, want we weten, door al je geweldige uitlatingen, allemaal hoe veel vreugde je daar uit haalt.

Met vriendelijke groet,
Mus
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Hee, ik blijk nog steeds te bestaan hier. Niet gedacht.

Voor LANFY, ChaimNimsky, HierEnNu en voor wie het wil zien:
Dit weekend geopend in Khan Younis - Café Nova, genoemd naar het festival op 7 oktober (ontkennen heeft geen zin) https://x.com/JewsFightBack/status/1977384009618301085
Hamas-woordvoeders hebben verklaart niet gaan ontwapenen, beelden van Hamas-moorden op 'verraders' in Gaza zijn er al.

Documenten o.a. bij de New York Times waarin Sinwar & Co. Al in augustus 2022 schetsen hoe een aanval op Israël er uit gaat zien, met expliciet aanvallen op burgerdoelen https://x.com/ronenbergman/status/1977011113502847129
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Het meest humane “leger” ooit in de historie. Het zal nooit iets doen met seksueel geweld naar, in dit geval, vrouwen. Allemaal nette vrouwen en mannen die nooit met haat naar Palestijnen zijn opgevoed…..👍🏼

More than a Human can bare.

Since the violent founding of Israel in 1948, Palestinian women have been subjected to systematic, state-enabled sexual violence — used as a weapon of war, control and erasure.

From naked humiliation at checkpoints to rape in interrogation rooms, these testimonies expose a brutal legacy long buried beneath silence and impunity.

Laatst gewijzigd door Mus op 13 okt 2025 05:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Zie hier het meest humane “leger” ooit in aktie. Een “leger” dat zich nooit, op welke manier dan ook, uitleeft in een soortement van disproportioneel maar vooral ernstig misdadig geweld en zich altijd keurig gedraagt 👍🏼.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dat we nog niet van Hamas(leden) af zijn mag duidelijk zijn.
Ik kan me zo voorstellen dat Hamas-mensen zullen terugkeren op het politieke toneel, zoals ooit zionistische terroristen het tot premier van Israël schopten.

De haat zit diep. Heel diep. Misschien wel te diep.
En nu de eerste gijzelaars zijn vrijgelaten kunnen we gaan aftellen. Hoe lang het duurt voor Israël weer gaat annexeren cq aanvallen en vernietigen.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Feestje ahw. in de Knesset.
Emmers bloed.. aan de handen. Ook en vooral van veel onschuldigen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De verwoesting en de doden en dan de vrede?? :?
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... ts-trekken
https://www.demorgen.be/snelnieuws/voor ... ~be0d64d9/

Echt iets voor gezellige patriotistische kout in de Knesset met de Godfathers erbij.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 13 okt 2025 09:08 Dat we nog niet van Hamas(leden) af zijn mag duidelijk zijn.
Ik kan me zo voorstellen dat Hamas-mensen zullen terugkeren op het politieke toneel, zoals ooit zionistische terroristen het tot premier van Israël schopten.

En nu de eerste gijzelaars zijn vrijgelaten kunnen we gaan aftellen. Hoe lang het duurt voor Israël weer gaat annexeren cq aanvallen en vernietigen.
Ik denk dat de Mossad ze zal ombrengen wat er in het verdrag staat zal worden genegeerd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2025 13:48
dikkemick schreef: 13 okt 2025 09:08 Dat we nog niet van Hamas(leden) af zijn mag duidelijk zijn.

Ik denk dat de Mossad ze zal ombrengen wat er in het verdrag staat zal worden genegeerd.
JAAAAAA! Want de Mossad is supermachtig, geavanceerd en creatief en echt iets om trots op te zijn. Jammer dat zij niet met uitkijkpostjes opereren.
Einstein/Mick
Plaats reactie