Ik weet niet wat er niet duidelijk is aan wat Amerauder bedoeld, kort samengevat "de grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld" , je kan evengoed zeggen "de grenzen van mijn concepten zijn de grenzen van mijn wereld".heeck schreef: ↑07 okt 2025 12:06 Holog,Is dat net zo iets als transhumanisme?“Holog” schreef: Redelijk in lijn met wat ik stelde "co-evolutie", indien correct geïnterpreteerd.
Mijn spontaan direct gevoel is dat het best fit in een 2de order cybernetics systeem. ( waar we waarschijnlijk wel zullen botsen).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Transhumanisme
In beide gevallen graag toegelicht wat je bedoelt met “indien correct geïnterpreteerd” en wat Amerauder volgens jou bedoelt.
Roeland
Bij u is dat anders, net dat ik niet begrijp waarom je eerder plots het had over artificieel gecreëerd leven, ben ik niet echt meer waarom je nu plots afkomt met transhumanissme ?
Omwille van het woord co-evolutie, omwille van het woord cybernetics? ... ik ben niet mee.
Ik bedoel cybernetics in de eigenlijke zin van controle (steering) van complex dynamische systemen.