dikkemick schreef: ↑13 okt 2025 22:14"Nu ben ik na twintig maanden terug in Gaza en alles is weg. Dit is Gaza niet."
7 oktober was geen goed idee.
Waar is de wereld?"
Business doen met Israel natuurlijk.
Is wel een dansje en drankje waard.
Ik dans omdat Israel alle oorlogsdoelen heeft gehaald: Hezbollah is gedecimeerd en over de Litani-rivier teruggedreven, Syrië is gevallen, Israel heeft de gehele Syrische luchtmacht en marine vernietigd, plus een zeer groot deel van de landmacht en Syrië is voor Israel geen gevaar meer. Iran is niet meer verbonden met het verslagen Hezbollah en is nu machteloos, zonder luchtverdediging of noemenswaardige tegenstand, de gijzelaars terug, en Hamas bestaat effectief niet meer.
En ik dans omdat sinds de oorlog de handelsrelaties tussen Israel en de landen van de Abraham-akkoorden - vooral de Verenigde Arabische Emiraten, Jordanië, Egypte, Bahrein en Marokko - enorm versterkt zijn en nu nog veeeeel meer in zicht is: Saoedi-Arabië, Oman, Mauritanië en zeer mogelijk Indonesië, dat ook 20.000 man naar Gaza wil sturen om te zorgen dat er nooit meer iets als Hamas opstaat in Gaza.
Fase 2 zal naar alle waarschijnlijkheid al mislukken.
Dat klopt. Dat is niet Israels probleem, maar van Amerika en de twintig andere landen op de top over Gaza. Israel heeft nu alle oorlogsdoelen gehaald.