Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 12 okt 2025 23:05 Hee, ik blijk nog steeds te bestaan hier. Niet gedacht.
Kom, kom, een terechte waarschuwing is nog geen ban hoor! :wink:
B.S. schreef:Voor LANFY, ChaimNimsky, HierEnNu en voor wie het wil zien:
Dit weekend geopend in Khan Younis - Café Nova, genoemd naar het festival op 7 oktober (ontkennen heeft geen zin) https://x.com/JewsFightBack/status/1977384009618301085
Hamas-woordvoeders hebben verklaart niet gaan ontwapenen, beelden van Hamas-moorden op 'verraders' in Gaza zijn er al.

Documenten o.a. bij de New York Times waarin Sinwar & Co. Al in augustus 2022 schetsen hoe een aanval op Israël er uit gaat zien, met expliciet aanvallen op burgerdoelen https://x.com/ronenbergman/status/1977011113502847129
Goede info, thanks for sharing.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gelukkig zien de door Hamas vrijgelaten gegijzelden er vrij goed uit. :idea: Tenminste die ik op schermen zie.
De berichten daarover zijn nog wel eens zeer ellendig geweest.
** Gedenk frekwent het doel op 't schip naar nergens en heb geduld en compassie... **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Heerlijk! Kon een dansje niet onderdrukken. Alle oorlogsdoelen gehaald: Hezbollah is gedecimeerd en over de Litani-rivier teruggedreven, Syrië is gevallen, Israel heeft de gehele Syrische luchtmacht en marine vernietigd, plus een zeer groot deel van de landmacht en Syrië is voor Israel geen gevaar meer. Iran is niet meer verbonden met het verslagen Hezbollah en is nu machteloos, zonder luchtverdediging of noemenswaardige tegenstand, de gijzelaars terug, en Hamas bestaat effectief niet meer.

Nu All Eyes On The Abraham Accords met Saoedi-Arabië, Oman, Mauritanië en zeer mogelijk Indonesië! Sinds de oorlog zijn de handelsrelaties tussen Israel en de landen van de Abraham-akkoorden - vooral de Verenigde Arabische Emiraten, Jordanië, Egypte, Bahrein en Marokko - enorm versterkt in 2024 en 2025. Egypte in 2025 met dertien procent en met Jordanië zelfs met achtenveertig procent. In de eerste helft van 2025 is de waarde van de handel van Israel met Egypte met ongeveer 13% gestegen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, en de handel met Jordanië zelfs met 48% gegroeid. En nu is nog veeeeel meer in zicht!
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 13 okt 2025 15:23 Heerlijk! Kon een dansje niet onderdrukken. Alle oorlogsdoelen gehaald: Hezbollah is gedecimeerd en over de Litani-rivier teruggedreven, Syrië is gevallen, Israel heeft de gehele Syrische luchtmacht en marine vernietigd, plus een zeer groot deel van de landmacht en Syrië is voor Israel geen gevaar meer. Iran is niet meer verbonden met het verslagen Hezbollah en is nu machteloos, zonder luchtverdediging of noemenswaardige tegenstand, de gijzelaars terug, en Hamas bestaat effectief niet meer.

Nu All Eyes On The Abraham Accords met Saoedi-Arabië, Oman, Mauritanië en zeer mogelijk Indonesië! Sinds de oorlog zijn de handelsrelaties tussen Israel en de landen van de Abraham-akkoorden - vooral de Verenigde Arabische Emiraten, Jordanië, Egypte, Bahrein en Marokko - enorm versterkt in 2024 en 2025. Egypte in 2025 met dertien procent en met Jordanië zelfs met achtenveertig procent. In de eerste helft van 2025 is de waarde van de handel van Israel met Egypte met ongeveer 13% gestegen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, en de handel met Jordanië zelfs met 48% gegroeid. En nu is nog veeeeel meer in zicht!
Het had wat minder bloedig en destructief gekund, nietwaar?
Als alle landen ter wereld dit gaan doen dan kan het nog wat worden...
Nou die Russen nog normaal svp. 'Zulks' zou mondiaal al heel veel vrede zijn. :shock:

Ik denk niet dat er verandering zal komen in de status van de Palestijnen en alles over de grens. Horig aan.. Dus of dit nu alleen maar 'klaar, dus vrede' wordt betwijfel ik.
** Gedenk frekwent het doel op 't schip naar nergens en heb geduld en compassie... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Decimeren, verslaan en vernietigen....

Ieder zijn of haar vreugde en hobby.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

De stroom hulpgoederen is nog niet op gang. De genocide is dus niet voorbij.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 13 okt 2025 16:05 Decimeren, verslaan en vernietigen....

Ieder zijn of haar vreugde en hobby.
En dat betekent, dat we nu leven in een wereld met alle rechten voor de sterkste, wat ook al bleek als we het hebben over politiek.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 13 okt 2025 14:16 Gelukkig zien de door Hamas vrijgelaten gegijzelden er vrij goed uit. :idea: Tenminste die ik op schermen zie.
De berichten daarover zijn nog wel eens zeer ellendig geweest.
De Palestijnen die door Israël zijn vrijgelaten zien er meestal vrij slecht uit, valt mij op. De verhalen over hún gevangenschap zijn niet bepaald prettig. Zij gaan naar Gaza waar ze meestal geen huis meer zullen hebben omdat daar zo ongeveer geen huizen meer rechtop staan.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Glaasje op humane behandeling

Palestijnen vrij na maandenlange detentie zonder proces: 'Gemarteld en vernederd' https://share.google/6YdrMAtkI8Zl9duse

de 17-jarige Omar Saber Omar Abu Muslim. Hij zat ruim 100 dagen vast nadat hij in juli in Rafah in de buurt van een GHF-distributiepunt was opgepakt. Bij terugkeer vandaag waren zijn tanden gebroken, mogelijk door mishandeling.

De meeste arrestanten zaten in zogenoemde administratieve detentie, waarbij ze zonder aanklacht voor onbepaalde tijd worden vastgehouden. Onder hen fotograaf Shadi Abu Sido, die werd gearresteerd tijdens een inval van het Al Shifa-ziekenhuis in Gaza-Stad, in maart 2024.

"Ze mishandelden ons, ze beledigden ons. Ze zeiden dat ze onze kinderen hadden vermoord en dat Gaza was vernietigd", zegt hij bij zijn vrijlating tegen een lokale journalist. "Nu ben ik na twintig maanden terug in Gaza en alles is weg. Dit is Gaza niet. Waar is de wereld?"

Is wel een dansje en drankje waard.
En! Dit is nog lang niet afgelopen. Fase 2 zal naar alle waarschijnlijkheid al mislukken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Dikkemick schreef:
Glaasje op humane behandeling
Humane behandeling door wie? Humane behandeling van Hamas voor de Gazanen? Wat bedoel je?

Van mij ook een glaasje voor jou hoe Hamas de Gazanen gaat behandelen na het “vredesakkoord”!

Zie hier:
Ik schaar jou in het rijtje van de activisten die pas klaar zijn als de staat Israël niet meer bestaat gezien je getuigenissen hier! Maar corrigeer me als ik het verkeerd heb!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef:
En! Dit is nog lang niet afgelopen. Fase 2 zal naar alle waarschijnlijkheid al mislukken.
Heb je nou echt nog steeds het verschil NIET door hoe HAMAS de Gazanen behandelt en hoe de IDF Gazanen behandelt? Maar verspreidt het Islamitische erfgoed maar! Tuurlijk joh, binnenkort kniel jij ook lekker op je islamitische kleedje! Alleen jammer dat je kleedje niet opstijgt! Daar heb je weer meer moderne mensen en bedrijven voor nodig! En die hebben we niet in de Islamitische wereld en landen. Ik stel je de vraag nog een keer: kun je mij één, gewoon één islamitisch land in de wereld noemen wat een democratie is, of zich als een democratie gedraagt?

Ps, 07-10-2023 was echt een goed idee hè? Kun jij me in je eigen woorden uitleggen wat het opgeleverd heeft?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 13 okt 2025 22:14"Nu ben ik na twintig maanden terug in Gaza en alles is weg. Dit is Gaza niet."
7 oktober was geen goed idee.
Waar is de wereld?"
Business doen met Israel natuurlijk.
Ik dans omdat Israel alle oorlogsdoelen heeft gehaald: Hezbollah is gedecimeerd en over de Litani-rivier teruggedreven, Syrië is gevallen, Israel heeft de gehele Syrische luchtmacht en marine vernietigd, plus een zeer groot deel van de landmacht en Syrië is voor Israel geen gevaar meer. Iran is niet meer verbonden met het verslagen Hezbollah en is nu machteloos, zonder luchtverdediging of noemenswaardige tegenstand, de gijzelaars terug, en Hamas bestaat effectief niet meer.

En ik dans omdat sinds de oorlog de handelsrelaties tussen Israel en de landen van de Abraham-akkoorden - vooral de Verenigde Arabische Emiraten, Jordanië, Egypte, Bahrein en Marokko - enorm versterkt zijn en nu nog veeeeel meer in zicht is: Saoedi-Arabië, Oman, Mauritanië en zeer mogelijk Indonesië, dat ook 20.000 man naar Gaza wil sturen om te zorgen dat er nooit meer iets als Hamas opstaat in Gaza.
Fase 2 zal naar alle waarschijnlijkheid al mislukken.
Dat klopt. Dat is niet Israels probleem, maar van Amerika en de twintig andere landen op de top over Gaza. Israel heeft nu alle oorlogsdoelen gehaald.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 14 okt 2025 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nou gaat Hamas hergroeperen, potentiële rivalen worden al geëlimineerd, hoe ver zou het beoogde internationale toezicht op Gaza echt gaan om Hamas te ontwapenen, de meeste lichamen van dode gijgezelden worden vooralsnog niet teruggeven (kunnen niet gezien onder meer staat van ontbinding). Hamas gaat het waarschijnlijk nu vanaf de West-Oever proberen.
Het verhaal gaat verder...

En in Syrië tekent zich het verwachte conflict tussen de HTS en de SDF zich af.
In het 'Grotere Midden-Oosten' hebben we nu ook mot met gevechten tussen Pakistan en de Taliban in Afghanistan, die zowaar Chinese en Russische steun hebben weten te krijgen, en ook van India (Moskou heeft de Taliban onder meer erkent als legitieme regering in Afghanistan.)
ChaimNimsky
Superposter

B.S. schreef: 13 okt 2025 23:51Hamas gaat het waarschijnlijk nu vanaf de West-Oever proberen.
Ze hebben de steun van de gehele Arabische wereld verloren. Iedereen staat nu achter het huidige plan. Ze spelen Israel in de kaart en vragen er zelf om?
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ik zou er echt niet vanuit gaan dat ze het er vanaf nu niet meer zullen proberen. Niet op de schaal als vanuit Gaza misschien.
Het is nu vooral afwachten of de ontwapening in Gaza echt gaat lukken.
Plaats reactie