Nee, het zijn de Gazanen die nu een zeer realistische kans op vrede en voorspoed hebben. En het is evenmin alleen Hamas, maar ook de andere terroristische bewegingen in Gaza zoals de Islamitische Jihad, Lewa'a al-Tawhied, Tawhied wal Jihad, etc., en alle clans die uiteindelijk de wapens moeten gaan inleveren en geen terroristische aanvallen op Israel gaan uitvoeren. Dat geldt uiteraard niet alleen voor Hamas.Gerard R. schreef: ↑14 okt 2025 11:49Je vergist je, zoals dat zoveel is gebeurd. Er is groot verschil tussen 'Gazanen' en Hamas.ChaimNimsky schreef: ↑14 okt 2025 10:17 De Gazanen hebben nu een zeer realistische kans op vrede en voorspoed indien ze het plan volgen en onder leiding van een team geleid door Tony Blair en onder toezicht van Trump iets van Gaza gaan maken.
Er zijn slechts 2 zaken waarmee ze het nog kunnen verpesten: zich weigeren te ontwapenen, hoewel ze met het plan akkoord zijn gegaan. En vanuit de Westbank terroristische aanvallen op Israel gaan uitvoeren.
En het terrorisme betreffende de Westbank komt van Israël, dat daar een beetje vrijblijvend zijn gang gaat.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Zionist
Ja, kans op vrede en voorspoed, maar vraagt u niet langs welke weg..................ChaimNimsky schreef: ↑14 okt 2025 17:59Nee, het zijn de Gazanen die nu een zeer realistische kans op vrede en voorspoed hebben. En het is evenmin alleen Hamas, maar ook de andere terroristische bewegingen in Gaza zoals de Islamitische Jihad, Lewa'a al-Tawhied, Tawhied wal Jihad, etc., en alle clans die uiteindelijk de wapens moeten gaan inleveren en geen terroristische aanvallen op Israel gaan uitvoeren. Dat geldt uiteraard niet alleen voor Hamas.Gerard R. schreef: ↑14 okt 2025 11:49Je vergist je, zoals dat zoveel is gebeurd. Er is groot verschil tussen 'Gazanen' en Hamas.ChaimNimsky schreef: ↑14 okt 2025 10:17 De Gazanen hebben nu een zeer realistische kans op vrede en voorspoed indien ze het plan volgen en onder leiding van een team geleid door Tony Blair en onder toezicht van Trump iets van Gaza gaan maken.
Er zijn slechts 2 zaken waarmee ze het nog kunnen verpesten: zich weigeren te ontwapenen, hoewel ze met het plan akkoord zijn gegaan. En vanuit de Westbank terroristische aanvallen op Israel gaan uitvoeren.
En het terrorisme betreffende de Westbank komt van Israël, dat daar een beetje vrijblijvend zijn gang gaat.
En Hamas is nog steeds niet fysiek 'verpletterd' of wat wil je het noemen
En men weet 't. Vandaar al die rhetoriek, die demagogie en die kwallerige toespraakjes en vrijwel liefdesverklaringen, die wat mij betreft volkomen abject zijn.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 14 okt 2025 18:45, 2 keer totaal gewijzigd.
** ¥ **
Israel released ten Palestinian teenagers detained near aid zone after one month.
De zionistische terroristen voeden niet alleen hun eigen kinderen in haat op, wat al erg genoeg is.
Zo voeden ze vervolgens, meer dan waarschijnlijk, zonder een moment van wroeging, ook generaties Palestijnen in haat op.
Een win win situatie voor het pure kwaad dat zichzelf - dansend op de lijken die het achter zich laat - in stand houdt.
Oh, wie danste er ook weer? Ik zeg niks, helemaal niks.
De zionistische terroristen voeden niet alleen hun eigen kinderen in haat op, wat al erg genoeg is.
Zo voeden ze vervolgens, meer dan waarschijnlijk, zonder een moment van wroeging, ook generaties Palestijnen in haat op.
Een win win situatie voor het pure kwaad dat zichzelf - dansend op de lijken die het achter zich laat - in stand houdt.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Dansen op Sderot Cinema met een glaasje wijn erbij want O, wat is Israël in militair opzicht toch übermachtig.
Westbank, here we come
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Noodhulp als drukmiddel = genocide
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Israël wil slechts 300 vrachtwagens hulpgoederen per dag doorlaten ipv 600.
Dit na nu blijkt, dat Hamas nog 4 doden in bezit heeft. Ze willen die overhandigen.
Maar Israël zegt nu dat Hamas de regels van de wapenstilstand heeft geschonden.
Live gemeld door Aljazeera. De VN zit ermee, het zijn ontzettend veel hulpgoederen die ze in voorraad hebben.
** ¥ **
Ik zeg: Bombarderen weer!
En dat Hamas ook uit klootzakken bestaat wisten we al en waren we t over eens.
In de Gazastrook is onrust onder de bevolking ontstaan nadat Hamas acht personen had geëxecuteerd, melden internationale media. Zij werden ervan beschuldigd te hebben samengewerkt met het Israëlische leger.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik heb het sterke vermoeden, dat Netanyahu cc. in werkelijkheid niet blij zijn met het feit dat Trump de lakens nu lijkt uit te delen en dat er regels zijn bij een staakt het vuren in Gaza. Ondanks alle rhetorische geslijm dat we gisteren zagen; zó opmerkelijk erg dat je zoiets nog nooit hebt gezien.dikkemick schreef: ↑14 okt 2025 20:18Ik zeg: Bombarderen weer!
En dat Hamas ook uit klootzakken bestaat wisten we al en waren we t over eens.
In de Gazastrook is onrust onder de bevolking ontstaan nadat Hamas acht personen had geëxecuteerd, melden internationale media. Zij werden ervan beschuldigd te hebben samengewerkt met het Israëlische leger.
** ¥ **
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Heb je serieus gekeken waar je bron vandaan komt?Mus schreef: ↑14 okt 2025 18:44 Israel released ten Palestinian teenagers detained near aid zone after one month.
Neutraal?
Ik dans weer! As donderdag op een bruiloft in Rishon Le Zion! De dochter van mijn beste vriend gaat trouwen, en ja, het leven gaat gewoon door hè!
Ps, maar laat Hamas hun mede Gazanen zonder proces maar standrechtelijk executeren! Ben je Gazaan, zeg je iets verkeerd, wordt je fucking vermoord! Dat maakt een Arabier of moslim in Israël nooit mee! Raar toch? Je kunt in dit geval nog beter het IDF tegen je hebben dan Hamas! Stammenoorlogen, daar komt nooit een eind aan!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
-
ChaimNimsky
- Superposter
Langs een vergelijkbare weg als telkens daarvoor. Ditmaal zijn ze echter akkoord gegaan en dat is een verschil met vorige keren.
Hamas is gedecimeerd en verslagen en omdat ze zelfs akkoord zijn gegaan met hun eigen overgave en opheffing, is algehele vernietiging natuurlijk niet nodig. Mochten ze echter alsnog weigeren het plan te volgen waarmee ze akkoord zijn gegaan, zal de oorlog verdergaan totdat ze zijn vernietigd of totdat ze wel akkoord gaan.En Hamas is nog steeds niet fysiek 'verpletterd' of wat wil je het noemen![]()
Zionist
Ongetwijfeld gaat deze post weer verkeerd vallen bij veel mensen, want ik lees nog altijd niets dan cynisme, boosheid en haat.
Maar eigenlijk ben ik gewoon wel blij dat bombardermenten zijn gestopt, gijzelaars en gevangenen zijn vrijgekomen en hulpverlening op gang kan komen. Gewoon, vanuit humanitair oogpunt. Wie had dat een paar weken geleden verwacht?
Natuurlijk is dit niet de eindoplossing, maar dat kan ook geen mens verwachten van een eindeloos slepend conflict vol haat in 2 weken tijd.
Kunnen we niet eens gewoon een moment stilstaan bij eindelijk een stap vooruit? Voor het eerst in 24 maanden zwijgen de wapens.
Vrede begint met een 1e stap en die is na 2 jaar eindelijk gezet.
Maar eigenlijk ben ik gewoon wel blij dat bombardermenten zijn gestopt, gijzelaars en gevangenen zijn vrijgekomen en hulpverlening op gang kan komen. Gewoon, vanuit humanitair oogpunt. Wie had dat een paar weken geleden verwacht?
Natuurlijk is dit niet de eindoplossing, maar dat kan ook geen mens verwachten van een eindeloos slepend conflict vol haat in 2 weken tijd.
Kunnen we niet eens gewoon een moment stilstaan bij eindelijk een stap vooruit? Voor het eerst in 24 maanden zwijgen de wapens.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ik ben het zeer met je eens. We gaan erop wachten... Maar we houden de oogjes open. Ik wel in ieder geval.gerard_m schreef: ↑14 okt 2025 22:14 Ongetwijfeld gaat deze post weer verkeerd vallen bij veel mensen, want ik lees nog altijd niets dan cynisme, boosheid en haat.
** ¥ **
Niet veel behoefte in het anti-kamp hier om post na post te keer te gaan hoe Hamas (dat schijnt toch te moeten ontwapenen???!??
) afrekent met mede-Gazanen/Moslims/Palestijns-Arabieren waarvan veel met roots in Egypte hè...?
Goede reis en veilig terug overigens LANFY.
- Bevlogen
Misschien heb je het nieuws niet helemaal gevolgd:gerard_m schreef: ↑14 okt 2025 22:14 Ongetwijfeld gaat deze post weer verkeerd vallen bij veel mensen, want ik lees nog altijd niets dan cynisme, boosheid en haat.
De wapens zwijgen helemaal niet! Gaza wordt opnieuw gedegradeerd naar de postzegel waar ze ooit in 2006 voor gekozen hebben!
Met daarin:
Het Hamas-geweld was de afgelopen dagen zo intensief dat een clan, die zich tegen de beweging had gekeerd, weer trouw aan de fundamentalisten heeft gezworen. Ook de machtige Duhmash-clan in Gaza-Stad lijkt eieren voor haar geld te kiezen, nadat Hamas haar gebied met veel geweld was binnenvallen. Daarbij vielen afgelopen weekeinde veertig tot vijftig doden.
We will dance again!
- Bevlogen
Dank je wel B.S.! Gaat zeker lukken! Maar wat ik bedoelde dat iedereen het hier zo opnam voor de Gazanen, en nú Israël daar bijna weg is en Hamas zich weer gaat roeren met executies je niemand meer hoort! Ik blijf bij mijn standpunt wat hier weer bewezen wordt! Niemand is pro Gaza of Pro Palestina! Het is gewoon allemaal anti Israël! De feiten bewijzen dat ik gelijk heb! Waar gaan de Pro Palestina studenten nu tegen demonstreren? Tegen Hamas omdat ze Gazanen vermoorden? Tuurlijk niet, het enige wat ze in de weg staat is de souvereine staat Israël!B.S. schreef: ↑14 okt 2025 22:20 Niet veel behoefte in het anti-kamp hier om post na post te keer te gaan hoe Hamas (dat schijnt toch te moeten ontwapenen???!??![]()
) afrekent met mede-Gazanen/Moslims/Palestijns-Arabieren waarvan veel met roots in Egypte hè...?
We will dance again!