Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 31 okt 2025 11:19
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2025 11:05Israel is weer eens de duidelijke winnaar =D>
...
Let's dance!
o/ \o/
<| |
/ \ / \ 'Am Jisra'el chaj, 'am Jisra'el chaj ♩ ♫ ♬ ♩ ♫
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2025 11:05Israel is weer eens de duidelijke winnaar =D>
Ik lees het!
viewtopic.php?p=670487#p670487

Let's dance! Ook op westelijke Jordaan oever komt Israël als winnaar uit de bus
Daar dans ik niet op. :(

Ik dans om het feit dat Hamas eieren voor z'n geld heeft gekozen en akkoord is gegaan met het plan de gijzelaars vrij te laten, de overige lichamen over te dragen, de wapens in te leveren, zich over te geven en dat Israel heeft gewonnen.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 31 okt 2025 11:25
Ik lees het!

Het is een bewijs dat zware misdaden vaak lonend zijn.
Het is het bewijs dat sommige mensen vrijblijvend de afschuwelijkste dingen kunnen zeggen of schrijven.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 okt 2025 18:54 Het is het bewijs dat sommige mensen vrijblijvend de afschuwelijkste dingen kunnen zeggen of schrijven.
Zoals vrijblijvend suggereren dat men hier zou dansen om oorlogsmisdaden :x
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2025 19:06
Gerard R. schreef: 31 okt 2025 18:54 Het is het bewijs dat sommige mensen vrijblijvend de afschuwelijkste dingen kunnen zeggen of schrijven.
Dansen om ALLE successen van het grote heilige Israël. ALLE
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 31 okt 2025 19:31
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2025 19:06
Dansen om ALLE successen van het grote heilige Israël. ALLE
Met onderliggend ontzaglijke hoeveelheden leed. Woorden schieten tekort schrijf ik dan maar.
Komen ze weer met andere landen "waar het nog veel erger is"..
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 31 okt 2025 18:54
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 31 okt 2025 11:25

Ik lees het!

Het is een bewijs dat zware misdaden vaak lonend zijn.
Het is het bewijs dat sommige mensen vrijblijvend de afschuwelijkste dingen kunnen zeggen of schrijven.
En nog eens onbeschaamd trots op dit soort misdaden zijn.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
holog
Diehard

Bericht door holog »

ChaimNimsky schreef: 30 okt 2025 23:04 Tot nu toe is er nog geen enkel volk ter wereld in de geschiedenis van de mensheid in geslaagd om, zodra het geboortecijfer structureel onder het vervangingsniveau daalde, te herstellen. En de geschiedenis leert dat deze volken - stammen in Europa, eilandbevolkingen en inheemse volkeren die onder dat niveau raakten - een droevig einde kenden.
"doorfokken" , spot-on de poortwachters van de DeathCult (dood aan het koloniale westen) is een weerspiegeling van de meest uitgesproken anti-mensenselijke positie.
Doomers/Degrowth/Decels = DeathCults in zijn meest uitgesproken vorm.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

holog schreef: 01 nov 2025 09:36
ChaimNimsky schreef: 30 okt 2025 23:04 Tot nu toe is er nog geen enkel volk ter wereld in de geschiedenis van de mensheid in geslaagd om, zodra het geboortecijfer structureel onder het vervangingsniveau daalde, te herstellen. En de geschiedenis leert dat deze volken - stammen in Europa, eilandbevolkingen en inheemse volkeren die onder dat niveau raakten - een droevig einde kenden.
"doorfokken" , spot-on de poortwachters van de DeathCult (dood aan het koloniale westen) is een weerspiegeling van de meest uitgesproken anti-mensenselijke positie.
Wie kaatst moet de bal verwachten. Dat is niet leuk, maar wel natuurlijk.
De bijbel, die we hier liever niet citeren op Freethinker.nl :| meldt dat "de eersten de laatsten zullen zijn¨.
Ik zie dat mijn leven lang al. :)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://sana.sy/en/international/2275337/
The United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA) said that this year’s olive harvest season in the West Bank has witnessed the highest level of attacks by Israeli settlers against Palestinian farmers in the past five years.

The UN office said in a recent report published on its website that settlers carried out 126 attacks affecting 70 towns in the West Bank, and damaging more than 4,000 olive trees.

“Two weeks into the start of the 2025 harvest, we have already seen severe attacks by armed settlers against Palestinian men, women, children, and foreign solidarity activists,” the report said. (.. meer)
"Verdrijven moet", "Verdrijven doet je goed" .... :(

Oh ja.. VN, "foute organisatie" zeggen ze..
holog
Diehard

Bericht door holog »

Gerard R. schreef: 01 nov 2025 11:07
De bijbel, die we hier liever niet citeren op Freethinker.nl :| meldt dat "de eersten de laatsten zullen zijn¨.
dus je bevestigt eigenlijk wat ik vermoedde: dat de steun hier op het forum voor de DeathCult (Hamas) en de zware en eenzijdige reacties richting Israël niet zomaar uit “solidariteit met de onderdrukten” komen, maar uit iets diepers, nl. een soort antikoloniaal zelfexorcisme. Israël fungeert als het perfecte zondebok-symbool van “het koloniale Westen”, waarop men veilig al zijn westerse zelfhaat kan projecteren. de paradox is natuurlijk dat die haat dan netjes verpakt wordt als morele superioriteit.

dus als we maar lang genoeg kritisch doen op het kapitalistische westen en we dit forum transformeren tot spirituele zuiveringsmachines? alle westerse schuld en frustratie dumpen we met een gerust (maar arrogant) geweten op Israël?

dit lijkt wel een groeps sessie westerse zelfhaat anoniems “hallo, ik ben Gerard en vandaag projecteer ik mijn culturele trauma op Israël". misschien moeten we het forum hernoemen tot Freethinker Exorcist, het rituele zelfreinigings forum. wees gerust: als we genoeg zelfkritiek tonen, zijn we straks zo de laatsten… volgens je bijbel.
Laatst gewijzigd door holog op 01 nov 2025 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

zondebok-symbool!

Zo zout heb ik m nog niet gegeten. Wordt dit de nieuwe antisemitisme kaart?
Israël koloniseert, verwoest en pleegt genocide op een bevolking. Israël pleegt de zonde!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

holog schreef: 01 nov 2025 12:33
Gerard R. schreef: 01 nov 2025 11:07
dus je bevestigt eigenlijk wat ik vermoedde: dat de steun hier op het forum voor de DeathCult (Hamas) en de zware en eenzijdige reacties richting Israël niet zomaar uit “solidariteit met de onderdrukten” komen, maar uit iets diepers, nl. een soort antikoloniaal zelfexorcisme. Israël fungeert als het perfecte zondebok-symbool van “het koloniale Westen”, waarop men veilig al zijn westerse zelfhaat kan projecteren. de paradox is natuurlijk dat die haat dan netjes verpakt wordt als morele superioriteit.
Trap iemand tegen zijn schenen en je kan wat terug verwachten. VS-Vietnam, Russen-Ukriane, RSF in Sudan, WOx etc. etc. het zal nooit wat worden in dit opzicht met mensen! Want zeker ook nog: tweerichtingverkeer...
En dat verpest het hier goed op aarde, waar het tóch niet allemaal even gemakkelijk is voor iedereen...

Dat begint vaak met 'verdrijving' van inheemse bewoners bv. door als koloniaal éen of ander volk maar ergens te droppen. Of met extremisme van allerlei soort en maat.
Doe derhalve ook alles tegen extremisme, zeker dat extremisme dat is gericht op 'verdrijving' van het volk dat ergens leeft.
Maar dat mag dan natuurlijk weer niet van de vechtjas.
Dat heeft wat mij betreft niets te maken met 'deathcult steunen', het zou gewoon allemaal slimmer en humaner kunnen en propageer dat. Helaas is de VN gecastreerd door dezelfde vechtjassen en het Internationaal Recht ook. Dus moet maar afgewacht worden hoe de pet van de macht staat.

Verder IS er gewoon veel haat, overal in de wereld vanwege oud- en neo-kolonialisme, niet zozeer alleen bij mij, maar bij miljarden mensen.
holog
Diehard

Bericht door holog »

Gerard R. schreef: 01 nov 2025 13:28 Verder IS er gewoon veel haat, overal in de wereld vanwege oud- en neo-kolonialisme, niet zozeer bij mij, maar bij miljarden mensen.
"Dood aan het koloniale kapitalistische Westen!"
Wij eisen onze eigen ondergang. zelfhaat is het nieuwe deugdzaam, Israël als spiegel.

#FreePalestina
#PostmodernHealing
Laatst gewijzigd door holog op 01 nov 2025 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

holog schreef: 01 nov 2025 13:34
Gerard R. schreef: 01 nov 2025 13:28 Verder IS er gewoon veel haat, overal in de wereld vanwege oud- en neo-kolonialisme, niet zozeer bij mij, maar bij miljarden mensen.
"Dood aan het koloniale kapitalistische Westen!" #FreePalestina.
Tsja.. dan moet je niet gek opkijken als dat ergens de kop opsteekt, zoals in grote delen van de wereld.
Plaats reactie