Ik wil nog een grote fout in de koran toevoegen: de opstanding uit de dode en het laatste oordeel. Volstrekt ridicuul om daarin te geloven. En strijdig met de wetenschap.Theoloog schreef: ↑24 okt 2007 00:27 Omdat posts in het evangelisatiehoekje zo vluchtig zijn als ethanol onder de neus van een alcoholist, maak ik hier een apart topic aan, gewijd aan de fouten in de Koran.
De claim van moslims is dat de Koran geen fouten en tegenstrijdigheden zou bevatten. Let's put that claim to the test.
Persoonsverwarring
De Koran verwart Maria de moeder van Jezus (Soera 19:16-40) met Mirjam de zus van Mozes en Aäron.
Soera 19:28 zegt over Maria, de moeder van Jezus:
‘O sister of Aaron!’Thy father was not a man of evil, nor thy mother a woman unchaste!’
Incorrect begrip van christelijk leerstuk
Volgens de Koran denkt Allah dat het leerstuk van de 'Drie-eenheid' inhoudt dat God, Maria en Jezus drie goden zijn. In werkelijkheid menen christenen dat de éne God drie personele aspecten heeft: Vader, Zoon (Jezus) en Heilige Geest. God zit er in de Koran dus twee keer naast.
Soera 5:116 - "And when Allah saith: O Jesus, son of Mary! Didst thou say unto mankind: Take me and my mother for two gods beside Allah? he saith: Be glorified! It was not mine to utter that to which I had no right. If I used to say it, then Thou knewest it. Thou knowest what is in my mind, and I know not what is in Thy Mind.”
Biologisch onjuist
Soera 86:5-7 zegt:
“Now let man but think from what he is created!
He is created from a drop emitted –
Proceeding from between te backbone and the ribs.”
Volgens dit vers wordt het mannelijk zaad dus niet aangemaakt in de teelballen, maar in het ruggemerg.
Tegenstrijdigheden
De Skeptic's Annotated Qur'an heeft een aantal tegenstrijdigheden. Een aantal daarvan vind ik niet zo sterk: het gaat dan om dichterlijke vrijheid (al zetten die tegenstrijdigheden het idee dat God zelf in de Koran informatie geeft wel onder spanning).
Werkelijk problematisch vind ik echter deze twee contradicties:
Volgens Soera 6:115 en 10:64 is het woord van Allah volmaakt en worden zijn woorden niet veranderd. Volgens Soera 2:106 en 16:101 schaft Allah soms zijn eigen woorden af voor een beter woord. (Bekijk hier de verzen)
Volgens Soera 17:102-3 en 43:55 werd de Farao verdronken, maar volgens Soera 10:90-92 werd hij gered. (Bekijk hier de verzen)
Update 1: uitgebreid met een weerlegging van tegenwerpingen. Zie hier..
Het is ook achterlijk hoe 100 en miljoenen gelovigen achter zo'n geweldadige psychopaat als Mohammed aanlopen.