Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 10 nov 2025 23:15
Gerard R. schreef: 10 nov 2025 22:22
Mus schreef: 10 nov 2025 22:00 (..)
Genezing van de entiteit die mij vijandig gezind is is mijn enige hoop dat mijn volk uit hun klauwen bevrijd zullen worden.
Nou.. hebben we toch iets gemeen.
** ¥ **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mogelijke vrede en opbouw van Gaza wordt al direct de grond in geboord. Uiteraard door de agressor zelf.

Israël en de Verenigde Staten zijn het niet eens over de mogelijke rol van Turkije in het staakt-het-vuren met Hamas en de wederopbouw van de Gazastrook. De Amerikaanse regering wil de Turken er graag bij betrekken, maar dit stuit op grote weerstand bij de Israëliërs. Zij hebben vooral ernstige bezwaren tegen deelname van Turkije aan de Internationale Stabilisatiemacht (ISF), die Hamas zou moeten ontwapenen.

'Er komen geen Turkse laarzen op de grond', zei de Israëlische regeringswoordvoerder Shosh Bedrosian zondag stellig in antwoord op vragen van verslaggevers. Onlangs had minister van Buitenlandse Zaken Gideon Sa'ar al iets dergelijks gezegd. 'Turkije heeft een vijandige houding tegenover Israël aangenomen', aldus Sa'ar. 'Het is dus niet redelijk dat we hun strijdkrachten de Gazastrook laten betreden. We zullen daar niet mee instemmen, en dat hebben we ook tegen onze Amerikaanse vrienden gezegd.'

Humor kan Israël niet ontzegd worden. De gele lijn.

De betonblokken zijn soms honderden meters van de 'getekende' Gele Lijn af geplaatst, zogenaamd als bufferzone om Palestijnen te beschermen voor Israëlische beschietingen als ze te dicht bij de oostgrens komen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Turkije heeft zichzelf voor die taak buitenspel gezet.

• Erdogan dreigt met binnenvallen Israël om Palestijnen te helpen

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft gisteren gewaarschuwd dat zijn land Israël zou kunnen binnenvallen om de Palestijnen te helpen. "We moeten heel sterk zijn, zodat Israël deze dingen niet kan doen tegen de Palestijnen" zei hij.

De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Israel Katz, reageerde op de opmerkingen in een bericht op X. "Erdogan treedt in de voetsporen van Saddam Hussein en dreigt Israël aan te vallen", schreef hij. "Laat hij zich herinneren wat er toen gebeurde en hoe dat afliep."
BRON: BNR - 29 jul '24 08:23
Erdogan dreigt met binnenvallen Israël om Palestijnen te helpen
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 10 nov 2025 23:32
Gerard R. schreef: 10 nov 2025 22:22
Beste Gerard R., ik denk dat ik je toch iets moet uitleggen waar ik gisteren niet toe in staat was.

Wanneer ik schrijf: dat iemand of een volk zo ‘mentaal diep verrot’ is dat ik er geen woorden voor heb, zeg ik iets anders dan jij denkt.

Ik ben zelf zwaar getraumatiseerd geraakt vanwege mijn opvoeding door zwaar getraumatiseerde ouders en als gevolg daarvan ben ik jarenlang bezig geweest mezelf mentaal enigszins op de rit te krijgen. Ik kijk op mezelf terug als mentaal diep verrot, onder lotgenoten spreken we ook over mentaal verrot zijn want dat is wat trauma is, diep verrot. Wanneer ik dus spreek over mentaal diep, diep verrot ( idd twee diep, diep, om de diepte van verrot zijn aan te geven ) is dat de taal uit de grond van mijn hart. Het gaat niet over of mensen goed of kwaad zijn, er is geen verkettering of negatief oordeel aan de gang. Het is een gegeven dat wanneer je brein door trauma vergiftigd is je mentaal, diep van binnen, diep verrot brein hebt, of je dat nu leuk vind of niet het is een feit, waardoor je de werkelijkheid niet langer ziet zoals die is. Elk getraumatiseerd mens, die de waarheid over zichzelf onder ogen durft te komen, of daar klaar voor is, begrijpt wat een diep verrot brein betekent omdat het elke dag, dag in dag uit, geleefd wordt en hoe zwaar het is daarvan enigszins te genezen.

Daarbij wil ik nog kwijt: dat ik hier soms dingen lees lees, niet van jouw hand, waar de rillingen mij van over de rug gaan, en die steeds weer opnieuw mijn trauma triggeren. Waar jij het over ‘tegen deportatie zijn’ hebt droom ik ‘s nachts, iets waar ik geen controle over heb, dat ik als grote held naar het afgrijselijke,smerig, kunstmatig in elkaar gefabriceerde, pretpark ( kots) Israel ga om al de klootzakken aldaar, zonder aanziens des persoons, goed of kwaad doet er niet toe <- totaal verdwenen bij het door trauma verrot geraakte brein, allemaal stuk voor stuk af te knallen; dan kan ik je vertellen dat andere oplossingen waarbij de schuldigen - de Duitsers en de zionisten, tot elkaar veroordeeld zijn, alwaar ze aan hun eigen bullshit kunnen werken zonder een ander tot slachtoffer te maken, nog wel de minst kwalijke droomoplossing is.
Laatst gewijzigd door Mus op 11 nov 2025 09:53, 6 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 11 nov 2025 07:49

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft gisteren gewaarschuwd dat zijn land Israël zou kunnen binnenvallen om de Palestijnen te helpen. "We moeten heel sterk zijn, zodat Israël deze dingen niet kan doen tegen de Palestijnen" zei hij.

De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Israel Katz, reageerde op de opmerkingen in een bericht op X. "Erdogan treedt in de voetsporen van Saddam Hussein en dreigt Israël aan te vallen", schreef hij. "Laat hij zich herinneren wat er toen gebeurde en hoe dat afliep."
Het wordt tijd dat Israël een koekje van eigen deeg krijgt. Nu blijven ze de superieure overmacht spelen, ten koste van burgerbevolking
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 11 nov 2025 09:11
Gerard R. schreef: 10 nov 2025 23:32
Beste Gerard R., ik denk dat ik je toch iets moet uitleggen waar ik gisteren niet toe in staat was.

Wanneer ik schrijf: dat iemand of een volk zo ‘mentaal diep verrot’ is dat ik er geen woorden voor heb, zeg ik iets anders dan jij denkt.

Ik ben zelf zwaar getraumatiseerd geraakt vanwege mijn opvoeding door zwaar getraumatiseerde ouders en als gevolg daarvan ben ik jarenlang bezig geweest mezelf mentaal enigszins op de rit te krijgen. Ik kijk op mezelf terug als mentaal diep verrot, onder lotgenoten spreken we ook over mentaal verrot zijn want dat is wat trauma is, diep verrot. Wanneer ik dus spreek over mentaal diep, diep verrot ( idd twee diep, diep, om de diepte van verrot zijn aan te geven ) is dat de taal uit de grond van mijn hart. Het gaat niet over of mensen goed of kwaad zijn, er is geen verkettering of negatief oordeel aan de gang. Het is een gegeven dat wanneer je brein door trauma vergiftigd is je mentaal, diep van binnen, diep verrot brein hebt, of je dat nu leuk vind of niet het is een feit, waardoor je de werkelijkheid niet langer ziet zoals die is. Elk getraumatiseerd mens, die de waarheid over zichzelf onder ogen durft te komen, of daar klaar voor is, begrijpt wat een diep verrot brein betekent omdat het elke dag, dag in dag uit, geleefd wordt en hoe zwaar het is daarvan enigszins te genezen.

Daarbij wil ik nog kwijt: dat ik hier soms dingen lees lees, niet van jouw hand, waar de rillingen mij van over de rug gaan, en die steeds weer opnieuw mijn trauma triggeren. Waar jij het over ‘tegen deportatie zijn’ hebt droom ik ‘s nachts, iets waar ik geen controle over heb, dat ik als grote held naar het afgrijselijke,smerig, kunstmatig in elkaar gefabriceerde, pretpark ( kots) Israel ga om al de klootzakken aldaar, zonder aanziens des persoons, goed of kwaad doet er niet toe <- totaal verdwenen bij het door trauma verrot geraakte brein, allemaal stuk voor stuk af te knallen; dan kan ik je vertellen dat andere oplossingen waarbij de schuldigen - de Duitsers en de zionisten, tot elkaar veroordeeld zijn, alwaar ze aan hun eigen bullshit kunnen werken zonder een ander tot slachtoffer te maken, nog wel de minst kwalijke droomoplossing is.
Ja, er wordt heel wat waardevols vernield in het MO, hier en wereldwijd.
Ik denk dat ik voel en snap wat jij wilt overbrengen. Dat kan ik niet even veranderen.
Ik stel voor dat we nu nadenken, verwerken en proberen een beetje helder te krijgen wat troebel is geworden.
Ik heb je geschreven waar ik voor sta.
Als we er verder over kunnen communiceren is mij dat prima. :wink:
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 11 nov 2025 09:58, 2 keer totaal gewijzigd.
** ¥ **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 11 nov 2025 09:30

Het wordt tijd dat Israël een koekje van eigen deeg krijgt. Nu blijven ze de superieure overmacht spelen, ten koste van burgerbevolking
Dan heb je de EU-tak van de Navo tegen Israël...
Hoe boeiend kan het lopen... :roll: :roll:

Ik snap het, Erdogan ziet Israël dagelijks opereren. Ze zijn alweer bezig geweest in Libanon.
Het is, dat de Amerikanen 't niet willen, maar Syrië is ook niet geheel veilig ondanks de andere regering.
** ¥ **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 11 nov 2025 09:53

Ik snap het, Erdogan ziet Israël dagelijks opereren. Ze zijn alweer bezig geweest in Libanon.
Het is, dat de Amerikanen 't niet willen, maar Syrië is ook niet geheel veilig ondanks de andere regering.
Er zal iets of iemand moeten ingrijpen voordat ALLE Palestijnen verdreven/gedeporteerd zijn. Geef ze die staat waar ze recht op hebben
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 11 nov 2025 10:07
Gerard R. schreef: 11 nov 2025 09:53
dikkemick schreef: 11 nov 2025 09:30 Het wordt tijd dat Israël een koekje van eigen deeg krijgt. Nu blijven ze de superieure overmacht spelen, ten koste van burgerbevolking

Er zal iets of iemand moeten ingrijpen voordat ALLE Palestijnen verdreven/gedeporteerd zijn. Geef ze die staat waar ze recht op hebben
Ja, in die richting probeerde men het ook, toen Arafat nog leefde.
En daar had Israël wel een antwoord op...
Volgens Israël hadden de Palestijnen daar wel een antwoord op...

Je zou er grapjes over kunnen maken.. ware het niet dat het zo dodelijk is allemaal, vooral aan Palestijnse zijde.
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

En weer laat je blijken dat het jou niet gaat om vrede en welvaart
voor de mensen in de Levant, maar enkel roept om wraak op Israël.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Een groep die vaak vergeten wordt:

Israeli attacks on Christians in palestine on the rise.

More than 50,000 Christian Palestinians living in the occupied West Bank face growing pressure from Israeli authorities and illegal settlers. Despite repeated appeals, the US has ignored calls for international protection. Mohammed Elwa

Hierbij slaat mijn fantasie toch ook behoorlijk op hol. Denk ‘christenen voor Israel’, denk moord op hun profeet jesus in navolging daarvan, denk nogmaals aan ‘christenen voor israel’ Tja… ‘christenen voor Israel’ en het verraad aan zichzelf, zelfhaat waarschijnlijk. Chapoo voor de ‘christenen voor israel’ en opnieuw 👎🏻 voor de Palestijnen Of ben ik nu te cynisch?
Laatst gewijzigd door Mus op 11 nov 2025 11:03, 4 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 11 nov 2025 10:23

Ik.zei een koekje van eigen deeg ivm mogelijke zefreflectie. Stel ik wel voor een humaan Turks leger in te zetten. Net zo humaan als IDF.
Voor uitkijkposten wordt dan ook gezorgd uiteraard.

(Jij ziet echt het absurde van de situatie niet in he?)
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mus schreef: 11 nov 2025 10:52 Hierbij slaat mijn fantasie toch ook behoorlijk op hol. Denk ‘christenen voor Israel’, denk moord op hun profeet jesus in navolging daarvan, denk nogmaals aan ‘christenen voor israel’ Tja… ‘christenen voor Israel’ en het verraad aan zichzelf, zelfhaat waarschijnlijk. Chapoo voor de ‘christenen voor israel’ en opnieuw 👎🏻 voor de Palestijnen Of ben ik nu te cynisch?
De mijne niet hoor, dat is vele christenen eigen.

Kijk eens naar de voormalige apartheidsstaat Zuid- Afrika.
De meeste gekleurden waren christenen, dat verhinderden de blanken christenen niet deze groep als minderwaardig weg te zetten en van alles te en nog wat te beroven. Ook hadden ze in Nederland de steun van heel veel christenen. Dit is slechts een voorbeeld maar er zijn er veel meer.

PS.
Het was een staat waar het racisme formeel in de wet was verankerd, nu is nog slechts de Zionistische Staat het geval.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 11 nov 2025 10:55
dikkemick schreef: 11 nov 2025 09:30 Het wordt tijd dat Israël een koekje van eigen deeg krijgt. Nu blijven ze de superieure overmacht spelen, ten koste van burgerbevolking
Ik.zei een koekje van eigen deeg ivm mogelijke zefreflectie. Stel ik wel voor een humaan Turks leger in te zetten. Net zo humaan als IDF.

(Jij ziet echt het absurde van de situatie niet in he?)n
Erdogan en het Turkse leger wilden geen koekje van eigen deeg. Daarom heeft Erdogan zijn uitspraak uit '24 nooit herhaald. Atoombommetje snuiven wil hij niet en hij heeft zich voorbeeldig gedragen, maar krijgt toch een koekje van eigen deeg. Turkije is buitenspel gezet.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 11 nov 2025 14:48
dikkemick schreef: 11 nov 2025 10:55

(Jij ziet echt het absurde van de situatie niet in he?)n
Erdogan en het Turkse leger wilden geen koekje van eigen deeg. Daarom heeft Erdogan zijn uitspraak uit '24 nooit herhaald. Atoombommetje snuiven wil hij niet en hij heeft zich voorbeeldig gedragen, maar krijgt toch een koekje van eigen deeg. Turkije is buitenspel gezet.
Ach ja, jou almachtige Israël-the heeft een almachtig atoombommetje....
Einstein/Mick
Plaats reactie