Islam maakt indolent

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Klaver

Islam maakt indolent

Bericht door Klaver »

De gerichtheid op de dood en het hiernamaals, dat moslim kinderen al in hun jeugd krijgen ingeprent, zorgt voor problemen.
De belofte van het eeuwige leven zorgt voor (zelfmoord) aanslagen .En voor (burger) oorlogen en geweld.
Veel moslims hebben te weinig respect voor het aardse leven.
Maar die gerichtheid op de dood en het hiernamaals maakt ook indolent (lusteloos, traag en onverschillig).
Veel moslims hechten te weinig aan het feitelijke leven hier op aarde. En maken van hun leven een puinhoop.
Lees het boek van Maarten Zeegers: "Ik was een van hen". Ik kan het aanraden.
gerard_m
Superposter

Re: Islam maakt indolent

Bericht door gerard_m »

Klaver schreef: 14 nov 2025 09:18 De belofte van het eeuwige leven zorgt voor (zelfmoord) aanslagen .En voor (burger) oorlogen en geweld.
Ook boedhisten, hindoes en christenen geloven elk op hun eigen manier in een eeuwig leven.
Er is meer nodig dan dat om aanslagen te willen plegen. Bijvoorbeeld het idee dat een god die beschouwt als een goede daad.
Of angst dat je naar de hel gaat en het idee dat je dit kunt ontlopen dankzij sterven voor je god. Er is een uitgesproken vijandbeeld voor nodig: iedereen met een ander geloof is vijand van ons geloof.

De radicale islam predikt deze haatbeelden en angst. Het staat allemaal letterlijk in de koran en vooral in de hadith, de uitspraken en overleveringen van de profeet Mohammed.
Verreweg het grootste deel van de moslims, denkt er gelukkig een stuk milder over en kent gelukkig deze teksten niet eens. Of denkt toch zelf na.

Datzelfde geldt voor indolent gemaakt worden. De meeste mensen die geloven in leven na de dood, proberen iets te maken van het leven op aarde.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik denk (hoop) dat de meeste mensen die geloven in een hiernamaals er toch wel van doordrongen zijn dat dit aardse leven een zekerheid is, het hiernamaals geloof.
ALS ze enige intelligentie inzetten tenminste.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 14 nov 2025 12:26 Ik denk (hoop) dat de meeste mensen die geloven in een hiernamaals er toch wel van doordrongen zijn dat dit aardse leven een zekerheid is, het hiernamaals geloof.
Daarover vind ik dit:
Daar waar geloof begint gaat het verstand op nul.

Daardoor gaan bepaalde takken van de wetenschap niet samen met geloof.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 15 nov 2025 12:41
dikkemick schreef: 14 nov 2025 12:26 Ik denk (hoop) dat de meeste mensen die geloven in een hiernamaals er toch wel van doordrongen zijn dat dit aardse leven een zekerheid is, het hiernamaals geloof.
Daarover vind ik dit:
Daar waar geloof begint gaat het verstand op nul.

Daardoor gaan bepaalde takken van de wetenschap niet samen met geloof.
Volgens mij heeft de meerderheid van de wetenschap het verstand nodig. Er zijn enkele uitzonderingen, theologie lijkt mij er een van.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ook weer zo'n voor mij vreemde gekleurde drammerige titel voor een topic.
'Christendom maakt hysterisch en geeft inteelt en oorlog'. Doe je toch ook niet?
Allemaal gekte in mijn ogen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 20 nov 2025 12:39 Ook weer zo'n voor mij vreemde gekleurde drammerige titel voor een topic.
'Christendom maakt hysterisch en geeft inteelt en oorlog'. Doe je toch ook niet?
Allemaal gekte in mijn ogen.
In mijn ogen komen de meeste geloven (bestaande en verdwenen) er niet best af.
Er laten zich dus over alle geloven dit soort drammerig aandoende titels bedenken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Off topic deel over wetenschap afgesplitst naar Wanneer is iets wetenschappelijk en wanneer niet?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie