Thailand negatief in het nieuws.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Thailand negatief in het nieuws.

Bericht door Gerard R. »

Ja, het moet en zal weer kapot.
En liefst veel doden enzo.
Voor de tempel... 🙄
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
B.S.
Bevlogen

Re: Thailand negatief in het nieuws.n

Bericht door B.S. »

Terzijde Peter van Velzen, na het voorspelbare ja-maren weer en niet om het één of ander, maar je aangenomen vaderland is in oorlog. Zou je je daar niet voorlopig op richten? Even belangrijker, zou je denken, ik hoop dat familie van je partner geen risico loopt. Ik moet zeggen dat het tekenend is dat je nog steeds veel meer hier mee bezig bent, dan met de situatie in het land waar je verblijft. Die indruk zou je kunnen krijgen, ik kan er helemaal naast zitten. 'Palestina'/Gaza begint een soort cultus te worden, en ik ben niet de enige die dat begint op te vallen
Dit bericht werd oorspronkelijk geplaatst na mijn bericht in Kabinet-Schoof: wedervaardigheden dat begon met.
Peter van Velzen schreef: 27 jul 2025 05:57 BS
Dat Macron's grotendeels voor de Bühne speelt ben ik met je eens.
Maar voor mij is de NOS nog altijd de meest onpartijdige nieuwsorganisatie van Nederland.

Dit waren zelf weer een reactie op twee zinnen in het voorafgaande bericht van BS
B.S. schreef: 26 jul 2025 23:34 En Macron moet er ook weer show van maken, in de Algemene Vergadering pas in september, waarom niet meteen, net als Ierland, Noorwegen, Spanje...haantje de voorste, gaat het allemaal oplossen...
Peter van Velzen: je denkt toch dat ik de Nos nog serieus neem op dit onderwerp? En ook wikipedia is volstrekt niet neutraal hier.
Omdat ik BS in de eerste zin gelijk geef maar in de tweede niet, spreekt hij van Ja-maren.
Vervolgens verandert hij van onderwerp, en daarom heb ik het bericht naar hier verplaatst.

Peter van Velzen
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 29 jul 2025 02:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam moderator toegevoegd
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

BS Ik woon met mijn vrouw en haar familie in Trang. Trang ligt hemelsbreed 941 kilometer van de omstreden tempel vandaan, (en de rechte lijn tussen beiden loopt voor het grootste gedeelte over de Golf van Thailand) dus we zullen er hier weinig van merken.
Hopelijk is iedereen dus gerustgesteld.

Overigens is Thailand niet mijn aangenomen vaderland. Ik ben en blijf afhankelijk van een Visum, dat elk jaar weer verlengd moet worden. Bovendien moet ik elke 90 dagen weer doorgeven, dat ik nog steeds (op dezelfde plek) in Thailand verblijf.

Zover ik het kan beoordelen is het zowel aan Thaise, als aan Cambodjaanse kant een poging om de interne machtstrijd in het eigen land te beïnvloeden. Die interne machstrijd zou wel eens gevolgen kunnen hebben die ook ons betreffen.
Dat neemt niet weg dat nu ongeveer 100.000 mensen geëvaccueerd zijn vanwege dit vrij zinloze conflict. Ik hoop maar dat ze snel weer naar huis kunnen.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://nos.nl/artikel/2576682

Peter kan even opgelucht zijn. Ze hebben een staakt het vuren. Kijken of het wil duren
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nou gelukkig soort van, Peter van Velzen. Ik heb wel een bekende met een Thaise vrouw in Nederland er even over gesproken, zijn vrouw had wel familie in de 'oranje zone', dat is in principe veilig maar misschien ook weer niet (...) en ze hebben pakketten gestuurd voor de Thaise ontheemden.

Kijken wat dat bestand weer gaat doen. Wat ik vernomen over de staat van het Cambodjaanse leger doet de vraag rijzen 'Waar zijn ze nou mee bezig?'
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Bestand gaat op en af. Het moet gezegd dat Cambodja vooral de nadruk op het raken van Thaise burgerdoelen lijkt te leggen. Ook met 'per ongeluk' Laos in schieten, waarbij dus weer burgerdoelen werden geraakt.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Negatief in het nieuws, maar wél met een positief besluit!

Het blijkt maar weer eens dat mensen met spreekwoordelijke ballen,
die van het sterke geslacht, en ja, dan bedoel ik inderdaad de vrouwen,
verandering durven brengen in een systeem van institutionele onderdrukking.

Daar waar veel mensen met fysieke ballen er het zwijgen toe doen,
vanwege de refexieve angst hun balletjes te verliezen,
staan de vrouwen letterlijk op om hun lotgenoten te steunen.
  • 25-jarige Mexicaanse Fatima Bosch is in Thailand gekroond tot Miss Universe. De toekenning was het slotstuk van een tumultueus verlopen evenement. Bosch was eerder deze maand nog het middelpunt van een rel rond de Thaise organisator van de verkiezing.

Op een promotiebijeenkomst met alle kandidaten begin deze maand haalde organisator Nawat Itsaragrisil uit naar de Mexicaanse. Hij vertelde het publiek dat Bosch weigerde om promotionele activiteiten voor gastland Thailand uit te voeren. Toen zij weerwoord gaf, raakte hij geïrriteerd: "Ik heb je niet gevraagd te praten, blijf alsjeblieft beleefd. Ik ben nog aan het praten. Luister! Waarom sta je op om tegen mij te praten?"

Bosch bleef protesteren tegen zijn denigrerende toon en na een woordenwisseling verliet zij de zaal, gevolgd door meerdere andere deelnemers die hun solidariteit met haar wilden betuigen.

Imbedded:
    Beelden van de confrontatie: Duration 1:56
BRON: NOS Nieuws - vandaag, 08:02
Mexicaanse die uitbrander kreeg van organisator wint Miss Universe-verkiezing

Opmerkelijk hoe vaak degenen die volgens het stereotype 'moedig' zouden moeten zijn, juist opvallend afwezig blijven zodra er daadwerkelijk tegen een machtsstructuur moet worden ingegaan.

Het waren de vrouwelijke deelnemers die opstonden, niet omdat ze sterker zíjn, maar
omdat zij tenminste deden waarvoor anderen doorgaans alleen de pose aannemen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Vreemd:
'"Hij stelt een vraag aan haar en als ze antwoord wil geven krijgt ze de wind van voren.''

Mij lijkt dat mannetje niet helemaal te sporen, ze is geen slavinnetje.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 21 nov 2025 13:56 Vreemd:
'"Hij stelt een vraag aan haar en als ze antwoord wil geven krijgt ze de wind van voren.''

Beetje Trump-achtiige toestanden. Het lekt nu overal in door lijkt het. :roll:
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 21 nov 2025 18:50

Lijkt me niet,.
Deze vogel denkt te kunnen schoolmeesteren, Trump had haar thuis uitgenodigd voor een 'goed' gesprek. :D
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 22 nov 2025 10:46
Gerard R. schreef: 21 nov 2025 18:50

Lijkt me niet,.
Deze vogel denkt te kunnen schoolmeesteren, Trump had haar thuis uitgenodigd voor een 'goed' gesprek. :D
Hahaha.... :D #-o
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Toch weer schermutselingen langs de grens tussen Thailand en Cambodja

NOS Nieuws - vandaag, 05:14
Thailand voert aanvallen uit langs grens met Cambodja, landen wijzen naar elkaar

Hoe stabiel zijn staakt-het-vuren in werkelijkheid? Wanneer dergelijke akkoorden nauwelijks een paar weken standhouden, zegt dat vooral iets over hun fragiele karakter én het gebrek aan afdwingbare garanties.

Vrede laat zich kennelijk niet duurzaam claimen zolang de onderliggende spanningen blijven bestaan en toezicht ontbreekt. Een staakt-het-vuren is dan eerder een pauze dan een oplossing.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
Peter van Velzen
Site Admin

HierEnNu schreef: 08 dec 2025 05:38
Toch weer schermutselingen langs de grens tussen Thailand en Cambodja

NOS Nieuws - vandaag, 05:14
Thailand voert aanvallen uit langs grens met Cambodja, landen wijzen naar elkaar

Hoe stabiel zijn staakt-het-vuren in werkelijkheid? Wanneer dergelijke akkoorden nauwelijks een paar weken standhouden, zegt dat vooral iets over hun fragiele hkarakter én het gebrek aan afdwingbare garanties.

Vrede laat zich kennelijk niet duurzaam claimen zolang de onderliggende spanningen blijven bestaan en toezicht ontbreekt. Een staakt-het-vuren is dan eerder een pauze dan een oplossing.
Zolang er geen slachtoffers vallen door de schendingen, is er wel een stabiel staakt het doden. Ik hoop maar dat het zo blijft.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Inทiddels begint het er bijzonder dreigend uit te zien 400.000 mensen zijn al geëvacueerd. Alle vredes die Trump meent te stichten, blijken het geweld niet echt te stoppen. Wat beziet die militairen toch?
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Inทiddels begint het er bijzonder dreigend uit te zien 400.000 mensen zijn al geëvacueerd. Alle vredes die Trump meent te stichten, blijken het geweld niet echt te stoppen. Wat beziet die militairen toch?
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie