En? Waar doen ze dat schenden dan? Hamas schent dit bestand door willens en weten gijzelaars, zoals afgesproken niet terug te geven! Zelfs de doden! Kom eens met een onderbouwing. Lees even verder de onderbouwing door Chaimnimsky gegeven! Met een onderbouwing waar het jou vanwege je altijd aanwezige onderbuikgevoelens aan ontbreekt!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑24 nov 2025 07:54Het verschil is dat ji het toejuicht dat de Zionisten het bestand willens en wetens schenden.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
@ LANFY:
Klopt, het is een aaneenschakeling van aannames over wat de zionisten denken, voorspellingen over hoe het (snel groeiende) Palestijnse wordt uitgeroeid, voortdurende nazi vergelijkingen en persoonlijke aanvallen. En dit steeds gebracht als zogenaamde feiten.
En wie het waagt iets te zeggen over misstanden in het midden oosten die niet door Israel worden gepleegd (verdrijving van miljoenen Afghaanse vluchtelingen in Pakistan, uithongeren van massa's mensen in Darfur, het ophangen van mensen die atheist of homo zijn, schieten op demonstranten door de religieuze politie) doet een " afleidingsmaneuvre".
Voor zover hier nog gediscusseerd wordt, is het " I made up my mind, don't bother me with facts".
En dat op Freethinker
.
Klopt, het is een aaneenschakeling van aannames over wat de zionisten denken, voorspellingen over hoe het (snel groeiende) Palestijnse wordt uitgeroeid, voortdurende nazi vergelijkingen en persoonlijke aanvallen. En dit steeds gebracht als zogenaamde feiten.
En wie het waagt iets te zeggen over misstanden in het midden oosten die niet door Israel worden gepleegd (verdrijving van miljoenen Afghaanse vluchtelingen in Pakistan, uithongeren van massa's mensen in Darfur, het ophangen van mensen die atheist of homo zijn, schieten op demonstranten door de religieuze politie) doet een " afleidingsmaneuvre".
Voor zover hier nog gediscusseerd wordt, is het " I made up my mind, don't bother me with facts".
En dat op Freethinker
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Jij en nog een paar bevestigen dit volledig.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
-
ChaimNimsky
- Superposter
Voormalig IDF-special-forces en kenner van Israelische militaire zaken Mansur Ashkar, en Andrew Bustamante, ex-CIA-officier en geopolitiek analist, geven vanuit hun professionele ervaring enig inzicht in de dynamiek van het conflict:
Zionist
Het gaat over dodelijkheden en zo, maar anders zou ik het een beetje gênante vertoning vinden.
Ik houd me hier even gedeisd en dat doe ik niet snel.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
- Bevlogen
Helemaal mee eens! Zoals ik in een eerder bericht al aangaf naar TC, en waar ik weer geen antwoord op heb gekregen, feiten tellen niet voor de Israelhaters! En hebben ze ooit een idee aangeleverd om vrede te stichten in het Midden-Oosten? Geen van allen! Nogmaals, het zijn geen pro- gazanen! Het zijn gewoon antisemieten en dus Israëlhaters!gerard_m schreef: ↑25 nov 2025 23:17 @ LANFY:
En dat op Freethinker.
We will dance again!
- Bevlogen
Dat klopt zeker! Jij en TC bevestigen dat! Gewoon even terug lezen! Zo moeilijk is dat toch niet?Gerard R. schreef: ↑26 nov 2025 17:58Het gaat over dodelijkheden en zo, maar anders zou ik het een beetje gênante vertoning vinden.
Ik houd me hier even gedeisd en dat doe ik niet snel.
We will dance again!
- Bevlogen
Dikkemick schreef:
Beste Dikkemick! Kun je me alsjeblieft uitleggen wat er voor jou in deze situatie genocidaal is? En waar baseer je mijn kwijlen op? Zie ik eruit als je huismongool? Graag uitleg hierover! Bij voorbaat hartelijk bedankt!En ja, iemand feliciteren die kwijlt over hoe goed het in Israël allemaal wel niet gaat vind ik in deze genocidale situatie volkomen inhumaan.
We will dance again!
- Bevlogen
Nieuws uit de Telegraaf:
Gaat dit nog steeds over de Gaza kwestie? Dit is gewoon weer een voorbeeld om Israel ten koste van alles af te branden! En de demonstranten zijn pro Gaza? Serieus? Vraag het aan ze! Ze kunnen het niet eens aanwijzen op de wereldkaart!
We will dance again!
- Peter van Velzen
- Site Admin
lost and not found yet! schreef: ↑25 nov 2025 22:23En? Waar doen ze dat schenden dan? Hamas schent dit bestand door willens en weten gijzelaars, zoals afgesproken niet terug te geven! Zelfs de doden! Kom eens met een onderbouwing. Lees even verder de onderbouwing door Chaimnimsky gegeven! Met een onderbouwing waar het jou vanwege je altijd aanwezige onderbuikgevoelens aan ontbreekt!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑24 nov 2025 07:54 Het verschil is dat ji het toejuicht dat de Zionisten het bestand willens en wetens schenden.
Heb je het RTL artikel van 12 november gelezen waar ik ter info naar hebt gelinked?
zoniet dan hier nogmaals dat artikel
Inmiddels zijn er nog 2 stoffelijke overschotten van gijzelaars zoek. maar precies een week geleden gebeurde dit
Het laatste nieuws dat ik kon vinden over gesneuvelde Israeli's dateert van 20 oktober
Leest niemand meer het nieuws alvorens in dit topic iets te plaatsen?
Inmiddels zijn er nog 2 stoffelijke overschotten van gijzelaars zoek. maar precies een week geleden gebeurde dit
Het laatste nieuws dat ik kon vinden over gesneuvelde Israeli's dateert van 20 oktober
Ik wens u alle goeds
- Bevlogen
Natuurlijk volg en lees ik het nieuws! Het grootste probleem wat ik heb met het nieuws van de NOS is dat ze zonder verificatie alles één op één overnemen van de nieuwsvoorziening in Gaza! En dat is Hamas! Hoe betrouwbaar is die informatie dan? Hoe betrouwbaar kan een terroristische organisatie zijn! Die alleen puur eigenbelang nastreeft en ook nog eens uit is op de totale vernietiging van de staat Israël? Snap je? En daarbij, als Hamas nog niet alle (zelfs dode) gijzelaars heeft teruggegeven heeft Israël het recht om dit soort dingen te doen! Hamas weet donders goed waar ze mee bezig zijn! Maar dat besef jij toch ook wel?Peter van Velzen schreef: ↑27 nov 2025 06:32lost and not found yet! schreef: ↑25 nov 2025 22:23En? Waar doen ze dat schenden dan? Hamas schent dit bestand door willens en weten gijzelaars, zoals afgesproken niet terug te geven! Zelfs de doden! Kom eens met een onderbouwing. Lees even verder de onderbouwing door Chaimnimsky gegeven! Met een onderbouwing waar het jou vanwege je altijd aanwezige onderbuikgevoelens aan ontbreekt!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑24 nov 2025 07:54 Het verschil is dat ji het toejuicht dat de Zionisten het bestand willens en wetens schenden.Heb je het RTL artikel van 12 november gelezen waar ik ter info naar hebt gelinked?
We will dance again!
- Bevlogen
@ Peter,ChaimNimsky schreef: ↑24 nov 2025 22:49Er zijn nog steeds 5 Israelische lichamen in Gaza (Bron). Dit zegt het plan waarmee Hamas akkoord is gegaan:Peter van Velzen schreef: ↑24 nov 2025 01:53ChaimNimsky schreef: ↑23 nov 2025 18:37 Er zijn nog steeds 5 Israelische lichamen in Gaza (Bron). Hartverscheurend! Het idee dat vijf Israelische families nog steeds in onzekerheid zitten, zonder de lichamen van hun geliefden - tegen het plan in waarmee ze akkoord zijn gegaan, zelfs na weken van staakt‑het‑vuren - maakt de situatie bijna onverdraaglijk voor deze Israelische families.
Hamas heeft het akkoord geschonden en ik zie geen reden meer om de oorlog niet volop voort te zetten. Nu Israel zich niet meer telkens terug hoeft te trekken in ruil voor wat gijzelaars, als Hamas nog maar 2% van Gaza heeft en als een kat in het nauw zit. Militaire analisten stellen dat, nu er geen levende gijzelaars meer zijn, Israel tijdens operaties geen beperkingen meer heeft. Waar voorheen nog rekening moest worden gehouden met risico's voor de overgebleven gijzelaars en druk van families van gegijzelden om operaties te temperen, is die rem nu volledig weggevallen. Hamas heeft wat tijd gewonnen, maar er is op het moment niets meer dat Hamas nog in stelling kan brengen tegen hun vernietiging door Israel.
Hamas heeft zich niet gehouden aan het plan en er zijn al berichten dat Hamas in fase twee van het plan misschien weigert de wapens in te leveren en zich over te geven om plaats te maken voor een nieuwe regering onder leiding van Blair, wat betekent dat ze het plan waarmee ze akkoord waren gegaan nogmaals zouden schenden. Nu kan Israel ze het karweitje klaren.Hamas heeft het akkoord geschonden? Vrijwel alle persberichten (zoals bijvoorbeeld
deze) wekken de indruk, dat Israël dat "ïets" vaker doet
(Bron: Het Trump-plan).Het Trump-plan schreef:4. Within 72 hours of Israel publicly accepting this agreement, all hostages, alive and deceased, will be returned.
Daarmee is het akkoord geschonden door Hamas en Israel reageert daar telkens sterker en agressiever op. Nog even en de oorlog barst weer los.
Ik herinner je nog even aan deze post van Chaimnimsky. Nooit een antwoord op gekomen! Dus wie schend wat? En neem daarbij even in ogenschouw wat het verschil is tussen Israël en Gaza en neem in dat verschil alle opzichten mee! Graag!
We will dance again!
- Bevlogen
Sorry DM! Het woordje STEL komt hier niet eens in voor! Waar heeft Duitsland deze uitkijkposten gefaciliteerd! Ben ik heel benieuwd naar! Je gaat er met deze post duidelijk vanuit dat dat werkelijk gebeurde en IS gebeurd! Toch?dikkemick schreef: ↑24 nov 2025 08:21Goed dan. Eenzijdig als ik ben, een ander voorbeeld.ChaimNimsky schreef: ↑23 nov 2025 21:52Je bent weer eenzijdig als gewoonlijk. Vanaf de heuvel bij S'derot - of vergelijkbare uitkijkpunten in het zuiden van Israel, want er zijn er veel meer - kun je de gebeurtenissen in Gaza zien. Dat doen velen uit nieuwsgierigheid en informatiebehoefte, want mensen willen vooral zien wat er gebeurt en live observatie geeft een gevoel van realiteit en nabijheid van gebeurtenissen. Of uit betrokkenheid, want voor alle inwoners van S'derot en veel omliggende plaatsen is het conflict direct en persoonlijk. Velen zijn geliefden kwijtgeraakt en de meesten kennen wel een of meerdere onlangs vrijgekomen gijzelaars of gedode gijzelaars. Dan zijn er nog velen die komen uit rouw en verwerking, want vrijwel allen hebben daar wel familie, buren, vrienden, kennissen of andere geliefden verloren. En dan zijn er die deze plaatsen bezoeken uit historisch of documentair bewustzijn, want men wil getuige zijn van de geschiedenis als deze zich zo duidelijk afspeelt, om te begrijpen en later te kunnen vertellen. Er zijn er ook die hebben gezien wat Hamas heeft gedaan en hoe uitbundig de bevolking van Gaza de doelbewuste sadistische slachtpartij massaal heeft gevierd terwijl de halfnaakte verkrachte Joodse vrouwenlijken op een auto door de straten van Gaza werden geparadeerd, en zij zijn de minderheid die met diepe onvrijwillige haat iedere bom en raket op Gaza beantwoorden met applaus en enthousiasme.
Dus nee, niet iedereen komt hier voor het plezier van andermans ongeluk... ik blijkbaar wel, voor het gemak van je theorie en om te laten zien hoe absurd die generalisatie is.
Er waren eind jaren 30 vorige eeuw burgers in Duitsland die oprecht geloofden dat Joden hiervoor voor het grootste deel schuldig aan waren.
Dat was geen vermoeden, voor deze Duitsers was het klip en klaar. Een feit, zoals het voor jou een feit is dat er maar betrekkelijk weinig burgerslachtoffers zijn gevallen vanwege je hunane IDF.
Met de joden ging het (economisch gezien) goed, zij (Duitse burgers) en vooral ook hun kinderen leefden in armoede.
En dan eindelijk gerechtigheid in de ogen van de slachtoffers van deze depressie. De schuldigen worden opgepakt en afgevoerd.
Echter! Dan wil je met eigen ogen zien dat er gestraft wordt en Duitsland fasciliteert dat middels uitkijkposten bij Dachau, Sobibor en Auschwitz. Niet voor leedvermaak natuurlijk maar puur uit interesse en historisch oogpunt.
ZIEK Nimsky!
We will dance again!
Wanneer je al of niet pro of anti een land of organisatie bent, kun je dat nog steeds op feiten baseren en over feiten discussieren.lost and not found yet! schreef: ↑26 nov 2025 23:10
Helemaal mee eens! Zoals ik in een eerder bericht al aangaf naar TC, en waar ik weer geen antwoord op heb gekregen, feiten tellen niet voor de Israelhaters! En hebben ze ooit een idee aangeleverd om vrede te stichten in het Midden-Oosten? Geen van allen! Nogmaals, het zijn geen pro- gazanen! Het zijn gewoon antisemieten en dus Israëlhaters!
Ik kan me best voorstellen dat mensen Israel haten, maar vind dat geen reden om feiten te negeren of je eigen voorspellingen als feiten te presenteren.
Als voorbeeld: als alle Palestijnen uitgehongerd of verdreven moeten worden van Israel, is het feit dat 1,8 mln. Palestijnen gewoon in Israel zelf wonen daarmee in tegenspraak. Dit feit wordt of genegeerd, of er wordt een voorspelling tegenover gezet die als feit wordt gepresenteerd (" eerst doen ze Gaza, daarna zijn de andere Palestijnen aan de beurt") .
Misschien geloven degenen die dit doen zelf heilig in hun eigen voorspellingen, dan snap ik dat je haat ook steeds groter wordt.
Maar het hoort m.i. allemaal meer op Twitter dan op Freethinker.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Als iemand met 'een oplossing' komt wordt die onmiddellijk door Israëlgezinden van tafel geveegd.gerard_m schreef: ↑29 nov 2025 13:15lost and not found yet! schreef: ↑26 nov 2025 23:10
Helemaal mee eens! Zoals ik in een eerder bericht al aangaf naar TC, en waar ik weer geen antwoord op heb gekregen, feiten tellen niet voor de Israelhaters! En hebben ze ooit een idee aangeleverd om vrede te stichten in het Midden-Oosten? Geen van allen! Nogmaals, het zijn geen pro- gazanen! Het zijn gewoon antisemieten en dus Israëlhaters!
Ik heb het geprobeerd terwijl IK probeer inwendig met geweld in mijzelf redelijk te blijven en dus niet te radicaliseren of te extremiseren dus gezond te blijven overleggen en oordelen.
Je hebt helemaal gelijk. Maar de vraag is welke mensen werkelijk haten en wie ervan wordt beschuldigd... En ook: men wordt gewoon heel naar van de zaken die in deze militaire operatie gebeuren. Dat is normaal. Dat hebben we ook met vergrijpers in landen waar minder berichtgeving vandaan komt als Sudan, Myanmar etc. En men wordt er bang en akelig van. Dus wat gaat een 'normaal' mens dan doen, zeker als dat voortduurt van crisis naar crisis..? Zwaar (vaak extreem te zwaar) veroordelen van vergrijpers. Dat is bekend, het kan steeds verder gaan en werkelijk tot een diepste haat komen, een soort haat die ook der Breivick en meer lieden hebben gevoeld....Wanneer je al of niet pro of anti een land of organisatie bent, kun je dat nog steeds op feiten baseren en over feiten discussieren.
Ik kan me best voorstellen dat mensen Israel haten, maar vind dat geen reden om feiten te negeren of je eigen voorspellingen als feiten te presenteren.
Is dat de actuele toestand of grijp je nu terug naar een jaar of 2 1/2 terug en/of daarvóor.. ? Verder zijn die 'voorspellingen' weer het resultaat van wat ik eerder noemde. Of er wat 'genegeerd' wordt is per persoon anders. Angst voor het volgende wat 'de kwaaie pier' aanricht doet de rest in de 'argumentatie'. En wat zijn nog feiten in onze informatievoorziening, die werkelijk ook aan alle kanten rammelt? Tegenwoordig zelfs doorspekt met deepfake en AI...? Waarbij journalisten voor het gemak bij honderden worden afgemaakt...Als voorbeeld: als alle Palestijnen uitgehongerd of verdreven moeten worden van Israel, is het feit dat 1,8 mln. Palestijnen gewoon in Israel zelf wonen daarmee in tegenspraak. Dit feit wordt of genegeerd, of er wordt een voorspelling tegenover gezet die als feit wordt gepresenteerd (" eerst doen ze Gaza, daarna zijn de andere Palestijnen aan de beurt") .
Ja, net echte mensen...Misschien geloven degenen die dit doen zelf heilig in hun eigen voorspellingen, dan snap ik dat je haat ook steeds groter wordt.
Sleep er nog maar meer 'digi-shit´ bij, helaas is dat onze cultuur aan't worden (hoewel er ook voordelen zijn)Maar het hoort m.i. allemaal meer op Twitter dan op Freethinker.
Dat kan je ook niet wegdenken. Dat is feitelijk.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **