Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 29 nov 2025 21:04
ChaimNimsky schreef: 29 nov 2025 20:31 Enerzijds voel ik diepe walging en intense haat voor de mensen die juichten en dansten bij de gruwelijkheden van 7 oktober; eigenlijk nog meer dan voor de daders zelf. Zelfs de kinderen die meededen roepen bij mij afschuw op, hoewel ik besef dat ze beïnvloedbaar zijn en niet volledig verantwoordelijk zijn. Ik voel deze haat niet richting andere groepen, zoals nazi’s,
Ik wel. Je moet je globaal verre houden van gruwelijkheden (al is dat een vrome wens), vind ik.
(..) Voor mij is er een fundamenteel verschil tussen mensen die doden en lieden die bewust zo pijnlijk mogelijk martelen of het vieren, zonder professionele reden of enige noodzaak.
Voor mij is er geen verschil van bijzonder gewicht. Zo ja, dan ga je militaire zaken, staatsingrijpen, marteling in staatsgevangenschap e.d. goedpraten (en in dat goepraten zit 'm de kneep, in de rhetoriek) en daar begin ik niet aan. Dan is voor mij het eind zoek, dat is een hellend vlak, dat al lang door mensen bewandeld wordt, dat geef ik toe.
Er is voor mij in theorie geen vermindering in afwijzing en/of strafbaarheid als de integriteit van het lichaam (dus ook van de geest) geschonden wordt.
Dat de praktijk dwingend kan zijn is bekend. En ook ik ken helaas capitulatie op dit vlak.
Anderzijds wil ik mezelf niet zien als hatend, en ontken dat soms zelfs voor mezelf, maar eerlijk gezegd weet ik dat deze haat er wel degelijk is.
Vecht er tegen, zou ik willen adviseren.
Inwendig egen iets ongewenst (ook als het 'uit je tenen komt') vechten is opbouw en kan je een beter mens maken.
Ontkennen kan wijzen op struisvogelen en werkt uiteindelijk inderdaad niet.

En zo zag de post er oorspronkelijk uit. :wink:
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.dw.com/en/middle-east-netan ... 3-xml-mrss
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft formeel een presidentieel pardon aangevraagd bij president Isaac Herzog, daarbij verwijzend naar het "nationaal belang" nu zijn corruptiezaak het land blijft verdelen. Hij en zijn vrouw Sara worden ervan beschuldigd luxegeschenken te hebben aangenomen in ruil voor politieke gunsten en in twee andere zaken te hebben gestreefd naar gunstige berichtgeving in de media. (..)
Hij is een slimmerik. Even wachten op het antwoord. Maar het zit 'm hoog.

Een poosje terug heeft Trump er in een brief ook om gevraagd aan Herzog.
https://www.foxnews.com/world/netanyahu ... g-clemency
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 30 nov 2025 17:01 https://www.dw.com/en/middle-east-netan ... 3-xml-mrss
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft formeel een presidentieel pardon aangevraagd bij president Isaac Herzog, daarbij verwijzend naar het "nationaal belang" nu zijn corruptiezaak het land blijft verdelen. Hij en zijn vrouw Sara worden ervan beschuldigd luxegeschenken te hebben aangenomen in ruil voor politieke gunsten en in twee andere zaken te hebben gestreefd naar gunstige berichtgeving in de media. (..)
Hij is een slimmerik. Even wachten op het antwoord. Maar het zit 'm hoog.

Een poosje terug heeft Trump er in een brief ook om gevraagd aan Herzog.
https://www.foxnews.com/world/netanyahu ... g-clemency
Hij zal wel een soort pardon willen voor alle misdaden die hij heeft gepleegd of mogelijk gemaakt.
Dan zal er snel een generaal pardon volgen, met een beroep op rechtsongelijkheid.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Weinig gebeurd in 1 week tijd.

Wat eigendommen (mn olijfbomen) vernietigd.
Wat annexaties
2x in koelen bloede een nekschot bij 2 Palestijnen die al op de knieën zaten
Een corrupte oorlogsmisdadiger die gratie vraagt.

Weinig gebeurd dus.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 01 dec 2025 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 25 nov 2025 21:59
dikkemick schreef: 24 nov 2025 08:25
lost and not found yet! schreef: 23 nov 2025 23:09
Daar is DM heel goed in! Hij is anti Israël en niet eens pro Gaza! Pro Gaza gaat het sowieso niet redden! Helaas, maar waar!
Voor jou speciaal nog 1 keer.

DM is pro eigen staat voor Palestijnse burgers en dan ZONDER Hamas.
En je weet donders goed dat dat zonder Hamas nooit gaat gebeuren!

PS, het zijn Gazaanse burgers.
Waren dit ook Gazaanse burgers?
https://youtube.com/shorts/99QLwm3GI3A? ... uxw7DfyKUK
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 28 nov 2025 22:51
dikkemick schreef: 24 nov 2025 08:21
ChaimNimsky schreef: 23 nov 2025 21:52 Je bent weer eenzijdig als gewoonlijk. ........

Dus nee, niet iedereen komt hier voor het plezier van andermans ongeluk... ik blijkbaar wel, voor het gemak van je theorie en om te laten zien hoe absurd die generalisatie is.
Goed dan. Eenzijdig als ik ben, een ander voorbeeld.
Er waren eind jaren 30 vorige eeuw burgers in Duitsland die oprecht geloofden dat Joden hiervoor voor het grootste deel schuldig aan waren.
Dat was geen vermoeden, voor deze Duitsers was het klip en klaar. Een feit, zoals het voor jou een feit is dat er maar betrekkelijk weinig burgerslachtoffers zijn gevallen vanwege je hunane IDF.
Met de joden ging het (economisch gezien) goed, zij (Duitse burgers) en vooral ook hun kinderen leefden in armoede.

En dan eindelijk gerechtigheid in de ogen van de slachtoffers van deze depressie. De schuldigen worden opgepakt en afgevoerd.
Echter! Dan wil je met eigen ogen zien dat er gestraft wordt en Duitsland fasciliteert dat middels uitkijkposten bij Dachau, Sobibor en Auschwitz. Niet voor leedvermaak natuurlijk maar puur uit interesse en historisch oogpunt.
ZIEK Nimsky!
Sorry DM! Het woordje STEL komt hier niet eens in voor! Waar heeft Duitsland deze uitkijkposten gefaciliteerd! Ben ik heel benieuwd naar! Je gaat er met deze post duidelijk vanuit dat dat werkelijk gebeurde en IS gebeurd! Toch?
Nee natuurlijk niet! Ben je werkelijk zo naïef of lees je maar half begrijpelijk?
Maar goed, ik ben de rotste niet: STEL dat de Duitsers bij Auschwitz uitkijkposten hadden gemaakt. STEL! Zou dat ziek zijn of niet?
Puur voor interesse en uit historisch oogpunt uiteraard. Dat wat Nimsky beweert over Sderot scinema.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 01 dec 2025 14:28
lost and not found yet! schreef: 28 nov 2025 22:51
dikkemick schreef: 24 nov 2025 08:21

Goed dan. Eenzijdig als ik ben, een ander voorbeeld.
Er waren eind jaren 30 vorige eeuw burgers in Duitsland die oprecht geloofden dat Joden hiervoor voor het grootste deel schuldig aan waren.
Dat was geen vermoeden, voor deze Duitsers was het klip en klaar. Een feit, zoals het voor jou een feit is dat er maar betrekkelijk weinig burgerslachtoffers zijn gevallen vanwege je hunane IDF.
Met de joden ging het (economisch gezien) goed, zij (Duitse burgers) en vooral ook hun kinderen leefden in armoede.

En dan eindelijk gerechtigheid in de ogen van de slachtoffers van deze depressie. De schuldigen worden opgepakt en afgevoerd.
Echter! Dan wil je met eigen ogen zien dat er gestraft wordt en Duitsland fasciliteert dat middels uitkijkposten bij Dachau, Sobibor en Auschwitz. Niet voor leedvermaak natuurlijk maar puur uit interesse en historisch oogpunt.
ZIEK Nimsky!
Sorry DM! Het woordje STEL komt hier niet eens in voor! Waar heeft Duitsland deze uitkijkposten gefaciliteerd! Ben ik heel benieuwd naar! Je gaat er met deze post duidelijk vanuit dat dat werkelijk gebeurde en IS gebeurd! Toch?
Nee natuurlijk niet! Ben je werkelijk zo naïef of lees je maar half begrijpelijk?
Maar goed, ik ben de rotste niet: STEL dat de Duitsers bij Auschwitz uitkijkposten hadden gemaakt. STEL! Zou dat ziek zijn of niet?
Puur voor interesse en uit historisch oogpunt uiteraard. Dat wat Nimsky beweert over Sderot scinema.
Daar ben je weer. :wink:

Natuurlijk zou dat te ziek zijn voor woorden, maar niet naar de huidige maatstaven van hoe het met normen, waarden en anderszins is gesteld in onze wereld. (Ik weet dagelijks niet wat ik zie, zeg maar.) En sommige schaapjes sluiten daar, ongeacht het liegen, bedriegen en treiteren van leiders en instellingen, de ogen voor met grote rust, lust, zg. onwetendheid en voldoening.

Dit effect is voorspelbaar vanwege de geest van misdadigheid en liederlijkheid van de Trumpen, de Netanyahu's, tereurgroepen, de Putins en nog wel veel meer, hoewel we sommige clubs vaak minder horen omdat die militair van minder belang zijn bij voorbeeld, of daar de dollar daar niet in het geding is of het zelfde met olie (denk aan Venezuela met overigens een leider waar ik ook niet bij sta te feesten). De geopolitieke beerput, zeg maar.

Dat zet zich nog meer door dan het al was in de steeds rottere mentaliteit van de mensen. En die gaan dus naar de macaberste dingen kijken in gereed staande uitkijkposten. Niet alleen daar overigens, zo kijken ook via de media. En helaas doe ik dat ook (ja, ik ben eerlijk), anders weet ik niet van de gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid (wat niet persé met kanonnen en automatische wapens hoeft) of dan weet ik sowieso maar heel weinig. Bah!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 01 dec 2025 14:21 Weinig gebeurd in 1 week tijd.

Wat annexaties

Weinig gebeurd dus.
Ja de Zionisten stoppen niet met hun misdadige acties omdat jij een paar gedwongen dagen vrijaf had gekregen. :D
Welcome Back.
Trouwens.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 dec 2025 17:04
dikkemick schreef: 01 dec 2025 14:21 Weinig gebeurd in 1 week tijd.

Wat annexaties

Weinig gebeurd dus.
Ja de Zionisten stoppen niet met hun misdadige acties omdat jij een paar gedwongen dagen vrijaf had gekregen. :D
Welcome Back.
Trouwens.
Thanks.
En wat had het opgeleverd?
Ik had me opgewonden over de 2 nekschotten, het zou hier op verdedigen of collateral damage worden gegooid, maar ondertussen liggen de 2 al onder de grond en kan hun huis wellicht zonder tegenstand geannexeerd worden.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Eigen aannames zijn geen vaststaande feiten

en dus ook geen verslag van gebeurtenissen, maar een reeks veronderstellingen.

Het vóóraf diskwalificeren van iedere mogelijke reactie, is geen argument,
maar een manier om feitelijke vragen te vermijden. Wie een bewering doet,
hoort die te onderbouwen, niet de discussie voor te sorteren.

Zonder controleerbare gegevens blijft het speculatie:
  • onderbouwing eerst, conclusies daarna.

Fictie is geen argument

Als je met een hypothetische Auschwitz-situatie moet werken om je punt te maken,
dan erken je daarmee vooral dat je geen feitelijke grond hebt. Vernietigingskampen
waren geen uitkijkposten en dienen niet als vergelijkingsmateriaal voor burgers
die onder raketvuur proberen te zien waar inslagen vallen.

Als je iets wilt aantonen over 'Sderot Cinema', doe dat dan op basis
van wat er daadwerkelijk gebeurde, niet op basis van verzonnen scenario’s.

Gerard R. schreef: 01 dec 2025 16:35:scissors:
Natuurlijk zou dat te ziek zijn voor woorden, maar niet naar de huidige maatstaven van hoe het met normen, waarden en anderszins is gesteld in onze wereld. (Ik weet dagelijks niet wat ik zie, zeg maar.) En sommige schaapjes sluiten daar, ongeacht het liegen, bedriegen en treiteren van leiders en instellingen, de ogen voor met grote rust, lust, zg. onwetendheid en voldoening.

:scissors:

Dat zet zich nog meer door dan het al was in de steeds rottere mentaliteit van de mensen. En die gaan dus naar de macaberste dingen kijken in gereed staande uitkijkposten. Niet alleen daar overigens, zo kijken ook via de media. En helaas doe ik dat ook (ja, ik ben eerlijk), anders weet ik niet van de gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid (wat niet persé met kanonnen en automatische wapens hoeft) of dan weet ik sowieso maar heel weinig. Bah!
De vergelijking met 'uitkijkposten bij Auschwitz' is volledig fictief.

Zulke posten hebben nooit bestaan, en vernietigingskampen waren juist tot het uiterste afgeschermd. Als een discussie begint met een verzonnen scenario, dan kan alles wat daarop volgt nooit kloppen, hoe moreel geladen het ook wordt gebracht. Daarom is een beoordeling van Sderot op basis van Auschwitz-beelden per definitie misplaatst:
  • het gaat om totaal verschillende situaties, zowel historisch als feitelijk.
Laten we daarom uitgaan van wat er wél gedocumenteerd is:
  • Sderot stond jarenlang onder raketvuur, en
    mensen zochten hoger gelegen plekken om te zien waar inslagen vielen.
Dat is een noodreactie, géén schouwspel. Zonder feitelijke basis
verwordt zo’n vergelijking tot retoriek, niet tot argument.
  • Een verzinsel blijft een verzinsel, ook als je het herhaalt.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 dec 2025 17:04 Ja de Zionisten stoppen niet met hun misdadige acties
Een opsomming zonder bronvermelding of context is geen argument. Als er sprake is van vernietiging van eigendommen, geweldsincidenten of juridische stappen, dan hoort daarbij informatie over waar het gebeurde, door wie, onder welke omstandigheden en op basis waarvan het is vastgesteld. Zonder die gegevens blijft het een emotionele lijst, geen feitelijke analyse.

Hetzelfde geldt voor het gebruik van termen als 'Zionisten' en 'misdadige acties'. Dat soort verzamelbegrippen vervangt nuance door schuldtoewijzing aan hele groepen, terwijl je dan geen onderscheid meer maakt tussen regering, leger, rechtspraak, individuen of onbevestigde claims.
Daar wordt de discussie niet helderder van.

Als we het ergens over willen hebben,
laten we dat dan doen op basis van controleerbare feiten,
niet op basis van suggestieve taal of breed uitgestrooide beschuldigingen.
  • Emotie is geen bewijs.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Soms spreken voorbeelden tot de verbeelding en verduidelijken ze e.e.a.
Het voorbeeld van "STEL' bij Auschwitz werd een uitkijkpost gebouwd....
Het geeft dan aan hoe absurd ZIEK een dergelijke post is als het als uitkijkpost (met verrekijkers) in gebruik is.

De 2 nekschoten (van kruipende hulpeloze Palestijnen) hebben daarentegen geen voorbeelden nodig.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Menselijkheid en oorlog?
Zelfs in oorlog ben ik voorstander van menselijkheid.

Ik ben altijd voorstander van menselijkheid.
=D> Verdient dat een applausje voor mezelf? Nee!

We weten allemaal dat oorlog het slechtste wakker roept bij veel mensen en dat er dan maar weinig Florence Nightingales opstaan. Met een applausje voor mezelf, omdat ik voorstander ben van menselijkheid onder alle omstandigheden, schiet echter niemand wat op.

Wat wordt er concreet bedoeld met die uitspraak die velen bezigen?
Is dat een uitspraak waarmee een beroep wordt gedaan op het oorlogsrecht?
Zelfs in oorlog met Hamas ben ik voorstander van het Internationaal recht.

Of is die uitspraak een aanklacht wegens niet concreet benoemde onmenselijkheid? Zonder concretisering tegen wie die aanklacht gericht is en wat die veronderstelde onmenselijkheid concreet inhoud, blijft het een beetje in de lucht hangen zonder dat het echt betekenis krijgt.

De beste stuurlui staan aan wal, dat geldt uiteraard ook voor mij. Mijn toch al gemankeerde moraal in combinatie met het feit dat de opa van mijn zoon een Jood was, beïnvloedt zonder meer mijn visie en mening en daar ben ik me terdege van bewust.
Ook daarom wil ik dat Hamas militair vernietigd wordt.

Die persoonlijke betrokkenheid weerhoudt me er echter niet van om met enige afstand naar de situatie te kijken. Ik kan me niet voorstellen hoe Hamas militair verslagen kan worden met menselijkheid en ook in dit topic lees ik nergens een antwoord op de vraag:
  • hoe kan Hamas wel met menselijkheid verslagen worden?
Gaza heeft op 7 oktober 2023 door middel van Operatie al-Aqsa Storm aan Israël de oorlog verklaard door middel van onmenselijk handelen. Vervolgens kwam in de mondelinge oorlogsverklaring naar voren, dat men deze onmenselijkheid zou blijven herhalen tot Israël vernietigd was, zodat Palestina uit de as van de strijd zou kunnen herrijzen.

Ik, als één van die stuurlui aan de wal, zie het als één van de eerste plichten van de regering van Israël om het Israëlische volk zo goed als mogelijk te beschermen tegen een dergelijke planmatige dreiging die feitelijk neerkomt op een aangekondigde genocide. Zeker nu op 7 oktober 2023 proefondervindelijk vast is komen staan, dat Hamas daar ook daadwerkelijk toe in staat is en de daad bij het woord zal voegen.

Zou het dan menselijk zijn om Hamas toe te staan om opnieuw toe te slaan? En daarna weer? En weer? Hoe vaak dan? Dat lijkt mij eerder een vorm van passieve onmenselijkheid.

Tijdens de oorlogen tegen IS in Irak en Al-Qaida/Taliban in Afghanistan hoorde ik vrijwel niemand verklaren dat die oorlog op de eerste plaats menselijk gevoerd moest worden. Velen hebben zelfs geen idee hoeveel onschuldige burgers daar gesneuveld zijn als collateral damage, terwijl dat aantal uiteindelijk vele malen groter uitviel, mede door Nederlandse militairen, terwijl de omstandigheden tijdens de strijd in minder dicht bevolkt gebied plaatsvond.

Vandaar dat ik daar een bevestiging in zie dat de verontwaardiging in het Westen niet universeel is en afhangt van het soort daad, maar juist afhangt van de [etnische] identiteit van degene die de daad uitvoert. In het topic 'Selectieve verontwaardiging' werd daar uitgebreid over gewisseld.

Ik ben tegen oorlog vanwege de onmenselijkheid die dat veroorzaakt,
maar zodra kiezen voor menselijkheid door je niet te verdedigen leidt tot slachtoffers van
de eigen bevolking sta ik volledig achter de militaire vernietiging van
de terroristische tegenstander, mét in achtneming van het internationaal recht.
  • Want menselijkheid mag geen excuus zijn voor morele inertie.
    Wie zich niet verdedigt tegen doelbewuste vernietiging,
    faalt juist in menselijkheid.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 01 dec 2025 21:22 Soms spreken voorbeelden tot de verbeelding en verduidelijken ze e.e.a.
Het voorbeeld van "STEL' bij Auschwitz werd een uitkijkpost gebouwd....
Het geeft dan aan hoe absurd ZIEK een dergelijke post is als het als uitkijkpost (met verrekijkers) in gebruik is.

De 2 nekschoten (van kruipende hulpeloze Palestijnen) hebben daarentegen geen voorbeelden nodig.
Deze uitleg vergeten?
De werkelijke context bij het ontstaan van de 'Sderot Cinema mythe':
Al jaren geleden, lang vóór 7 oktober 2023, werd Sderot soms dagelijks bestookt met raketten vanuit Gaza. De mensen zaten buiten op de daken, omdat Sderot in die periode continu onder vuur lag, de sirenes gingen constant, en ze hadden vanaf hoger gelegen plekken beter zicht om te zien waar raketten in zouden slaan, zodat ze wisten wanneer ze moesten schuilen. Het was geen 'kijken voor het plezier' maar onderdeel van een existentiële stresssituatie. Beelden van 11 jaar geleden tonen zulks aan:
Staat je niet aan hè? Moet ik de link ook nog plaatsen? Van je ban heb je net helemaal niks geleerd!

Ps, het woordje STEL heb je in jouw post helemaal niet gebruikt! Lees maar terug!
Laatst gewijzigd door lost and not found yet! op 01 dec 2025 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

HierEnNu schreef:
Ik ben tegen oorlog vanwege de onmenselijkheid die dat veroorzaakt,
maar zodra kiezen voor menselijkheid door je niet te verdedigen leidt tot slachtoffers van
de eigen bevolking sta ik volledig achter de militaire vernietiging van
de terroristische tegenstander, mét in achtneming van het internationaal recht.
Want menselijkheid mag geen excuus zijn voor morele inertie.
Wie zich niet verdedigt tegen doelbewuste vernietiging,
faalt juist in menselijkheid.
Helemaal mee eens! Mooie oneliner ook! Wie zich niet verdedigt tegen doelbewuste vernietiging faalt juist in menselijkheid! En dat is precies wat Hamas doet, of niet doet! Net hoe je het bekijkt! Of vind iemand hier Hamas wel menselijk?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Peter van Velzen schreef: 30 nov 2025 02:16
lost and not found yet! schreef: 28 nov 2025 22:44
ChaimNimsky schreef: 24 nov 2025 22:49
Er zijn nog steeds 5 Israelische lichamen in Gaza (Bron). Dit zegt het plan waarmee Hamas akkoord is gegaan:

(Bron: Het Trump-plan).

Daarmee is het akkoord geschonden door Hamas en Israel reageert daar telkens sterker en agressiever op. Nog even en de oorlog barst weer los.
@ Peter,

Ik herinner je nog even aan deze post van Chaimnimsky. Nooit een antwoord op gekomen! Dus wie schend wat? En neem daarbij even in ogenschouw wat het verschil is tussen Israël en Gaza en neem in dat verschil alle opzichten mee! Graag!

Ik discussieer in principe niet mee. Ik gaf - naar aanleiding van een nogal eenzijdige vermelding van het niet opleveren van vijf stoffelijke overschotten door Hamas - alleen een link van een artikel van een - zover ik weet - neutrale nieuwsbron, die wat meer vermeld dan dat enkele feit. Als iemand daarop reageert met slechts het herhalen van zijn eenzijdige opmerking. dan is het niet mijn taak om daar weer op te reageren.
Waarom deze zogenaamde terechtwijzing als jij niet mee discussieert? Dan kun je toch ook niks zeggen! Ik vraag me serieus af wat er van dit forum geworden is! Freethinkers? Kiss my ass!
We will dance again!
Plaats reactie