Verzoek tot toetsing aan de gedragsregels

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gesloten
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik wil moderatie vragen te beoordelen of deze bijdrage binnen de forumregels valt.

De tekst bevat collectieve toeschrijvingen van kwaadaardigheid, genocidale intentie en moreel verwerpelijk gedrag aan "zionisten", inclusief expliciete verwijzing naar forumleden.

Daarnaast wordt een religieus feest als inherent immoreel en "vals" geframed. Dit gaat verder dan scherpe kritiek op ideeën en raakt aan groepsgerichte demonisering.

Ik vraag dus geen inhoudelijk oordeel,
  • maar wél een toetsing aan de gedragsregels.

.
Mus schreef: 17 dec 2025 09:24
ChaimNimsky schreef: 16 dec 2025 14:14
Mus schreef: 16 dec 2025 13:26 Met excuses, maar een traantje laten over door terreur gevallen mensen is een schande in jullie cultuur?
Nee. Mijn eigen lijden is mijn eigen zaak.
Dus fijne Chanoeka
Nogmaals, aardig van je. Ik wens ook jou een warme Chanoekah vol licht, gezelligheid en lekkernijen! 🕎
Kennelijk mag ik niet persoonlijk antwoorden op een persoonlijke kwestie, zo heb ik begrepen en is dus mijn antwoord hierop naar de prullenbak wegwezen, helemaal oké, en moet men vooral doen. Echter ik zie me gerechtigd, en ben dat zelfs aan mijn afkomst verplicht, te antwoorden op een zaak die mij persoonlijk raakt als gevolg van het gegeven dat ik onderdeel ben van een groep waar genocide op wordt gepleegd. Ik verdom het ten alle tijden dat mijn lijden en dat van de mensen waar ik aan verbonden ben naar de prullenbak wordt verwezen omdat het te persoonlijk zou zijn en dus heb ik het antwoord terug gehaald en ga het helemaal volgens de regels anders stellen, niet persoonlijk maar aan de groep gericht, namelijk de zionisten in het algemeen. Maar voor ik dat ga doen eerst nog het volgende:

Aangezien men het lef heeft mij hier een fijn vreet festijn toe te wensen en veel licht in tijden van diepe duisternis in het kader van het zgn grote en uitverkoren volk dat zich niet heeft laten kersten door het duistere kwaadaardige?
Want, wow, wat een lef om iets dergelijks te zeggen of te vieren wanneer voor al ogen duidelijk zou moeten zijn dat het grootste duistere kwaadaardig, m.n. bij de zionisten, hen volledig in zijn greep heeft, sterker nog het wordt gecultiveerd tot in de perfectie. Want dat zgn duistere kwaadaardige, zo begrijp ik, komt volgens de zionisten vooral vanuit de buitenwereld, terwijl men, wanneer men wat verder kijkt, niet verder van de waarheid verwijder kon zijn. Namelijk, en ik ga het in dikke letters en onderstreept hier neer zetten, zodat dat heel erg duidelijk wordt voor iedereen hier:

het allergrootste duistere kwaadaardige leeft in de hoofden van mn, en in dit geval, de zionisten, een kwaadaardigheid die zij vervolgens manifesteren in de buitenwereld door het te projecten op met name, en in dit geval, op de Palestijnen.

En, dus, serveer ik bij deze dit nep feestje af. Want zoals gezegd namelijk: het duistere kwaadaardige heeft in de hoofden van mn de zionisten, en dit geval, de teugels strak in handen, getuige de zionisten op dit forum, en zeker, ik spreek ze hier rechtstreeks aan want dat is mijn vrijheid.

En daarmee is ook direct helder dat ik heb geen tijd heb om iets dergelijks Chanoeka te vieren. Mijn licht is elders en op een andere manier noodzakelijk. Namelijk op een plek waar minder gezelligheid en vreugde heerst want als er ergens licht noodzakelijk is, dan is dat in de duisternis. Ik verlaat die plek niet om het één of ander stupide gezelligheidsfeestje te vieren. In gedachten ben ik mbt die Chanoeka dan ook liever bij de rouwende mensen in Sydney die waarschijnlijk toch echt een ietwat minder feestelijke Chanoeka ervaren dan jij beweerd. Wellicht dat net volgend jaar beter voor ze is omdat de rouw en de pijn dan iets minder rauw is geworden.

En in antwoord op het stellen dat het lijden van de zionisten - of uberhaubt in het algemeen - een eigen persoonlijk zaak is, dat valt zeer te betwijfelen aangezien vanuit het lijden van de zionisten, in dit geval, men niet schroomt om dreigende taal uit te slaan, te intimideren, om te kopen ect., de meest walgelijke zaken te roepen over een groep of groepen, genocide toejuicht en zelfs eigenhandig te plegen en dat dan te vieren. Het lijden van de zionisten is daarom ook mijn zaak. Ik doe er ondertussen alles aan mijn licht daarop te blijven schijnen. Ik wil namelijk dat het decennialange lijden dat mijn volk dankzij het terroristische handelen de zionisten ondergaat, stopt. Ik ben dat verplicht aan alle familieleden die ik dankzij de zionisten op de meest gruwelijke wijzen verloren ben, en dat gaat alleen gebeuren wanneer het lijden van de zionisten stopt. Een persoonlijk lijden waar vanuit men de meest vreselijk dingen denkt, roept en vervolgens uitvoert.

Dit is mij Chanoeka, geen vals vreet festijn onder een valse vlag.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Mus
Diehard

Re: Verzoek tot toetsing aan de gedragsregels

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 17 dec 2025 10:19

Ik wil moderatie vragen te beoordelen of deze bijdrage binnen de forumregels valt.

De tekst bevat collectieve toeschrijvingen van kwaadaardigheid, genocidale intentie en moreel verwerpelijk gedrag aan "zionisten", inclusief expliciete verwijzing naar forumleden.

Daarnaast wordt een religieus feest als inherent immoreel en "vals" geframed. Dit gaat verder dan scherpe kritiek op ideeën en raakt aan groepsgerichte demonisering.

Nou dat vraagje wil ik wel voor je beantwoorden, mij is gisteren te verstaan gegeven dat wanneer

Ik kom met een voorbeeld

Mus schreef: 16 dec 2025 13:40 Toch nog een punt kennelijk na aanleiding van een gemeld bericht dat een persoonlijk belediging aan o.a. mijn adres behelst.

viewtopic.php?p=672434#p672434
mod. maria schreef: Dit bericht is gemeld als een ad hominem
Ik zie dat niet naar een medeforummer.

Onderstaande gemist wellicht?

viewtopic.php?p=672424#p672424
mus schreef: Ook dit bericht gemeld vanwege de ad hominem reaktie. Waarom ad hominem? Nu ik ben een Palestijn met de Nederlandse nationaliteit met een links politieke kleur en dus is bovenstaande bericht een persoonlijke belediging aan mijn adres. Ik kan er nog wel een paar aantonen maar ik zal het hier bij laten om de moderatie niet al te veel werk te bezorgen.
Met bovenstaande bericht wordt bedoeld:
lost and not found yet schreef: Wel grappig! Vier landen doen niet mee en Israël en alle andere landen wel! Zegt genoeg over het linkse deugdenken in Nederland en België! Alsof ze daar wat mee denken te bereiken! Hoe zet je jezelf te kakken? Dat lukt zoals gewoonlijk weer heel goed! Nederland, een land om trots op te zijn! Hahahaha……….
Of ga je hier mijn punt bewijzen, dat hulp van buitenaf niet te verwachten valt?

Ik wacht in spanning af.
Volgens de forum bazin, zo lijkt dat in elk geval, is het geen enkel probleem om een hele groep, namelijk de Nederlanders, en dan met name de Nederlanders die linkse deugdenkers zijn, te beledigen en uit te lachen.

Dus wanneer de forumstaf nu ineens wel bezwaar gaan maken tegen wat ik aangeef zegt dat een heleboel, en geen mooie dingen, dat kan ik je wel verzekeren.

We gaan het maar weer afwachten want ik zit nog steeds te wachten op een antwoord mbt tot bovenstaande voorbeeld.

En ja, ik heb het idd over alle zionisten, zelfs die denken aardig en meelevend voor de Palestijnen te zijn, alsof je aardig ben voor een huisdier of iets in de geest. Nu Palestijnen zijn mensen, mensen die al decennia onder bezetting van de zionisten overleven, hebben recht op hun eigen land terug te krijgen want zij leefden daar al een paar eeuwtjes onafgebroken, en dus niet een stukje, maar het hele stuk. En zionisten, alle zionisten menen recht te hebben op een huis dat niet van hen is. En, nee, ik - of wij ben/zijn geen huisdier dat over de bol moet worden geaaid door mensen die zich achter bezetting scharen, wat zionisten doen door te menen dat zij recht hebben op een stukje land dat Palestina heet, duidelijk zo?
Laatst gewijzigd door Mus op 17 dec 2025 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 17 dec 2025 10:32
HierEnNu schreef: 17 dec 2025 10:19

Nou dat vraagje wil ik wel voor je beantwoorden, mij is gisteren te verstaan gegeven dat wanneer

Ik kom met een voorbeeld

Mus schreef: 16 dec 2025 13:40 Toch nog een punt kennelijk na aanleiding van een gemeld bericht dat een persoonlijk belediging aan o.a. mijn adres behelst.

viewtopic.php?p=672434#p672434
mod. maria schreef: Dit bericht is gemeld als een ad hominem
Ik zie dat niet naar een medeforummer.

Onderstaande gemist wellicht?

viewtopic.php?p=672424#p672424
mus schreef: Ook dit bericht gemeld vanwege de ad hominem reaktie. Waarom ad hominem? Nu ik ben een Palestijn met de Nederlandse nationaliteit met een links politieke kleur en dus is bovenstaande bericht een persoonlijke belediging aan mijn adres. Ik kan er nog wel een paar aantonen maar ik zal het hier bij laten om de moderatie niet al te veel werk te bezorgen.
Met bovenstaande bericht wordt bedoeld:
lost and not found yet schreef: Wel grappig! Vier landen doen niet mee en Israël en alle andere landen wel! Zegt genoeg over het linkse deugdenken in Nederland en België! Alsof ze daar wat mee denken te bereiken! Hoe zet je jezelf te kakken? Dat lukt zoals gewoonlijk weer heel goed! Nederland, een land om trots op te zijn! Hahahaha……….
Of ga je hier mijn punt bewijzen, dat hulp van buitenaf niet te verwachten valt?

Ik wacht in spanning af.
Volgens de forum bazin, zo lijkt dat in elk geval, is het geen enkel probleem om een hele groep, namelijk de Nederlanders, en dan met name de Nederlanders die linkse deugdenkers zijn, te beledigen en uit te lachen.

Dus wanneer ze nu ineens wel bezwaar gaan maken tegen wat ik aangeef zegt dat een heleboel.

We gaan het maar weer afwachten want ik zit nog steeds te wachten op een antwoord mbt tot bovenstaande voorbeeld.

En ja, ik heb het idd over alle zionisten, zelfs die denken aardig en meelevend voor de Palestijnen te zijn, alsof je aardig ben voor een huisdier. Nu Palestijnen zijn mensen hebben recht op hun eigen land terug te krijgen, niet een stukje, maar het hele stuk. En zionisten, alle zionisten menen recht te hebben op een huis dat niet van hen is, duidelijk zo?
Dank voor je reactie. Fijn dat je toch weer eens op me reageert.

Wat hierin voor mij relevant is, is dat je zelf expliciet aangeeft bewust en doelgericht een groep te adresseren en te belasten, omdat je meent dat eerdere moderatie-oordelen dat zouden legitimeren. Daarmee bevestig je feitelijk precies wat ik aan moderatie heb voorgelegd:
  • dat het hier niet gaat om een incidentele formulering,
    maar om een opzettelijke collectieve toeschrijving.
Dat ik als zijnde een Zionist één-en-ander als persoonlijke belediging opvat
heb ik er bewust buiten gehouden, want daar gaat het me niet om.
De vraag of jouw post al dan niet door de gedragsregels wordt gedekt,
laat ik nadrukkelijk aan moderatie:
  • dat is hun verantwoordelijkheid, niet de mijne.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Zoals altijd, en dat is de reden dat ik jouw negeer, trek je zaken weer eens uit zijn verband. Mijn reageren hier is onderdeel van de uitzondering en daar blijft het dan ook bij.

Dus nogmaals de reden dat ik alle zionisten adresseer:
Mus schreef: 17 dec 2025 10:32
En ja, ik heb het idd over alle zionisten, zelfs die denken aardig en meelevend voor de Palestijnen te zijn, alsof je aardig ben voor een huisdier of iets in de geest. Nu Palestijnen zijn mensen, mensen die al decennia onder bezetting van de zionisten overleven, hebben recht op hun eigen land terug te krijgen want zij leefden daar al een paar eeuwtjes onafgebroken, en dus niet een stukje, maar het hele stuk. En zionisten, alle zionisten menen recht te hebben op een huis dat niet van hen is. En, nee, ik - of wij zijn/ben geen huisdier dat over de bol moet worden geaaid door mensen die zich achter bezetting scharen, wat zionisten doen door te menen dat zij recht hebben op een stukje land dat Palestina heet, duidelijk zo?
Zo, en dat was het al weer wat mijn reageren op jouw postings betreft.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 17 dec 2025 10:55:scissors:
zionisten, alle zionisten menen recht te hebben op een huis dat niet van hen is.
Ik ben een Zionist. Ik heb geen enkel recht op een huis dat niet van mij is.

De woning waar ik geboren en getogen ben was een huurwoning. Toen de relatie met de moeder van mijn zoon stuk liep, regelde ik dat het appartement waarvan het huurcontract op mijn naam stond op haar naam mocht worden geschreven en ik trok bij mijn vader in die nog steeds in het ouderlijk huis woonde. Nadat ik goed gesetteld was regelde we co-ouderschap en trok ook mijn zoon bij mij in. Enige tijd later kreeg mijn vader kanker en overleed daaraan. Ik moest van de bouwvereniging het huis waar ik geboren en getogen was verlaten. Het huurcontract stond niet op mijn naam en het huis was veel te groot voor een éénoudergezin met één kind. De bedoeling was om daar op korte termijn een Iraanse vluchteling met vrouw en zeven kinderen te huisvesten.

Ik ben een Zionist. Ik heb geen enkel recht op een huis dat niet van mij is. In plaats van de strijd aan te gaan die ik lang had kunnen rekken, want een ouder met kind wordt niet zo vlug uit huis gezet, ging ik in goed overleg met de bouwvereniging akkoord met de verhuizing naar een kleinere woning van hun.
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 17 dec 2025 11:19
Mus schreef: 17 dec 2025 10:55:scissors:
zionisten, alle zionisten menen recht te hebben op een huis dat niet van hen is.
Ik ben een Zionist. Ik heb geen enkel recht op een huis dat niet van mij is.

De woning waar ik geboren en getogen ben was een huurwoning. Toen de relatie met de moeder van mijn zoon stuk liep, regelde ik dat het appartement waarvan het huurcontract op mijn naam stond op haar naam mocht worden geschreven en ik trok bij mijn vader in die nog steeds in het ouderlijk huis woonde. Nadat ik goed gesetteld was regelde we co-ouderschap en trok ook mijn zoon bij mij in. Enige tijd later kreeg mijn vader kanker en overleed daaraan. Ik moest van de bouwvereniging het huis waar ik geboren en getogen was verlaten. Het huurcontract stond niet op mijn naam en het huis was veel te groot voor een éénoudergezin met één kind. De bedoeling was om daar op korte termijn een Iraanse vluchteling met vrouw en zeven kinderen te huisvesten.

Ik ben een Zionist. Ik heb geen enkel recht op een huis dat niet van mij is. In plaats van de strijd aan te gaan die ik lang had kunnen rekken, want een ouder met kind wordt niet zo vlug uit huis gezet, ging ik in goed overleg met de bouwvereniging akkoord met de verhuizing naar een kleinere woning van hun.
Walgelijke postings als deze, beste HierEnNu, is dus precies de reden waarom ik niet op jouw reageer. Ik laat dit zuiggedrag dan geheel en al voor jou rekening staan.

Ik wil alleen, vanuit mijn goedwillende hart nog aan geven, zo ben ik dan ook wel weer, dat leven onder kwaadaardige bezetting een heel ander verhaaltje is dan een woning huren cq verhuren en je verder niet dagelijks, dag in, dag uit, voor je leven hoeft te vrezen. En dan nu een ad hominem opmerking: iets, wat een wezenlijk verschil is dat kennelijk niet helemaal tot je doordringt. Einde ad hominem

Einde contact.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu, of onderstaande een ad hominem is weet ik niet. Ik neem het risico omdat je ooit aangaf van mij absoluut geen pb te willen ontvangen.

Waarom doe je dit? Mijn indruk is dat je Mus begrijpt gezien zijn achtergrond, zoals je zionisten ook begrijpt gezien hun achtergrond
Waarom blijf je moderatie aanroepen als Mus kritiek heeft op voorstanders van de genocidale Israël politiek?

Waarom?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Helaas. ben ik verplicht om zowel Mus als HierEnNu een ban van 2 weken te geven wegens het overtreden van Forumregel E4.
Ik neem aan dat beide goede bedoelingen hebben, maar ik heb dar van te voren aangekondigd, en dus moet ik mijjn woord houden.

Voor alle duidelijkheid, Regel E4 geldt ook voor dit subforum. Je mag hier wel de moderatie bespreken, maar niet het gedrag van gewone forumleden. Je kunt, direct reageren op het bericht dat jouw stoort, een bericht melden of een PB sturen (aan een administrator, te weten iemand wiens naam in rode letters wordt weergegeven.

Ik wil nog even het volgende kwijt.
Hamas en Islamitische Jihad hebben op7 oktober 2023 ruim 1100 mensen van het leven beroofd en enkele honderden ontvoert.
Israel heeft sindsdien tienduizenden omgebracht.

Geen van onze forumleden heeft iets dergelijks gedaan, maar het lijkt soms dat jullie meer over hen willen klagen, dan over oorlogsmisdadigers.
Hou daar mee op! En hou ook op anderen te ergeren, door oorlogsmisdaden en moordaanslagen niet serieus te nemen.
Ik wens u alle goeds
Gesloten